Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

+9
Ella
Artemis
Coco
Twellie
Parel
Aimee
Tania
Susan
studiebol
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  studiebol wo 3 jul 2013 - 6:02

 Vandaag had ik een dochtertje van vrienden hier te spelen. Zij is een jaar ouder dan mijn meiden. Het verliep prima en ze hebben zich echt leuk vermaakt. Maar met eten wilde zij echt de korstjes van haar brood niet op eten. Ik heb er geen strijd van gemaakt, dit omdat ik niet wist welke aanpak ze thuis hanteren en ook omdat ik dacht tja ze is hier nu een dagje moet ik daar een strijd van maken? Ik heb haar wel gestimuleerd maar dat heeft niet geholpen.

Hoe pakken jullie dit soort zaken aan? Wat is jou houding op zulke momenten?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Susan wo 3 jul 2013 - 6:04

Ik had hetzelfde gedaan als jij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Tania wo 3 jul 2013 - 6:05

Ik zou niet aandringen gewoon vragen of ze klaar is met eten en zo ja, prima. Achteraf zou ik het even tegen de moeder zeggen. Ik zou dat niet echt belangrijk vinden bij een kindje dat gewoon een dagje komt spelen (ook niet bij mijn eigen kinderen trouwens).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Aimee wo 3 jul 2013 - 6:11

Ik had hetzelfde gedaan als jij. Nou hoeft lLuuk van mij ook niet persee zn korstjes op te eten dus wat dat betreft zou ik er sowieso geen strijd van maken.

Ik moest laatst wel op mn nichtje van 2,5 passen, die geen broodje wilde bij de lunch maar ijs. Toen was ik wel ff streng dat er eerst brood gegeten word en daarna pas gesnoept.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Parel wo 3 jul 2013 - 18:48

Dat had ik exact zo aangepakt, zou het ook fijn vinden als je zo gehandeld had bij mijn dochter. Hier moest ze van ons altijd de korstjes opeten, maar dan at ze gewoon niet. Nu smeren we een boterham, klappen hem dubbel, snijden de korstjes eraf en snijden hem doormidden. Dan eet ze alles op.

Ik hanteer hier eigenlijk gewoon de regels die er zijn, die vallen volgens mij best mee. Ik ga dan echt geen drama maken over dingen als wel of geen korstjes of water of siroop of melk aan tafel. Ik herinner mezelf nog van vroeger dat ik me gewoon aanpaste aan het wel en wee van waar ik ging eten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Twellie wo 3 jul 2013 - 19:50

Kindjes volgen hier in principe gewoon de regels die ik hier heb ik huis. Dat zijn er ook niet zo heel veel, gewoon globale dingen zoals geen kasten open trekken en dergelijke. Als de ouders bepaalde regels zouden hebben waarvan ze zouden willen dat ik die zou volgen, zou ik dat denk ik ook wel doen. Maar geen kleine dingetjes zoals korstjes wel / niet opeten. Dat zouden mijn kinderen ook niet hoeven als ze geen korstjes zouden willen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Coco wo 3 jul 2013 - 20:42

Ik zou een kind van een ander sowieso niet aandringen tot iets, tenzij de ouders daar nadrukkelijk om hebben gevraagd. Korstjes eten ze hier ook niet, dus zou ik ook niet van een ander, ouder, kind vragen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Artemis wo 3 jul 2013 - 21:02

Ik zou daar niet op ingrijpen, het is niet jouw kind, dus niet jouw opvoeding. Je kunt je eigen regels handhaven, dus ik zou bijv wel zeggen dat een kind aan tafel moet blijven zitten tot we klaar zijn, of ik zou nog wel zeggen ' joh, wij eten hier de korstjes ook op voordat we een nieuwe boterham nemen, lust je ze niet?'  maar ik zou er nooit een drama van maken.
Als een kindje iets niet lust, dan mogen ze dat laten liggen, ik had er afgelopen week een die de groente niet luste in de soep, tja, dan schuif je dat aan de kant en ik bied ook nog wel eens iets anders aan, wat ik bij mijn eigen kinderen niet zo snel zou doen.

Ik hoef een ander kind niet op te voeden, dus ik zorg alleen dat de basisregels nageleefd worden: niet schreeuwen, slaan of dingen stuk maken, voorzichtig omgaan met spullen, aan tafel blijven zitten als we eten, enzovoorts. Maar ik ga niet na wat de regels thuis zijn voor zo'n kind, als hij thuis wel van tafel mag heeft hij bij mij pech, want dat doen we hier niet. Ik hou er dan wel rekening mee hoor, dat ik niet te lang blijf zitten, maar ik ga er ook niet helemaal in mee.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Artemis wo 3 jul 2013 - 21:05

Waarom hoeven jullie kinderen geen korstjes op te eten? Hier krijgen ze gewoon geen nieuwe boterham tot de korstjes op zijn, kennelijk heb je anders niet zoveel honger als je die laat liggen. Zo moeilijk is dat toch niet?

Het lijkt me zo genant als je kind 7 is ofzo en bij een ander eet en de korstjes laat liggen omdat dat thuis ook mag. Niet dat korstjes an sich zo belangrijk zijn, maar ik ga geen eten weggooien omdat ze het toevallig wat minder lekker vinden en alleen het lekkere stuk van het brood willen eten. Vanaf een bepaalde leeftijd dan, bij een kind van 1,5 is het wat anders.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Ella wo 3 jul 2013 - 21:26

Artemis schreef:Waarom hoeven jullie kinderen geen korstjes op te eten? Hier krijgen ze gewoon geen nieuwe boterham tot de korstjes op zijn, kennelijk heb je anders niet zoveel honger als je die laat liggen. Zo moeilijk is dat toch niet?

Het lijkt me zo genant als je kind 7 is ofzo en bij een ander eet en de korstjes laat liggen omdat dat thuis ook mag. Niet dat korstjes an sich zo belangrijk zijn, maar ik ga geen eten weggooien omdat ze het toevallig wat minder lekker vinden en alleen het lekkere stuk van het brood willen eten. Vanaf een bepaalde leeftijd dan, bij een kind van 1,5 is het wat anders.

Eens, het zal lijkt mij op een gegeven moment gewenning worden voor een kind, om ze iedere keer niet te eten.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Vancity_girl wo 3 jul 2013 - 21:35

over die korstjes:thuis hoeft ze die niet te eten als ze niet wil. Wij houden er zelf ook niet van. Op het kdv is de regel eerst de korstjes op dan een nieuwe boterham. Dochter doet dat daar altijd zonder gemopper oid, ik verwacht dat ze dit dus in de toekomst bij vriendjes ofzo ook gewoon zal doen. Ze weet prima dat niet overal dezelfde regels gelden.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Twellie wo 3 jul 2013 - 22:09

Artemis: ik dring hier nooit aan met wat dan ook wat betreft eten. Ik wil graag dat ze eten zien als een leuk moment. Wanneer ze korstjes niet zouden opeten, zou ik aangeven dat ik liever zou hebben dat ze ze wel gingen opeten maar ik zou niet aandringen. Kinderen eten hier trouwens alles, grotendeels denk ik omdat het van nature makkelijke eters zijn maar gedeeltelijk denk ik ook wel omdat er hier bij eten geen enkele dwang aan te pas komt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Charles wo 3 jul 2013 - 22:14

Als hier een ander kind zou spelen zou ik voor dat kind de regels aanhouden die dat kind gewend is. Als de twins wat groter zijn zou ik me kunnen voorstellen dat het verwarrend kan worden als mama opeens andere regels hanteert voor een ander kindje maar dan zou ik er gewoon geen aandacht aan besteden.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Parisienne wo 3 jul 2013 - 22:20

Wij hebben vaak donker brood met hardere korstjes. N. vindt ze te hard, van mij hoeft ze die dus niet op te eten. Dwingen of pushen wat betreft eten doen wij ook niet. Ik probeer het te stimuleren, maar wil ze niet, dan houdt het op. Als er nog een ander kindje hier is zou ik hetzelfde doen, tenzij de ouders van tevoren anders hebben aangegeven.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Artemis wo 3 jul 2013 - 22:28

Twellie schreef:Artemis: ik dring hier nooit aan met wat dan ook wat betreft eten. Ik wil graag dat ze eten zien als een leuk moment. Wanneer ze korstjes niet zouden opeten, zou ik aangeven dat ik liever zou hebben dat ze ze wel gingen opeten maar ik zou niet aandringen. Kinderen eten hier trouwens alles, grotendeels denk ik omdat het van nature makkelijke eters zijn maar gedeeltelijk denk ik ook wel omdat er hier bij eten geen enkele dwang aan te pas komt.

 Ik dring ook nooit aan, en ik dwing zeker weten niet. Maar er zijn wel consequenties die in mijn ogen heel normaal zijn: we gooien geen eten weg als dat niet hoeft, dus je eet op wat je hebt voordat je iets nieuws pakt. Dat is geen dwingen, en ik zeg ook niet dat ze hun korstjes op moeten eten, maar ze weten wel dat als ze ze niet opeten ze ook niets nieuws kunnen pakken, hun bord is immers niet leeg..... Eten ze ze niet op, dan maak ik er echt geen woord aan vuil, maar ze pakken ook geen nieuwe boterham.

Consequenties aan dingen verbinden is iets anders dan straffen en dwingen.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Susan wo 3 jul 2013 - 22:52

Ik probeer haar wel te stimuleren om de korstjes op te eten, maar ik dring niet aan. Om een tweede boterham vraagt ze toch zelden tot nooit.

Bij Ezra is het sowieso heel moeilijk om hem te laten snappen dat je niet alleen het lekkere ergens vanaf eet en de rest weggooit. Als hij zijn korstjes laat staan doe ik niet moeilijk, maar hij eet bijvoorbeeld ook de bovenkant van een roze koek af en wil dan een nieuwe, dat mag uiteraard niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Tiara do 4 jul 2013 - 0:47

Parisienne schreef:Wij hebben vaak donker brood met hardere korstjes. N. vindt ze te hard, van mij hoeft ze die dus niet op te eten. Dwingen of pushen wat betreft eten doen wij ook niet. Ik probeer het te stimuleren, maar wil ze niet, dan houdt het op. Als er nog een ander kindje hier is zou ik hetzelfde doen, tenzij de ouders van tevoren anders hebben aangegeven.

 Zo inderdaad,.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Susan do 4 jul 2013 - 1:28

Ik zou trouwens niet blij worden als ik een kind over de vloer kreeg dat echt absoluut geen korstjes wil eten en dat de ouders dan zeggen dat ik ervoor moet zorgen dat hij of zij wel de korstjes eet. Dan moet ik hier heel streng gaan doen en op mijn strepen gaan staan bij een kind dat niet van mij is, dat ik waarschijnlijk ook niet heel goed ken. Ik vind dat niet mijn taak.

Als ik het kind er alleen even aan hoef te helpen herinneren dan is het uiteraard iets anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen? Empty Re: Wat is jou houding tov kindjes die bij je spelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum