Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

+20
lente
Mizz_S
*Lookie*
Japje
Petteflet
smooch
Fiwen
VeryCherry
Arwyn
xxDila
Snoes
Zonnetje
lieke89
minoessepoes
IndianRose
Schaapke
_DoI
Shisha
Effie_O
Pearly_maar
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  smooch wo 1 dec 2010 - 21:59

Wij doen niet aan weekmenu's.
Ik werk onregelmatig en eet dus niet elke dag thuis.
Vaak eten we maandag bij mijn moeder en zondag bij mijn vriend zijn ouders.
Als ik moet werken dan eet mn vriend soms bij zijn ouders of hij werkt over en eet op werk wat.
Als ik thuis ben dan kies ik uit wat we gaan eten.
Wij kopen vaak ook veel vlees en vriezen dit in, en haal dit een dag van te voren eruit.
Zodat ik niet elke keer naar de winkel moet, en haal 1x in de week ook wel verse groenten of in blik.

Ohja in het weekend halen we meestal wat of gaan we extra naar de winkel voor boodschappen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Petteflet wo 1 dec 2010 - 22:03

Ik doe op dinsdag altijd de weekboodschappen. Hiervoor maak ik op maandagavond (meestal samen met mijn vriend) het weekmenu.
Gemiddeld geven wij zo'n 65 euro per week uit aan boodschappen. Dit is incl. verzorgingsproducten.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Pearly_maar wo 8 dec 2010 - 4:52

Fijn dat veel meiden ook hun maandbudget hebben verteld, weet ik een beetje wat het gemiddelde is. Meeste meiden zitten op 200-250 euro per maand, met of zonder huisdier. Wij hebben geen huisdier, dus dat zal in ieder geval schelen in de kosten Very Happy

Eten jullie ook wel eens luxe, bijvoorbeeld gerookte zalm, vis, lekker stukje vlees of bijvoorbeeld in het weekend uitgebreid koken? Daar houd ik namelijk heel erg van..
en betalen jullie ook wijn enzo van het geld?
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Japje wo 8 dec 2010 - 5:58

Mijn vriend en ik werken allebei fulltime. Op dit moment doe ik de boodschappen en kook ik standaard, omdat ik een veel kortere reistijd heb en dus ook veel eerder thuis ben. Meestal bepaal ik ook wat we eten, omdat ik meer inspiratie heb/het leuker vindt om het internet af te struinen naar leuke ideeën. Maar als mijn vriend een keer met iets komt wat ie graag wil eten, dan kook ik dat uiteraard ook gewoon.

Begin volgend jaar gaan we verhuizen en gaan we het anders doen, want dan wordt mijn reistijd langer en de zijne korter. Hij zal dan in ieder geval vaak koken. Wat er met de boodschappen en de planning gaat gebeuren, zien we tegen die tijd wel wat handig is.

Ons budget is 200 euro per maand en daar komen we prima mee uit. Ik koop daarvan ook gewoon kaas van de markt en biologisch vlees en we eten vaak wel 1 keer per week biefstuk of zalm of iets in die trant. Wijn drinken we niet, dus dat zit niet bij die 200 euro in Wink
Japje
Japje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 6:03

Vriend werkt fulltime, en ik werk parttime. Dus het koken is meestal de taak voor mij, en in het weekend, dan wil vriend het ook nog wel eens doen, of na een drukke werkdag voor mij! We halen 1x in de week grote boodschappen, en dat doen we samen. Ik heb dan een boodschappenlijst gemaakt met dingen die echt nodig zijn qua basis, ook om even snel wat eten te maken, en dan bepalen we samen meestal het eten voor die week, door aanbiedingen of waar we gewoon zin in hebben als we het zien! We halen elke week voor 50 - 70 euro aan boodschappen, dit is dan inclusief verzorgingsproducten e.d. Ik haal nog doordeweeks wat vers fruit/groente, of dingen die we vergeten zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Zonnetje wo 8 dec 2010 - 6:31

@ Pearly maar: Wij betalen van die 200-250 euro alles aan boodschappen. Mijn vriend houdt niet van vis, maar hij wil wel elke avond vlees eten, dus nooit vegetarisch. Als ik alleen eet, eet ik wel eens vis of koop ik een vegetarische schijf. We kopen ook wel eens wijn of bier van dat geld, maar dat zal een enkele keer per maand zijn. Soms kopen we ook een sterkere fles drank, zoals Boswandeling of Dropshot. Qua toiletspullen en wasmiddel kopen we eigenlijk altijd merken, maar wel vaak in de aanbieding.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  *Lookie* wo 8 dec 2010 - 9:16

Mijn vriend werkt fulltime en ik parttime waardoor ik ook altijd kook. Ik moet soms wel 's avonds werken maar dan zet ik alvast eten klaar wat hij alleen maar hoeft op te warmen, zodat we toch gezond kunnen eten.
Ik maak vaak wel een weekmenu maar niet heel strak, ik kan makkelijk wisselen met de dagen en heb vaak ook wel extra houdbaar spul in huis zoals pasta en roerbakgroente (diepvries) zodat ik ook wat anders of wat meer kan koken als ik dat wil. Inspiratie haal ik van internet, uit kookboeken, van dit forum, van vriendinnen en ik probeer zelf ook wel eens wat te varieren op recepten. Vaak eten we ook redelijk 'saai' trouwens, gewoon aardappels, groente en (mager) vlees. Maar ik vind koken wel leuk om te doen. Ik let wel op de aanbiedingen, houdbare dingen sla ik soms wat van in en we eten ook wel regelmatig iets wat toevallig in de aanbieding is.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 0:14

Ik bedenk op zondag wat we elke dag gaan eten en aan de hand daarvan maak ik een boodschappenlijstje. Op maandag koop ik dan de boodschappen voor de hele week zodat alles elke avond in huis is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Mizz_S do 9 dec 2010 - 1:21

Mijn vriend en ik maken op zondag samen een weekmenu. We kijken dan bv ook wat er de volgende week in de bonus is bij de AH, om inspiratie op te doen. Op maandag halen we dan de boodschappen, soms samen en soms ik alleen, afhankelijk van of mijn vriend wel of niet vrij is (ik heb op maandag altijd vrij). We hebben niet echt een budget maar geven volgens mij ook niet superveel uit. Ik schta rond de 200 euro per maand gemiddeld. Sowieso scheelt het denk ik dat we beide niet drinken en geen huisdieren hebben.
Op zaterdag halen we dan de boodschappen voor het weekend, dat plannen we meestal niet. Wat we in het weekend eten verschilt ook heel erg, we gaan best vaak uit eten of gaan bij iemand eten of krijgen gasten, en af en toe halen we weleens wat.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  lente do 9 dec 2010 - 21:33

Hier doe ik meestal 2x per week boodschappen, dus denk voor zo'n 3 maaltijden vooruit. We werken allebei fulltime, maar ik doe de boodschappen meestal meteen uit m'n werk (zit er naast). Ik ben over het algemeen om 16.30 klaar, en m'n vriend pas om 18.30 dus ik kook ook. Vaak vraag ik of ie nog ergens zin in heeft, maar hij vind het eigenlijk altijd wel best wat ik kook haha. Hebben ook wel eens geprobeerd om maar 1x per week boodschappen te doen, maar dat werkte niet.
Boodschappen doe ik meestal bij de c1000, daar let ik wel op de aanbiedingen. Maar meer op waar ik trek in heb of wat we al bedacht hadden haha. Soms ga ik voor een goede aanbieding wel naar een andere supermarkt (als ie een beetje op de route ligt, heb een hekel aan omrijden voor zoiets).
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Pussycat do 9 dec 2010 - 21:41

Wij doen ook ongeveer 2 keer per week boodschappen.
En standaard gaan we naar de ah of dirk.
Heel soms c1000, maar zit niet in de buurt.
Maar we bepalen in de winkel pas wat we eten. Dan lopen we de winkel door en zien we wel wat er in de reclame is of waar we zin in hebben.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 21:56

Ik doe niet meer aan weekmenu's (vroeger met mijn ex wel) omdat ik boven de winkel woon en zo na mijn werk haal waar ik trek in heb. Soms heb ik bv wel vlees in de vriezer liggen en dat haal ik er dan in de ochtend uit. De rest haal ik dan even.

Vroeger, toen ik dus wel aan weekmenu's deden, keek ik vooral in mijn kast wat ik nog had staan, wat ik nog kon gebruiken en van daaruit maakte ik dan een begin. Gewoon verder in overleg, ook ff kijken of we wel thuis waren etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  SarahKey do 9 dec 2010 - 23:01

Wij bepalen samen het menu. Op zondag maak ik meestal een weekmenu. Ik vraag van te voren aan mijn man: Wat wil jij graag deze week eten? Of hij zegt: Maakt me niets uit maar meestal zegt hij wel dat hij ergens zin in heeft. dan 'plan' ik dat in. De rest erom heen verzin ik. Hij is niet zo moeilijk, ik ben lastiger wat eten betreft.

Ik doe op maandag wat boodschappen en op zaterdagochtend gaat mijn man mee. Dat vind hij gewoon leuk om te doen. Op donderdag haal ik fruit en eventueel groenten bij de groentenkraam hier. Op dinsdag haal ik brood bij 't stoepje.
Soms haal ik wat vis op dinsdag, dus ik doe wel boodschappen de andere dagen, maar niet in de supermarkt.

Ik let zeker wel op aanbiedingen. Daar kun je zoveel mee besparen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  sanne-84 vr 10 dec 2010 - 1:37

ik ben toch meestal wel degene die bepaalt wat we eten. als ik het aan mn vriend vraag is het antwoord vaak pasta of burrito's. als ik weet wat we eten zeg ik het weltegen hem, maar hij vind het altijd wel goed. (omdat ik weet wat hij lekker vind en nie en ik daar ook rekening mee hou)
ik probeer heel gevarieerd te eten, dus 1x rijst, 1x pasta, 1x aardappelen en evt 1x brood. ik ben niet zo van de aard/vlees/groenten. daarbij het vlees/vis ook varierend, dus soms een gepuzzel. vaak maak ik het mezelf te moeilijk;) ik bedenk voor een paar dagen vooruit, wisselend omdat ik onregelmatig werk en dan dus op mn werk eet (dus wat we daar eten moet ik ook rekening mee houden)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 1:55

we doen een paar keer per week boodschappen. We bedenken dan op dat moment wat we gaan eten. In het begin probeerde we ook voor de hele week in te slaan, maar dat werkte niet echt. Bij ons belandde er toen veel etenswaren die over datum waren, in de vuilnisbak. Zonde! Op mijn werk maken we altijd op vrijdagavond een weekmenu. Ik ga dan alle clienten af, om te vragen wat ze lekker vinden om te eten, met wat aanpassingen maken we dan de menulijst. We doen dan op maandag en op donderdag boodschappen. Ik moet dan ook voor 12 personen koken als ik op mijn werk ben. Je gelooft wel dat ik dan, als ik om 18.15 thuis kom, niet altijd zin heb om weer te koken. Meestal wil vriendlief dan ook wel koken of meehelpen. Inspiratie haal ik uit de menulijst die ik op mijn werk maak, collega's, kookboeken,mijn moeder of gewoon lekker allerlei knorr wereldgerechten uit proberen ( zuid afrikaanse boboti en surinaamse roti zijn favoriet Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Pearly_maar vr 10 dec 2010 - 5:15

Thanks voor jullie reacties! Handige tips allemaal.

Mijn vriend heeft dat plannen van weekmenu's niet van thuis uit meegekregen, aangezien zijn moeder nauwelijks werkt en heel vaak naar de supermarkt kan gaan. Hij heeft dan ook een beetje tussen zijn oren zitten dat het plannen van weekmenu's niet leuk is, en je week te gestructureerd maakt ofzo. Hij zegt dat er dus geen mogelijkheid is tot spontaan ergens heen gaan of eters uitnodigen, of iets maken waar je opeens heel veel zin in hebt.

Ik denk zelf dat dit wel meevalt; je plant toch immers wat je zelf lekker vindt? Heerlijk lijkt me dat. En met eters; bijhalen kan altijd ff snel, en hoe vaak ga je nou onverwacht opeens ergens naartoe?

Hoe gaan jullie daarmee om en hoe ervaren jullie dat?
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Zonnetje vr 10 dec 2010 - 6:48

Ik vind dat wij nog vrij flexibel zijn als een van de twee onverwacht niet mee eet of als we toch meer zin hebben om uit eten te gaan. Omdat we maximaal voor 3-4 dagen vooruit boodschappen doen, valt er altijd wel iets door te schuiven naar een volgende dag of in de diepvries te stoppen. Als er onverwacht mensen mee eten, dan haal ik gewoon wat vlees uit de diepvries erbij of ik ga nog even naar de supermarkt om groente bij te halen. Rijst, pasta, aardappels etc. hebben we meestal wel genoeg in huis voor 1 of 2 personen extra.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Mizz_S vr 10 dec 2010 - 9:33

Waarom zou je niet kunnen wisselen? Wij hadden van de week ook wat anders gepland, maar hadden beide mega zin in Chinees, nou prima dat zijn we gaan halen. De andere dingen komen een andere keer wel weer op. En je kunt evt. ook dingen invriezen. Overigens krijgen wij vrijwel nooit spontaan eters, maar ook dat zou geen probleem zijn. Dan wissel maak je toch wat extra en als dat niet kan kun je de dagen wisselen, wij hebben iig altijd wel pasta en rijst etc op voorraad.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Flinder za 11 dec 2010 - 5:29

Meestal bedenk ik wat we eten en vraag ik mijn vriend nog iets te noemen waar hij die week zin in heeft. Dan doen we op maandag of dinsdag de grote boodschappen en vlak voor het weekend vullen we het nog wat aan met verse dingen en lekker dingetjes voor in het weekend.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 5:36

Pearly_maar schreef:Voor de meiden die samenwonen; werken jij en je partner parttime of full-time? Mijn vriend werkt meer dan parttime en ik werk 24 uur per week. En hoe doen jullie het met het avondeten? Ik kook altijd Doen jullie bijvoorbeeld 1 x per week boodschappen, en bepaal je dus je menu voor de hele week? Ik ga boodschappen doen als ik vrij ben. De supermarkt is hier om de hoek en dan ga ik lopend met de kinderwagen. Meestal ga ik zo'n 4 keer per week. Of denken jullie steeds een paar dagen vooruit en doe je dus een paar keer per week boodschappen? Als ik moet werken denk ik vooruit. Als ik vrij ben weet ik meestal pas in de supermarkt wat ik die dag eet.
Letten jullie echt op aanbiedingen en gaan jullie verschillende winkels af, of let je op aanbiedingen binnen je standaard supermarkt? Ik ga meestal maar naar 1 supermarkt omdat ik daar dus lopend naar toe kan. Als ik er ben kijk ik daar wel naar de aanbiedingen.En voor de meiden die weekmenu's maken; waar haal je je inspiratie vandaan? -

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Flinder za 11 dec 2010 - 5:40

@ Razz: ik heb zelf een documentje waar ik probeer bij te houden wat we elke week eten. Ik heb inmiddels een aardig documentje en dan kijk ik dus even wat er allemaal in staat en dan bedenk ik voor die week waar we zin in hebben/wat praktisch is. Ook kijk ik vaak op de website van supermarkten om inspiratie op te doen.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Effie_O za 11 dec 2010 - 6:57

Ons weekmenu kan ook heel makkelijk verschoven worden, als er eens eters komen. Alles 1 dag opschuiven, of ik haal van alle ingrediënten zoveel bij dat het genoeg is voor het aantal personen aan tafel. Mocht een van ons eens een avond plotseling iets anders hebben (mijn vriend ruilt soms zijn avonddienst), is dat ook geen probleem. Haal ik even iets voor mezelf, of ik kijk of er nog wat in de diepvries staat. En ook in dit geval kan alles een dag opschuiven.

Trouwens, vaak is het ook wel zo dat ik met dezelfde ingrediënten een heel ander gerecht kan maken, doe ik ook nog wel eens als de plannen plotseling wijzigen en er mensen mee gaan eten bijvoorbeeld.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? - Pagina 2 Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum