Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afloop crematie met baby en peuter

Ga naar beneden

Afloop crematie met baby en peuter Empty Afloop crematie met baby en peuter

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:05

Zo, ik heb even geen zin om het topic terug te zoeken maar ik wilde toch nog even laten weten hoe het is gegaan met de crematie van mijn oma.

Afgelopen woensdagavond konden we afscheid nemen in het uitvaartcentrum. Daar zag ik direct dat mijn oma er heel mooi bijlag. Ze zag er beter uit dan in jaren eigenlijk. Ik heb Thije daarbij ook gewoon meegenomen, en ik merkte dat iedereen dat heel fijn vond.

Vrijdag zijn we vanuit het uitvaartcentrum naar het crematorium gegaan. In het uitvaartcentrum heb ik Fenne gevraagd of ze 'oude oma' nog wilde zien. Dat wilde ze graag. Ze heeft een hele tijd staan kijken en wilde met iedereen die erbij was even knuffelen. Net alsof ze merkte dat het een heel bijzonder moment was en ze op die manier een beetje steun kon geven.

Tijdens de dienst zijn ze ook allebei meegeweest. T. lag eerst lekker te slapen. Op een gegeven moment werd hij wakker en heb ik hem gevoed, dat ging prima. F. deed lekker haar eigen ding. Ze liep door de zaal en ging overal even kijken. Af en toe kletste ze wat tegen mensen, maar over het algemeen was ze gewoon vrij rustig aan het spelen.

Achteraf hoorde ik van veel mensen dat ze het mooi vonden dat de kleintjes erbij waren. Een soort symboliek; nieuw leven verbonden met de dood. Ik zelf ben ook blij dat F. op deze manier een afscheid heeft gehad. Al met al waren het hele mooie, verdrietige maar ook fijne dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afloop crematie met baby en peuter Empty Re: Afloop crematie met baby en peuter

Bericht  Lejow zo 16 jan 2011 - 2:06

Fijn dat het zo gelopen is!!

Ik vind vaak ook dat aanwezige kinderen voor wat 'ontspanning' zorgen. Ze doen soms dingen waar je een beetje om moet lachen en dat maakt de situatie wat dragelijker.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Afloop crematie met baby en peuter Empty Re: Afloop crematie met baby en peuter

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 2:13

Lejow schreef:Fijn dat het zo gelopen is!!

Ik vind vaak ook dat aanwezige kinderen voor wat 'ontspanning' zorgen. Ze doen soms dingen waar je een beetje om moet lachen en dat maakt de situatie wat dragelijker.

Precies. Ik had ook echt steun aan de aanwezigheid van F., wat dat betreft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afloop crematie met baby en peuter Empty Re: Afloop crematie met baby en peuter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum