Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorkeurs houding

+2
M-G
Sanne
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Voorkeurs houding

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 23:37

Onze dochter is bijna 7 weken en heeft een voorkeurshouding naar links, en overstrekt zich best veel. Ik heb al wat tips van de kinderarts om haar anders vast te houden waardoor ze haar rug wat meer bol heeft ipv hol en ze niet meer helemaal weg draait. Maar als ik haar op haar buik leg, dan blijft ze weg draaien naar links. Wat ik ook doe. ze ligt dan echt zo ) met haar voeten en hoofd naar links. Haar afleiden met ander licht of geluiden heeft geen zin want daar reageert ze niet op. Iemand misschien ervaring of tips wat ik met haar kan oefenen? Met slapen ligt ze al wel wat meer uit zichzelf met haar hoofd naar rechts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Sanne zo 31 maa 2013 - 6:34

Ik oefende per dag een keer of 3 zo'n 15 minuten. Dan legde ik het boxkleed op tafel, liet haar een speeltje volgen, in mijn geval meer naar links dan naar rechts. Dat heb ik paar dagen gedaan en toen wisselde ze haar houding in bed al af. Ik heb dat oefenen wel een behoorlijke tijd volgehouden.
Het bedje draaien en dat soort tips werken hier ook niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 1:22

Wij hebben daar een tijdje babyfysio voor gehad.
Zij gaf ons veel goede tips en oefeningen die we met hem konden doen.
Dat werkte veel beter dan de meeste huis-tuin en keukentips.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 5:37

Als het niet verbeterde dan gaan we ook naar een fysio. Maar dacht misschien zijn hier mama's die ervaring hebben met de fysio en voorkeurshouding, en wat tips willen geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 20:22

Ik kan zo eigenlijk niet uitleggen wat we met A deden.
Het zijn vrij specifieke oefeningen die je wel goed moet doen.
We moesten hem bijvoorbeeld op zijn rug leggen en dan op zijn buik draaien door eerst zijn benen naar de zijkant te duwen en dan via zijn billen door te draaien (en dan dus de andere kant op dan zijn voorkeur was).
Om de spieren onderin de rug soepel te houden moesten we hem 'dubbelvouwen'.
Zijn billen tegen je buik aan leggen en zijn benen tegen je borst/in je nek. Dan hem afleiden met een speelgoedje o.i.d. en dan naar de niet voorkeurskant natuurlijk.
Dat soort oefeningen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 22:29

Ben je tevreden over de fysiotherapie? Ik wil niet langer nog gaan wachten om een afspraak te maken. Want ze slaapt ook ontzettend onrustig, en draait heel sterk het hoofd steeds naar links.
Edit, ik heb al een afspraak gemaakt met de fysio.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 23:00

J had hier ook een voorkeurshouding en een flinke afplatting. Fysio gehad, maar hij bleek pijn te hebben aan een kant, waardoor hij die kant niet helemaal op kon draaien. Uiteindelijk naar een osteopaat geweest die de pijn heeft kunnen wegnemen. Daarbij ging hij ineens met links duimen, waardoor hij op de 'bolle' kant ging liggen en zelf zijn afplatting minimaliseerde.

Fysio hielp niks. We kregen tips waar we zelf ook wel aan gedacht hebben. De niet voorkeurskant interessant maken door speeltjes, of zelf aan die kan te zitten en zo neer te leggen dat hij naar de niet voorkeurskant moest kijken bij het voeden en verschonen enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 23:23

Dat doe ik dus ook al. Als ik haar vast heb op mijn rechterarm, dan draait ze haar hoofd helemaal via links naar achteren. Is dan ook moeilijk om haar hoofd recht te krijgen en te houden. Ik zat ook aan een osteopaat te denken. Die kost 75 euro per afspraak, vond dat best duur dus dacht dan eerst fysio

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  M-G di 2 apr 2013 - 0:36

Wij zijn ook bezig met fysiotherapie en daar krijg je inderdaad allerlei tips met betrekking tot vasthouden, verschonen, neerleggen, etc. Hier helpt dat wel een beetje maar sinds we doorgestuurd zijn naar de manuele therapie gaat het echt stukken beter. Zijn nekje en rug zaten een beetje vast en na één behandeling van zijn nek zagen we direct resultaat. De keer erna heeft hij zijn rug behandeld en ook dat gaf direct resultaat. Verder krijgen we oefeningen mee om hem "soepel" te houden.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 1:01

Wij hebben echt heel erg veel aan de fysio gehad.
Wij deden het overigens wel in combi met de osteopaat.
Na 2 behandelingen osteo en 2 behandelingen fysio merkte we al duidelijk verschil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Roos di 2 apr 2013 - 2:18

Vandaag op het cb geweest en die gaf aan dat je een verwijsbriefje nodig hebt voor de vergoeding.
Wij gaan dus ook starten met fysio, in combinatie met de reeds gestarte osteopathie.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 2:44

Hier moest ik ook 75 euro betalen per behandeling, maar achteraf was het me meer dan waard.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 3:19

Jetje schreef:Hier moest ik ook 75 euro betalen per behandeling, maar achteraf was het me meer dan waard.....
ja dat is het ook zeker. Als het haar helpt. Morgen kan ik naar de osteopaat en donderdag komt de fysio langs. Ik start dan wel gewoon alle 2. Osteopaat en de fysio. Wil graag dat ze er zo snel mogelijk van af is.

MG- zijn jullie door de fysio door gestuurd voor manuele therapie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 4:01

Wij hadden geen verwijzing nodig maar volgens mij is dat vanaf dit jaar allemaal veranderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 4:03

Ik heb 2 afspraken, zonder verwijzing. Morgen de osteopaat en donderdag komt de fysio hier langs. Maar dacht kan misschien beter eerst het 1 doen, dan het ander. Maar kan dus ook gewoon beide.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 4:33

Oh, dan is het dus niet veranderd Laughing
Ja, hier liep het perfect, beide tegelijk.
hopelijk merk je snel verandering.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  M-G di 2 apr 2013 - 6:13

Pluto schreef:
Jetje schreef:Hier moest ik ook 75 euro betalen per behandeling, maar achteraf was het me meer dan waard.....
ja dat is het ook zeker. Als het haar helpt. Morgen kan ik naar de osteopaat en donderdag komt de fysio langs. Ik start dan wel gewoon alle 2. Osteopaat en de fysio. Wil graag dat ze er zo snel mogelijk van af is.

MG- zijn jullie door de fysio door gestuurd voor manuele therapie?

Ja die heeft ons na 2 keer fsyiotherapie doorgestuurd naar de manuele therapie omdat ze zag dat hij niet alles kon wat hij wel wilde doen. Vandaag zijn we voor het laatst bij de manuele therapie geweest (in totaal 3 keer) en het heeft zoveel geholpen dat ons mannetje nu vol overgave naar links en rechts draait en zijn hoofd goed omhoog brengt als hij op zijn buik ligt.

In principe heb je hier geen verwijzing voor nodig want de verzekeraar vergoed de eerste 18 keer fysio en/of manuele therapie (bij onze verzekeraar tenminste).

Fijn dat je afspraken gemaakt hebt, hopelijk heeft het effect bij jullie kleine!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 6:25

m-g wat deed de manueel therapeut bij jullie? Ik ben er een keer geweest, omdat zij de fysio verving bij mijn zoontje, maar zij begon hem te kraken in zijn nekwervel. Ik heb toen gezegd dat ze daar direct mee moest stoppen. Want kraken bij die kleintjes vind ik zo'n eng idee...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Roos di 2 apr 2013 - 6:47

Pluto schreef:Ik heb 2 afspraken, zonder verwijzing. Morgen de osteopaat en donderdag komt de fysio hier langs. Maar dacht kan misschien beter eerst het 1 doen, dan het ander. Maar kan dus ook gewoon beide.

Ik heb hier toch echt een verwijsbrief liggen voor de fysio.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Flower_L di 2 apr 2013 - 6:58

verwijzing is weer verplicht idd voor vergoeding.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 7:01

Flower_L schreef:verwijzing is weer verplicht idd voor vergoeding.

Volgens mij is dat afhankelijk van je verzekering.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Flower_L di 2 apr 2013 - 7:05

AngelNyn schreef:
Flower_L schreef:verwijzing is weer verplicht idd voor vergoeding.

Volgens mij is dat afhankelijk van je verzekering.

ow dat zou kunnen idd. hier zei de cb arts dat het moest...fysio wist dan weer nergens vanaf....





Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  M-G di 2 apr 2013 - 7:28

Jetje schreef:m-g wat deed de manueel therapeut bij jullie? Ik ben er een keer geweest, omdat zij de fysio verving bij mijn zoontje, maar zij begon hem te kraken in zijn nekwervel. Ik heb toen gezegd dat ze daar direct mee moest stoppen. Want kraken bij die kleintjes vind ik zo'n eng idee...



Bij ons heeft de manieel therapeut eerst precies uitgelegd wat hij ging doen en mij ook laten voelen hoeveel druk hij uit zou oefenen. Dat was echt maar een minimale drukuitoefening. Kraken is hier niet gebeurd, dan moeten ze de lichaams delen heel snel bewegen, geloof ik (zoiets vertelde hij). Hij heeft dus op zijn nekwervel op zijn rugwervel op bepaalde plekken een hele lichte druk uitgeoefend. Verder heeft hij nog wat oefeningen gedaan door zijn benen heen en weer te bewegen, allemaal langzaame bewegingen en zittend hem naar links en rechts bewogen. Gewoon kleine simpele oefeningetjes die hier enorm hebben geholpen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Roos di 2 apr 2013 - 8:04

Flower_L schreef:
AngelNyn schreef:
Flower_L schreef:verwijzing is weer verplicht idd voor vergoeding.

Volgens mij is dat afhankelijk van je verzekering.

ow dat zou kunnen idd. hier zei de cb arts dat het moest...fysio wist dan weer nergens vanaf....





Ik heb hem vandaag van de cb arts gekregen ivm de vergoeding. Afspraak heb ik nog niet gemaakt.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:31

[quote="Roos"][quote="Pluto"]Ik heb 2 afspraken, zonder verwijzing. Morgen de osteopaat en donderdag komt de fysio hier langs. Maar dacht kan misschien beter eerst het 1 doen, dan het ander. Maar kan dus ook gewoon beide.[/quote]

Ik heb hier toch echt een verwijsbrief liggen voor de fysio. [/quote]

Je hebt een verwijsbrief nodig voor de fysio als hij aan huis komt, anders wordt het huisbezoek niet vergoedt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorkeurs houding Empty Re: Voorkeurs houding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum