Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

's avonds verhoging

+3
Darius
Kayleigh
Liadan
7 plaatsers

Ga naar beneden

's avonds verhoging Empty 's avonds verhoging

Bericht  Liadan ma 22 aug 2011 - 8:42

Onze zoon heeft al 2,5 week verhoging in de avond (misschien al wel langer, maar 2,5 week geleden kwamen we erachter). We hebben toen ook een controle gehad in het ziekenhuis voor het abces dat hij heeft. De chirug zei toen: misschien krijgt hij tandjes (hij was toen 2,5 maand, maar goed Rolling Eyes ). Maar nu heeft hij het dus nog. Morgen ga ik de huisarts bellen, maar is dit misschien herkenbaar voor iemand?
Vanmorgen had hij 37.1 en vanavond was het 37.9. Hoger dan 37.9 is het niet geweest trouwens en in de ochtend heeft hij een normale temperatuur. Het is in de avond steeds tussen de 37.7 en 37.9 en ik ben bang dat het misschien door het abces komt.
Kan een kind ook verhoging hebben door het warme weer of door vermoeidheid ofzo, dus kan het 'normaal' zijn?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's avonds verhoging Empty Re: 's avonds verhoging

Bericht  Kayleigh ma 22 aug 2011 - 8:46

Liadan schreef:Onze zoon heeft al 2,5 week verhoging in de avond (misschien al wel langer, maar 2,5 week geleden kwamen we erachter). We hebben toen ook een controle gehad in het ziekenhuis voor het abces dat hij heeft. De chirug zei toen: misschien krijgt hij tandjes (hij was toen 2,5 maand, maar goed Rolling Eyes ). Maar nu heeft hij het dus nog. Morgen ga ik de huisarts bellen, maar is dit misschien herkenbaar voor iemand?
Vanmorgen had hij 37.1 en vanavond was het 37.9. Hoger dan 37.9 is het niet geweest trouwens en in de ochtend heeft hij een normale temperatuur. Het is in de avond steeds tussen de 37.7 en 37.9 en ik ben bang dat het misschien door het abces komt.
Kan een kind ook verhoging hebben door het warme weer of door vermoeidheid ofzo, dus kan het 'normaal' zijn?
mijn zoon heeft dat ook vaker, kon geen kwaad zei de huisarts, zolang het niet te hoog woord en hij er goed aan is, maar in jullie geval met die abces zou ik het even in de gaten houden

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 8:51

Hoe warm is hij in de ochtend dan? Ik weet dat bij Thije de temperatuur eigenlijk nooit onder de 37,2 zat. En 's avonds zat het vaak rond de 37.6/7. Hij heeft dat altijd gehad, vanaf zijn geboorte.

Ik weet nog dat we de eerste nacht persé een mutsje op zijn hoofd moesten doen van de kraamhulp. Die hebben we na een paar uurtjes maar afgedaan omdat hij lag te zweten, zo warm had hij het.

Maar ik weet natuurlijk niet wat het bij K.ian is. Om wat voor abces gaat het eigenlijk? Is het groot/ernstig?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 8:53

Verhoging kan inderdaad door vermoeidjeid en warmte komen, koorts niet zo snel. Sowieso is de temp s'avonds hoger.
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat dit door het abces komt.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 22 aug 2011 - 8:58

Minneke, in de ochtend zit hij tussen de 37.1 en 37.4. Ook vrij hoog van zichzelf, hij hield zich in de kraamweek ook meteen op temperatuur en kruiken hebben we niet nodig gehad. Mutsje had hij maar 1 dag op.
Hij heeft een peri-anaal abces, dat kreeg hij toen hij 2 weken oud was en het wil maar niet weggaan. Er komt steeds weer een witte kop op en springt dan na een paar dagen weer open. Het is nu niet meer groot en ook (nog) niet ernstig.
Kian staat nu onder controle van een chirurg in het ziekenhuis en hij wil ons elke 6 weken zien om het in de gaten te blijven houden. Als het groter wordt of als hij koorts krijgt, dan moeten we meteen weer terugkomen en worden we doorgestuurd naar Utrecht of Nijmegen, daarom vind ik die verhoging ook een beetje eng. De kans dat het een fistel wordt is heel klein (komt bij zulke kleine kinderen niet voor zei de chirurg) maar het kan wel, dus daarom houdt hij het goed in de gaten).

Kayleigh, bedankt voor je reactie, had jouw zoontje dit ook toen hij nog zo klein was?

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan ma 22 aug 2011 - 8:59

Sunprincess schreef:Verhoging kan inderdaad door vermoeidjeid en warmte komen, koorts niet zo snel. Sowieso is de temp s'avonds hoger.
Bedankt voor je reactie, stelt me toch weer een beetje gerust smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Darius ma 22 aug 2011 - 9:02

Veroging door het warme weer of door te warm gekleed te zijn kan idd. Ik weet te weinig van een abces dus ik zou wel naar de huisarts hiermee gaan. T kan ook doordat je m savonds in de draagdoek hebt?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan ma 22 aug 2011 - 9:06

Hij zit 's avonds niet in de draagdoek, want hij gaat al rond 19 uur naar bed smile, vlak daarvoor zit hij meestal ook niet in de draagdoek. Te warm gekleed is hij ook niet want hij heeft alleen een rompertje zonder mouwen aan, maar het warme weer kan natuurlijk meespelen.
Maar ik bel morgen inderdaad de huisarts even.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 9:20

D. heeft ook altijd een hoge temperatuur, ik heb zelf 's avonds ook vaak een temperatuur boven de 37,5.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 22 aug 2011 - 9:21

Verhoging kan idd komen daar vermoeiendheid en sávonds is de temperatuur altijd wat hoger. Als hij normaal al ongeveer 37.4 heeft valt 37.9 wel mee toch?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Tania ma 22 aug 2011 - 9:24

Mijn zoontje had dit ook toen hij nog zo klein was. Ik heb het toen een keertje op het cb gevraagd en die arts zei dat het niet erg was en dat sommige kindjes gewoon een hogere lichaamtemperatuur van zichzelf hebben. Nu heeft hij 'savonds niet altijd meer zo'n hoge temperatuur maar af en toe nog wel en dan is er niks aan de hand.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan ma 22 aug 2011 - 9:30

Printje schreef:Verhoging kan idd komen daar vermoeiendheid en sávonds is de temperatuur altijd wat hoger. Als hij normaal al ongeveer 37.4 heeft valt 37.9 wel mee toch?
Ja, dat valt wel mee als je het zo bekijkt (al had hij vanmorgen 37.1 en vanavond 37.9 dus dat verschil is wel wat groter). Maar ik ben bij Kian wat sneller bang dat er iets is door zijn abces.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 22 aug 2011 - 9:32

Liadan schreef:
Printje schreef:Verhoging kan idd komen daar vermoeiendheid en sávonds is de temperatuur altijd wat hoger. Als hij normaal al ongeveer 37.4 heeft valt 37.9 wel mee toch?
Ja, dat valt wel mee als je het zo bekijkt (al had hij vanmorgen 37.1 en vanavond 37.9 dus dat verschil is wel wat groter). Maar ik ben bij Kian wat sneller bang dat er iets is door zijn abces.

Ja dat snap ik maar volgens mij is de temperatuur dan toch altijd hoger? Als het idd van een abces komt zit er een infectie toch? En dan zou zijn temp s'ochtends toch ook hoger zijn? Of is dat niet goed gedacht?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan ma 22 aug 2011 - 9:34

Printje schreef:
Liadan schreef:

Ja dat snap ik maar volgens mij is de temperatuur dan toch altijd hoger? Als het idd van een abces komt zit er een infectie toch? En dan zou zijn temp s'ochtends toch ook hoger zijn? Of is dat niet goed gedacht?
Ja, daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in.
Ik ben door alle reacties hier wel een stuk gerustgesteld smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 22 aug 2011 - 9:35

Gelukkig maar dat je een beetje gerustgesteld bent. En anders gewoon morgen toch even bellen voor je eigen gevoel?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 19:49

Liadan schreef:
Sunprincess schreef:Verhoging kan inderdaad door vermoeidjeid en warmte komen, koorts niet zo snel. Sowieso is de temp s'avonds hoger.
Bedankt voor je reactie, stelt me toch weer een beetje gerust smile .
Dit wilde ik ook zeggen.
De temp kan ook tot 38.0 oplopen als ze zich druk maken, bijvoorbeeld met huilen. Ik maakte me ook altijd wel zorgen, maar de arts zei dat kindjes sneller een wat hogere temp hebben.

Maar als je het niet vertrouwd kan je natuurlijk altijd je huisarts even bellen.

Gast
Gast

Bericht  LMCurious ma 22 aug 2011 - 20:12

Bijna alle mensen hebben s avonds een 0,5-1 graad verhoging ten op zichte van de ochtend. (Kijk bijv. naar het temperaturen voor eisprong ofzo, komt heel nauw qua tijd omdat er anders meer verschil in kan zitten) Joris en Milou hebben allebei normaal rond 36,7 in de ochtend, en in de avond komen ze dus ook altijd tussen 37-37,5 uit. Als jou zoontje altijd al een hogere temp. heeft is 37,9 dus niet zo gek. Zolang het niet boven de 38,5 komt zou ik me geen zorgen maken, en gewoon wel in de gaten houden.

Wel vervelend zeg dat hij een abces heeft. heeft hij er ook last van?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan ma 22 aug 2011 - 20:34

Vanmorgen de huisarts gebeld en het voorgelegd aan de assistente, zij gaat overleggen met de huisarts en belt aan het begin van de middag terug.

LMC, hij lijkt niet veel last te hebben van het abces (we mogen er gewoon aan komen en op drukken), alleen als er spanning op staat is het gevoelig bij hem. Maar hij heeft vanaf dat hij 2 weken oud is veel gehuild, misschien dat dat ook wel met het abces te maken heeft.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 23 aug 2011 - 0:40

Assistente heeft teruggebeld. Huisarts zei dat temperatuurschommelingen op deze leeftijd voor kunnen komen, is niet abnormaal. Als het 38 graden of hoger wordt, dan wil hij Kian een keer zien.
Gelukkig dus!

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  -Ieniemienie- di 23 aug 2011 - 1:06

Gelukkig maar! En hopen dat het niet hoger gaat worden!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud