Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij van je ouders geleerd hoe je..

+32
Shopaholic
Isabel_
Ilovethe90s
Rouxxxe
Bosjesvrouw
*Lookie*
Phileine
Bolleke
Toet
Caramba
Coco
Marin
Pineco
Sarah1985
Razz
mzcharlotte
Taeda
Isolt
M-G
Slakje
Rush
Winegum
minoessepoes
ijsjemeisje
Caroow
Evalynn
Joan
Nijntje
Arwyn
Nyx
Tania
Surya
36 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Heb jij van je ouders geleerd hoe je.. - Pagina 2 Empty Re: Heb jij van je ouders geleerd hoe je..

Bericht  Coco vr 21 jun 2013 - 21:41

Niet toen ik thuis woonde, toen moesten mijn broer en ik de afwas doen en verder deed mijn moeder alles. Die heeft nogal een schoon maaktik en gaat elke dag de hele dag door het hele huis met de poetsdoek. Ook als ze bij ons, mijn broer of zus is..Ze ruimde dus ook altijd onze kamers op anders kon ze er niet bij met haar poetsdoek.

Mijn moeder is alleen geen ster in koken, dat leer ik haar. Enoge wat zij lekker kan maken.is de standaard aardappel, vlees, groente. Mijn broer en ik kookten wel 1 a 2 keer per week maar.dan wel .en.recept vanuit een kookboek of internet
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij van je ouders geleerd hoe je.. - Pagina 2 Empty Re: Heb jij van je ouders geleerd hoe je..

Bericht  Caramba vr 21 jun 2013 - 22:10

Mijn zus ging samen wonen toen ik 12 was. En omdat mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was en altijd bij mijn vader heb gewoond, leerde ik vanaf mijn 10de al om mijn eigen kamer op te ruimen en vanaf mijn 11de leerde ik al eten te koken en de wasmachine te draaien. Op mijn 12de kon ik het meeste dan ook al zelfstandig. Mijn vader heeft altijd al een baan gehad van 36 uur per week en het contact met mijn moeder was toen al minimaal.

Ik heb al van jongs af aan veel dingen moeten leren.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Toet vr 21 jun 2013 - 22:31

Ja, ik moet sowieso altijd al mijn eigen rommel opruimen, ik heb me daar zo hard over verbaasd bij vriendinnen & toen ik voor het eerst zonder mijn ouders op vakantie ging!
Al vanaf dat ik heel jong was moest ik mijn eigen kamer schoonmaken. We deden eens in de 2 weken geloof ik poetsdag (nouja, dat duurde en uurtje denk ik haha maar leek toen een eeuwigheid) dan ging boven de muziek hard aan en ging iedereen z'n eigen kamer poetsen. Opruimen, doekje overal overheen, stofzuigen, dweilen en je bed afhalen. Mijn zus en ik waren ook altijd verantwoordelijk voor de afwas, eerst met veel tegenzin maar hoe ouder ik werd hoe meer het er in zat. Ik ben nu ook iemand die snel na het eten gaat afruimen en afwassen, dat is gewoon automatisme geworden.

Echt vaste taken of helpen met het huishouden hoefde niet, af en toe vroeg mijn moeder gewoon of ik wilde stofzuigen of dweilen of de ramen zemen dus ik heb alles wel een beetje gedaan. Alleen de was heb ik nooit hoeven doen, dat was dus wel wennen toen ik voor het eerst op mezelf ging. Volgens mij heb ik dat geleerd op stage, soms bel ik mama als ik iets niet weet.

Koken doe ik trouwens de laatste jaren bijna altijd thuis. Mijn moeder houdt er niet van, kan het niet goed en is ook helemaal niet creatief met eten. Als ik in het weekend naar huis ga, haal ik eerst boodschappen zodat ik kan koken het weekend. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik mijn kookkunsten vandaan heb, dat heb ik mezelf geleerd denk ik Very Happy
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 22:34

Haha Toet ik kook ook altijd als ik bij m'n moeder thuis ben, zeker tegenwoordig met m'n vriend. Lekker om wat te doen te hebben (anders zit je toch de hele dag op de bank) en m'n moeder vindt het heeeeerlijk als er voor haar gekookt wordt. En wij vinden het heerlijk om in een grote keuken te kunnen koken, dus we doen het graag.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Bolleke vr 21 jun 2013 - 23:54

Ik heb wel dingen geleerd maar meer door te kijken en te kletsen als mijn moeder druk bezig was smile
Koken heb ik dan ook voornamelijk van mezelf geleerd, en ik bel nog af en toe mijn moeder op om dingetjes te vragen (voornamelijk kooktijden van groentes, die haal ik vaak door elkaar).
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Phileine za 22 jun 2013 - 0:04

Ik heb mezelf alles geleerd toen ik op mezelf ging wonen. Ik moest thuis wel helpen met de afwas, vaatwasser inruimen en tafel dekken deed ik ook altijd, maar voor de rest mocht ik niks doen. Ja, mijn ouders wilden wel dat ik in de tuin zou meehelpen, maar dat heb ik altijd geweigerd. Ik heb een hekel aan tuinieren.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  *Lookie* za 22 jun 2013 - 0:21

Wij moesten thuis wel klusjes doen zoals afwassen, bloemen water geven of eens stofzuigen. Dweilen niet want we hadden voornamelijk vloerbedekking. Mijn moeder heeft me ook geleerd hoe de wasmachine en droger werken. 
Toch heb ik veel dingen ook pas geleerd toen ik al op mezelf woonde, sommige van mijn schoonmoeder, sommige van mijn zomerschoonmaakbaantje en anderen door eigen ervaring. Mijn moeder is niet een enorme poetsster, ik vind het huis van haar en haar vriend ook niet altijd even schoon. Ik ben ook niet een superhuisvrouw die alles altijd spic en span heeft, ik probeer het wel goed bij te houden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bosjesvrouw za 22 jun 2013 - 1:17

Ik heb mijn moeder altijd geholpen in het huishouden en nu weer. Doordat ze op het moment niet mag tillen e.d.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  Gast za 22 jun 2013 - 1:19

Ik heb mezelf alles aangeleerd toen mijn moeder op mijn 16e erg ziek werd, dat was gewoon vanzelfsprekend.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe za 22 jun 2013 - 1:27

Voor mij werd eigenlijk wel heel veel gedaan thuis. Ik hoefde alleen mn eigen kamer opgeruimd te houden, en moest natuurlijk mn eigen brood smeren enzo. Vanaf dat ik 17/18 was is mn moeder me wel veel gaan leren/uitleggen of ik vroeg er zelf daar. Ook omdat ik vanaf toen regelmatig alleen thuis was voor langere tijd, als hun op vakantie waren. De rest heb ik geleerd toen ik op kamers ging, en als ik niet wist dan belde ik.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Ilovethe90s za 22 jun 2013 - 1:35

Nee, dat heb ik niet geleerd. Mijn moeder wilde zelf koken, meehelpen was er niet bij en mij laten koken al helemaal niet.
Ik heb mijn kamer zelf moeten stoffen maar verder werd ik qua huishoudelijke taken nergens bij betrokken.

Ik kreeg de vuurdoop dus toen ik samen ging wonen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Isabel_ za 22 jun 2013 - 2:13

Mijn ouders hebben altijd vrij veel voor ons gedaan qua huishouden. Dingen als de was doen heb ik geleerd toen mijn ouders op vakantie gingen met een briefje met uitleg geplakt op de wasmachine. Maar als ze dan terug waren van vakantie deden mijn ouders dit zelf weer en hoefden we dat niet meer te doen. Ik heb verder dingen niet specifiek geleerd. Ik vond het altijd wel leuk om te poetsen dus ik maakte regelmatig de keuken en badkamer schoon. We hadden wel simpele taakjes zoals de vaatwasser in - en uitladen en de hond uitlaten, maar verder deed ik uit mezelf dus ook wel andere dingen.

Isabel_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 01-01-13

Bericht  Shopaholic za 22 jun 2013 - 7:15

Ik heb alles geleerd toen we gingen samenwonen. Laughing
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Zininzon zo 23 jun 2013 - 7:30

Koken heb ik bij de scouting geleerd, daar plukte mijn moeder dan de vruchten van.
De rest heeft ze me niet echt geleerd, ik moest het 'gewoon' doen en dan ging het meestal wel goed. Toen ik 17 was, had ik vakantiewerk in de thuiszorg en daar heb ik een trainingsdag gehad over huishoudelijk werk Yes
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rovine zo 23 jun 2013 - 7:36

Helemaal niks. Moest thuis alleen de vaatwasser om de dag uitruimen en 1 plank wekelijks afstoffen.

Maar het is verder wel goedgekomen. Zeker nu ik alleen woon weet ik dat het anders niet gebeurt, dus doe ik het maar. Huishouden is niet meer dan een doek/natte doek/stofzuiger eroverheen halen en koken heb ik geleerd uit interesse. Wassen is bij mij na 10 jaar nog nooit iets verkleurd, dus dat is ook niet meer dan alles bij elkaar mikken en wachten tot ie klaar is.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Shisha zo 23 jun 2013 - 7:52

Ja. Wij moesten sowieso onze eigen kamer bijhouden en daarnaast hadden we ook nog taken in huis. Een Ik heb een groot deel ook op school geleerd met huishoudkunde.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Juliette zo 23 jun 2013 - 20:50

Shisha schreef:Ja. Wij moesten sowieso onze eigen kamer bijhouden en daarnaast hadden we ook nog taken in huis. Een Ik heb een groot deel ook op school geleerd met huishoudkunde.
Hier net zo, mijn moeder werkte veel in de weekenden en mijn broer, zus en ik hadden dan onze eigen taken. Ik vind het ook bij de opvoeding horen dat je het leert.
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: