Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hartkloppingen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hartkloppingen Empty Hartkloppingen

Bericht  Bliss ma 1 jul 2013 - 0:10

Ik heb de laatste tijd veel last van hartkloppingen; mijn hart klopt dan heel snel en ik voel me nogal opgejaagd. Dit heb ik ook vaak als ik in bed lig, waardoor ik niet goed in slaap kom, omdat ik niet rustig ben. Heel vervelend, want ik heb mijn slaap keihard nodig. Herkent iemand dit? En wat doe je eraan?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartkloppingen Empty Re: Hartkloppingen

Bericht  Elliot ma 1 jul 2013 - 0:15

Ik ben laatst met iets soortgelijks bij de dokter geweest, ik had telkens het gevoel alsof mijn hart een slag oversloeg waarna ik dus even geen lucht kreeg en het gevoel had dat mijn hart extra hard klopte.
Volgens mijn dokter was dit niets om je druk over te maken, ze heeft precies uitgelegd hoe het kwam maar ik weet niet meer precies wat het was. Iets met een klep die een extra minislag deed waardoor het hart dacht dat het geklopt had maar eigenlijk dus niets had gedaan, waardoor de hartslag erna wat 'heftiger' werd. In ieder geval niets ernstigs. Het kan stressgerelateerd zijn, of door pittig eten/alcoholgebruik of roken komen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, sinds ik dit weet, geen last meer heb gehad van zulke hartkloppingen. Ik maakte me er heel erg druk over en nu niet meer, dus wellicht dat dat er mee te maken heeft.

Het is wel heel vervelend, ook dat je er zo'n last van hebt! Ik weet niet zo goed wat je eraan kunt doen. Sowieso goed op je ademhaling letten en goed je rust pakken als je dat nodig hebt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Bliss ma 1 jul 2013 - 0:19

Het is niet eens zozeer dat ik me er zorgen over maak, volgens mij is het meestal onschuldig, maar ik vind het gewoon vervelend. Ik heb ook niet echt last van stress momenteel, tenminste geen grote dingen waar ik me druk om maak. Misschien moet ik een ontspanningsoefening opzoeken ofzo, die ik voor het slapen gaan kan doen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes ma 1 jul 2013 - 2:02

Zolang de hartkloppingen regelmatig zijn, is het meestal vrij onschuldig. Hoe is het qua komen opzetten (geleidelijk of opeens) en eindigen (abrupt of niet). En is je hartslag echt sneller (voel je pols eens) of is het vooral dat je hem opeens bewust voelt? Dat komt ook nog wel eens voor, dat je in rust (in bed vaak) opeens je bewust wordt van je hartslag en dat wordt ook als hartkloppingen ervaren. Het "een slag overslaan" wat hierboven genoemd wordt komt ook bij bijna iedereen wel voor en is ook onschuldig.

Je kunt er even mee naar de huisarts, je zou je schildklier nog na kunnen laten kijken of eventueel een anemie. Die kan evt. ook even luisteren, maar zal hoogstwaarschijnlijk niets merken. Het zou ook simpelweg met stress/paniek te maken kunnen hebben, dat is vooral bij onze leeftijd vaak het geval. Zolang het niet te vaak is, regelmatig blijft en je er geen andere gekke dingen bij hebt (flauwvallen, vaak plassen, afvallen) is het waarschijnlijk niets.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Antibes ma 1 jul 2013 - 2:05

Elliot schreef:Ik ben laatst met iets soortgelijks bij de dokter geweest, ik had telkens het gevoel alsof mijn hart een slag oversloeg waarna ik dus even geen lucht kreeg en het gevoel had dat mijn hart extra hard klopte.
Volgens mijn dokter was dit niets om je druk over te maken, ze heeft precies uitgelegd hoe het kwam maar ik weet niet meer precies wat het was. Iets met een klep die een extra minislag deed waardoor het hart dacht dat het geklopt had maar eigenlijk dus niets had gedaan, waardoor de hartslag erna wat 'heftiger' werd. In ieder geval niets ernstigs. Het kan stressgerelateerd zijn, of door pittig eten/alcoholgebruik of roken komen.

http://www.hartstichting.nl/hart_en_vaten/hartziekten/ritmestoornissen/hartoverslagen/ :)Extrasystolen wordt dat genoemd. Je hart doet even een losse contractie iets eerder - klein foutje, geen probleem - en dan heb je een wat langere pauze en meer vulling van het hart en dan is de volgende contractie extra krachtig.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Bliss ma 1 jul 2013 - 2:10

Viel ik maar af! Wink Haha. Ik moet wel heel vaak plassen, dat heb ik al heel lang, maar ik kom er niet achter waar dat aan ligt. Ik heb geen suikerziekte in elk geval (maar wel veel symptomen).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Elliot ma 1 jul 2013 - 2:22

Antibes schreef:
Elliot schreef:Ik ben laatst met iets soortgelijks bij de dokter geweest, ik had telkens het gevoel alsof mijn hart een slag oversloeg waarna ik dus even geen lucht kreeg en het gevoel had dat mijn hart extra hard klopte.

http://www.hartstichting.nl/hart_en_vaten/hartziekten/ritmestoornissen/hartoverslagen/ :)Extrasystolen wordt dat genoemd. Je hart doet even een losse contractie iets eerder - klein foutje, geen probleem - en dan heb je een wat langere pauze en meer vulling van het hart en dan is de volgende contractie extra krachtig.

Ja! Dat was het! Bedankt voor de link smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Mrs. Jansen ma 1 jul 2013 - 7:28

Als je je antwoord hebt gevonden dan vergeet mijn post maar.

Ik heb dit een tijd terug ook gehad. Voornamelijk kwam dat tot uiting in rustige toestand. Dus als ik in bed lag, en dan voornamelijk als ik echt ontspannen was op het moment van in slaap vallen. Ik schrok dan wakker van enorme klap die mijn hart maakte. Om vervolgens als een razede tekeer te gaan. Volgens de dokter was/is dit echt te wijten aan stress. In mijn geval klopte dat ook. smile
Heb er nu veel minder last van. Gelukkig.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 22:09

Ik heb ze ook veel de laatste tijd. Ik heb gisteren bloed laten prikken en heb donderdag een afspraak bij de internist. Ik ben bang dat het bij mij aan mijn schildklier ligt want ik heb ook andere klachten: trillende handen, hartslag van boven de 100 pm in rust, een dikke keel en een onrustig gevoel. 

Ik stond net de keuken te poetsen en kreeg steeds het gevoel van een doffe klap in mijn longen die de lucht eruit sloeg en dan sloeg mijn hart een slag over. Een keer of vijf achter elkaar en dan weer even normaal. Dat ging echt een ruime 20 minuten door. Ik ben nu maar even gaan liggen.

Heb je verder nergens last van Bliss?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: