Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over fv en de nacht doorslapen

+18
Roos
M-G
Surya
Snoes
Novalee
Paper Crown
Pinkel
Pommes
Susan
Puggle
Pompoen
Dikkie Dik
Pien
Luce
Limburg85
Vixen
Star007
slaatje
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje zo 23 jun 2013 - 22:14

Ja, hij doet het er erg goed op. Vanmorgen voor het eerst dat hij een keer om half 6 wakker werd, maar de wekker van mijn man ging af, en toen was hij zijn speentje kwijt. Ik vind het nog wel een beetje dubbel. Ga vanaf vandaag elke dag even met hem op de weegschaal om zijn gewicht in de gaten te houden. Als hij af gaat vallen, dan geven we hem weer vijf voedingen per dag. Verder doet hij het er erg goed op.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Snoes zo 23 jun 2013 - 22:44

Waarom zou hij af gaan vallen? Komt hij anders wel goed bij? Hoeveel weegt hij nu?
Niet teveel zorgen maken hoor!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje zo 23 jun 2013 - 23:01

Snoes schreef:Waarom zou hij af gaan vallen? Komt hij anders wel goed bij? Hoeveel weegt hij nu?
Niet teveel zorgen maken hoor!

Hij krijgt nu minder voeding, omdat hij ipv 5, maar vier flessen krijgt. Hij kreeg eerst 1050 cc op een dag en nu 860. Ik heb hem vandaag nog niet op de weegschaal gehad, maar weet wel zeker dat hij over de 6.5 kilo heen is. Bij de laatste controle (twee weken terug) zat hij keurig op zijn curve, bijna op de top zeg maar. Toen woog hij 6310 en was hij 62 cm.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Printje ma 24 jun 2013 - 21:06

Zie je wel;) Printje heeft altijd gelijk met fv, ik ben de expert hahaha. Nee hoor geintje maar zie je nou dat het prima kan 4 flessen? Ik zou ze wel groter maken denk ik, dus gewoon 30 cc meer erin ( en dus ook een schepje meer).

Ik heb N trouwens nooit gewogen toen ze naar minder flessen ging. Ik ben niet zo van wegen, en al helemaal niet bij mezelf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje ma 24 jun 2013 - 22:05

Printje schreef:Zie je wel;)  Printje heeft altijd gelijk met fv, ik ben de expert hahaha. Nee hoor geintje maar zie je nou dat het prima kan 4 flessen? Ik zou ze wel groter maken denk ik, dus gewoon 30 cc meer erin ( en dus ook een schepje meer).

Ik heb N trouwens nooit gewogen toen ze naar minder flessen ging. Ik ben niet zo van wegen, en al helemaal niet bij mezelf.

Maar denk je kwaad kan qua gewicht dan? De flessen van 180+6 krijgt hij op, soms laat hij nog wat staan. De avondfles drinkt hij wel helemaal leeg. Of denk je dat het dan weer te weinig is wat hij binnen krijgt?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Dikkie Dik ma 24 jun 2013 - 22:43

L krijgt ook al weken 4 keer 210cc+7 + 1 schepje jbpm
Ze is niets afgevallen. Ze woog 2 weken geleden 6220 gr bij een lengte van 63.5 cm.
Ze mag wel iets meer wegen bij deze lengte volgens de curve, maar ik vind het prima zo.
Ze is gewoon mooi, lang en slank.


Ik zou me er niet te druk om maken. Komt allemaal goed!Wink
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Snoes ma 24 jun 2013 - 22:51

Mijn zoontje krijgt ook nog maar 4 flessen. Hij drinkt er meestal eentje helemaal leeg van 180+6, de rest niet. Dan laat hij gemiddeld nog tussen de 30 en 60 cc staan en hij valt ook niet af. Hem wakker maken voor een 5de fles helpt ook niet want die drinkt hij dan gewoon niet.

Hij weegt nu net 6 kg bij een lengte van 61 cm. Hij groeit traag, maar volgt wel zijn eigen lijntje en dat is het belangrijkste.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Lejow di 25 jun 2013 - 2:27

Inderdaad, het gaat er niet zo zeer om hoe ze groeien, maar DAT ze groeien. Pas als dat stagneert moe je op gaan letten. En dan is de lengte groei nog belangrijker dan het gewicht.

Kindjes vallen echt niet zo maar af hoor, en 1050 cc was ook wel heul veel. Zolang hij niet komt om de honger, zal het goed zijn.
Kindjes hebben op een bepaalde leeftijd ook gewoon wat minder nodig.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Charles di 25 jun 2013 - 4:27

Printje schreef: Ik ben niet zo van wegen, en al helemaal niet bij mezelf.
lol!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Printje di 25 jun 2013 - 4:31

slaatje schreef:
Printje schreef:Zie je wel;)  Printje heeft altijd gelijk met fv, ik ben de expert hahaha. Nee hoor geintje maar zie je nou dat het prima kan 4 flessen? Ik zou ze wel groter maken denk ik, dus gewoon 30 cc meer erin ( en dus ook een schepje meer).

Ik heb N trouwens nooit gewogen toen ze naar minder flessen ging. Ik ben niet zo van wegen, en al helemaal niet bij mezelf.

Maar denk je kwaad kan qua gewicht dan? De flessen van 180+6 krijgt hij op, soms laat hij nog wat staan. De avondfles drinkt hij wel helemaal leeg. Of denk je dat het dan weer te weinig is wat hij binnen krijgt?

Ik denk het niet hoor. Ik zou het gewoon zo blijven doen, eventueel proberen die laatste fles 180-210 cc te geven. En idd wat al gezegd is zolang hij er goed uitziet en groeit is het prima toch. En als hij echt nog honger heeft meldt hij zich wel lijkt me
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Snoes di 25 jun 2013 - 9:26

Slaatje, hij zal echt niet te weinig binnen krijgen hoor. Mijn zoontje krijgt elke dag max 600 ml binnen (vaak niet eens) omdat hij simpelweg niet meer wil. Hij valt niet af, groeit op zijn eigen ritme door. Gewoon je gevoel volgen, hij zal heus niet zomaar af gaan vallen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 3 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum