Hartkloppingen/ versnelde hartslag
+4
Minx
Niekske
Pussycat
dolfijntje24
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hartkloppingen/ versnelde hartslag
Hoi dames,
Misschien herkent iemand dit en heeft er ook wel eens last van? Ik weet niet of ik er mee naar de dokter moet.
Als ik me inspan (soms gebeurt het ook als ik me niet inspan) kan soms mijn hart heel snel kloppen van uit het niets. Lijkt net of ie overslaat ofzo dan moet ik echt rustig ademen voordat ie weer normaal gaat kloppen. Ik heb het wel eens bij het sporten, maar laatst fietste ik ook naar de kapper (ik fietste wel iets harder dan normaal) en dan kom ik daar en toen sloeg mijn hart ook zo over dat het echt even duurt voordat ie weer normaal klopt.
Misschien herkent iemand dit en heeft er ook wel eens last van? Ik weet niet of ik er mee naar de dokter moet.
Als ik me inspan (soms gebeurt het ook als ik me niet inspan) kan soms mijn hart heel snel kloppen van uit het niets. Lijkt net of ie overslaat ofzo dan moet ik echt rustig ademen voordat ie weer normaal gaat kloppen. Ik heb het wel eens bij het sporten, maar laatst fietste ik ook naar de kapper (ik fietste wel iets harder dan normaal) en dan kom ik daar en toen sloeg mijn hart ook zo over dat het echt even duurt voordat ie weer normaal klopt.
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
Re: Hartkloppingen/ versnelde hartslag
Laatst aangepast door Ava op za 17 dec 2011 - 4:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dank je voor je reactie.
Volgens mij is mijn conditie verder wel goed. Vandaag 45 minuten hard gelopen en dan ineens die hartslag zo snel terwijl ik toch al een tijd bezig was. Ik doe verder aan allerlei sporten en hou dat prima vol verder.
Volgens mij is mijn conditie verder wel goed. Vandaag 45 minuten hard gelopen en dan ineens die hartslag zo snel terwijl ik toch al een tijd bezig was. Ik doe verder aan allerlei sporten en hou dat prima vol verder.
dolfijntje24- Prater
Heb je veel stress? Dat kan ook bepalend zijn voor af en toe een snellere hartslag.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Laatst aangepast door Ava op za 17 dec 2011 - 4:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oke bedankt voor de tips. Ik zal het eens proberen.
Ik heb niet echt last van stress nee. Af en toe wat gespannen, druk maken om niets.
Ik heb niet echt last van stress nee. Af en toe wat gespannen, druk maken om niets.
dolfijntje24- Prater
En zoals gezegd, als je het echt niet vertrouwt, even via de huisarts een inspanningstest regelen, dat geeft meer duidelijkheid.
Gast- Gast
Ik herken het ook. Meestal gebeurt het bij mij in rust. Bij mij komt het door stress + verkeerd ademen.
IK ben er vorig jaar mee naar de huisarts geweest, heb zo'n kastje bij me gedragen, ben tot aan de cardioloog toe geweest, maar mijn hart was goed.
Ik wist wel min of meer dat het bij mij door stress kwam, en de uitslag van de onderzoeken bevestigde dat.
IK ben er vorig jaar mee naar de huisarts geweest, heb zo'n kastje bij me gedragen, ben tot aan de cardioloog toe geweest, maar mijn hart was goed.
Ik wist wel min of meer dat het bij mij door stress kwam, en de uitslag van de onderzoeken bevestigde dat.
Gast- Gast
Ik heb dat ook, precies hetzelfde! Ik ben er al eens mee naar de huisarts geweest, maar die wuifde het weg, want 'ik was nog zo jong'. En omdat er op dat moment niks aan de hand was, kon hij ook niks meten of checken ofzo. Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Laatst aangepast door Ava op za 17 dec 2011 - 4:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Gisteren hardgelopen en geen last gehad van hartkloppingen. Ik wacht af wanneer ik het weer krijg en probeer het dan op te meten.
dolfijntje24- Prater
Ik denk niet dat je versnelde hartslag iets met je conditie te maken heeft. Maar misschien meer met een stukje stres en hyperventilatie. Dit zijn geen veroorzakers maar kunnen de klachten wel erger maken. Ook top sporters kunnen een versnelde hartslag krijgen dus ik denk niet dat het conditioneel is. Het gebeurd alleen vaker tijdens inspanning vandaar.
Succes!! En wat de rest al aangaf bij niet vertrouwen naar de huisarts. Wij zijn geen artsen
Succes!! En wat de rest al aangaf bij niet vertrouwen naar de huisarts. Wij zijn geen artsen
Gast- Gast
Heb je je hartslag gemeten tijdens en/of direct na het hardlopen?dolfijntje24 schreef:Gisteren hardgelopen en geen last gehad van hartkloppingen. Ik wacht af wanneer ik het weer krijg en probeer het dan op te meten.
Gast- Gast
Ava schreef:Heb je je hartslag gemeten tijdens en/of direct na het hardlopen?dolfijntje24 schreef:Gisteren hardgelopen en geen last gehad van hartkloppingen. Ik wacht af wanneer ik het weer krijg en probeer het dan op te meten.
Ja, dat viel wel mee. Ik kan hem ook vaak niet vinden als ik het probeer te voelen bij mijn pols.
dolfijntje24- Prater
Daarom adviseerde ik je ook om hem bij je halsslagader te meten, die is veel duidelijker
Gast- Gast
Ik zou even langs de huisarts gaan. Een versnelde hartslag na het sporten ed is logisch maar denk dat je echt wel voelt als het onregelmatig of ontzettend snel is.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hartkloppingen en versnelde hartslag zijn twee best verschillende dingen, hartkloppingen zijn meestal een soort bewustzijn van je hartslag wat op zich geen kwaad kan en iets is dat je 'jezelf aan kunt leren', doordat je erop gefocust raakt. Versnelde hartslag zou je echt moeten meten en het kan door stress komen, maar ook inderdaad tijdens sporten. Ik heb van mijzelf bijvoorbeeld een hoge hartslag, en bij sporten wordt hij voor normale maatstaven veel te hoog, maar voor mij is dat redelijk normaal.
Je hartslag kun je zelf het beste toch bij je pols meten, als je je hand voor je houdt met de palm naar boven, heb je in je pols bij de aanzet van je duim een soort 'gootje' dat je kunt voelen en daar kun je je hartslag ook het beste voelen. =)
Je hartslag kun je zelf het beste toch bij je pols meten, als je je hand voor je houdt met de palm naar boven, heb je in je pols bij de aanzet van je duim een soort 'gootje' dat je kunt voelen en daar kun je je hartslag ook het beste voelen. =)
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ava schreef:Daar is zo'n inspanningstest juist voor. Als je bijv. een ritmestoornis hebt kan dat tijdens zo'n test duidelijk worden. En als er uit een inspanningstest niets komt, kan je een tijdje een holter mee krijgen (zo'n kastje).Niekske schreef:Ik heb dat ook, precies hetzelfde! Ik ben er al eens mee naar de huisarts geweest, maar die wuifde het weg, want 'ik was nog zo jong'. En omdat er op dat moment niks aan de hand was, kon hij ook niks meten of checken ofzo. Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!
Dat je huisarts het weg wuift, alleen op basis van leeftijd, vind ik erg vreemd. Het kan net zo goed een aangeboren afwijking zijn die nooit eerder is vastgesteld.
Maar bij aangeboren hartafwijkingen komen dit soort symptomen niet zo snel voor, dat zijn eerder hartritmestoornissen en die uiten zich meestal niet zo. Vandaar dat hij daar waarschijnlijk niet voor doorverwijst.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ik vaker last kreeg van hartkloppingen tijdens inspanning. In het ziekenhuis moest ik een fietstest doen en kreeg te horen dat ik een hartritmestoornis heb. Ik schrok natuurlijk heel erg aangezien de huisarts dacht dat het niets was. Nu moet ik nadenken over ablatiebehandeling.
Zijn er mensen die ook last hebben van hartritmestoornissen? Nu ik dit weet maak ik me alleen maar zorgen en voel ik ook alles. Ik ben duizelig en voel me vaak niet lekker. Dit had ik hiervoor niet toen ik nog niet wist dat ik het had.
Zijn er mensen die ook last hebben van hartritmestoornissen? Nu ik dit weet maak ik me alleen maar zorgen en voel ik ook alles. Ik ben duizelig en voel me vaak niet lekker. Dit had ik hiervoor niet toen ik nog niet wist dat ik het had.
dolfijntje24- Prater
He, wat naar dat er toch een stoornis uit is gekomen.
Ik heb zelf geen hartritmestoornis (in ieder geval niet wat ik weet), maar heb een paar jaar geleden ook een aantal keren last gehad van een (super)snelle hartslag en raakte bij elk overslagje of sneller tikje bijna in paniek. Daardoor werd het natuurlijk alleen maar erger en ik was me ook erg bewust van alles wat mijn lichaam/hart deed. Ik ben hiervoor naar een haptonoom gegaan die me heeft geleerd beter op mijn ademhaling te letten, dit kan ik inzetten als mijn hart eens wat sneller klopt, waardoor ik rustig blijf en mijn hart niet nog sneller gaat kloppen. Misschien is dit ook wat voor jou.
Over de ablatiebehandeling kan ik je verder niets vertellen.
Ik hoop dat alles mee mag vallen voor je!
Ik heb zelf geen hartritmestoornis (in ieder geval niet wat ik weet), maar heb een paar jaar geleden ook een aantal keren last gehad van een (super)snelle hartslag en raakte bij elk overslagje of sneller tikje bijna in paniek. Daardoor werd het natuurlijk alleen maar erger en ik was me ook erg bewust van alles wat mijn lichaam/hart deed. Ik ben hiervoor naar een haptonoom gegaan die me heeft geleerd beter op mijn ademhaling te letten, dit kan ik inzetten als mijn hart eens wat sneller klopt, waardoor ik rustig blijf en mijn hart niet nog sneller gaat kloppen. Misschien is dit ook wat voor jou.
Over de ablatiebehandeling kan ik je verder niets vertellen.
Ik hoop dat alles mee mag vallen voor je!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik heb een verhoogde pols en heb daar medicatie voor. Sindsdien voel ik me minder angstig.
Over jouw behandeling weet ik niet zoveel.
Over jouw behandeling weet ik niet zoveel.
Gast- Gast
Ik heb hier ook last van. Het gebeurt steeds tijdens het werk als ik veel tegelijk moet doen. Ik voel mijn hart dan gewoon kloppen in mijn borst en als ik even op sta om iets te pakken gaat het nog harder kloppen. Ik weet dat het met stress te maken heeft. Soms lig ik 's nachts in bed en slaat mijn hart even op hol. Of mijn hart slaat ineens een keer over, dan moet ik naar adem snakken. Het is allemaal heel vervelend, maar ik weet toch bijna zeker dat ik niets aan mijn hart heb. Het is gewoon stress.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb er ook last van en in combinatie met de pijn in mijn linkerarm door overbelaste pezen en spieren en een geirriteerd schouderkapsel kreeg ik het helemaal op mijn heupen. De dokter vindt ook dat ik te jong ben voor hartproblemen maar ik maak me er toch regelmatig zorgen over..
Ik vind het zo moeilijk om rustig te blijven en gewoon te denken: het is stress of ik adem verkeerd.. ik ga altijd direct van het ergste uit
Ik vind het zo moeilijk om rustig te blijven en gewoon te denken: het is stress of ik adem verkeerd.. ik ga altijd direct van het ergste uit
Droopy28- Fluisteraar
- Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11
Ik vind het raar dat jouw huisarts zegt dat het niets is en dat je te jong bent voor hartproblemen. Kan op alle leeftijden voorkomen. Alhoewel, ik voelde me wel erg jong daar in het ziekenhuis tussen al die bejaarden.
dolfijntje24- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: