Hoe werkt Twitter nou precies?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe werkt Twitter nou precies?
Ok, ik, als toch wel grote internetnerd zijnde, schaam me, maar ik moet het toch vragen:
Hoe werkt Twitter nou eigenlijk?
Ja, ik weet dat je tweets van 140 karakters kan sturen, dat je mensen kunt volgen en anderen kunnen jou volgen. Je kunt hashtags toevoegen aan je bericht en je kunt dingen retweeten.
Twitter in een nutshell.
Maar hoe werkt het nou écht?
Ik 'moet' (wordt sterk aangeraden) voor m'n bruidsfotografie meer gaan twitteren. Prima, maar ik snap dus eigenlijk niet zo goed hoe het werkt. Ik vind het maar een onoverzichtelijk medium. Als ik iets tweet, dan zien alleen m'n volgers het toch? En zij kunnen het vervolgens retweeten en ziet dan iedereen in hun netwerk dat? Waarom zou je iets retweeten? Doen mensen dat snel? Hoe zit het met foto's? Kan je echt alleen zo'n tinypic url ofzo toevoegen of kan je ook beeld zien?
Als je iets tweet doe je dat dus eigenlijk altijd met een algemeen publiek voor ogen? Je reageert niet echt uitgebreid op elkaar hè, zoals op Facebook?
Ik ben van plan om wat meer te gaan twitteren over de shoots die ik heb, zo van 'geweldige fotolocatie in een verlaten fabriek #urbex #bruidsfotografie #naamlocatie'
Zoiets is goed toch? Of is dat niet goed?
Verder wil ik wat vaker twitteren over bruidsdingen die me opvallen, een nieuwe collectie, leuke artikelen die ik heb gelezen, dat soort dingen, om het een beetje breder te maken. Dat kan ik weer koppelen aan de blog die ik schrijf (meer op wil schrijven). Echt veel acties (win acties enzo) kan ik niet doen, misschien af en toe, en reclame maken is ook moeilijk om dat direct te doen, maar indirect kan ik denk ik wel wat mensen bereiken zo toch? Heeft iemand nog tips voor wat ik kan tweeten? Iemand tips voor een nuttige en efficiente manier om te twitteren?
Hoe werkt Twitter nou eigenlijk?
Ja, ik weet dat je tweets van 140 karakters kan sturen, dat je mensen kunt volgen en anderen kunnen jou volgen. Je kunt hashtags toevoegen aan je bericht en je kunt dingen retweeten.
Twitter in een nutshell.
Maar hoe werkt het nou écht?
Ik 'moet' (wordt sterk aangeraden) voor m'n bruidsfotografie meer gaan twitteren. Prima, maar ik snap dus eigenlijk niet zo goed hoe het werkt. Ik vind het maar een onoverzichtelijk medium. Als ik iets tweet, dan zien alleen m'n volgers het toch? En zij kunnen het vervolgens retweeten en ziet dan iedereen in hun netwerk dat? Waarom zou je iets retweeten? Doen mensen dat snel? Hoe zit het met foto's? Kan je echt alleen zo'n tinypic url ofzo toevoegen of kan je ook beeld zien?
Als je iets tweet doe je dat dus eigenlijk altijd met een algemeen publiek voor ogen? Je reageert niet echt uitgebreid op elkaar hè, zoals op Facebook?
Ik ben van plan om wat meer te gaan twitteren over de shoots die ik heb, zo van 'geweldige fotolocatie in een verlaten fabriek #urbex #bruidsfotografie #naamlocatie'
Zoiets is goed toch? Of is dat niet goed?
Verder wil ik wat vaker twitteren over bruidsdingen die me opvallen, een nieuwe collectie, leuke artikelen die ik heb gelezen, dat soort dingen, om het een beetje breder te maken. Dat kan ik weer koppelen aan de blog die ik schrijf (meer op wil schrijven). Echt veel acties (win acties enzo) kan ik niet doen, misschien af en toe, en reclame maken is ook moeilijk om dat direct te doen, maar indirect kan ik denk ik wel wat mensen bereiken zo toch? Heeft iemand nog tips voor wat ik kan tweeten? Iemand tips voor een nuttige en efficiente manier om te twitteren?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Hoe werkt Twitter nou precies?
Het is inderdaad erg belangrijk om hashtags toe te voegen. Voor mijn bedrijf doe ik het ook en het werkt echt. Er zijn weer genoeg bedrijven die speciaal zoeken op hashtags en jou antwoord geven of je berichten retweeten. Zo komt het wel verder. Het is ook heel leuk om te zien hoe snel mijn account volgers kreeg. Dat heb ik mede te danken en hashtags en retweets. Dat laatste zou ik inderdaad doen. Twitteren over je activiteiten of berichten plaatsen uit tijdschriften, kranten of internet.
Isolt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13
Re: Hoe werkt Twitter nou precies?
Marin schreef:
Ik 'moet' (wordt sterk aangeraden) voor m'n bruidsfotografie meer gaan twitteren. Prima, maar ik snap dus eigenlijk niet zo goed hoe het werkt. Ik vind het maar een onoverzichtelijk medium. Als ik iets tweet, dan zien alleen m'n volgers het toch? Jouw volgers zien het, maar ook de rest van de wereld als zij op # of onderwerpen zoeken welke jij getwitterd heb. En zij kunnen het vervolgens retweeten en ziet dan iedereen in hun netwerk dat? klopt Waarom zou je iets retweeten? Omdat het interessant zou kunnen zijn voor de mensen in hun netwerk of omdat ze je twitter bericht leuk vinden en deze graag willen delen of gewoon uit good will. Doen mensen dat snel? Soms wel, soms niet (ligt aan je bericht). reclame zullen ze niet snel retweeten, vragen of andere leuke opmerkingen wel. Hoe zit het met foto's? Die kan je bij je bericht toevoegen. Kan je echt alleen zo'n tinypic url ofzo toevoegen of kan je ook beeld zien? Bij de mensen die ik volg zie ik beeld, bij mensen die ik niet volg moet ik op een link klikken.
Als je iets tweet doe je dat dus eigenlijk altijd met een algemeen publiek voor ogen? Ja, ik wel. Je reageert niet echt uitgebreid op elkaar hè, zoals op Facebook? Nee, vaak doen mensen dat in 1 berichtje soms in 2 berichtjes. Maar zelf werk ik dan altijd ben 1/2 en 2/2 om aan te geven dat het bericht uit twee delen bestaat.
Zoiets is goed toch? Of is dat niet goed? Is leuk, maar ik denk niet dat je daar heel veel nieuwe twitteraars mee trekt voor de mensen die jou volgen is het wel heel leuk.
Verder wil ik wat vaker twitteren over bruidsdingen die me opvallen, een nieuwe collectie, leuke artikelen die ik heb gelezen, dat soort dingen, om het een beetje breder te maken. Is leuk, gaat je zeker volgers opleveren en dat is weer interessant. Dat kan ik weer koppelen aan de blog die ik schrijf (meer op wil schrijven). Echt veel acties (win acties enzo) kan ik niet doen, misschien af en toe, en reclame maken is ook moeilijk om dat direct te doen, maar indirect kan ik denk ik wel wat mensen bereiken zo toch? Heeft iemand nog tips voor wat ik kan tweeten? Iemand tips voor een nuttige en efficiente manier om te twitteren? Probeer dus zoveel mogelijk met 1 bericht te werken, en zo compact mogelijk je bericht opstellen (je zal merken dat 140 tekens soms heel weinig is, haha).
Ik heb zelf ook twitter, gebruik het niet zo heel veel. Al ben ik er meerdere keren op gewezen dat daar actief mee bezig moet zijn. Ik weet het zo net nog niet. Mensen gaan je inderdaad volgen en dat kan best hard gaan. Zeker als je zelf ook mensen gaat volgen, er zitten mensen tussen die je dan weer terug volgen. Ik heb wel winacties gedaan, en ik vind het via facebook sneller gaan dan via twitter. Afgeleverde shoots worden door klanten op FB geplaatst, waardoor dat weer nieuwe likes oplevert (want vaak taggen ze mij in een bericht) Wel is het daar heel makelijk om aan modellen te komen (dat soort berichten gaan als een speer). Ik hou het dus zo veel mogelijk bij facebook (ik moet ook zeggen dat ik een beetje social media moe begint te worden). Je kan je accounts aan elkaar koppelen dan is het weer minder werk, maar ik wil die vervuiling gewoon niet op mijn bedrijven pagina hebben.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Soortgelijke onderwerpen
» Inleiden, hoe werkt dat precies?
» Hoe werkt een ballonkatheter precies en hoe voelt het?
» Hoe zit het nou precies met jeansmaten?
» Over precies een week...
» temperaturen, hoe zit het nou precies?
» Hoe werkt een ballonkatheter precies en hoe voelt het?
» Hoe zit het nou precies met jeansmaten?
» Over precies een week...
» temperaturen, hoe zit het nou precies?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: