Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhoging door poepen?

+10
meisjesmama
Susan
Surya
Tiara
SarahKey
Tania
Pink!
Caroow
Pompoen
Slakje
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verhoging door poepen? Empty Verhoging door poepen?

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 4:41

Beetje vreemde vraag misschien hoor.

R heeft na 6 dagen weer een keertje gepoept, dit koste hem natuurlijk best wel wat moeite. Toen ik zijn temperatuur ging meten gelijk na het poepen was dit 37.7. Ik ben even gaan afwassen en opruimen en na ongeveer een half uur bedacht ik me dat ik hem maar beter een zetpil kon geven. Ik ging nog een keer temperaturen, en toen was het weer normaal, 37,1.

Kan dit door het poepen komen? Of zal het iets zijn waarvoor ik de dokter moet bellen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhoging door poepen? Empty Re: Verhoging door poepen?

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 4:44

Poep is natuurlijk wel een vrij warm iets wat door z'n anus naar buiten komt, als je direct daarna gaat tempen, dan lijkt het me vrij logisch dat de temperatuur hoger líjkt. Een hondendrol dampt ook altijd nog een tijd na Wink

Gast
Gast

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 4:45

Ja ik begin dan te twijfelen en ik denk dan gelijk dat het iets ergs kan zijn. Dat arme kind wordt door mij bestookt met die stomme thermometer.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Slakje zo 23 jun 2013 - 4:49

Maar waarom zou je een zetpil geven bij 37,7? 

Maar goed, poep is warm.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 4:51

Tsja ik weet niet waarom. Omdat het verhoging is en dat vast niet fijn voelt, en hij straks naar mijn schoonouders gaat omdat wij allebei moeten werken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 4:52

Ik zou verder het tempen beperken tot tweemaal per dag, zelfs dat is nog vrij veel. Pas een keer extra tempen als zijn temperatuur boven de 37,8 uit komt, of hij écht een niet fitte indruk maakt. Zo'n thermometer is ook irriterend voor z'n endeldarm, lijkt mij.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey zo 23 jun 2013 - 4:53

Slakje schreef:Maar waarom zou je een zetpil geven bij 37,7? 

Maar goed, poep is warm.
Ja dat verbaasde mij ook. Een zetpil geven als ze echt ziek zijn snap ik wel, maar bij een beetje verhoging zonder andere klachten.

Ik vind de uitleg van lennox wel heel goed eigenlijk, had er nog nooit zo over nagedacht.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Pompoen zo 23 jun 2013 - 4:55

Lennox schreef:Poep is natuurlijk wel een vrij warm iets wat door z'n anus naar buiten komt, als je direct daarna gaat tempen, dan lijkt het me vrij logisch dat de temperatuur hoger líjkt. Een hondendrol dampt ook altijd nog een tijd na Wink

Poep zal ook dan toch nooit warmer zijn dan lichaamstemperatuur hoor... En een hondendrol dampt na omdat het buiten over het algemeen minder warm is dan de lichaamstemperatuur van een hond... Dus...laughcry
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 4:58

Ik temperatuur hem niet meerdere keren per dag hoor. Alleen als ik bang ben dat hij het te warm heeft. Ja en na zijn prikjes. Maar ik denk dat het 3 keer per week is.

Maar jullie geven dus geen zetpil bij verhoging?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 4:59

Pompoen schreef:
Lennox schreef:Poep is natuurlijk wel een vrij warm iets wat door z'n anus naar buiten komt, als je direct daarna gaat tempen, dan lijkt het me vrij logisch dat de temperatuur hoger líjkt. Een hondendrol dampt ook altijd nog een tijd na Wink

Poep zal ook dan toch nooit warmer zijn dan lichaamstemperatuur hoor... En een hondendrol dampt na omdat het buiten over het algemeen minder warm is dan de lichaamstemperatuur van een hond... Dus...laughcry
Haha, maar het is warm genoeg om de endeldarm op te warmen, tel de inspanning die z'n spieren daar doen om de poep eruit te krijgen erbij op. Poep kan echt een goed warme boel zijn, hoor.

Gast
Gast

Bericht  Pink! zo 23 jun 2013 - 5:00

Ik zou stoppen met zo vaak thempen, alleen bij t idee dat hij koorts heeft (38 en hoger) of onder themp. 
En daarnaast hoef je geen zetpil te geven bij verhoging of koorts tenzij hij echt zichtbaar last heeft (veel huilen enzo) pcm is onschuldig maar vaak geven is natuurlijk niet goed.
Maar kinderen hebben vaker wat verhoging, door inspanning bijv, dat is niet erg.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 5:00

Caroow schreef:Ik temperatuur hem niet meerdere keren per dag hoor. Alleen als ik bang ben dat hij het te warm heeft. Ja en na zijn prikjes. Maar ik denk dat het 3 keer per week is.

Maar jullie geven dus geen zetpil bij verhoging?

Ik zou het alleen doen als hij een niet fitte indruk maakt. Maar hij heeft nu 37,1, dus van verhoging is toch al geen sprake meer?

Edit: en bedenk, áls hij echt koorts of verhoging heeft, dan heeft hij dat met een reden. Het is eigenlijk helemaal niet zo goed om de temperatuur te onderdrukken.

Gast
Gast

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 5:12

Ik heb hem ook geen zetpil gegeven. Ik wilde het doen omdat hij dus 37.7 had, maar ik wilde het voor de zekerheid nog even checken omdat hij bij die 37.7 net gepoept had. 

Het was wel een hele inspanning voor hem, dus ik vind het ook niet heel gek hoor, dat hij wat verhoogd was. Maar ik wil enge dingen graag uitsluiten voordat ik maar van mijn eigen aannames uitga.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 5:13

Oh en ik ben heel bang voor hersenvliesontsteking dus daarom temp ik hem ook wel een beetje vaak misschien.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania zo 23 jun 2013 - 5:22

Ik denk ook dat het gewoon door de inspanning kwam, even in de gaten houden of hij zich verder goed lijkt te voelen maar waarschijnlijk is er verder niks aan de hand.
Het lijkt me niet dat het komt omdat poep warm is, want dat is inderdaad gewoon lichaamstemperatuur. Je warmt niet op van poep ofzo Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey zo 23 jun 2013 - 5:29

Een zetpil geven bij koorts kan ook gevaarlijk zijn. Je onderdrukt door die zetpil de koorts en als de zetpil is uitgewerkt kan er een koortsstuip ontstaan omdat de koorts dan weer in volle hevigheid terug komt.

Ik geef nooit een zetpil. Tot nu toe 1 keer 1 gegeven en achteraf bleek hij toen oorontsteking te hebben. Maar bij verhoging of koorts geef ik geen zetpil. Koorts is ook een 'goed' teken. Als het te lang duurt dan bel ik de dokter.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Tiara zo 23 jun 2013 - 5:31

Kindjes hebben vaak verhoging hoor, 37,7 zou ik zeker geen zetpil voor geven. 

Bovendien is bij hersenvliesontsteking niet eens altijd koorts aanwezig maar andere symptomen, wel vervelend dat je er zo bang voor bent. Heb je iets meegemaakt dat je er bang voor bent?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 5:32

Mijn oppaskindje was lichamelijk en geestelijk beperkt geraakt door hersenvliesontsteking.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tiara zo 23 jun 2013 - 5:36

Wat vreselijk Caroow! Kan me voorstellen dat je dat dan altijd in je achterhoofd hebt!
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Surya zo 23 jun 2013 - 5:42

Dat komt volgens mij door de inspanning, zou me er geen zorgen over maken. Mijn kinderen hebben dat ook wel eens gehad.
Zo vaak tempen is ook niet nodig. Ik begrijp je angst, ik ben er zelf ook heel bang voor geweest maar als je kindje hersenvliesontsteking heeft is het echt wel heel erg ziek. Dan krijg je echt wel meer signalen als alleen maar koorts (luierpijn, puntbloedingen enz)
Ook paracetamol hoef je niet altijd te geven, koorts heeft inderdaad een functie. Alarmbellen moeten juist gaan rinkelen wanneer een kindje erg ziek is zonder koorts. Dan doet het lichaam namelijk niets om het zelf op te lossen.
Ik geef eigenlijk alleen maar paracetamol als mijn kinderen echt last hebben van de koorts of ziekte.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Bericht  Susan zo 23 jun 2013 - 5:46

Ik kan me je angst best voorstellen, ik kan mezelf ook wel gek maken, maar ga alsjeblieft jezelf er niet aan wennen om hem constant te temperaturen, want dat is voor een kind wel heel belastend en je lost je angst er niet mee op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  meisjesmama zo 23 jun 2013 - 6:55

Caroow schreef:Oh en ik ben heel bang voor hersenvliesontsteking dus daarom temp ik hem ook wel een beetje vaak misschien.

maar voor hersenvliesontsteking zijn er wel meer signalen dan alleen koorts. Mijn oudste dochter heeft het ook gehad en die was heel slap, hoge koorts (41) en die blauwe/paarse puntjes.
Vervelend dat er zo bang voor bent kan je we vertellen dat het niet veel voorkomt.
En mijn dochter heeft er ondanks dat ze echt op het randje heeft gevochten ze er niets aan over heeft gehouden
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 7:03

Ik snap je angst, maar het is inderdaad niet goed en fijn voor hem als je hem zo vaak temperatuurt.
Misschien is het een idee, als je het toch niet kunt laten, om een oorthermometer aan te schaffen. Die zijn misschien iets minder nauwkeurig, maar koorts merk je er wel mee op.

En verder zou ik het je niet aanraden om steeds een zetpil te geven om de reden die SarahKey al noemt.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 zo 23 jun 2013 - 18:48

Wanneer ik de tempo meet van E, loopt deze geregeld ineens wat sneller op en dan poept ze dus. Dus ja hier is t wel degelijk van invloed;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 19:05

Een oor (of voorhoofd?) Thermometer is misschien wel een goed idee ja.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: