Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goed hondenvoer

+15
Kaboutertje
TukTuk
Amelie
M-G
Linda
Bosjesvrouw
Stranger
Chicksel
liesje
Shopaholic
Curious
Jerry
Sam
Isolt
Caroow
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Goed hondenvoer - Pagina 2 Empty Re: Goed hondenvoer

Bericht  Chicksel za 22 jun 2013 - 7:48

Royal Canin vinden wij echt te duur. Ik kwam net wel Cavom tegen, is dit goed voer? Ik lees er wel veel positieve dingen over.

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bazinga za 22 jun 2013 - 8:43

Cavom is middeklasse, geloof ik. Niet 't beste, maar ook niet 't slechtste. Onze Axel krijgt ook Cavom en doet 't er heel goed op. We hebben ook wel 's wat anders geprobeerd, merk weet ik niet meer, omdat er ons werd gezegd dat Cavom niet 't beste was, maar zijn vacht werd er niet mooier op, hij werd slomer en begon te stinken :/ We hebben 't wel tijdje volgehouden, omdat 't beter zou worden, maar na een paar maanden zijn we toch teruggegaan naar Cavom en nu is Axelini weer een glanzende, energieke en vooral gezonde vrolijkerd.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Sorella za 22 jun 2013 - 8:56

Chicksel schreef:Royal Canin vinden wij echt te duur. Ik kwam net wel Cavom tegen, is dit goed voer? Ik lees er wel veel positieve dingen over.

Cavom is wel een hele zware brok. Als je hond niet heel veel beweging krijgt zou ik dat niet doen. Vroeger werd het heel veel gegeven, door fokkers vooral, tegenwoordig is het moeilijk te krijgen (niet veel winkels verkopen het nog).
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Stranger za 22 jun 2013 - 8:58

In Cavom zit 'slechts' 18% vlees en wel granen. Daarnaast komt het vlees dat er in zit van de bio-industrie. Persoonlijk zou ik een brok met meer lvlees en geen granen kiezen. Wolfsblut is volgens mij wel redelijk betaalbaar en een goede brok.

Een fijne site voor het vergelijken van hondenbrokken is voerwijzer.com.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Bericht  Chicksel za 22 jun 2013 - 9:23

Aah oke. Maar waarom zijn granen zo slecht? Want talloze honden eten dit en die worden er allemaal oud mee, zien er ook goed uit etc. 

En het voer Carocroc? Is dat wat?

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bazinga za 22 jun 2013 - 9:24

Honden kunnen ook prima overleven op goedkope brokken, anders werden ze niet verkocht Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Stranger za 22 jun 2013 - 9:43

Chicksel schreef:Aah oke. Maar waarom zijn granen zo slecht? Want talloze honden eten dit en die worden er allemaal oud mee, zien er ook goed uit etc. 

En het voer Carocroc? Is dat wat?

Het spijsverteringskanaal van een hond is niet gericht op het verteren van granen. Daarnaast zorgen granen geregeld voor allergische reacties bij honden. Graan is een goedkope grondstof voor brokken, daarom zijn brokken met een hoog percentage vlees en geen granen ook duurder.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Stranger za 22 jun 2013 - 9:54

Oh en honden kunnen inderdaad oud worden op 'slechte' brokken, net als dat er genoeg mensen zijn die roken en oud worden. Maar dat maakt niet dat roken goed is.

Ik zou zeggen: lees je eens in en beslis op basis daarvan wat jij aan jouw hond wil voeren. Het kan zijn dat jouw hond het op een brok met granen (en eventueel veel zout en chemische conserveringsmiddelen) prima doet en dat jij je daarbij fijn voelt. Dan kan je voor zo'n brok kiezen, maar lees je in elk geval in en weet wat je je hond geeft.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bosjesvrouw za 22 jun 2013 - 10:52

Onze hond krijgt brokken van Smølke.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sam za 22 jun 2013 - 11:08

liesje schreef:en waar kopen jullie het dan? wij geven nu bonzo maar ik wil ze graag vlees gaan geven

Www.lotgering.nl
Of in het vriesvak van de supermarkt Smuldier kopen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Linda za 22 jun 2013 - 11:14

Onze hond kreeg vers vlees. Geen KVV, maar zelf samengesteld. Als je goede adresjes hebt, dan kost het heel weinig. Mijn hond at een pond per dag aan vlees.

Ik geloof echt dat vlees 1000 keer beter is dan brokken. Vergelijk alleen al eens de hoeveelheid poep wat een brokkengevoerde hond produceert tov een vleesgevoerde. Echt een bizar verschil.

Op het forum van barfplaats kan je heel veel info vinden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  M-G za 22 jun 2013 - 11:59

Wij hebben gekozen voor een brok uit de middelste categorie. Eén van de honden bij mijn vader (eigenlijk ook nog steeds mijn honden) was behoorlijk mager nadat hij ziek was geweest. We zijn overgestapt op Cavom en sinds die tijd gaat het super met de hond. Hij is weer goed bijgekomen en krijgt af en toe vlees/pens van smuldier.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Amelie za 22 jun 2013 - 21:29

We hebben in het begin heel wat uitgetest, ook omdat onze hond nog al gevoelig was, dan werd hij van sommige brokken heel dof en kreeg schilfers en had dus ook vaak jeuk.
Na een goede tip zijn wij overgestapt op Happy Dog, we hebben wel de duurste variant, de Africa (met struisvogel en zonder granen), maar dat is echt voor gevoelige honden, je hebt ook andere varianten die goedkoper zijn van Happy Dog.
Onze Beagle eet deze brokken met smaak op, want vaak was hij na een tijdje uitgekeken op het voer of wanneer hij ziek was geweest, dan wilde hij zijn brokken niet meer, dat hebben we bij dit voer nog niet gehad.
Ik bestel het overigens bij Zooplus.
Amelie
Amelie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 15-01-13

Bericht  TukTuk za 22 jun 2013 - 21:45

Chicksel schreef:Ik hoor dus van heel veel mensen dat alleen vlees voeren slecht is voor de tanden.

Ik denk dat ze daarmee natvoer bedoelen, dus van die blikken voer waar heel weinig vlees in zit en vaak veel suikers etc.
Met vlees voeren wordt bedoelt echt vlees, botten, organen etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  liesje za 22 jun 2013 - 22:34

Sam schreef:
liesje schreef:en waar kopen jullie het dan? wij geven nu bonzo maar ik wil ze graag vlees gaan geven

Www.lotgering.nl
Of in het vriesvak van de supermarkt Smuldier kopen.
Ok dan ga ik bij de jumbo kijken bedankt
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Chicksel zo 23 jun 2013 - 0:00

M-G schreef:We zijn overgestapt op Cavom en sinds die tijd gaat het super met de hond. Hij is weer goed bijgekomen en krijgt af en toe vlees/pens van smuldier.
Cavom trekt mij op dit moment ook het meeste maar wat is veel lees op internet is dat honden dik van deze brokken worden, klopt dat?

Zucht hoe moeilijk is het om hondenvoer te vinden waar niet teveel kunstmatige rotzooi in zit? Ik vraag mij echt hoe anderen dat doen hoor. 

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Linda zo 23 jun 2013 - 1:40

Chicksel schreef:
Zucht hoe moeilijk is het om hondenvoer te vinden waar niet teveel kunstmatige rotzooi in zit? Ik vraag mij echt hoe anderen dat doen hoor. 

Ik liep daar ook steeds tegenaan. Daarom ben ik het zelf gaan samenstellen. Zo wist ik precies wat hij binnen kreeg.

Op www.barfplaats.nl kan je heel veel info vinden, ook over KVV.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Kaboutertje zo 23 jun 2013 - 6:47

Ik voer kvv van Alaska, of naturis. Te koop bij de dierenwinkel. Stukken beter dan brokken, en mijn hond vindt het super lekker. Poept stinkt niet, en de drollen zijn echt stukken kleiner. Ideaal.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Sorella zo 23 jun 2013 - 7:25

Bazinga schreef:Honden kunnen ook prima overleven op goedkope brokken, anders werden ze niet verkocht Wink

Er zijn niet zoveel regels voor hondenvoer. En dood zullen ze er inderdaad niet snel aan gaan maar jeuk, allergische reacties, kale plekken, blaas- en nierproblemen kunnen ze er wel van krijgen.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bazinga zo 23 jun 2013 - 7:30

Sorella schreef:
Bazinga schreef:Honden kunnen ook prima overleven op goedkope brokken, anders werden ze niet verkocht Wink

Er zijn niet zoveel regels voor hondenvoer. En dood zullen ze er inderdaad niet snel aan gaan maar jeuk, allergische reacties, kale plekken, blaas- en nierproblemen kunnen ze er wel van krijgen.

Snap ik! Maar ik denk niet dat je een merk gelijk kunt 'afschrijven', mijn hond zal anders op voer reageren, dan de ander. Duur dierenarts-voer werkte voor mijn hond gewoon niet, hij begon te stinken en kreeg een vreemde, vette vacht. Terwijl hij 't op Cavom juist heel goed doet en andere honden misschien weer niet...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Isolt zo 23 jun 2013 - 7:37

Bazinga schreef:
Sorella schreef:

Snap ik! Maar ik denk niet dat je een merk gelijk kunt 'afschrijven', mijn hond zal anders op voer reageren, dan de ander. Duur dierenarts-voer werkte voor mijn hond gewoon niet, hij begon te stinken en kreeg een vreemde, vette vacht. Terwijl hij 't op Cavom juist heel goed doet en andere honden misschien weer niet...

Het voer wat mijn dierenarts verkoopt is gewoon troep. Er zit ontzettend veel graan in en weinig vlees. Het is ook nog van Royal Canin (ook wel Royal konijn genoemd door alle granen) en dan speciaal voor dierenartsen. Daardoor gingen ze hier ook stinken.
Isolt
Isolt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13

Bericht  Sorella zo 23 jun 2013 - 7:44

Bazinga schreef:
Sorella schreef:

Daar heb je gelijk in. Heel veel honden eten hun hele leven Bonzo/Pedigree/C1000 merk en worden gezond oud. Net als met mensen en roken. Maar de kans dat ze er last van krijgen is behoorlijk groot omdat er dingen inzitten die niet goed voor ze zijn, of niet te verteren of waarbij de verhoudingen scheef zijn.

En dat de da het verkoopt wil niet automatisch zeggen dat het goed is Wink Vaak worden ze gesponsord door een merk dus raden ze dat ook aan. Sowieso krijgen dierenartsen in hun opleiding maar heel weinig over voeding mee.

En Cavom is gewoon een premium brok. Hoort niet bij de slechtste en niet bij de beste dus dat Axel het daar goed op doet is helemaal niet gek!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Bericht  Purpleflower zo 23 jun 2013 - 22:56

Pedigree!

Honden van mijn ouders(labradors) zijn 13 en 15 geworden, hun hele leven pedigree gegeten.

Onze honden allebei 5 jaar, doen het prima op pedigree.

zak 15 kilo kost 30-32 euro, afhankelijk van de winkel.
Ik ook het altijd in de aanbieding van 20-22 euro per zak.
En sla dan meteen 8 zakken in.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Sam zo 23 jun 2013 - 23:20

Pedigree is zo ongeveer het slechtste voer.

edit: het zit vol zout, granen en weinig vlees.
bovendien horen brokken geen kleurtjes te hebben.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Laurientje zo 23 jun 2013 - 23:29

Die van ons doet het het beste op royal canin brokken..
Al heel veel geprobeerd maar dit gaat gewoon het allerbeste!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud