Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhoging door poepen?

+10
meisjesmama
Susan
Surya
Tiara
SarahKey
Tania
Pink!
Caroow
Pompoen
Slakje
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verhoging door poepen? - Pagina 2 Empty Re: Verhoging door poepen?

Bericht  SarahKey zo 23 jun 2013 - 19:09

Caroow schreef:Een oor (of voorhoofd?) Thermometer is misschien wel een goed idee ja.
Bij de lidl waren ze vorige week in de aanbieding voor 10 euro. Misschien liggen ze er nog.
En anders kosten ze bij action ook 10 euro. Dus zo heel duur zijn ze niet.
Wij hebben die bij de lidl gekocht, kun je ook op het voorhoofd meten. Al lukt dat bij S niet want stil zitten is niet zijn grootste hobby.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sanne-84 zo 23 jun 2013 - 19:11

Ik heb de oorthermometer bij mezelf gebruikt in de krakeel, maar kon daar echt niet van op aan
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Luce zo 23 jun 2013 - 19:14

Bedenk ook: hersenvliesontsteking komt helemaal niet veel voor en de symptomen zijn wel meer dan alleen koorts. Misschien dat dat wat relativeert.

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Caroow zo 23 jun 2013 - 20:08

Luce schreef:Bedenk ook: hersenvliesontsteking komt helemaal niet veel voor en de symptomen zijn wel meer dan alleen koorts. Misschien dat dat wat relativeert.

Ik check hem ook dagelijks op vlekjes. Ik weet dat dat zwaar overdreven is, maar ik ben gewoon zo bezorgd.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 20:12

Maar ook vlekjes en koorts hoeven niet direct op hersenvliesontsteking te wijzen. Er zijn zat (onschuldige) kinderziektes met deze symptomen.
Je maakt je zelf gek op deze manier!

Gast
Gast

Bericht  slaatje zo 23 jun 2013 - 20:27

Een oorthermometer is lang niet zo nauwkeurig als rectaal tempen. Wat vreselijk trouwens van je oppaskindje. Toch zou ik proberen dat een beetje aan de kant te zetten. Je gaat jezelf anders echt gek maken.
Om te voelen of hij het niet te warm heeft, kan je toch ook in zijn nekje voelen. Als het nekje heel warm en plakkerig is of zweet, dan heeft hij het te warm. Voelt het koud aan, dan heeft hij het ws koud.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  meisjesmama zo 23 jun 2013 - 20:34

Pritt schreef:Maar ook vlekjes en koorts hoeven niet direct op hersenvliesontsteking te wijzen. Er zijn zat (onschuldige) kinderziektes met deze symptomen.
Je maakt je zelf gek op deze manier!
Ik ben het helemaal eens met Pritt!

En uit ervaring weet ik dat de vlekjes van de hersenvlies er heel anders uit zien dan de gewone vlekjes.

Probeer hier mee te stoppen hoor je maakt jezelf helemaal gek. Als hij straks een keer koorts heeft raak je meteen in paniek dat lijkt me niet de bedoeling.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Luce zo 23 jun 2013 - 20:37

Caroow schreef:
Luce schreef:Bedenk ook: hersenvliesontsteking komt helemaal niet veel voor en de symptomen zijn wel meer dan alleen koorts. Misschien dat dat wat relativeert.

Ik check hem ook dagelijks op vlekjes. Ik weet dat dat zwaar overdreven is, maar ik ben gewoon zo bezorgd.

Niet overdreven, ik snap je wel. Je hebt van dichtbij gezien/gehoord wat het kan doen. Maar probeer jezelf toch te remmen, want het is voor je eigen gemoedstoestand niet goed. Hoe meer je checkt, hoe meer je er ook mee bezig bent, hoe minder zekerheid het je geeft.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast zo 23 jun 2013 - 20:41

slaatje schreef:Een oorthermometer is lang niet zo nauwkeurig als rectaal tempen. Wat vreselijk trouwens van je oppaskindje. Toch zou ik proberen dat een beetje aan de kant te zetten. Je gaat jezelf anders echt gek maken.
Om te voelen of hij het niet te warm heeft, kan je toch ook in zijn nekje voelen. Als het nekje heel warm en plakkerig is of zweet, dan heeft hij het te warm. Voelt het koud aan, dan heeft hij het ws koud.

Nee, maar serieuze koorts merk je wel op met een oorthermometer en dan zou je nog rectaal kunnen tempen.

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 24 jun 2013 - 0:32

Ik hoop dat het beter wordt als hij ouder is, dan kan hij zelf ook aangeven hoe hij zich voelt. En ik heb niet een knopje waarmee ik de bezorgdheid wat lager kan zetten helaas.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan ma 24 jun 2013 - 0:38

Nee, maar het is wel aan jezelf hoe je met die bezorgdheid omgaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  meisjesmama ma 24 jun 2013 - 0:42

Nee helaas is dat knopje er niet maar iets meer proberen te relativeren is misschien wel een optie?
Natuurlijk was ik ook bang dat min jongste het ook kreeg helemaal omdat wij dragers zijn maar ik was niet constant haar aan het temperaturen en op vlekken controleren.
Daarmee maak je het voor je zelf alleen maar zwaarder en lastiger.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Twellie ma 24 jun 2013 - 0:44

Mijn ervaring met angsten (en ik ben een echte ervaringsdeskundige laughcry) is dat hoe meer je je zelf toestaat er in mee te gaan, hoe erger het wordt. Ik snap het wel (heel) goed hoor, hoe bezorgd je kunt zijn om zo'n kwetsbaar kindje. Maar waarschijnlijk geeft gewoon ophouden met tempen en checken je meer rust. Hopelijk komt dit niet al te betweterig over.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Twellie ma 24 jun 2013 - 0:45

Soms kan het knopje ook gewoon wel om. Deze zwangerschap bijvoorbeeld vertik ik het gewoon om me druk te maken om van alles en nog wat. En als ik toch weer wat bedenk, dwing ik mezelf om aan iets anders te gaan denken. Dus soms kan wel zo simpel zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast ma 24 jun 2013 - 0:48

Eens met Twellie.
Ik ben tijdens mijn laatste zwangerschap ontzettend angstig geweest en dat was verschrikkelijk. Ik had uiteindelijk een psycholoog nodig om de knop om te zetten, maar het kán wel.
Hoe meer jij zijn temperatuur en vlekjes etc in de gaten houdt, hoe meer die angst bij jou blijft leven. Niet doen, je maakt het je zelf zo moeilijk!

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 24 jun 2013 - 0:53

Ik bedoel het ook trouwens niet zo bot als hoe het er staat, want ook ik heb ervaring met angst en ik moest ook in therapie, voor mij was het heel moeilijk om er overheen te komen. Maar ik wil alleen het onderscheid aangeven tussen het gevoel (de angst) en de handeling (de temperatuur opnemen bij je kind). Ik wil best geloven dat het moeilijk is om daarmee te stoppen, maar in dat geval zou ik er wel eens met iemand over gaan praten, want het is voor jezelf en voor je kind heel belastend. Dus probeer wel wat je kunt om het meer los te laten en terug te draaien naar een situatie waarin je weliswaar alert bent, maar niet overbezorgd en overcontrolerend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: