Op vakantie: Internet uit, WIFI aan?
+3
Champagne
Rush
Antibes
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op vakantie: Internet uit, WIFI aan?
Kan dat? Kun je op vakantie het internet op je smartphone zo aanzetten dat hij alleen WIFI pakt (= gratis neem ik aan toch), maar niet zelf verbinding maakt?
Heb een Samsung Galaxy S trouwens..
Heb een Samsung Galaxy S trouwens..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Op vakantie: Internet uit, WIFI aan?
Ja, gegevensverbinding of dataroaming uitzetten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wifi is gratis
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Wifi is toch niet altijd gratis? Er zijn toch ook punten waar je een code moet kopen om op het wifi netwerk te kunnen.
Gast- Gast
Jolee schreef:Wifi is toch niet altijd gratis? Er zijn toch ook punten waar je een code moet kopen om op het wifi netwerk te kunnen.
Maar dan gaat het niet 'ongemerkt'.
Gast- Gast
Oh dat wist ik nietJolee schreef:Wifi is toch niet altijd gratis? Er zijn toch ook punten waar je een code moet kopen om op het wifi netwerk te kunnen.
Champagne- Prater
Reva schreef:Jolee schreef:Wifi is toch niet altijd gratis? Er zijn toch ook punten waar je een code moet kopen om op het wifi netwerk te kunnen.
Bedoel je dat op plekken waar het gratis is en jij hebt 'wifi aan' ingeschakeld, je telefoon automatisch op dat wifinetwerk gaat?
Gast- Gast
Volgens mij bedoeld ze onbeveiligde netwerken.Jolee schreef:Reva schreef:Jolee schreef:Wifi is toch niet altijd gratis? Er zijn toch ook punten waar je een code moet kopen om op het wifi netwerk te kunnen.
Bedoel je dat op plekken waar het gratis is en jij hebt 'wifi aan' ingeschakeld, je telefoon automatisch op dat wifinetwerk gaat?
Champagne- Prater
Champagne schreef:Volgens mij bedoeld ze onbeveiligde netwerken.Jolee schreef:Reva schreef:Jolee schreef:Wifi is toch niet altijd gratis? Er zijn toch ook punten waar je een code moet kopen om op het wifi netwerk te kunnen.
Yup, bijv. het draadloze netwerk rondom het chateau, wat ik bij ons huisje op zou moeten kunnen pikken. Dat ik mijn internet dus uitzet en het niet zelf gaat zoeken en updaten via 3G ofzo, maar ik wel die WIFI gewoon kan pakken.
Antibes- Ratel
Net als thuis kan je waarschijnlijk ook verbinding maken met een onbeveiligd netwerk van bijv de buren.Jolee schreef:Ik snap het niet meer, haha
Champagne- Prater
Als je wifi aan hebt staan zal je telefoon zelf verbinding maken met het beschikbare netwerk. Dit zal je dan niets kosten. Als je ervoor moet betalen geeft je telefoon wel aan dat je een wachtwoord of zo in moet voeren. Zo is het in ieder geval bij mijn telefoon...
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Je moet even kijken of roaming uitstaat bij instellingen - draadloos en netwerk - mobiele netwerken. Wifi kun je gewoon aan hebben staan. Deze kan je gemakkelijk aan- en uitzetten bij het venstertje waar je ook bluetooth, gps en trillen kan regelen.
Gast- Gast
Maar roaming staat altijd uit bij mij en toch heb ik via 3G verbinding.. Of is roaming specifiek voor het buitenland? Ik weet niets namelijk..
Antibes- Ratel
bij mijn telefoon stond de roaming op nationaal, ik moest hem handmatig op internationaal zetten toen deed mijn internet het pas. Wifi zocht die automatisch al
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook de Galaxy S en in het buitenland zet hij Roaming vanzelf uit. Hij gaat dan dus niet zomaar op internet. Voor de zekerheid kun je ook nog in het menu waarin je ook het toestel kunt uitschakelen de internetverbinding uitzetten ("mobiele netwerken"). Als je gewoon je Wifi aan laat staan, krijg je een melding wanneer er een netwerk beschikbaar is en kun je daar gebruik van maken (maar dan moet je wel het wachtwoord weten).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Antibes schreef:Maar roaming staat altijd uit bij mij en toch heb ik via 3G verbinding.. Of is roaming specifiek voor het buitenland? Ik weet niets namelijk..
roaming is idd specifiek voor het buitenland
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Bliss schreef:Ik heb ook de Galaxy S en in het buitenland zet hij Roaming vanzelf uit. Hij gaat dan dus niet zomaar op internet. Voor de zekerheid kun je ook nog in het menu waarin je ook het toestel kunt uitschakelen de internetverbinding uitzetten ("mobiele netwerken"). Als je gewoon je Wifi aan laat staan, krijg je een melding wanneer er een netwerk beschikbaar is en kun je daar gebruik van maken (maar dan moet je wel het wachtwoord weten).
Pakketgegeven gebruiken/gegevens netwerk inschakelen: die dan uitzetten? Dan verdwijnt mijn 3G inderdaad.. Maar doet WIFI het dan nog wel? =O
Antibes- Ratel
Ja, WiFi heeft niets met packetgegevens of je netwerk te maken.Antibes schreef:Bliss schreef:Ik heb ook de Galaxy S en in het buitenland zet hij Roaming vanzelf uit. Hij gaat dan dus niet zomaar op internet. Voor de zekerheid kun je ook nog in het menu waarin je ook het toestel kunt uitschakelen de internetverbinding uitzetten ("mobiele netwerken"). Als je gewoon je Wifi aan laat staan, krijg je een melding wanneer er een netwerk beschikbaar is en kun je daar gebruik van maken (maar dan moet je wel het wachtwoord weten).
Pakketgegeven gebruiken/gegevens netwerk inschakelen: die dan uitzetten? Dan verdwijnt mijn 3G inderdaad.. Maar doet WIFI het dan nog wel? =O
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ok, top! Thanks dames
Antibes- Ratel
Roaming staat idd vaak al automatisch uit en verder hoef je niks te doen!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wifi op je mobiel
» Vraagje over wifi/internet op je telefoon
» Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Internet op tv?
» Vraagje over wifi/internet op je telefoon
» Een iphone zonder internet maar alleen wifi?
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Internet op tv?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: