Lening afsluiten als getrouwd stel
+15
Lady4
June
Marin
mzcharlotte
Ragazza
Tania
Puggle
PapillonRose
Susan
Luce
Blair
TukTuk
miss piggy
Laurientje
Miccie
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Lening afsluiten als getrouwd stel
Ik ben met een Toyota Yaris 2 weken naar Oostenrijk geweest met 3 volwassenen!! Achterbank kan in delen plat, dus 2 delen plat, 1 deel laten staan. Dan heb je wat extra vlakke laadruimte. Onder het plat geklapte deel achter de bestuurdersstoel ook nog wat dingen gelegd. Ging prima! En dan had ik nog een Yaris uit 2000, de nieuwere zijn zelfs groter volgens mij.
Volgens mij moet het wel kunnen.
Volgens mij moet het wel kunnen.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Lady4 schreef:Ik vind het wel wat vreemd van je vriend. Hij wil al jaren lang alle financiën gescheiden houden maar verwacht nu wel van jou dat jij gaat tekenen voor zijn lening. Dat zou ik dus echt niet doen. Als hij te eigenwijs is om een gratis lening van je ouders aan te nemen, laat hem dan lekker zelf oplossen. Sowieso zou ik echt nooit geld gaan lenen voor een auto, maar dat is ieder zijn eigen keuze.
Ik lees er niet in dat hij per se een lening op twee namen wil, zoals ik het lees wil hij best een lening alleen op zijn naam, alleen kan dat blijkbaar gewoon niet. Dat vind ik wel anders dan hoe jij het neerzet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou hier zelf echt heen lening voor afsluiten! Een lening is voor mij echt een dikke no go als het puur om luxe gaat. Want in mijn ogen gaat het daarom.
Kun je voor de vakantie niet een auto van iemand anders lenen? Die wel de ruimte heeft die jullie nodig hebben?
Kun je voor de vakantie niet een auto van iemand anders lenen? Die wel de ruimte heeft die jullie nodig hebben?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Er worden zeker goede oplossingen aangedragen, maar hier hebben wij ook naar gekeken. Het lenen van een andere auto van familie is bekeken, maar die zijn net zo groot als die van ons.
Het kan inderdaad een soort luxe probleem van ons zijn. Ik ben me er van bewust dat er genoeg gezinnen zijn zonder auto of zoals andere die gewoon met een yaris op vakantie gaan. (wij hebben overigens 1 uit 2001 dus ook een oudje)
Mijn man wil inderdaad gewoon zelf lenen en vindt het ook vreemd dat ik moet tekenen. Dit is voor hem ook echt niet nodig, maar voor de leenorganisatie dus wel.
We lopen er ook tegenaan met andere activeiten zoals sporten en boodschappen doen.
In ieder geval fijn dat iedereen zo meedenkt.
Het kan inderdaad een soort luxe probleem van ons zijn. Ik ben me er van bewust dat er genoeg gezinnen zijn zonder auto of zoals andere die gewoon met een yaris op vakantie gaan. (wij hebben overigens 1 uit 2001 dus ook een oudje)
Mijn man wil inderdaad gewoon zelf lenen en vindt het ook vreemd dat ik moet tekenen. Dit is voor hem ook echt niet nodig, maar voor de leenorganisatie dus wel.
We lopen er ook tegenaan met andere activeiten zoals sporten en boodschappen doen.
In ieder geval fijn dat iedereen zo meedenkt.
Miccie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Dan zou ik nog even doorsparen tot je een grotere auto kunt kopen zonder dat je er geld voor hoeft te lenen en een dakkoffer kopen voor de vakanties. Dat is echt ideaal als je weinig ruimte hebt.
Ik zou nooit lenen voor een andere auto, als er iets mee gebeurt ben je nog maanden aan het afbetalen voor iets wat je niet meer hebt.
Ik zou nooit lenen voor een andere auto, als er iets mee gebeurt ben je nog maanden aan het afbetalen voor iets wat je niet meer hebt.
Gast- Gast
Lenen voor een auto is echt 1 van de domste dingen die je kunt doen. Ik snap dat je dit niet wilt horen, maar het is echt zo. Spaar gewoon wat langer door en roei nu met de riemen die je hebt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ongeacht of je zou moeten lenen, het is afhankelijk van hoe je huwelijkse voorwaarden zijn opgesteld of je alleen een lening kunt sluiten. Zelf als zou je alleen opnemen dat een pen van hem is, dan ben je al op huwelijkse voorwaarden getrouwd, terwijl je voor de rest alles samen zou hebben bij wijze van. Dus dat aantonen en dan zou je mi nergens voor hoeven tekenen. Of je huwelijkse voorwaarden zijn niet dusdanig dat je hier wettelijk onderuit kunt (omdat je bijv alleen bent uitgesloten van zijn eigen bedrijf bij scheiding of dat de erfenis die je ouders je achterlaten niet in de gemeenschappelijke boedel mag vallen etc).
Volgens mij werd er voorheen wel gevraagd om een handtekening dat de partner op de hoogte was van de lening, meer ter kennisgeving dan dat er verantwoordelijk voor gedragen hoefde te worden.
Volgens mij werd er voorheen wel gevraagd om een handtekening dat de partner op de hoogte was van de lening, meer ter kennisgeving dan dat er verantwoordelijk voor gedragen hoefde te worden.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Pas getrouwd stel komt thuis..
» Stel zoek stel voor een leuke vriendschap
» mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)
» Open Universiteit & Lening DUO
» Hypotheek krijgen en lening/studielening
» Stel zoek stel voor een leuke vriendschap
» mag dat eigenlijk wel?? (stufi --> lening)
» Open Universiteit & Lening DUO
» Hypotheek krijgen en lening/studielening
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: