Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog goede (merk)kleertjes verkopen?

+7
PiP
juffie001
Parisienne
Pussycat
Mida4you
Liadan
PapillonRose
11 plaatsers

Ga naar beneden

Nog goede (merk)kleertjes verkopen? Empty Nog goede (merk)kleertjes verkopen?

Bericht  PapillonRose zo 27 feb 2011 - 5:22

Sommige mensen in mijn omgeving, met name mijn ex, vinden dat ik kleertjes die mijn meisje straks niet meer past prima kan verkopen. En dan met name de merkkleertjes.

Ik snap de gedachte wel, want als je wat dingetjes verkoopt kan je weer nieuwe kleertjes daarvan shoppen Wink

Toch staat het idee van de kleertjes verkopen me een beetje tegen. Ik denk dat ik ze liever bewaar voor het geval er een tweede zou komen ooit of een kindje in de familie.
Of voor later voor mijn meisje. Had mijn moeder ook gedaan met spulletjes van ons en ik vond het heel leuk om mijn eigen kleertjes te zien! En ik gebruik er zelfs wat dingetjes van.

Wat vinden jullie? Ik moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar vraag me gewoon af of het nou zo gek is om alle kleertjes te willen bewaren.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog goede (merk)kleertjes verkopen? Empty Re: Nog goede (merk)kleertjes verkopen?

Bericht  Liadan zo 27 feb 2011 - 5:57

Als het idee je tegen staat dan zou ik ze niet verkopen. Ik heb zelf heel veel kleertjes van onze dochter in dozen op zolder staan, misschien dat ons volgende kindje het nog aan kan als het een meisje is. En een aantal kleertjes bewaar ik zeker voor mijn dochter voor later (ik heb in ieder geval haar eerste kleertjes, kleertjes met speciale herinneringen zoals haar kleren van haar 1e verjaardag enz.).
Kleren waar ik niet veel mee heb, heb ik trouwens weggegeven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Nog goede (merk)kleertjes verkopen? Empty Re: Nog goede (merk)kleertjes verkopen?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 5:58

Nee dat is niet gek, tenminste, ik heb ze ook (bijna) allemaal nog bewaard.

Ik wil ze nog niet verkopen, daar voel me nog helemaal niet goed bij..

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 27 feb 2011 - 6:02

Speciale kleertjes wilde ik sowieso al bewaren trouwens, dus het eerste pakje en andere kleertjes met bijzondere herinneringen gaan echt niet weg.

De rest voorlopig ook niet, zolang ik me er niet goed bij voel doe ik het ook niet. Gelukkig is het dus zo raar nog niet om het meeste te bewaren Very Happy

Ik vind het al erg genoeg dat ik sommige dingen moet opbergen omdat ze te klein zijn geworden angel
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you zo 27 feb 2011 - 6:03

Ik vind het helemaal niet gek want hier is het precies hetzelfde. Ik bewaar ook alle kleertjes van Z. die ze niet meer aan kan. Die bewaar ik mooi allemaal want mochten we in de toekomst nog een meisje krijgen... smile
Als jij er geen goed gevoel bij hebt zou ik het niet doen. Je krijgt er geheid spijt van....

Ik vind het van sommige kleertjes ook erg jammer dat ik het moet opbergen omdat het haar zo onwijs leuk stond en dat het haar nu niet meer past. Ze groeien ook zo snel he Wink
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:05

Wij weten nog niet zeker of er ooit nog een tweede komt dus ik bewaar alle goede kleertjes nog. Als we 4 jaar verder zijn en er komt echt geen tweede verkoop ik het ook. Er zitten ook een aantal merkkleertjes bij van bijv. Tommy Hilfiger en Mexx. Een aantal kleertjes bewaar ik zoals z'n eerste pakje en ik heb nog een truitje apart liggen wat hem altijd leuk stond.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 27 feb 2011 - 6:09

Ik zou het gewoon lekker gewaren als ik het niet wil verkopen.
Zolang je nog de ruimte hebt...
Wegdoen kan altijd nog maar terug halen niet Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Parisienne zo 27 feb 2011 - 6:37

Ik zou het ook nog niet weg doen! Het zou leuk zijn als een eventueel zusje (of broertje, voor de neutrale kleertjes) die kleding nog aan kan. Of misschien kan het naar iemand uit de familie gaan over een tijdje? Daarnaast zal je er weinig voor terugkrijgen.. als ik zie voor hoeveel kleertjes op marktplaats weg gaan vind ik het eigenlijk nog niet een de moeite waard.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 6:58

Ik verkoop wel alles, heb ook niet echt ruimte om het te bewaren, en daarintegen kan ik dan alles wel bewaren Wink
Ik heb inderdaad wel de "speciale" kleertjes bewaard.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:14

Ik bewaar ook alles, mochten we later nog een jongen krijgen, kan die het nog een keer aan. En je kunt het altijd nog verkopen, mocht je dat dan willen.

Gast
Gast

Bericht  juffie001 zo 27 feb 2011 - 7:36

ik heb alle kleertjes in dozen bij mijn ouders op zolder staan. wij hebben geen zolder en hun een grote.
de kleertjes die te vies waren en ik niet goed schoon meer kreeg heb ik wel weggedaan.
Als het niet goed voelt zou ik ze gewoon lekker bewaren!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  PiP zo 27 feb 2011 - 8:19

Ik twijfelde eerst ook en toen ik nog weer keek naar die kleine kleertjes heb ik het toch bewaard.
Maar nu twijfel ik al weer een tijdje.
Tegen die tijd is het waarschijnlijk mezelf kennende niet mooi genoeg meer en wil ik weer nieuwe kleertjes shoppen!
Ook is het maar de vraag of we weer een meisje krijgen en of het in hetzelfde seizoen geboren wordt.
Nu is het nog redelijk recent qua mode, als ik over 2 jaar toch besluit om het weg te doen is het w.s. ouderwets!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Makamba zo 27 feb 2011 - 8:47

Kleertjes van de geboorte heb ik wel bewaard! De rest heb ik weggegeven of verkocht. Heb ook niet genoeg plek om alles te bewaren.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Juul zo 27 feb 2011 - 9:11

Pussycat schreef:Ik zou het gewoon lekker gewaren als ik het niet wil verkopen.
Zolang je nog de ruimte hebt...
Wegdoen kan altijd nog maar terug halen niet Wink

+1
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  PapillonRose zo 27 feb 2011 - 10:03

Gelukkig denk ik dus nog niet zo raar, fijn om dat even te lezen.

Ik snap het ook wel dat er mensen zijn die de spulletjes wegdoen of verkopen omdat ze geen plek hebben, of verkopen om er weer andere spulletjes van te kopen. Ik snap mijn ex dus ook wel, ben het alleen niet met hem eens.

Gelukkig heb ik hier voorlopig nog plek genoeg en kan ik nog aardig wat bewaren. Dingen die stuk of vies zijn en geen speciale betekenis hebben gaan wel weg, de rest bewaar ik.
Als ze groter wordt en meer kan zullen de kleertjes denk ik ook wel minder mooi blijven omdat ze er dan vanalles mee doet, en dan zal ik ook wel minder willen bewaren. Maar die mooie schattige babykleertjes bewaar ik I love you
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje zo 27 feb 2011 - 10:31

Ik heb een eerste setje speciaal voor T bewaard, die krijgt een evt. broertje van hem ook niet meer aan, dat zijn ZIJN eerste keertjes.
Verder hebben we een aantal kleertjes die T niet of maar 1x heeft aangehad omdat ik het niet leuk of onhandig vond om hem aan te trekken, daarvan weet ik toch dat ik dat een volgend kindje ook niet zal aantrekken dus dat staat op mp. De rest van de kleertjes bewaar ik voor een evt. volgend kindje en mocht die er niet meer komen, of mocht dat een meisje zijn dan verkoop ik het dan als nog (of geef ik het weg).

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 11:06

Nee, ik zou dat ook nooit doen Wink .

Zoals je weet is dat niet helemaal het geval. Ik verkoop sommige spulletjes weer door. Er zijn kleertjes die ik zo leuk vind dat ik ze houd, maar ik heb vooral in de kleinere maten zoooooo veel kleding gekocht dat als ik nog acht dochters zou krijgen, ik ze er nog allemaal van kon kleden. Inmiddels is mijn shopverslaving wat betreft mijn dochter een beetje bekoeld en in maat 86 en 92 heeft ze gewoon een normale garderobe en die zal ik ook bewaren voor als ik hopelijk ooit nog een kindje mag krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 11:27

Ik bewaar ook alle kleertjes! Voor als de volgende een meisje is, of als er bij een van mijn zusjes of broertje een dochter geboren wordt. En er zit voor mij ook een soort emotionele waarde aan. Gewoon naar je gevoel luisteren hoor en lekker bewaren!

Gast
Gast

Bericht  sheila123 ma 28 feb 2011 - 10:11

Hier ook iemand die alle kleertjes nog heeft. Ik doe nog niks weg. Als deze baby weer een meisje is dan kan ik het nog eens gebruiken. Wegdoen kan altijd nog. Maar denk dat ik wel veel zal bewaren zeker de 'bijzondere' kleertjes.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: