Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

+20
lente
Mizz_S
*Lookie*
Japje
Petteflet
smooch
Fiwen
VeryCherry
Arwyn
xxDila
Snoes
Zonnetje
lieke89
minoessepoes
IndianRose
Schaapke
_DoI
Shisha
Effie_O
Pearly_maar
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Pearly_maar wo 1 dec 2010 - 3:18

Voor de meiden die samenwonen; werken jij en je partner parttime of full-time? En hoe doen jullie het met het avondeten? Doen jullie bijvoorbeeld 1 x per week boodschappen, en bepaal je dus je menu voor de hele week? Of denken jullie steeds een paar dagen vooruit en doe je dus een paar keer per week boodschappen?

Letten jullie echt op aanbiedingen en gaan jullie verschillende winkels af, of let je op aanbiedingen binnen je standaard supermarkt?

En voor de meiden die weekmenu's maken; waar haal je je inspiratie vandaan?
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Effie_O wo 1 dec 2010 - 3:56

Mijn vriend en ik maken sinds kort weekmenu's. Ik koop graag groente op de markt en die is er maar 1x per week, dus bedenken we een weekmenu zodat ik alle benodigde groente op de markt kan halen. Mijn vriend werkt trouwens fulltime, ik parttime.

De groenten koop ik dus in 1x op de markt. Vlees en dergelijke kopen we meestal niet in 1x, we gaan meerdere malen per week nog wel even naar de supermarkt. We gaan vrijwel altijd naar de AH, daar letten we wel op wat in de bonus is. Als bijvoorbeeld kip in de aanbieding is, gaan we iets bedenken met kip. Maar ik ga niet alle supermarkten bij langs (behalve als ik zie dat ergens iets bijzonders in de aanbieding is).

Inspiratie haal ik overal vandaan. Mijn vriend kookt graag, dus die denkt wel goed mee. We pakken ook regelmatig eens een kookboek erbij, om te kijken of er iets 'nieuws' is wat we kunnen maken. Inspiratie komt dus ook van de aanbiedingen. We bedenken ook wel vaak wat we lang niet hebben gehad of een van ons heeft toevallig ergens heel erg zin in. Internet is ook heel handig, als ik bijvoorbeeld zin heb ik prei zoek ik daar naar een lekker recept, of ik maak iets wat ik al vaker heb gemaakt.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Shisha wo 1 dec 2010 - 4:05

Mijn vriend werkt op oproepbasis dus vaak weet hij nog niet hoeveel avonden hij moet werken die week.
Ik werk ook onregelmatig dus het komt wel eens voor dat we maar 1x in de week samen kunnen eten. Ik plan dan ook niks meer vooruit qua eten.
We bepalen vaak op de dag zelf wat we eten en doen dan boodschappen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  _DoI wo 1 dec 2010 - 4:12

Ik ben degene die beslist wat wij elke week eten. Ik kook graag en heb vaak inspiratie genoeg om een eetlijstje te maken. Soms vraag ik mijn vriend wel of hij die week ergens zin in heeft, en dat kook ik dan ook. Hij vindt alles lekker wat ik kook, dus dat scheelt al een heleboel.

Boodschappen doen wij 1 keer per week, meestal op zaterdag. Vlees vriezen wij altijd in. Ik kijk soms wel eens wat er in de aanbieding is, maar meestal doen wij onze boodschappen bij de Lidl en Willy's.

Als je het moeilijk vindt om elke week een eetlijstje te maken dan zou je eens op internet rond kunnen kijken voor inspiratie. Er zijn genoeg eetlijstjes te vinden.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Schaapke wo 1 dec 2010 - 4:18

Mijn vriend werkt fulltime en ik studeer fulltime, maar meestal ben ik degene die kookt, omdat ik eerder thuis ben.

We maken samen op vrijdagavond (net voor het boodschappen doen, wat we overigens altijd samen doen) een weekmenu en schrijven dan precies op wat we nodig hebben aan ingrediënten. Zo weten we precies wat we moeten kopen en het bespaart ook nog geld! Mooi meegenomen natuurlijk!

Inspritatie haal ik uit de Allerhande, van reclame op televisie of van vrienden/familie die iets lekkers gegeten/gemaakt hebben en je dat dan tippen.
Vaak neem ik ook van die pakken van Knorr wereldgerechten, die ik een beetje 'eigen' smaak mee geef.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 4:22

Pearly_maar schreef:Voor de meiden die samenwonen; werken jij en je partner parttime of full-time? En hoe doen jullie het met het avondeten? Doen jullie bijvoorbeeld 1 x per week boodschappen, en bepaal je dus je menu voor de hele week? Of denken jullie steeds een paar dagen vooruit en doe je dus een paar keer per week boodschappen?

Letten jullie echt op aanbiedingen en gaan jullie verschillende winkels af, of let je op aanbiedingen binnen je standaard supermarkt?

En voor de meiden die weekmenu's maken; waar haal je je inspiratie vandaan?

Mijn vriend werkt fulltime en ik parttime (nou ja, ben praktisch werkloos :P). Omdat wij in de binnenstad wonen en we nog geen parkeervergunning hebben, ga ik eigenlijk vrijwel elke dag naar de supermarkt. We wonen er heel vlakbij. Het begint me wel behoorlijk te irriteren, ik haal het liefst 1 a 2 keer in de week boodschappen, maar het is even niet anders. Ik let niet echt op aanbiedingen, ik ga meestal naar de ah omdat die het dichtst bij is. Meestal gaan we in het weekend nog even samen naar de Dirk. Als we dus een vergunning hebben staat onze auto vlakbij huis en zullen we naar de Jumbo gaan.

Edit: oh en we bepalen eigenlijk samen wat we eten, mijn vriend is nogal moeilijk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Effie_O wo 1 dec 2010 - 4:23

Schaapke schreef:
We maken samen op vrijdagavond (net voor het boodschappen doen, wat we overigens altijd samen doen) een weekmenu en schrijven dan precies op wat we nodig hebben aan ingrediënten. Zo weten we precies wat we moeten kopen en het bespaart ook nog geld! Mooi meegenomen natuurlijk!

Dit stukje snap ik even niet. Hoezo bespaar je geld door alle ingrediënten te kopen?
Nu ik dit typ bedenk ik me iets, bedoel je misschien dat je alleen die ingrediënten koopt die je nodig hebt? Dat lukt mij sowieso altijd heel goed, ik ren echt door de winkels heen op jacht naar dat wat ik moet hebben. Kijk verder eigenlijk nergens bij.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Schaapke wo 1 dec 2010 - 4:44

Effie_O schreef:
Schaapke schreef:
We maken samen op vrijdagavond (net voor het boodschappen doen, wat we overigens altijd samen doen) een weekmenu en schrijven dan precies op wat we nodig hebben aan ingrediënten. Zo weten we precies wat we moeten kopen en het bespaart ook nog geld! Mooi meegenomen natuurlijk!

Dit stukje snap ik even niet. Hoezo bespaar je geld door alle ingrediënten te kopen?
Nu ik dit typ bedenk ik me iets, bedoel je misschien dat je alleen die ingrediënten koopt die je nodig hebt? Dat lukt mij sowieso altijd heel goed, ik ren echt door de winkels heen op jacht naar dat wat ik moet hebben. Kijk verder eigenlijk nergens bij.

Ja, dat bedoel ik inderdaad! We kopen alleen de dingen die we nodig hebben. Eerst maakte we namelijk niet zo'n lijstje en dan kwam je altijd thuis met dingen die dan na een week weer in de kliko belandde, omdat je het niet gebruikt hebt. Dat vind ik zo zonde (niet alleen vanwege het eten, maar ook van je geld).

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  IndianRose wo 1 dec 2010 - 5:04

Ik werk onregelmatig en mijn vriend fulltime. Als ik geen avonddienst heb dan ben ik altijd eerder thuis en dan de ik de boodschappen en kook ik. Met een avonddienst haal ik 's ochtends al boodschappen, dan haal ik voor mijn vriend iets makkelijks om te koken en voor mezelf iets om mee te nemen naar mijn werk. Soms kook ik ook al smiddags en neem ik de helft mee naar mijn werk en kan mijn vriend de andere helft 's avonds eten.

Ik ga nu bijna wel dagelijks naar de supermarkt, ik probeer wel om langer vooruit te plannen, maar dat gaat even goed en daarna niet meer. De supermarkt is dichtbij dus daar rij ik uit mijn werk zo even langs! Ik ben vooral degene die beslist wat we eten, ik weet wat mijn vriend niet lust en hou daar rekening mee. Ik vind koken ook leuk, dingen uitproberen.
IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Home Sweet Home

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 5:13

Bij ons is het allemaal zo onregelmatig qua werktijden enzo dat we het per dag bekijken. We eten ook niet altijd samen, omdat hij vaak rond die tijd aan het werk is. Dan kook ik voor mezelf, maar maak vaak voor 3 personen, zodat we er de volgende dag samen nog eens van kunnen eten. We hebben ook dagen dat we iets bestellen en laten thuisbezorgen en eens per week gaan we uit eten, (zo ongeveer). Hij kookt ook vaak twee dagen in de week ofzo en ik ook zoiets, de rest van de dagen doen we iets makkelijks.

Het zou niks voor ons zijn om alles zo in te plannen. We zijn meer van de spontane plannen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  minoessepoes wo 1 dec 2010 - 5:45

Ik kook eigenlijk altijd omdat ik als eerste thuis ben en het leuk vind om te doen. Dus meestal maak ik een lijstje en vraag of mijn vriend nog wensen heeft, dan noemt hij vaak 1 of 2 dingen en vaak iets in de trant van ik heb wel zin in rijst. Daar hou ik dan rekening mee.

Daarnaast kijk ik wat er nog in de koelkast ligt en op moet en daar bedenk ik een gerecht mee of zoek ik een recept bij. Meestal maak ik een lijstje in de volgorde van groente die als eerste op moeten, soms wissel ik nog weleens als ik die dag zin heb in iets anders.

Wij doen ook samen boodschappen, meestal op zondag en dan doe ik soms door de week nog wel wat losse boodschappen.
Vaak nemen wij wel vlees mee als het in de aanbieding is en dat vries ik dan in, maar ik probeer dat wel zo snel mogelijk op te eten om te voorkomen dat het maanden in de vriezer zit. Wij doen meestal boodschappen bij de AH, in mijn mail krijg ik de aanbiedingen en daar kijk ik wel altijd naar maar hou er niet echt rekening mee, wel probeer ik om gebruik te maken van seizoensgroenten. Groenten haal ik ook vaak op de markt of bij de Turkse groenteboer.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  lieke89 wo 1 dec 2010 - 5:59

Mijn vriend en ik doen meestal op vrijdag de grote boodschappen en letten dan veel op de aanbiedingen. Mijn vriend werkt full-time en ik studeer, dus betaalt hij de boodschappen op vrijdag meestal. Het meeste vlees gaat gelijk de vriezer in zodat we altijd genoeg op voorraad hebben. Van alles wat we dus op vooraad hebben kijken we gewoon wat we iedere dag willen eten. omdat we toch bijna iedere avond langs de supermarkt komen, kunnen we dus makkelijk nog even naar binnen hoppen als we nog iets nodig hebben. Die betaal ik meestal
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Zonnetje wo 1 dec 2010 - 7:14

Mijn vriend en ik werken allebei (bijna) fulltime. Wij doen 2 keer per week boodschappen en bedenken menu's voor de halve week. Meestal maak ik het menu, omdat ik ook vaker kook, maar ik vraag wel aan mijn vriend waar hij zin in heeft.
Ik bedenk de menu's bijna altijd uit mijn hoofd en probeer daarbij rijst/pasta/aardappels/wraps af te wisselen, net als kip/gehakt/vis/stukken vlees/vegetarisch en verschillende kleuren groenten. Soms kijk ik in mijn kookboek, waarin ik allerlei recepten zelf heb verzameld of ik haal een nieuw recept uit de Allerhande of Boodschappen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Zonnetje wo 1 dec 2010 - 7:17

Wat de aanbiedingen betreft: daar let ik wel op. Kip en gehakt koop ik bijna altijd in pakken van een kilo en vries dat in kleine zakjes in. Ik ga niet het hele dorp door voor de aanbiedingen, maar ga alleen naar de winkels in de buurt: AH en Plus. Sommige dingen koop ik (bijna) altijd bij de Aldi, zoals wijn, een bak kiwi's, sla, roerbakgroenten, wc-papier, keukenrol, koekjes, toetjes, champignons, courgette, cherrytomaatjes, snijbonen, zalm, fanta, red bul en nog wat andere dingen die daar goedkoop en toch goed zijn.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Snoes wo 1 dec 2010 - 7:28

Mijn vriend en ik werken ook beiden fulltime, maar wij maken ooit een weekmenu. We bedenken de avond ervoor wat we willen eten (vlees zit er heel veel in de diepvries bijv.). Meestal gaan we ook maar 1x per 2 weken naar de winkel om snel iets te halen wat we niet hebben. Grote boodschappen doen we maar 1x per 2 maanden (en ja, dan nemen we een héle grote voorraad mee smile). Wij hebben dus altijd veel voorraad in huis en kunnen echt heel veel bereiden met datgene wat we in huis hebben. Wij houden neit zo van "geplande" menu's, we bekijken het liever van dag tot dag.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Pearly_maar wo 1 dec 2010 - 9:38

Bedankt voor jullie reacties! Ik merk dat de meeste meiden waarvan beide partners fulltime werken toch meestal weekmenu's maken en 1 a 2 keer per week naar de supermarkt gaan. Mijn vriend & ik gaan over drie weken samenwonen en werken dan ook beiden fulltime, dus ik denk dat lijstjes maken en 1 x pw naar de supermarkt het handigste is.

Hebben jullie een budget per maand?
Pearly_maar
Pearly_maar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 42
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Snoes wo 1 dec 2010 - 9:45

Wij hebben geen maximum budget ofzo, maar per maand geven wij nooit meer dan 200 euro uit (gemiddeld dan he, de ene maand wat meer, de andere wat minder) en dat is inclusief een poes. Meestal zitten we nog wel onder die 200 euro.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Zonnetje wo 1 dec 2010 - 9:50

Wij hebben wel een soort van budget, want het geld op de gezamenlijke rekening gebruiken wij op dit moment alleen voor boodschappen (en toiletspullen en cadeau's). Daar wordt maandelijks 300 euro op gestort en daar kunnen wij ruimschoots onze boodschappen, toiletspullen en cadeau's van kopen. Ik gok dat we 200-250 euro puur aan boodschappen uitgeven per maand. Wij zijn met z'n tweeen en hebben geen huisdieren. We eten een paar keer per maand 's avonds bij anderen of gaan uit eten, maar er eten ook wel eens mensen bij ons mee of er komt bezoek.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  xxDila wo 1 dec 2010 - 10:14

Mijn vriend werkt fulltime.
Ik zit momenteel nog op school en werk daarnaast twee dagen in het weekend.

Ik bepaald eigenlijk wat we eten, omdat ik als eerste thuis ben. Daarbij hou ik van koken en hij niet. Hij ziet het als een straf ik meer als ontspanning. Op zaterdag doen wij of ik de grote boodschappen. En daarnaast ga ik nog wel een aantal keren heen omdat ik iets moet hebben. Ik heb vaak wel basisdingen in huis als rijst, pasta, pastasausjes, aardappels, sausjes, maaltijdpakketjes (van honig, conimex etc). We hebben eigenlijk maar één afspraak en dat is dat we niet 5 keer per week aardappels eten. In het weekend eten we vaak restjes vanuit de koelkast, dan wel vriezer omdat ik dan onregelmatig werk. Ik verpak alles restjes voor één persoon zodat ik iets mee kan nemen en voor hem wat in de koelkast kan leggen te ontdooien.
Ik haal bijna niets van de markt omdat ik daar toch weer niet aan toe kom. Wel sla ik vaak in met acties bij verschillende winkels. Voor de rest ga ik zaterdags naar de Aldi, Lidl & Jumbo. Door de weeks meestal C1000&Plus omdat die in het dorp zitten.

edit: Wij hebben niet echt een budget. Willen we wel gaan maken. Dat we een maximaal te besteden bedrag erop zetten. Nu let ik er gewoon te weinig op. Ik vind dat ik er teveel geld aan uit geef. Mijn vriend maakt het niet zoveel uit, die zegt "we kunnen het toch betalen, schat, koop maar wat je lekker vind en waar je mee wil koken". Maar ik vind het asociaal zoveel ik uitgeef aan boodschappen. Dus vanaf januari ga ik een bepaald bedrag ervoor pinnen en meer wil ik dan niet uit gaan geven dan dat.
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  _DoI wo 1 dec 2010 - 11:52

Pearly_maar schreef:Hebben jullie een budget per maand?
Wij geven gemiddeld zo'n 200 euro per maand uit aan boodschappen voor twee volwassenen en een hond.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 20:19

Mijn vriend doet de boodschappen en hij kookt, althans door de week, omdat hij een uur eerder thuis is dan ik. Dus ik hoef daar helemaal niet over na te denken Very Happy Lekker makkelijk dus.
Mijn vriend gaat 1 x per week boodschappen doen. Dan neemt hij altijd voor een aantal dagen groente mee. Het komt vaak voor dat we halverwege de week nog even naar de plaatselijke supermarkt gaan om nieuwe groente te kopen. We kopen voornamelijk wat er in de aanbieding is. Het hangt dus heel erg van het seizoen af. Momenteel eten we regelmatig stamppotten (boerenkool, hutspot, andijvie).

Edit: wij hebben niet echt bewust een budget. Mijn vriend winkelt altijd bij de Aldi in de plaats waar hij werkt en dat is gewoon lekker goedkoop. Tussendoor halen we nog wel brood en groente, bij de Lidl in ons dorp, ook goedkoop dus. Wij zullen ongeveer € 150,00 per maand kwijt zijn aan boodschappen, al met al, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Arwyn wo 1 dec 2010 - 20:56

Wij doen op zaterdag in 1 keer zoveel mogelijk de boodschappen. Ik moet doordeweeks nog wel eens heen voor verse groente of als we wat vergeten zijn, dus ik denk dat we zo'n 2 keer in de week in de supermarkt te vinden zijn. Als er doordeweeks wat gehaald moet worden doe ik dat altijd. M'n vriend werkt fulltime, maar ik niet, dus heb er gewoon meer tijd voor.

Qua budget: we hebben sinds kort een gezamenlijke rekening, dus daar moeten we het gewoon van doen. Meestal zitten we zo rond de 200,- in de maand denk ik.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  VeryCherry wo 1 dec 2010 - 21:12

Mijn vriend werkt fulltime en ik ben gewoon thuis, ik doe meestal de boodschappen en ik kook meestal. In het weekend doen we vaak samen boodschappen. Met weekmenu's werk ik niet. Ik haal elke dag boodschappen en in de supermarkt beslis ik pas wat we die avond gaan eten.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 21:52

ik doe één keer in de week de boodschappen en dan haal ik verschillende groentes en vlees. Degene die dan kookt, kiest het menu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Fiwen wo 1 dec 2010 - 21:58

Wij hebben nu sinds 3 weken een weekmenu en ik moet zeggen dat ik dat echt heel handig vind. Ik doe 2 keer per week boodschappen, 1 keer op donderdagavond of vrijdag voor het weekend en de niet houdbare spullen voor de rest van de week en dan op maandag of dinsdag nog een keer voor de verse groentes etc. voor de rest van de week. En ik merk dat ik inderdaad ook minder geld uitgeef als ik maar 2 keer boodschappen doe.

Ik doe de boodschappen en ik kook ook, mijn man heeft daar echt een vreselijke hekel aan (en hij kan echt niet koken) en nu ik nog thuis ben en hij fulltime werkt vind ik dat geen probleem. Als ik straks weer stage moet gaan lopen dan gaan we van te voren wat dingen op voorraad maken zodat we die dagen iets uit de vriezer kunnen halen. Dat had ik voor mijn kraamtijd ook gedaan en dat was heel erg makkelijk, snel iets klaar maar toch gezond en lekker.

Bah, moet vandaag (door de sneeuw) boodschappen voor het sinterklaasweekend gaan doen. Denk dat ik maar wacht tot manlief thuis is zodat ik onze uk thuis kan laten. Gaat een stuk sneller en makkelijker dan en het zal al druk genoeg zijn lijkt me.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu? Empty Re: Samenwonen; hoe bepalen jullie je weekmenu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum