Ik maak me zorgen (weinig drinken)
+5
Lolly's
Supertalentje
Nijntje
Linda
Aimee
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik maak me zorgen (weinig drinken)
Weer een topic over drinken/ziek zijn van mij, maar ik maak me echt zorgen...
Luuk is ongeveer 2 weken geleden ziek(5e of 6e ziekte) geweest. Wilde toen iets van 4 dagen bijna niets drinken, maar zolang hij actief en alert bleef was het goed volgens de HA.
Nu is hij flink verkouden en krijgt een tandje, en wil hij alweer een dag of 3 niks drinken Aanleggen lukt helemaal niet, ook niet als ik zijn neusje helemaal heb vrij gemaakt. Ik probeer zoveel mogelijk te kolven, maar mijn productie loopt onwijs terug, en ik moet zoveel weggooien(al opgewarmd en geweigerd), dat ik nu gewoon echt niet meer genoeg heb ook af en toe een flesje KV moet geven(wat ik ook bijna allemaal weg moet gooien).
Gister heef hij over de gehele dag 120 cc gedronken ('s ochtends 40cc BV en 's avond nog 80cc KV in bad). Vandaag heb ik er wel iets meer ingekregen (pas om 11.00u 100cc BV, weer in bad gegeven en sinsdien weigert hij weer alles), maar naar mijn idee is dit gewoon echt niet genoeg. Hij is wel alert en actief, maar dit kan toch niet goed zijn? Zijn huidje oogt droog, hij kwijlt onwijs en slaapt slecht
Luuk is ongeveer 2 weken geleden ziek(5e of 6e ziekte) geweest. Wilde toen iets van 4 dagen bijna niets drinken, maar zolang hij actief en alert bleef was het goed volgens de HA.
Nu is hij flink verkouden en krijgt een tandje, en wil hij alweer een dag of 3 niks drinken Aanleggen lukt helemaal niet, ook niet als ik zijn neusje helemaal heb vrij gemaakt. Ik probeer zoveel mogelijk te kolven, maar mijn productie loopt onwijs terug, en ik moet zoveel weggooien(al opgewarmd en geweigerd), dat ik nu gewoon echt niet meer genoeg heb ook af en toe een flesje KV moet geven(wat ik ook bijna allemaal weg moet gooien).
Gister heef hij over de gehele dag 120 cc gedronken ('s ochtends 40cc BV en 's avond nog 80cc KV in bad). Vandaag heb ik er wel iets meer ingekregen (pas om 11.00u 100cc BV, weer in bad gegeven en sinsdien weigert hij weer alles), maar naar mijn idee is dit gewoon echt niet genoeg. Hij is wel alert en actief, maar dit kan toch niet goed zijn? Zijn huidje oogt droog, hij kwijlt onwijs en slaapt slecht
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Ik maak me zorgen (weinig drinken)
Ik zou nog een keer contact opnemen met de HA. 3 dagen zo weinig drinken is niet goed.
Arm mannetje!
Arm mannetje!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
misschien tussendoor iets anders aanbieden (in de hoop dat hij dat wel wilt, of in ieder geval meer van drinkt) thee of dixap?
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou ook iets proberen aan te bieden van water ofzo.
En nog even contact opnemen met de huisarts.
En nog even contact opnemen met de huisarts.
Gast- Gast
He wat naar weer Niet veel tips eigenlijk. Toen T zo verkouden was werkte het goed om haar rechtop te voeden, zij zittend bij mij op schoot en echt overeind zeg maar. 'S avonds samen met haar douchen, daarbij liep er wel veel slijm uit haar neus, en tijdens of vlak na het douchen nog eens voeden. Af en toe ook gewoon in de badkamer gaan staan en daar de warme kraan open zetten, zodat het allemaal door de warme damp een beetje los komt, dat hielp hier ook goed als ze niet wilde drinken doordat ze zo verstopt zat.
Gast- Gast
luuf opsmeren om hem vrijer te laten ademen, en wat wij ook vaak onder de douche deden, wat wasgel met eucalyptus in de douchebak spuiten of op de muren, zodat de stoom wel lekker omhoog trekt..
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Tandjes gaan hier ook samen met verkoudheid, slecht slapen en vooral veel kwijlen
Dat weinige drinken ken ik hier niet, maar zou mij ook zorgen baren. Ik zou de huisarts bellen of langsgaan en vragen wat je nog kunt doen om te zorgen dat hij drinkt (en je productie weer op pijl brengen als je dat wilt) en wat tekenen zijn van uitdroging of hoelang dit mag/kan duren. Veel beterschap!
Dat weinige drinken ken ik hier niet, maar zou mij ook zorgen baren. Ik zou de huisarts bellen of langsgaan en vragen wat je nog kunt doen om te zorgen dat hij drinkt (en je productie weer op pijl brengen als je dat wilt) en wat tekenen zijn van uitdroging of hoelang dit mag/kan duren. Veel beterschap!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Hij wil ook niets anders drinken, wordt al panisch als hij fles of borst ziet. Gaat overstrekken en krijsen... Ik heb hem net geprobeerd te voeden in de badkamer, met de hete douche aan. Zo heeft hij wel 50cc gedronken. Ook heb ik pakjes van zonnatura gekocht, waar hij een paar kleine slokjes uit heeft genomen
Luuf heb ik ook net in huis gehaald en neusspray. Had ik allemaal niet in huis, omdat hij eigenlijk nog nooit verkouden is geweest. Zo zielig, 's nachts is hij helemaal in paniek omdat hij niet op zijn speentje kan sabbelen
Ik zal morgen de HA weer bellen. Voel me zo'n zeur, omdat hij vorige keer zei dat ik me alleen zorgen moet maken als hij niet meer levendig zou zijn. Maar naar mijn idee is dit ook gewoon niet goed voor een baby.
Luuf heb ik ook net in huis gehaald en neusspray. Had ik allemaal niet in huis, omdat hij eigenlijk nog nooit verkouden is geweest. Zo zielig, 's nachts is hij helemaal in paniek omdat hij niet op zijn speentje kan sabbelen
Ik zal morgen de HA weer bellen. Voel me zo'n zeur, omdat hij vorige keer zei dat ik me alleen zorgen moet maken als hij niet meer levendig zou zijn. Maar naar mijn idee is dit ook gewoon niet goed voor een baby.
Aimee- Ratel
Iets van neusspray geven voordat je de fles geeft? Zodat zijn neusje vrijer is en hij goed kan ademen tijdens het drinken, of is dat het probleem niet? Verder heb ik volgens mij al best wat topics gelezen over de bv, maar als het niet meer gaat dan gaat het niet meer. Je hoeft echt niet koste wat kost door te blijven gaan (vind ik) Ik lees dat hij de kv ook weigert, maar dit toch even terzijde. Zoveel zorgen en stress doet je productie ook geen goed natuurlijk. Succes. Enneh vooral niet bang zijn over wat de huisarts van je gaat denken. Gewoon niet doen, die wordt er echt genoeg voor betaald en wat hij zal denken is niet jouw probleem. Er bestaat ook nog zoiets als moederinstinct en die is vaak beter dan een oordeel van een huisarts.
Laatst aangepast door Lolly's op di 25 sep 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Ik had beide keren een redelijk levendige baby, maar toch echt uitgedroogd!Aimee schreef:
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Vervelend als ze ziek zijn en niet willen drinken. Ik heb hier ook zo'n exemplaar, ze heeft al vanaf zondagavond non stop koorts, wil weinig drinken. Dus nu heeft ze last van een verstopping.
Je bent geen zeur als je de HA belt. Overleggen met de assistente moet altijd kunnen. Ik hoef ook niet perse steeds langs te komen, maar even contact met de assistente vind ik altijd wel fijn.
Eet hij graag fruit? Dan kan je daar lekker wat van geven. Of een smoothie maken.
Of vanavond een prakje eten maken met wat extra vocht er in.
Je bent geen zeur als je de HA belt. Overleggen met de assistente moet altijd kunnen. Ik hoef ook niet perse steeds langs te komen, maar even contact met de assistente vind ik altijd wel fijn.
Eet hij graag fruit? Dan kan je daar lekker wat van geven. Of een smoothie maken.
Of vanavond een prakje eten maken met wat extra vocht er in.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Je huisarts kijkt maar even, zeker met kleintjes zijn het de kleine dingen die erop wijzen dat ze ziek zijn. Hij kan je moeilijk niet te woord staan Als je het echt vervelend vindt kun je misschien contact opnemen met de wvk of de arts op het consultatiebureau, hier kun je die ook altijd bellen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik zou zeker de huisarts weer bellen, je bent echt geen zeur! (ik had ook allang weer aan de telefoon gehangen, beter een keer voor niks bellen dan een keer te weinig denk ik dan maar). Verder heb ik niks toe te voegen aan de tips die hier al voorbij komen. Maar het lijkt me echt weinig, helemaal als het al meerdere dagen zo gaat. Tegen mij is door de ha steeds gezegd dat goed drinken juist heel belangrijk is (toen H ziek/vrkouden was paar maanden geleden)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Misschien kan je fruit geven? Daar zit ook vocht in.. of anders iets van kwark?
Vervelend hoor ik zou ook de huisarts bellen en echt nogmaals duidelijk maken dat je je zorgen maakt.
Vervelend hoor ik zou ook de huisarts bellen en echt nogmaals duidelijk maken dat je je zorgen maakt.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Geen tips over het drinken, maar misschien kun je wel de melk die je gekolfd hebt meteen geven, dan hoef je het niet op te warmen en kun je het nog bewaren voor een later moment.
Toch wel nog een tip; Misschien zou je zelf ijsjes kunnen maken met diksap?
En ik zou ook nog eens de ha bellen en anders op t cb langsgaan als hij je niet serieus neemt?
En ik zou ook nog eens de ha bellen en anders op t cb langsgaan als hij je niet serieus neemt?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Geen tips over het drinken, maar misschien kun je wel de melk die je gekolfd hebt meteen geven, dan hoef je het niet op te warmen en kun je het nog bewaren voor een later moment.
Luuk wil helaas alleen afgekolfde melk drinken als het vrij heet is. Direct na het kolven drinkt hij het echt niet...
Ik heb bij de AH ijsjes gekocht gemaakt van puur fruit, hier wil hij wel wat hapjes van. Verder drinkt hij nog steeds amper (vandaag weer maar 200cc en vannacht dan 1x even aan de borst) en eten doet hij ook bijna niet(geen fruit, geen kwark, geen groente. Hij wil wel crackers en rijstewafels, maar daar zit natuurlijk geen vocht in )
Gister zijn we bij de HA geweest, die heeft hem helemaal onderzocht en niets gevonden... Zolang hij zo levendig blijft kan hij nog niets. Ik moet vaak kleine beetjes aanbieden en goed zorgen dat zijn neusje vrij blijft. Dat doe ik allemaal, maar mag niet baten. Morgen moet ik weer terugkomen, dus ben benieuwd...
Aimee- Ratel
Kun je geen fruithap invriezen in van die ijsvormpjes? En als je het drinken nou eens in een gewone beker aanbiedt (wel even helpen natuurlijk haha)? Soms vinden die kleintjes dat reuze interessant.
Gast- Gast
Wij hebben het met J.anneman ook een keer gehad en toen schreef de ha neusspray met 0,1% xylometazoline voor. Dat hielp echt goed.
Gast- Gast
Je hebt vast al veel geprobeerd, maar nog wat ideetjes:
Pap
Broodpap
Liga met sinaasappel en banaan
Danoontjes
Een nat washandje geven en op laten sabbelen
Limonade die hij normaal nooit krijgt
Pap
Broodpap
Liga met sinaasappel en banaan
Danoontjes
Een nat washandje geven en op laten sabbelen
Limonade die hij normaal nooit krijgt
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Soortgelijke onderwerpen
» Maak me een beetje zorgen ( melk drinken)
» Ik maak me zorgen..
» Te weinig drinken?
» Ik maak me (hopelijk onnodig) zorgen *update*
» Ik maak me zorgen (pijn aan nek)
» Ik maak me zorgen..
» Te weinig drinken?
» Ik maak me (hopelijk onnodig) zorgen *update*
» Ik maak me zorgen (pijn aan nek)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: