Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

3 plaatsers

Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 3:16

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Sanne di 3 jul 2012 - 3:34

Ik heb er nog geen verstand van, maar je zou eens op de website van de ANWB kunnen kijken. De ANWB doet eens in de zoveel tijd onderzoek naar autostoeltjes en test de veiligheid ervan. De bekendste of duurste stoeltjes blijken dan niet altijd het veiligst te zijn.

Edit: http://www.anwb.nl/auto/tests/kinderzitjes

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Dille di 3 jul 2012 - 3:42

Wij hadden ten tijde van aankoop zelf geen auto, dus hebben een goedkoop stoeltje gekocht voor in de auto van oma (die we dan wel eens leenden). Het is een Hema-stoel, wel uitgezocht of ie voldoende veilig was.

Als ik zelf meerdere keren per week met mijn kind in de auto zou moeten zou ik wel een duurdere stoel kopen, al was het alleen maar om het gebruiksgemak. Bij de maxi-cosi stoelen staan bijvoorbeeld die schouderriempjes zo automatisch omhoog, echt zó fijn! Mijn zwager en schoonzus hebben nu een maxi cosi tobi, en die gaan we bijvoorbeeld ook lenen voor de vakantie, want ik vind zoon er ook echt wel 'mooier' in zitten zeg maar dan in die van de hema. Maar voor die ritjes van max een kwartier eens in de zoveel tijd vind ik de Hemastoel prima.



Hoe je dat met boodschappen moet doen weet ik niet, zoon kon hier al lang en breed zitten voordat ie in een grote autostoel ging. Hoe oud is je zoontje? Kan je anders geen draagdoek of ander draagding gebruiken voor de boodschappen?



Edit: als je zoontje nog niet goed zelf kan zitten, is het dan wel fijn om hem in een 'rechtoppe' autostoel te zetten? Kan je niet de maxicosi gebruiken zolang hij nog niet zelf kan zitten? (Ik weet niet of er misschien wat bijzonders is met je zoontje, als dat zo is dan sorry als ik de plank volledig mis sla.)
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Happydobby di 3 jul 2012 - 3:50

Wij hebben een maxi cosi tobi.
Voordelen:
Bandjes blijven open.
5 standen.
Makkelijk te installeren
Prijs was 160 euro (kleur van het jaar ervoor)


Maar ik zou je kindje wat langer in de maxi cosi houden als hij nog niet goed kan zitten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 4:07

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 4:11

Wij hebben 2 stoelen van een onbekend merk, maar ben er zeer tevreden over. De ene hebben we al 4 jaar, en inmiddels dus het 3e kind erin. Ze zitten er prima in, was maar 50 euro, en ze kunnen tegen de rijrichting in.

Onze jongste 2 zitten er nu net sinds vandaag in. Ik heb ze zo lang mogelijk in de maxicosi gelaten, om dezelfde reden als jij. Ze kunnen hier dan al wel een tijd zitten, maar ik vond het niet prettig dat er dan maar 1 los in de kar moest.

Nu doe ik dat wel, fijn is anders, maar de ene klom uit de maxicosi tijdens het rijden.:O Vraag me niet hoe, maar ze krijgt werkelijk alles voor elkaar...Dus nu toch maar in de vervolgstoel.

Zolang je kindje er nog niet met zijn hoofd bovenuit komt kan hij er nog in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 4:14

.


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 5:26

Ik neem de kinderen mee. Uiteraard niet met de grote boodschappen, want dan past er niks meer in de kar.Laughing

Maar als ik een paar dingen moet hebben zet ik ze beide in de kar, of 1 in het zitje, en meestal zit mijn zoontje er ook bij in. Of die loopt mee. Ze zitten nu stevig genoeg, dus nu kan het prima.

Ik heb geen idee hoe oud je zoontje is, maar in het zitje lukt nog niet dus?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk Empty Re: Autostoel groep 1, onbekend merk of duurdere bekend merk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum