Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hypotheek krijgen en lening/studielening

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 8:28


Wie heeft er hier een hypotheek gekregen ondanks dat je of jullie een lening hebben? En had je een gewone lening of een studenten lening en was die bij de ib groep of gewoon bij een bank. Ging het hierdoor moeilijk om een hypotheek te krijgen?

Ik ben benieuwd naar de reacties smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Zora ma 25 apr 2011 - 8:30

Voor zover ik weet heeft een lening bij de IB geen invloed op de hoogte van je hyptheekbedrag (natuurlijk wel op het maandbedrag, of je dat kunt betalen of niet). Elke andere lening heeft wel invloed op hoeveel je aan hypotheek kunt krijgen.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 8:34

Zora schreef:Voor zover ik weet heeft een lening bij de IB geen invloed op de hoogte van je hyptheekbedrag (natuurlijk wel op het maandbedrag, of je dat kunt betalen of niet). Elke andere lening heeft wel invloed op hoeveel je aan hypotheek kunt krijgen.

ja dat het er invloed op heeft weet ik ja. maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die bijvoorbeeld geen hypotheek hebben gekregen hierdoor.. dat de ib groep er geen invloed op heeft is fijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Zininzon ma 25 apr 2011 - 8:42

Als iets invloed heeft op het maandbedrag, heeft het ook invloed op het hypotheekbedrag, want hoe hoger de hypotheek, hoe hoger de rente/maandlasten.

Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 12:52

Lijkt me wel toch dat de Ib groep er invloed op uitoefent? Er zijn mensen die een schuld hebben van 50.000 euro, lijkt me dat dat wordt meegenomen in de lening?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gizmo ma 25 apr 2011 - 18:45

Een IBG(DUO) lening staat niet BKR geregistreerd.
Bij mij werd de schuld (20.000) niet meegenomen met berekening, en ik kon er ook niet minder door krijgen.
Het heeft invloed op je maandbedrag in die zin dat je zelf moet bekijken of je uitkomt met je vaste lasten. Dat rekenen zij niet voor je uit. Zij weten natuurlijk ook niet wat je verdere vaste lasten zijn.

Nu is het 1,5 jaar geleden dat ik mijn hypotheek afsloot, wellicht zijn de regels inmiddels strikter geworden.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:42

DUO staat los van hypotheek, het heeft alleen invloed op je eigen kostenplaatje en wat je dus kan missen. Dat is altijd zo geweest en nog steeds het geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 21:51

Wij hebben pas nog een nieuwe hypotheek afgesloten. Mijn vriend heeft een studieschuld maar kon daar door gewoon een hypotheek krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Jeanette di 26 apr 2011 - 7:29

Niet lullig bedoeld, maar waarom kan iemand met studiefinanciering wel een hypotheek krijgen en jong werkenden zo moeilijk? scratch
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Muppetje di 26 apr 2011 - 7:56

Jeanette schreef:Niet lullig bedoeld, maar waarom kan iemand met studiefinanciering wel een hypotheek krijgen en jong werkenden zo moeilijk? scratch

Het gaat niet om de studiefinanciering an sich, maar om de schuld die je overhoudt als je afgestudeerd bent...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 2:56

Ik had ook nog een klein bedrag bij Duo open staan, maar dat is idd niet meegenomen. Staat ook niet BKR geregistreerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 11:37

Heb het idd uitgezocht en de ib groep heeft geen invloed op het hypotheekbedrag. Mijn vriend gaat zijn studie wel halen en dan is dat bedrag ook weg. Hij had het van een vorige studie over gehouden.
Alleen hij heeft wel een studentenlening bij de bank en dat telt wel mee, dus ja. We hebben van de week een afspraak staan bih de hypotheker dus zullen horen of er hoop voor ons is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Jeanette za 30 apr 2011 - 23:04

Muppetje schreef:
Jeanette schreef:Niet lullig bedoeld, maar waarom kan iemand met studiefinanciering wel een hypotheek krijgen en jong werkenden zo moeilijk? scratch

Het gaat niet om de studiefinanciering an sich, maar om de schuld die je overhoudt als je afgestudeerd bent...

Oke, duidelijk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek krijgen en lening/studielening Empty Re: Hypotheek krijgen en lening/studielening

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum