Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond en gezin

+13
Laurientje
Aggi
sanne-84
Printje
Bosjesvrouw
LDJ
Shopaholic
Sterrin_
Blue flower
Surya
Tania
Reva
Manderijn
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Hond en gezin

Bericht  Laurientje zo 23 jun 2013 - 23:08

Wie van jullie heeft en kleine kinderen en een hond?
En hoe zorgen jullie ervoor dat de hond voldoende aandacht en beweging krijgt als je druk bent met de kinderen?
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Manderijn zo 23 jun 2013 - 23:12

Ik heb een kind van 4 een kind van bijna 3 en een hond van 4 maanden.
De kinderen gaan overdag mee met uitlaten, hier in de buurt of in de bos. Als ze op bed liggen gaat 1 van ons beide een grotere ronde met de hond.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Marin zo 23 jun 2013 - 23:13

Dat vraag ik me ook af, voor de toekomst dan Wink

Vooral als je echt een klein kindje hebt wat nog slaapt overdag. Durf je dan even met de hond uit of juist niet? Neem je je kindje altijd mee als je met de hond loopt? Zo ja, hoe? Draagzak of kinderwagen? Is dat niet onhandig, kinderwagen en hond vasthouden allebei? 

En wie was eerder onderdeel van je gezin: De hond of het kindje? Hoe heb je ze aan elkaar laten wennen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Laurientje zo 23 jun 2013 - 23:23

Weer weg..


Laatst aangepast door Laurientje op ma 24 jun 2013 - 9:27; in totaal 1 keer bewerkt
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Manderijn zo 23 jun 2013 - 23:29

Ik zou haar,hoe moeilijk ook,dan wel laten gaan. Zoals je zegt,met een derde erbij zou ze weer in moeten leveren. Als je die feiten al hebt. Gevoelsmatig een lastige keuze.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Laurientje zo 23 jun 2013 - 23:37

Ik ben een ernome dieren fan.. Ik stel er dan ook best hoge eisen aan..

Mijn gevoel zegt heel sterk dat ik haar moet houden en dat ik er heel erg veel spijt van ga krijgen, die hond hoort bij ons.. Verstandelijk wil ik alleen maar het allerbeste voor het diertje..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Reva zo 23 jun 2013 - 23:56

Maar het ging toch juist beter zeg je? Wat zielig Cry

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Laurientje zo 23 jun 2013 - 23:58

Reva schreef:Maar het ging toch juist beter zeg je? Wat zielig Cry

Ja dat klopt inderdaad!
Mijn oudste is echt heel stout geweest naar de hond waardoor het heel veel onrust gaf, nu is hij drie en gaat het heel goed, speelt graag met haar en aait haar vaak.
De jongste is net een jaar en die is er altijd al lief voor geweest, vanaf het begin..

Bah nu moet ik er weer om huilen.. Sad
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Razz ma 24 jun 2013 - 0:10

Ik zou de hond niet weg doen. Als ik het nu zo lees gaat het nu gewoon goed icm met je kindjes en de situatie is nu ook rustiger. Ik denk dat je er spijt van krijgt aangezien je er nu al veel om huilt. En straks met een nieuw kindje zal het ook wel goed komen gok ik. Want het is al eerder gelukt met je dochter.

Hoe vind je zoontje het dat hij nu weg is?

Sterkte en succes iig met je keuze hug

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Tania ma 24 jun 2013 - 0:13

Ik zou je hondje nog niet wegdoen want het klinkt niet alsof je er echt achter staat. Als er straks een derde komt gaat de oudste naar school. Dan kun je het uitlaten misschien combineren met het naar school brengen, dan heb je alweer minimaal 2 loopjes op een dag.
En misschien is het af en toe wel lastig als je 3 kinderen hebt. Maar het is maar zo kort dat ze echt klein zijn, dat komt vast wel goed als je het zo graag wilt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Laurientje ma 24 jun 2013 - 0:36

Nee gevoelsmatig sta ik er ook totaal niet achter nee..

De hond vertoond ook totaal geen negatief of ander gedrag als er iets minder met haar gedaan word..

Mijn zoontje vraagt al de hele dag om haar...
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Razz ma 24 jun 2013 - 0:57

Dus als je je eigen reacties nu terugleest? Wink

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Reva ma 24 jun 2013 - 0:59

Euh laurientje, ik zou vandaag nog een belletje plegen :O

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Surya ma 24 jun 2013 - 1:14

Ik zou haar zeker terughalen! Als het nu goed gaat kun je haar houden.  Wegdoen kan altijd nog. 
Daarbij is het ook een pre bij het opvoeden van kinderen, vind ik.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Blue flower ma 24 jun 2013 - 1:33

Ahhh Laurientje, net als de andere dames, bellen en terug halen! Moet bijna huilen van je berichtje, het grijpt me aan..

Wij hebben een hele lieve Jack Russell en die krijg nu doordat de 2e er is wel iets minder aandacht maar neem haar eigenlijk altijd en overal mee naartoe. Zij is net zo goed mijn kindje en zou helemaal gek worden als ze er niet meer zou zijn. Ik wandel wel veel en zorg ervoor dat ze voor het slapen van de kinderen wordt uitgelaten en meestal gaan we na de slaapjes weer wandelen. Al is het maar voor een boodschapje, ik stop haar dan in de kinderwagen in het boodschappenmandje onder de wagen haha, voordeel van een klein hondje. En de oudste is altijd heeeel lief voor Lilo (zo heet ze) en we hebben een speciale plek gemaakt voor haar en daar mag hij absoluut niet komen, we zeggen dat dat haar slaapkamer is en dat zij ook niet op R zijn slaapkamer mag komen. Dus ik denk niet dat zij er erg onder lijdt dat er kinderen zijn gekomen.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Bolleke ma 24 jun 2013 - 1:56

Ohh Laurientje, ik zou ook meteen bellen! Misschien vind je het moeilijk om het telefoontje te plegen maar ik zou uitleggen dat er al heel veel tijd over de datum van die plaatsing op het hondenforum heen is gegaan en dat het inmiddels wel heel erg goed gaat. Ik werd ook verdrietig van je berichtjes.

Hier is Tobias (West highland white terrier) gekomen toen Christian 1,5 was. Ging eigenlijk hardstikke goed, en Christian ging mee wandelen, ik plande het in als hij wakker was en 's avonds liep ik achter de poort uit op het grasveld, en dan was ik eigenlijk niet echt de tuin uit. Op lange dagen weg, ik werkte toen, pastte mij buurvrouw op Tobias, die vond dat hardstikke leuk. Quin (labrador) is 2 jaar geleden er bij gekomen, eerst was er een ander hondje, maar die is helaas overleden. Christian is honden gewend van mijn ouders en ik heb hem eigenlijk nooit hoeven zeggen dat hij ze met rust moet laten of zoiets dergelijks. Nu gaat Christian ook gewoon mee naar het bos, is ook meteen goed voor hem. Maar als ik een blokje om ga blijft hij nog wel eens af en toe thuis.

Ik denk dat kinderen met honden makkelijk te combineren is, met je kind ga je ook wandelingetjes maken, dan kan je hond net zo goed mee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Sterrin_ ma 24 jun 2013 - 1:57

Als ik je berichtjes zo lees zeg ik niet doen! 

Wij hadden een hondje, gekregen toen de oudste 5 maanden was, daarna kwam de tweede, en daarna was ik zwanger van de tweeling, ik kon er de tijd en aandach de eerste tijd niet meer aan geven die ze nodig had dus hebben mn schoonouders haar een tijdje gehad. Daarna besloten dat het toch beter was om haar weg te doen maar absoluut niet via mp oid,. Gelukkig wilde onze oom met kleinde kinderen en een hele grote tuin haar hebben, ook mag ze overdag met hem mee naar zijn bedrijf, dus ze heeft het erg goed. 
Ze is nu precies 2 jaar weg maar heb het er steeds moeilijker mee gekregen, in het begin gaf het rust, maar oh, ik zou dr direct weer terug nemen. Sad Dus denk er alsjeblieft goed overna, ik vind het zelf alleen maqr moeilijker!

We wilden laatst weer een pup nemen omdat ik er zo aantoe ben, maar dat voelde niet eerlijk tegenover de andere hond, dus maar niet gedaan.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Shopaholic ma 24 jun 2013 - 2:02

Als 1 vd kids op bed ligt ga ik met hem wandelen en gaat dus 1 van de kids mee in de buggy. En we spelen ook samen, dus hond, ik of man & de kids. 's ochtends & 's avonds doet  man de grote, uitgebreidde ronde voor zijn voldoende beweging. Zo af en toe gaan we naar het bos of het strand om hem lekker te laten rossen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  LDJ ma 24 jun 2013 - 2:15

Laurientje, hoe als dat ik je berichtjes zo lees, zou ik meteen bellen en de hond terug halen. De laatst tijd ging het toch goed? 
En voor als er nog een 3e kindje bij mag komen, dan is er daar ook wel weer een oplossing voor te bedenken.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Bosjesvrouw ma 24 jun 2013 - 6:38

Laurientje zoals de anderen al zeggen zou ik je hond toch terug nemen.

Wij hebben een Jack russel en nog geen kinderen. Maar als ik overdag werk dan gaat de hond naar m'n schouders en ook als ik een dag weg moet en als we met vakantie gaan. Dus als we ooit kinderen krijgen dan zullen denk ik m'n schoonouders de hond wat vaker uit laten. Het geluk is dat we een grote tuin hebben.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Laurientje ma 24 jun 2013 - 7:30

Dank jullie voor de reacties, het doet me goed!


De rest weer weggehaald.


Laatst aangepast door Laurientje op ma 24 jun 2013 - 9:29; in totaal 1 keer bewerkt
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Razz ma 24 jun 2013 - 7:47

Gewoon zsm bellen dat je 'm toch wil houden omdat je kinderen en jijzelf de hond missen en dat jullie er toch van af zien om hem weg te doen. Ik zou alleen niet al te lang wachten met bellen. Dat andere gezin wenr nu natuurlijk ook aan het hondje.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Laurientje ma 24 jun 2013 - 9:09

Razz schreef:Gewoon zsm bellen dat je 'm toch wil houden omdat je kinderen en jijzelf de hond missen en dat jullie er toch van af zien om hem weg te doen. Ik zou alleen niet al te lang wachten met bellen. Dat andere gezin wenr nu natuurlijk ook aan het hondje.

Ja je hebt gelijk.. Ga morgen bellen!
Dat gaat moeilijk worden vrees ik, ze vinden haar nu al helemaal leuk, maar goed we hebben natuurlijk niet voor niets gekozen voor twee weken op proef voor beide partijen..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Printje ma 24 jun 2013 - 9:18

Ik zou haar denk ik toch daar laten, met pijn in mijn hart, maar vooral omdat je nog een kindje wilt dan word de aandacht die je een hond kan geven alleen nog maar minder denk ik. En een hond kost natuurlijk toch veel tijd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  sanne-84 ma 24 jun 2013 - 9:41

Onze hond is alweer bijna 6 jaar. Gaat nu goed met E om. Ofwel, kijkt er weinig naar om;) dus dat is het probleem niet. Hem uitlaten doe ik vaak als ze ligt te slapen of evt net na de voeding, rondje is dan kort, max 10min. Soms laat ik hem ook uit en neem ik E mee in de kinderwagen. Wel een echte uitdaging, aangezien de hond zo voor de wandelwagen kan oversteken.

Wel ben ik nu al aan het denken dat ik dalik met de hond wil. Nu zit hij nog bij mij. Geen idee of ik hem genoeg aandacht geef, ik kan nog niet echt iets merken. En vind het ook wel fijn om hem te hebben, en voor E ook wel als ze wat ouder is. Maar zonder hem zal ik het wel net iets wat rustiger krijgen. Qua rekening houden met hem, maar ook het huishouden (net perse iedere dag hoeven te stofzuigen als E begint te kruipen)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond en gezin Empty Re: Hond en gezin

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum