Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Poepen

+2
Gigi_
Susan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Poepen Empty Poepen

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 23:06

Ik ben bezig om mijn zoontje zindelijk te maken.
Plassen gaat al een hele tijd heel goed, dat gaat gewoon op de wc. Maar poepen is een ramp.
Ik denk dat ik het in het begin verkeerd heb aangepakt. Want als hij in zijn luier poepte reageerde ik wat negatief(niet boos) en zei dat hij op de wc moest poepen. Uiteindelijk is hij het gaan ophouden en poepte hij niet meer. Af en toe dan komt er een enorme keutel uit, wat hem pijn doet. Hij huilt dan ook echt.
Dus elke keer als ik merk dat hij moet poepen, doe ik hem een luier om en beloon ik hem als hij in zijn luier poep. Alleen doet hij dit steeds niet. Hij blijft het ophouden.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet Embarassed Hij merkt wel dat hij moet poepen want hij trekt zich terug onder de tafel of ergens anders uit het zicht.

Ik zet hem ook regelmatig opde wc, maar daar poept hij ook niet. Ik vertel hem elke keer dat iedereen poept. Opa, oma, papa, mama etc. In de hoop dat hij poepen niet raar vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 23:08

Dat heb ik ook gehad toen ik klein was, echt precies hetzelfde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Gigi_ do 17 nov 2011 - 23:08

Is het niet dat hij niet wilt poepen omdat het pijn doet?
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Makamba do 17 nov 2011 - 23:18

Gigi_ schreef:Is het niet dat hij niet wilt poepen omdat het pijn doet?

Ik dacht precies hetzelfde!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Sjirafje do 17 nov 2011 - 23:21

Dolcis_ schreef:Ik ben bezig om mijn zoontje zindelijk te maken.

Een kind geeft zelf aan wanneer hij of zij er aan toe is.
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Sjirafje do 17 nov 2011 - 23:23

PS: mocht hij met 5 jaar nog niet poepen dan bestaat er tegenwoordig een poeppoli in sommige ziekenhuizen. Maar dan kan dus pas vanaf 5 jaar, omdat men er vanuit gaat dat het voor het 5e jaar vanzelf moet kunnen gaan.
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Liadan do 17 nov 2011 - 23:24

Wat vervelend dat hij het op is gaan houden.
Als hij er nu zo'n last van heeft als hij poept, zou ik toch langs de huisarts gaan. Die kan misschien iets voorschrijven waardoor het weer makkelijker komt, want zo'n grote keutel komt natuurlijk pijn en misschien houdt hij het nu ook daarom op.

Verder zitten we hier met hetzelfde 'probleem' dat Yara niet op de wc of het potje wil poepen, maar zij doet het gelukkig wel in een luier. Als ze niet in een luier kan poepen dan houdt ze het ook op, dus als ze zegt dat ze moet poepen doen we haar een luier aan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 23:43

Het klopt wel dat hij niet meer wil/durft te poepen omdat het pijn doet. Tenminste dat denk ik. Dus dan leg ik hem uit, dat als hij gewoon poept als hij moet, dat het dan geen pijn meer doet omdat het meteen in de luier komt.

Liadan, je bedoelt iets wat de ontlasting zacht maakt, of iets wat het 'oude' poep zacht maakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 23:58

Bij mij zat er wel meer achter. Je mag mijn moeder wel een mailtje sturen als je wil. Zij heeft hier veel ervaring mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 0:03

Herkenbaar.

Mijn oudste heeft dit precies zo gehad. Ik heb toen lactulose gekregen, en als ze moest poepen, deed ik haar ook de luier om. Op een gegeven moment ging ze ook wat beter eten, en in combinatie met de lactulose werd de ontlasting ook zachter. Toen ging het veel beter, en wilde ze ba een tijdje ook op de wc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  mamavanmike vr 18 nov 2011 - 8:28

onze zoon nu 7 maanden heeft ook erg veel last van harde ontlasting!
Wij geven hem nu water uit belgie. Hier zit iets meer magnesium in en stimuleert de stoelgang en maakt de ontlasting zachter. Dit werkt bij zijn nichtje ook!
Het water heet: hepar.
anders zou ik wat bij de dokter halen. Ik heb van de dokter laxeermiddel gekregen, maar deze heb ik alleen in huis in geval van nood. Heb deze nog nooit gebruikt. Hij had z`n harde ontlasting dat zijn anusje er van stuk ging.
Nu hij dat water krijgt 1x perdag of om de dag.

mamavanmike
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 29-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Poepen Empty Re: Poepen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum