Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby en peuter....toezicht

+2
Liadan
Flower_L
6 plaatsers

Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Baby en peuter....toezicht

Bericht  Flower_L di 22 jan 2013 - 20:30


L is gek op baby j, maar soms iets te enthousiast...iets te hard knuffelen, optillen, samen willen puzzelen = vingers hardhandig openen en daar een puzzelstuk tussen klemmen.

Maar er is ook jaloezie...gister kreeg j een oud speelmobieltje tegen zijn hoofd....bewust gegooid. Is niet de eerste keer...en ongetwijfeld niet de laatste keer.

Nu moet ik echt nog even wennen aan het toezicht houden. Normaal zit l weleens tv te kijken, en doe ik boven de was. Deur open zodat ik hem hoor. Nu doe ik dat echt niet.
Gister kwam ik thuis, kinderen naar binnen.....bleek na tien min dat ik de flessen van j nog in de auto had.
Ik laat j die 1min echt niet alleen in de box...die heb ik snel boven gelegd...naar auto...en j weer naar beneden. L kan echt verdiept zijn in iets, maar ook zo afgeleid zijn. Dus als hij in die ene minuut denkt...'" Hee...baby!"...dan zit hij binnen 20sec letterlijk bij j in de box.


Hoe deden cq doen jullie dit? Ik wil zekere voor onzekere nemen, maar merk dat vriend iets makkelijker is nm. Hij zou wel snel naar buiten gaan.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 20:44

Lastig is dat he. J is wat ouder dan L en ik durf hem ook wel een minuutje alleen te laten met S. Als ik dan even de was ga doen zeg ik tegen hem: wil jij op je broertje passen en als hij huilt roep je me maar. Dan gaat hij heel stoer naast de box zitten tot ik terugkom.

Jaloers is hij nog niet geweest gelukkig. Maar in jouw geval weet ik ook niet zo goed of ik hem volledig zou vertrouwen. Het is heel goed bedoeld, maar nog niet heel handig uitgevoerd haha. En L mee nemen naar boven als je even snel de was doet? Hem jou laten helpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 20:48

Hier is dat geen probleem geweest.
H. wist heel goed dat ze niet in de box mocht als wij er niet bijwaren en over het algemeen was ze heel lief voor A. maar hij heeft ook weleens een trommelstokje tegen zijn hoofd aan gehad en een pan uit haar keukentje.
Ze hebben het besef natuurlijk ook nog niet echt dat dat pijn kan doen bj een kleine baby.

Hier staat nu geen box meer en als ik even naar boven ga, zet ik A. meestal wel even in zijn bed omdat hij anders de gordijnen van het plafond af trekt.
Meestal neem ik beide mee zodat ze boven kunnen spelen terwijl ik de wasd doe of aan het poetsen ben.

Maar als je het niet "veilig" vind, dan zou ik het doen zoals je nu doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Liadan di 22 jan 2013 - 20:51

Ik liet ze ook zo min mogelijk alleen met elkaar. Ik nam altijd 1 van de 2 mee, liet mijn dochter bijv. bij de voordeur wachten en dan pakte ik snel iets uit de auto (en daar maakte ik dan een spelletje van zodat ze wel bij de deur wilde wachten).
En als ik de was op ging hangen ging mijn zoon mee en bleef mijn dochter alleen beneden of ik nam ze allebei mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Darius di 22 jan 2013 - 20:57

Hier gaat het eigenlijk wel goed, maar Elise zit dan ook veel bij mij in de draagdoek. Toch laat ik ze wel gerust beneden met zn drieeen, als Elise in de box ligt. We hebben de box wel verplaatst. Eerst stond het ding tegen onze bank aan, en dan kon Pepijn er heel snel in klimmen. Nu hebben we het zo neergezet, dat Pepijn er niet in kan klimmen. En Laurens weet wel dat het niet mag.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 21:09

Ik kan ze hier dus ook echt niet zonder toezicht laten.. Mijn oudste is behoorlijk jaloers en doet de jongste best vaak pijn Cry


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Tania di 22 jan 2013 - 21:42

In het begin nam ik M. meestal mee maar als ik heel kort weg was liet ik haar wel in de box. Maar al snel liet ze gewoon altijd samen in de woonkamer, J. op de bank of aan het spelen en M. in de box. Sinds een paar weken laat ik M. ook gewoon spelen als ik naar boven ga.
Maar J. is ook altijd heel lief voor M. Speelt graag met d'r en probeert haar te troosten als ze huilt. Hij heeft haar 1 of 2 keer geslagen maar toen moest hij zelf huilen van de schrik en ging haar meteen knuffelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Shopaholic di 22 jan 2013 - 22:00

Als de kleine in de box ligt neem ik de oudste mee waar ik naar toe ga, al is het maar enkel om de was op te halen, dan mag ze mama ook helpen uit de droger te halen etc, zodat ik haar idd weg houd bij de box.

Y. vind het ook leuk, al knipper je maar met je ogen, om in de box te klimmen. Ik wil dat echt niet hebben, als E. nou rustig is en Y. mag ze ook alleen maar met mijn toestemming even bij haar zusje liggen in de box.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 22:13

Hier laat ik ze wel kort alleen om even snel wat te doen ( was in de machine bijv)
Dat gaat ook gewoon goed, als dat niet zou gaan dan zou ik 1 van de 2 meenemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  pindaatje di 22 jan 2013 - 22:32

Hier ging het ook altijd goed! Ik kon ze rustig even 1 of 2 minuten alleen laten zodat ik in de bijkeuken de was kon doen. Ik liet dan de deur open, zodat ik ze goed kon horen.
Dochter is altijd al heel trots op haar broertje geweest, en heel beschermend naar hem toe en voelde zich echt grote zus als ik dan even de was oid ging doen, ze zei dan ook altijd dat zij wel even ging "oppassen" Very Happy
Pogingen tot in de box klimmen heeft ze nooit ondernomen.

Nu daarintegen is het heel anders. Onze jongste kan nu kruipen, lopen met hulp en wil dus graag samen spelen, iets waar dochter nog erg aan moet wennen. Ook vind ze dit niet altijd leuk en gaat hem dan optillen, verslepen, wegduwen. Of als ze in een knuffelbui is, gaat ze hem de hele tijd platknuffelen, wat hij dan niet altijd wil, hij trekt dan aan dr haar, enz enz enz.
Ik moet nu dus veel mee toezicht houden dan toen de jongste er net was, nu moet ik ze regelmatig even bij mekaar weghalen. Maar een paar tellen later kunnen ze dan ook weer heel leuk en lief samen aan het spelen zijn....
Dus als ik nu de was oid ga doen, gaat 1 van de 2 even mee, of doe ik dat als zij wat fruit en drinken hebben en dus aan tafel zitten. Bijkeuken is 2,5 meter van de tafel vandaan, dus ben in 2 stappen terug indien nodig.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Flower_L wo 23 jan 2013 - 2:45

misschien is het nu ook nog even de 'nieuwheid'. L komt iedere keer van kdv kamer binnen stormen 'baby! baby!...baby?....babyyyyyyyy J....!!!"
en gaat overal kijken waar hij is...en mama krijgt geen aandachtBaby en peuter....toezicht 1270000679hij is er dus wel erg mee bezig.
probeer L wel te betrekken, en wil hem niet telkens buiten sluiten, gezien hij anders juist een aversie gaat ontwikkelen.
Hij heeft echt zo'n leeftijd dat hij te oud is om er niet bewust iets op uit te doen.....en te jong om dingen te begrijpen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby en peuter....toezicht Empty Re: Baby en peuter....toezicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum