Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te weinig drinken?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Te weinig drinken? Empty Te weinig drinken?

Bericht  Pompoen do 4 jul 2013 - 6:04

Ik kom er even niet helemaal uit of ik hier nou wel of niet wat mee moet en zo ja wat dan. 

L. krijgt 2x per dag een flesje gekolfde moedermelk van ongeveer 150 cc en 4 x per dag een flesje kunstvoeding van 165 cc. Ik ben vorige week van 3 flesjes moedermelk naar 2 gegaan en al wat eerder van de speciale kunstvoeding (tegen moeilijke ontlasting geloof ik) van de jumbo naar de gewone van de Jumbo overgestapt en dat gaat qua ontlasting goed. 

Maar hij is dus aan het klooien met de flesjes, hij drinkt ze lang niet allemaal leeg. En dat vind ik op zich niet zo'n ramp, ware het niet dat volgens de richtlijnen hij 150x6,5 (kg)= 975 cc voeding zou moeten krijgen en volgens het pak poedermelk zou hij 5 flessen van 180+6 moeten hebben of zelfs 4. Hij krijgt dat dus bij lange na niet terwijl hij eerder dus meer dronk!
Ik snap wérkelijk geen bal van die richtlijnen en ook niet zo goed van flesvoeding überhaupt. Normaal als hij minder zou drinken aan de borst zou ik er natuurlijk niet zo veel van merken. Ik voed overigens op verzoek.

Hij valt vaak in slaap bij het drinken, hij is vaak ook enorm onrustig aan het drinken, draait zijn hoofdje helemaal weg (gaat met zijn neus 'wrijven'). 
Hij is ook steeds meer wakker maar hij is een hartstikke vrolijk en tevreden ventje. 

Wat moet je nou met zoiets? Gewoon zo laten? Toch vaker kleinere hoeveelheden geven?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te weinig drinken? Empty Re: Te weinig drinken?

Bericht  Lejow do 4 jul 2013 - 6:09

Toen B onrustig ging drinken ging het haar niet snel genoeg. We hebben de speen toen wat groter gemaakt en toen ging dat al een stuk beter.

Zolang hij groeit, tevreden is en goede plasluiers blijft houden zou ik me er niet te druk om maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Tania do 4 jul 2013 - 6:12

Hoeveel krijgt hij daadwerkelijk binnen dan? Want wat je aanbied is ongeveer zoals de richtlijn maar hoeveel laat hij ongeveer staan op een dag?
Ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor. Die 150 is maar een richtlijn en zijn genoeg kindjes die minder drinken. Mijn dochter dronk ook minder en dat was geen probleem, zo lang je kindje goed groeit, vrolijk is en goed plast is het niet erg.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen do 4 jul 2013 - 7:28

Hij drinkt gemiddeld 20-30 cc niet op, soms meer. 

Ik heb vorige week een fase 2 speentje geprobeerd en toen verslikte hij zich faliekant, maar ik heb het net toch maar geprobeerd en die fles ging wel goed op (180 cc moedermelk, hij had ook wat in te halen van vandaag) dus ik probeer dat straks nog een keer, misschien is dat het wel.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 4 jul 2013 - 7:30

Dan krijgt hij rond de 800 ml binnen, dat is prima hoor. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nijntje do 4 jul 2013 - 7:34

Als hij zich verslikt met een grotere speen, kun je altijd nog proberen om de 2 vaster te draaien, of een 1 losser te draaien om het mioeilijker of makkelijker te maken
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Pompoen do 4 jul 2013 - 8:31

Dat werkt denk ik niet met een dr. Browns fles ;-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade do 4 jul 2013 - 19:07

R. drinkt sinds een week of 2/3 ook ineens minder!

Eerst dronk ze met gemak 6x 150 ml weg, nu drinkt ze 5x165+5 (=900) en laat eigenlijk bij elke fles wel 30 ml staan. soms meer. Ze drinkt nu dus zo'n 750 ml per dag, maar ze doet het er prima op! Ze weegt nu denk ik rond de 5 kg.

Ze begon minder te drinken tijdens een sprong.

Ik denk dat L. heel goed zelf aan kan geven wat hij nodig heeft! Niet te druk om maken dus.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: