Over precies een week...
+2
Pien
Happydobby
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Over precies een week...
En 2 uur. Heb ik mijn 20 weken echo. En hoe dichter bij het komt, hoe nerveuzer ik word. Ik ben normaal echt een ijskonijn zo nuchter, maar ik ben nu al zenuwachtig als ik eraan denk. Ik ben zo bang dat er iets mis is. Wie kan me geruststellen? Want ik weet wel dat het niet nodig is.
Gast- Gast
Re: Over precies een week...
Je hoeft echt niet nerveus te zijn hoor, en het is zeker geen pretecho, ze meten gewoon je kindje en kijken naar de navelstreng, vruchtwater en naar het lipje.
Als alles goed is sta je na 20 minuten alweer buiten.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Herkenbaar ik had dat ook in mijn 2e zwangschap. Het is natuurlijk wel een medische echo waarbij ze alles helemaal nakijken en dat duurt ongeveer een half uur. Ik vond het ook enorm spannend en ik was blij dat alles goed was tijdens de echo's.
Gast- Gast
Ja daarom, ik ben me er heel goed van bewust dat het een medische echo is, en ik heb in het begin (de eerste 4 weken) nog medicijnen geslikt. Misschien dat daar de zenuwen vandaan komen, ik weet het niet. Ik ben in ieder geval nu al zenuwachtig, zo ken ik mezelf helemaal niet.
Gast- Gast
Happydobby schreef:Je hoeft echt niet nerveus te zijn hoor, en het is zeker geen pretecho, ze meten gewoon je kindje en kijken naar de navelstreng, vruchtwater en naar het lipje.
als aanvulling wil ik nog even geven dat ze eigenlijk alle lichaamsdelen van je kindje nakijken, ruggetje, handjes, voetjes, hart, hartkamers, nieren, longen etc..
ik had voor we de echo kregen ook een heel gespannen gevoel, lag helemaal verkrampt op de bank en was doodnerveus. ik heb dit eerlijk uitgesproken tegen de echoscopiste en die deed er vervolgens alles aan om me gerust te stellen. alles wat ze zag benoemde ze, overal nam ze een foto van, als iets moeilijk te zien was legte ze uit waar het door kwam en kwam ze er op het einde op terug. bij ons duurde het overigens langer, zeker wel 40 minuten!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Bazyle schreef:Ja daarom, ik ben me er heel goed van bewust dat het een medische echo is, en ik heb in het begin (de eerste 4 weken) nog medicijnen geslikt. Misschien dat daar de zenuwen vandaan komen, ik weet het niet. Ik ben in ieder geval nu al zenuwachtig, zo ken ik mezelf helemaal niet.
ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is er pas bij de 7de week zwangerschap een volgroeide verbinding tussen mama en baby. dus je kindje zal de eerste weken geen leest gehad hebben van jou medicatie
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik was ook heeel erg zenuwachtig en toen ik er eenmaal lag nog erger, volgens mij had ik door de zenuwen de helft ook niet meegekregen, maar gelukkig was alles toen goed. Ik kan wel zeggen, maak je niet druk, maar dat doe je toch, komt wel goed!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik was ook erg zenuwachtig. Bij ons werd ook alles benoemd wat ze zagen, dit vond ik erg fijn. Gelukkig was alles toen goed! Als je het aangeeft dat je erg zenuwachtig ben houden ze hier heus wel rekening mee. Ze zullen er dan alles aan doen jou op je gemak te stellen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dat stelt me ook wel gerust Pien... En nu je het zegt, herinner ik me ook weer zoiets, dat het tot 6 weken geen kwaad kan.
En ook de anderen die aangaven dat ze zenuwachtig waren, dat alles benoemd werd, dat ga ik ook wel aangeven, dat stelt me dan vast ook wel gerust. Vind het sowieso een fijner idee als alles meteen gezegd wordt... Hopelijk doen ze dat ook.
En ook de anderen die aangaven dat ze zenuwachtig waren, dat alles benoemd werd, dat ga ik ook wel aangeven, dat stelt me dan vast ook wel gerust. Vind het sowieso een fijner idee als alles meteen gezegd wordt... Hopelijk doen ze dat ook.
Gast- Gast
Ik heb nu 3 echo's gehad en bij alle drie hadden we een andere echoscopiste maar alledrie vertelde gewoon continu wat je zag. Erg fijn.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Dat van die medicijnen klopt volgens mij ook, dat is tegen mij ook gezegd door de HA destijds.. En ik was ook zenuwachtig voor de 20-weken echo, gelukkig was alles goed. En kon ik vooral van het laatste stukje (hadden nog tijd dus ze liet ons nog eventjes gezellig kijken) erg genieten. Succes met de echo en hopelijk is alles goed en kun je er toch ook van genieten dat je je kleintje weer even in beeld kunt zien.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is.
Hopelijk waren je zenuwen nergens voor nodig.
Ik herken het wel.
Hoe dichter het bij kwam, hoe meer ik me in mijn hoofd haalde.
Edit: ik zie dat het volgende week is. Spannend hoor. Maar vertrouw op je gevoel!
Hopelijk waren je zenuwen nergens voor nodig.
Ik herken het wel.
Hoe dichter het bij kwam, hoe meer ik me in mijn hoofd haalde.
Edit: ik zie dat het volgende week is. Spannend hoor. Maar vertrouw op je gevoel!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik vertrouw ook op mijn gevoel, en ik voel me verder ook goed! Op die dikker wordende buik na zou ik nog kunnen zeggen dat ik niet zwanger ben, zo goed voel ik me. En dat is ook wel een teken dat het goed zit met het kindje, maar toch. Ben er nu wel wat minder zenuwachtig over, tzal vast wel goedkomen!
Gast- Gast
Voel je het kindje ook af en toe bewegen?
Dat vond ik een fijne geruststelling.
Al geeft dat weer niet aan dat het gezond is.
Ik hoop dat je volgende week kunt genieten van een goede en positieve echo.
Dat vond ik een fijne geruststelling.
Al geeft dat weer niet aan dat het gezond is.
Ik hoop dat je volgende week kunt genieten van een goede en positieve echo.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Nee ik voel nog helemaal niks... Ik kan niet wachten tot ik eindelijk iets voel schoppen, maar alles op zijn tijd natuurlijk. Ik weet wel dat het even kan duren, omdat dit ook mijn eerste is, dus ik maak me er geen zorgen over. Maar het zou inderdaad ook wel een geruststelling zijn!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Inleiden, hoe werkt dat precies?
» temperaturen, hoe zit het nou precies?
» Wat deed je precies 2 uur geleden?
» wat is er dan precies 'niet goed' aan?
» Hoe heten die dingen nou precies?
» temperaturen, hoe zit het nou precies?
» Wat deed je precies 2 uur geleden?
» wat is er dan precies 'niet goed' aan?
» Hoe heten die dingen nou precies?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: