Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meisje/Mevrouw

+33
Arwyn
Steep
Bazinga
Takkie
Rouxxxe
SDL
Ragazza
Snoes
Bacio
Ilovethe90s
Lady Starstruck
Engelse Drop
loura
Bliss
Esperanza
Tiara
Toet
Exogenesis
Eep
Esmee
Blond
Capt'n Zero
JustMeDaan
Antibes
nina
minoessepoes
Burn
Shisha
Marin
Nyx
Kowalski
Nana
Punk'd
37 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Meisje/Mevrouw Empty Meisje/Mevrouw

Bericht  Punk'd di 2 jul 2013 - 2:40

Hoe wil jij graag aangesproken worden en hoe spreek jij andere vrouwen aan?

Ik stond net in de fietsenstalling en toen werd ik door een vrouw van een jaar of 40/45 aangesproken als 'Meisje.. Mag ik wat vragen..'

Ik had eerst niet in de gaten dat ze het tegen mij had tot dat ze specifiek iets vroeg waardoor ik wist dat ze het tegen mij had. Ik ben echt al in jaren geen 'meisje' meer genoemd.

Haha ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan vind. Ik spreek eigenlijk alle vrouwen tussen de 20 en oneindig aan met 'Mevrouw'. En als ik twijfel over iemand haar leeftijd blijft het mevrouw (tussen de 16-20 bijvoorbeeld). Ik noem eigenlijk alleen meiden van onder de 16 'meisje'.

Hoe doen jullie dat? En wat zou je ervan vinden als je op je midden twintig bent en aangesproken wordt met 'meisje'?

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Meisje/Mevrouw Empty Re: Meisje/Mevrouw

Bericht  Nana di 2 jul 2013 - 2:43

Ik word ook vaak jongedame genoemd. En als ik met de kinderen erbij ben dan is het eigenlijk altijd mevrouw.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Kowalski di 2 jul 2013 - 2:44

Die vind ik lastig! Ik vind mevrouw echt helemaal niks, maar de meisje-fase ben toch ook wel voorbij! Als ik bijvoorbeeld iemand van mijn leeftijd zie die ik er leuk uit vind zien ofzo, dan zeg ik 'Dat is een leuke meid!', maar om nou aangesproken te worden met 'Meid, wil je even aan de kant gaan voor me?' is ook raar.

Ik denk dat ik 'jongedame' nog wel prima vind, dat is tenminste niet zo oud als mevrouw. Ik bén geen mevrouw!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Punk'd di 2 jul 2013 - 2:44

Jongedame vind ik ook wel prima. Want ik ben inderdaad gemiddeld gezien over alle vrouwen nog jong :P 

Meisje klinkt alleen zo meisje haha. Ik heb ineens het idee dat mensen mij dan echt 15/16 schatten.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Nyx di 2 jul 2013 - 2:45

Ik noem niemand 'meisje'. Vind het zo'n dom woord.

Ouderen spreek ik aan met U en noem ik mevrouw en jongeren spreek ik aan met Je, zonder jongen of meisje ervoor.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Punk'd di 2 jul 2013 - 2:45

Maar Kowalski, dan heb ik weer het idee dat niet iedereen jongedame zegt. Ik zou nooit tegen een leeftijdsgenoot zeggen 'He jongedame, mag ik iets vragen?' :P 

Jongedame vind ik dan weer meer een woord wat 60+ gebruiken.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 2:46

Tegenwoordig vind ik mevrouw wel het fijnst. Zonet zei ik nog gedag tegen een tweeling op straat, en toen zei de opa: "Zwaai eens naar die mevrouw". Ik heb intussen wel geaccepteerd dat ik ouder word haha.

Alleen als m'n vriend me 'meisje' noemt, vind ik het wel echt heel erg lief natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Punk'd di 2 jul 2013 - 2:47

Nyx schreef:Ik noem niemand 'meisje'. Vind het zo'n dom woord.

Ouderen spreek ik aan met U en noem ik mevrouw en jongeren spreek ik aan met Je, zonder jongen of meisje ervoor.  

Maar wat nou als je iemands aandacht wilt in bijv. een fietsenstalling Laughing  Ik liep op best een afstandje dan kan die mevrouw moeilijk zeggen 'Mag ik je wat vragen?' als ik 5 meter verderop sta. Ze praatte zeg maar over de fietsen heen naar mij.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha di 2 jul 2013 - 2:47

Oh lastig. Mevrouw klinkt zo oud maar meisje weer zo jong. En jongedame zou ik inderdaad ook niet snel zeggen. Dan toch maar mevrouw haha.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Burn di 2 jul 2013 - 2:47

Zodra ik op het werk loop is het eigenlijk 'jongedame', maar op straat weet ik eigenlijk niet..
Mevrouw klinkt zo oud, en meisje weer te jong.. Ik weet het niet! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 2:48

Ik zeg eigenlijk nooit meisje. Als het een meisje/jongedame is zeg ik meestal: "sorry, mag ik wat vragen?" Als het echt een mevrouw betreft zeg ik: "mevrouw, mag ik misschien wat vragen?"
Ik vind meisje een beetje denigrerend overkomen in jouw geval punk'd, wat stom!

Ik zat net op de site van de Bershka te kijken en daar staat voor de mannenkleding het kopje "MEN" en voor vrouwenkleding "GIRLS" dat vond ik ook gek haha!

Gast
Gast

Bericht  Punk'd di 2 jul 2013 - 2:49

Hmm ik word denk ik toch liever mevrouw genoemd dan meisje. Misschien omdat ik meisje soms zo'n puberaal woord vind.

Pssst meisje meisje.. (haha dat soort ideeen krijg ik erbij).

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Nyx di 2 jul 2013 - 2:49

Punk'd schreef:

Maar wat nou als je iemands aandacht wilt in bijv. een fietsenstalling Laughing  Ik liep op best een afstandje dan kan die mevrouw moeilijk zeggen 'Mag ik je wat vragen?' als ik 5 meter verderop sta. Ze praatte zeg maar over de fietsen heen naar mij.

Ik spreek nooit iemand aan in de fietsenstalling. Ik kom er zelfs nooit. :P

Zonder gekheid, ik probeer altijd iemands aandacht te trekken en vraag dan of ik iets mag vragen. Volgens mij heb ik nog nooit iemand meisje genoemd. Maar nu is dat hier ook niet nodig, misschien is dat het.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Punk'd di 2 jul 2013 - 2:49

haha dat is ook raar inderdaad. Bij GIRLS denk ik dan aan tienermeiden van maat 124 tot 172 ofzo Laughing

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  Punk'd di 2 jul 2013 - 2:50

Nyx schreef:
Punk'd schreef:

Ik spreek nooit iemand aan in de fietsenstalling. Ik kom er zelfs nooit. :P

Zonder gekheid, ik probeer altijd iemands aandacht te trekken en vraag dan of ik iets mag vragen. Volgens mij heb ik nog nooit iemand meisje genoemd. Maar nu is dat hier ook niet nodig, misschien is dat het.

hahaha. Leuk hoor gesprekken in de fietsenstalling.

Misschien zie ik er aan de achterkant wel jonger uit. Of floepte ze het eruit haha. Wat erg dat ik hier helemaal een topic over open zeg. Ik vond het alleen raar :P

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Bericht  minoessepoes di 2 jul 2013 - 2:51

Ik had het op het werk, een oudere dame die bleef me maar meisje noemen. Ik kreeg het gevoel dat ze dat echt deed om me op mijn plek te zetten, nadat ik er een tijdje was en ze me leerde kennen en wist hoe ik mijn werk deed hield het vanzelf op. Ik vond het in dit geval en een beetje denegerend.

Een goede vriendin zegt ook weleens als we met de meiden bij elkaar zijn: meisjes, bla bla bla. Dan vind ik het wel leuk en lief klinken.
En een vriend van mijn man vraagt ook altijd of mijn man zijn meisje nog meeneemt. De manier waarop hij het zegt is gewoon heel lief en schattig, dus dan vind ik het ook niet erg, bijna een koosnaampje.

Over het algemeen vind ik dat je iemand van 28 niet meer als meisje aanspreekt. Jongedame hoor ik ook weleens en dat vind ik ook prima, maar een beetje ouderwets eigenlijk, mevrouw hoor ik op het werk ook wel, maar in mijn prive leven eigenlijk nooit.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nyx di 2 jul 2013 - 3:00

Punk'd; Ik vind het nog steeds raar dat ze mij 'Mevrouw' noemen en aanspreken met U. Ik had er onderhand al wel aan gewend moeten zijn, maar het blijft steken. Meisje hoeven ze me niet te noemen, want dat ben ik niet, maar ik ben echt nog te jong voor U en mevrouw hoor. Althans, dat maak ik mezelf wijs. :P
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kowalski di 2 jul 2013 - 3:05

Ja das waar, ik zeg zelf ook nooit jongedame. Wat zeg ik dan eigenlijk? *Denk hardop na*

Ik denk, dat als ik merk dat ik iemands aandacht al heb, dat ik gewoon vraag: "Sorry, mag ik je wat vragen?" en als ik die aandacht niet heb ik dat ik er dan naartoe loop en zeg 'Hoi!' en dan de rest.

Denk ik... Zoiets...
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  nina di 2 jul 2013 - 3:10

Ik word op mijn werk mevrouw *achternaam* genoemd.
Dus ben dat eigenlijk wel gewend.

Jongedame of meisje (door een ouder iemand) vind ik trouwens ook prima.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes di 2 jul 2013 - 3:22

Jongedame vind ik prima, maar dat zijn voornamelijk redelijk ouderen die dat woord nog gebruiken volgens mij.. Verder is het meestal mevrouw en dat vind ik zelf ook oud klinken, maar ik vind mezelf ook echt geen meisje meer met 25.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  JustMeDaan di 2 jul 2013 - 3:26

Mejuffrouw, of juffrouw gebruikt mijn vader, ikzelf sta bij de bank ingeschreven als mejuffrouw.
Het is echter wel wat een verouderde versie.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1053/

Mevrouw is toch het meeste gangbaar ook voor jongeren, en het word ook tegen mij gezegd. Voel me wel volwassen als dat gezegd word tegen me haha. Nu ben ik dat ook wel(27) maar toch.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  minoessepoes di 2 jul 2013 - 3:35

Mejuffrouw ben je toch totdat je getrouwd bent, daarna wordt het mevrouw volgens mij? Of tenminste dat was vroeger zo dacht ik.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Capt'n Zero di 2 jul 2013 - 3:38

Ik vind 'mevrouw' als ik aan het werk ben niet naar. Ik vind meisje niet leuk klinken op zo'n moment, ik ben ooit door een oud werkgever steeds als 'meisje' bestempeld (en dan had hij het tegen klanten over "even het meisje aansturen" omdat hij midden in zijn telefoongesprek met mij in een discussie ging over werk) en toen was ik nog vrij jong, maar zelfs toen vond ik het vreselijk klinken. 

Mensen (en dan eigenlijk alleen vrouwen) die mij kennen en wat ouder zijn, zeggen ook wel eens wijffie. Ondanks dat het zo plat Amsterdams klinkt, vind ik het eigenlijk een leuke benaming. Ik betrap mezelf er op dat ik vriendinnen ook wel eens 'meissie' of 'wijffie' noem. 

Maar goed, ik woon ook vlak bij Amsterdam, ik verschuil me daar maar achter...
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Blond di 2 jul 2013 - 3:41

Het ligt ook wel een beetje aan de leeftijd van degene die wat vraagt. Als een bejaarde dame wat aan me vraagt en ze zegt meisje, dan vind ik dan helemaal niet raar, terwijl als een leeftijdsgenoot me zo zou aanspreken ik het wel raar zou vinden. Meid vind ik ook zo'n stom woord. Klinkt zo boers. "Kijk daar heb je zo'n lekkere boerenmeid".
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Esmee di 2 jul 2013 - 3:45

Ik vind mevrouw wel prima, eigenlijk. Ik hoor liever 'wilt u er een tasje bij, mevrouw?' dan 'wil je een tasje, meisje?'.

Jongedame/meisje, vind ik prima als oudere dametjes het zeggen.Klinkt juist wel lief! Ik zit te denken hoe ik leeftijdsgenoten aanspreek, denk dat ik dan idd 'sorry,..' zeg en het hele mevrouw/meisje vermijd.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud