Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanhef brief Geachte heer/mevrouw, of: Geachte mevrouw/heer,

+3
Zora
Ugly Betty
SoGood
7 plaatsers

Ga naar beneden

Aanhef brief Geachte heer/mevrouw, of: Geachte mevrouw/heer, Empty Aanhef brief Geachte heer/mevrouw, of: Geachte mevrouw/heer,

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 23:20

Tja, gisteren een bizarre situatie op het werk meegemaakt. Ik had een relatie aangeschreven. De brief begon met 'Geachte mevrouw/heer'. Het geslacht van de persoon was nl. niet bekend. Belt de relatie op, blijkt het een man te zijn. Hij ging helemaal over de kook dat de aanhef met 'mevrouw' begint! Vindt ons 'wat al te geëmancipeerd' en wij zouden ons toch maar beter keurig aan de etiquette moeten houden. Het leek volgens hem nergens op dat 'mevrouw' eerst kwam. laughcry

Nou goed, na deze intro kwam de beste man ter zake, en aan het eind van het gesprek zei hij nog: "En denk er om hè, volgende keer gewoon weer beginnen met 'geachte heer/mevrouw'. Ik heb gezegd dat ik over dit onderwerp niet met hem in discussie wilde gaan.

Heeft die man mij nou in de maling zitten nemen of bedoelde hij het serieus? Ik kan me dat namelijk met de beste wil van de wereld niet voorstellen..

Hoe pakken jullie dit aan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanhef brief Geachte heer/mevrouw, of: Geachte mevrouw/heer, Empty Re: Aanhef brief Geachte heer/mevrouw, of: Geachte mevrouw/heer,

Bericht  SoGood di 16 aug 2011 - 23:23

Het is maar waar je je druk om maakt, zeikmeneer.

Maar als je het volgens de regels wil doen heeft hij wel gelijk. smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Aanhef brief Geachte heer/mevrouw, of: Geachte mevrouw/heer, Empty Re: Aanhef brief Geachte heer/mevrouw, of: Geachte mevrouw/heer,

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 23:24

Oh, ik zie nu trouwens dat Mauwmauw een soortgelijk topic heeft geopend.. nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 23:55

Laat hem es even teruggaan naar de middeleeuwen. En die etiquette moet ook eens aagepast worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 0:39

Wat een zeiksnor. Echt, waar mensen zich al niet druk over kunnen maken..

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty wo 17 aug 2011 - 0:47

Dan heb je denk ik echt niks beters te doen... Rolling Eyes
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zora wo 17 aug 2011 - 3:02

Haha ondanks dat het inderdaad een beetje raar leest zo, men, waar heeft hij het over!! Lolletje van de dag denk ik voor hem Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lenthe wo 17 aug 2011 - 3:58

Hoewel die man natuurlijk belachelijk reageert, heeft hij wel gelijk.. Ik zou ook heel raar op staat te kijken als er staat "mevrouw/heer". Misschien is het niet officieel "verboden" maar ik vind het toch wel een beetje een ongeschreven regel dat er altijd eerst heer en dan pas mevrouw genoemd wordt.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 3:59

Haha, wat stom zeg! Dat kun jij dan toch niet weten, of het een man of vrouw is laughcry Hoewel ik automatisch meneer/mevrouw typ.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 19:46

Bij ons op kantoor werken we met 'sjabloonbrieven' om het zo maar eens te noemen, en daar staat al voorgedrukt 'geachte mevrouw/heer'.
Ik had er nooit echt bij nagedacht wat nou 'officieel' de juiste volgorde is. Naar aanleiding van dat telefoontje en dit topic ben ik eens gaan rondvragen en gaan speuren op internet.
En dan komt inderdaad naar voren dat de 'juiste' volgorde zou moeten zijn geachte heer/mevrouw..
Weet wat geleerd nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 20:55

Maar dan nog vind ik zijn reactie belachelijk en buiten proportie.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 21:21

Je weet bij deze persoon nu dat het een meneer is, dus hij krijgt sowieso geen brief meer met 'Geachte mevrouw/heer'. Wat jullie op andere brieven zetten gaat hem geen fuck aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 21:48

Susan schreef:Je weet bij deze persoon nu dat het een meneer is, dus hij krijgt sowieso geen brief meer met 'Geachte mevrouw/heer'. Wat jullie op andere brieven zetten gaat hem geen fuck aan.

Nou ja zeg. Doe is even dimmen jij!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 22:46

Susan schreef:Je weet bij deze persoon nu dat het een meneer is, dus hij krijgt sowieso geen brief meer met 'Geachte mevrouw/heer'. Wat jullie op andere brieven zetten gaat hem geen fuck aan.

Dat klopt Twisted Evil

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 23:49

Ik schrijf altijd "geachte mevrouw, mijnheer, " en heb hier nog nooit een reactie op gehad, laat staan een negatieve..

Ik zie ook echt niet in waar deze man zich druk om maakt.

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn za 20 aug 2011 - 5:50

Ik schrijf altijd 'geachte heer/mevrouw' volgens mij hoort het officieel ook zo. Ik vind 'geachte mevrouw/heer' ook best raar staan.

Maar buiten dat...best triest dat die man er zo over gaat zeuren en expres gaat bellen.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover di 23 aug 2011 - 5:20

Ik vind mevrouw/heer ook heel vreemd staan, ik zou er dan op z'n minst mijnheer van maken. Maar damn, dat iemand zich daar zo over opwindt, dat is wel buitengewoon kansloos.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: