Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hartkloppingen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hartkloppingen Empty Hartkloppingen

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 19:43

Wie heeft er wel eens last van hartkloppingen? Wat helpt er om niet in paniek te raken?

Ik slik medicatie voor mijn schildklier en denk dat ik nu last heb van de bijwerkingen. De internist had eerder al gezegd dat ik eventueel mocht stoppen omdat mijn schildklierwaarde nu netjes is en ze bang was dat het anders misschien te hard zou gaan, nou dat is nu dus gebeurd denk ik. Heb vanochtend maar geen pilletje genomen.

Vanmiddag ga ik naar de huisarts en maandag heeft de internist tijd voor me gemaakt.

Maar hoe ga ik in de tussentijd met die verdraaide hartkloppingen om? Ik schiet steeds helemaal in de stress als het gebeurt. Misschien omdat mijn vader hartpatiënt is en ik heb gezien hoe hij een hartaanval had.

Ik weet heus wel dat panikeren niet helpt. Maar ik doe het toch Hartkloppingen 1371890812
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hartkloppingen Empty Re: Hartkloppingen

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 20:52

Hé bah wat naar dat je dat bij je vader gezien hebt zeg.
Tja heb er nu ik weer zwanger ben ook een beetje last van en ik had vorig jaar last van hyperventilatie.
Wat toen hielp is proberen even te ontspannen. Even rustig op de bank liggen met je handen op je buiken en even niet nadenken maar concentreren op je ademhaling.
Of even een rondje lopen in de buitenlucht.
Of iets anders waardoor je even afgeleid bent.
Maar lastig is het zeker wel Hartkloppingen 1371890812

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Filoria wo 29 aug 2012 - 20:58

Dankjewel Pussycat! Daar kan ik wel wat mee. Heb jij ook dat traplopen wel een wereldprestatie lijkt? Als ik de trap op ben moet ik echt even uitrusten en klopt mijn hart als een gek.

Hyperventilatie lijkt me ook heel rot Hartkloppingen 1371890812
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 21:11

Breek me de bek niet open Laughing
Toen ik hyperventilatie had en ik wilde de was doen (staat op zolder) koooon ik niet meer pff. Moest zelfs halverwege stoppen en op adem komen Embarassed

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 29 aug 2012 - 21:13

Ooh sinds ik trouwens met hardlopen begonnen ben heb ik het allemaal veel beter onder controle.
Alleen in heeeel spannende situaties vind ik het nog wel eens knap lastig.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 aug 2012 - 0:41

Ik kan me er niet in herkennen dus meepraten kan ik niet echt. Kun je goed afleiding zoeken, misschien helpt dat?

Iets onderhanden nemen zodat je minder op je hartkloppingen gaat letten, want denk eerder hoe meer jij je er op gaat focussen doe sneller je hart gaat.

Mijn vader had trouwens ook altijd hartkloppingen, hij kreeg er geloof ik (weet het niet 100% zeker) medicatie voor. Maar dat hielp bij mijn vader niet echt door verkeerd gebruik zal ik maar zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 30 aug 2012 - 3:44

Dankjullie voor de tips meiden!

Pussycat: sporten lijkt me wel goed voor mijn conditie, maar ik ben zo bang dat mijn hart dan alleen maar harder tekeer gaat. Hoe gaat dat bij jou? Raak je niet juist buiten adem als je gaat sporten?

Dropdraakje: je hebt gelijk. Dat focussen is niet goed.

Inmiddels ben ik bij de huisarts geweest. Ze vond mijn hart normaal klinken. Aan mijn verhaal te horen heeft het inderdaad met mijn schildklier te maken zei ze. Dus ik wacht de uitslag van de bloedtest even af. Als daar niks uitkomt krijg ik een doorverwijzing voor de cardioloog.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes do 30 aug 2012 - 4:43

Ik herken het wel Filoria. Toen ik een paar weken geleden te horen kreeg dat de medicatie die ik nam waarschijnlijk de oorzaak zou zijn dat ik de baby niet voelde bewegen, ben ik er onmiddelijk helemaal mee gestopt, terwijl aangeraden wordt om het stilaan af te bouwen. Ik kreeg toen ook echt veel klachten waaronder hartkloppingen. Heel naar vond ik dat en ik kon ook niet anders dan me erop focussen. Als ik in mijn bed lag, had ik er ook heel veel last van, kon er ook niet van slapen.

Helaas geen tips voor je, ik ben nadien weer begonnen met een minimumdosis medicatie omdat ik wist dat ik het anders sowieso niet vol zou kunnen houden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zininzon do 30 aug 2012 - 6:06

Even de zoekfunctie gebruiken, er zijn verschillende (recente) topics over.

O.a. de tip om naar een haptonoom te gaan (ook mijn eigen advies)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat do 30 aug 2012 - 9:30

Filoria Ja dat vond ik heel erg eng! Maar goed ik stond toen onder begeleiding van de fysio en die heeft mij daarbij geholpen om het op te bouwen. En nu heb ik er geen moeite meer mee. Maar ik heb nu ook veeeeeeel minder stress dan toen, dus dat speelde bij mij ook heel erg mee. Nu ik alles weer op een rijtje heb kan ik het allemaal zelf en gaat dat ook goed. Soms heb ik wel even een paniek momentje, maar ik kan nu snel weer omschakelen en toen bleef ik er in hangen zeg maar.

Gelukkig vond de huisarts je hartslag normaal. Ben benieuwd wat er uit de bloeduitslag komt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria vr 31 aug 2012 - 8:16

Bedankt voor al jullie uitgebreide reacties!

Nu ik twee dagen gestopt ben met de schildkliermedicatie voel ik me al beter. Hopelijk wordt het nog beter en voelt mijn hartslag over een paar dagen weer helemaal normaal. Ben ook wel benieuwd naar de bloeduitslag maandag.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat za 1 sep 2012 - 1:52

Zo dat scheelt dus al wel! Fijn dat je je alweer wat beter voelt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven