Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over fv en de nacht doorslapen

+18
Roos
M-G
Surya
Snoes
Novalee
Paper Crown
Pinkel
Pommes
Susan
Puggle
Pompoen
Dikkie Dik
Pien
Luce
Limburg85
Vixen
Star007
slaatje
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Dikkie Dik do 20 jun 2013 - 23:23

slaatje schreef:Ik heb inderdaad toch besloten om het bijvoeden nog even te laten voor wat het is. Krijg er zelf ook nog niet echt een goed gevoel bij, helemaal niet als ik de reacties erop lees.
Het schema voor de flessen is nu 7, 11.30,16 en 20.30. Bij de voeding van 20.30 doe ik wat rijstebloem. Hij kwam net uit zichzelf pas om 11.30 terwijl hij om 7 uur voeding heeft gehad. Normaal voed ik hem op tijd en zit er vier uur tussen. Gaat het niet goed, en ben ik er niet tevreden over, dan ga ik weer terug naar vijf flessen.
Bedankt voor jullie reacties.

Je moet doen waar je je goed bij voelt Slaatje. Dat is het belangrijkste en voor iedereen anders. Succes ben benieuwd hoe hij het gaat doen met dit schema.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 23:32

Dikkie Dik schreef:
slaatje schreef:Ik heb inderdaad toch besloten om het bijvoeden nog even te laten voor wat het is. Krijg er zelf ook nog niet echt een goed gevoel bij, helemaal niet als ik de reacties erop lees.
Het schema voor de flessen is nu 7, 11.30,16 en 20.30. Bij de voeding van 20.30 doe ik wat rijstebloem. Hij kwam net uit zichzelf pas om 11.30 terwijl hij om 7 uur voeding heeft gehad. Normaal voed ik hem op tijd en zit er vier uur tussen. Gaat het niet goed, en ben ik er niet tevreden over, dan ga ik weer terug naar vijf flessen.
Bedankt voor jullie reacties.

Je moet doen waar je je goed bij voelt Slaatje. Dat is het belangrijkste en voor iedereen anders. Succes ben benieuwd hoe hij het gaat doen met dit schema.

Vind ik ook idd hoor. Vandaar dat ik nog even wacht tot hij iets verder is. Eerst aan de smaak van de rijstenpap wennen :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Lejow vr 21 jun 2013 - 0:48

De leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken met hoelang er tussen de voedingen mag zitten.
Dat gaat meer om het gewicht. Een kindje mag, volgens onze ka, twee x zijn gewicht in uren zonder voeding. 
Ook vertelde zei dat er nu richtlijnen zijn die aanraden om met 4 mnd te beginnen met bijvoeden.

Toen B 4 flessen kreeg, geen idee hoe oud ze was, was het 3x180 en 1x210.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Luce vr 21 jun 2013 - 1:04

Dikkie Dik schreef:
Luce schreef:Waarom zou je de flessen terug brengen?

Ik kreeg dat advies van het cb. Mijn cb is erg adviserend en dwingt me tot niets. Ze vertelden wel dat het aantal flessen steeds minder moet worden. Op een gegeven moment hebben ze genoeg aan een fles en een toetje qua calcium. Wij voelen ons prettig hierbij. Vandaar 4x 210 cc. Ze doet het hier prima op.
Daarnaast moesten wij onze dochter heel vaak wakker maken voor de laatste fles en dat is niet zo goed voor een baby. Een baby heeft er meer baat bij om lekker door te slapen dan per se wakker gemaakt te worden voor een fles. Vandaar: ochtendfles, 12:00, 16:00, 18:00 groentjehapje, 20:00 laatste fles.



Je kind is 4 maand? Geef gewoon waar hij behoefte aan heeft. En van die groente zullen ze met 4 maand nog vrijwel niks eten, dus dat hoef je nog niet mee te rekenen.

Pompoen, ik snap het ook niet en heb beide kinderen kv gegeven. Maar ik deed het eigenlijk gewoon op verzoek
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje vr 21 jun 2013 - 1:05

Lejow schreef:De leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken met hoelang er tussen de voedingen mag zitten.
Dat gaat meer om het gewicht. Een kindje mag, volgens onze ka, twee x zijn gewicht in uren zonder voeding. 
Ook vertelde zei dat er nu richtlijnen zijn die aanraden om met 4 mnd te beginnen met bijvoeden.

Toen B 4 flessen kreeg, geen idee hoe oud ze was, was het 3x180 en 1x210.

Hoeveel schepjes voeding deed je bij de 210?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Pommes vr 21 jun 2013 - 1:16

Hier is het zo dat 210 de max is per fles. Dus wij hebben daarom besloten om de laatste fles 180+6 te doen. Dan heb je al 200cc. Om nu voor die 10cc extra te maken en weer weg te gieten vond ik ook zoiets.

En gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, dat zegt het CB hier ook tegen mij. Ze adviseren wel maar ze laten mij vrij in wat ik wil doen qua voeding/drinken.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Pinkel vr 21 jun 2013 - 1:17

slaatje schreef:
Lejow schreef:De leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken met hoelang er tussen de voedingen mag zitten.
Dat gaat meer om het gewicht. Een kindje mag, volgens onze ka, twee x zijn gewicht in uren zonder voeding. 
Ook vertelde zei dat er nu richtlijnen zijn die aanraden om met 4 mnd te beginnen met bijvoeden.

Toen B 4 flessen kreeg, geen idee hoe oud ze was, was het 3x180 en 1x210.

Hoeveel schepjes voeding deed je bij de 210?

Dat zijn 7 schepjes voeding. Per 30ml water doe je 1 schepje voeding, dus als je 210 deelt door 3 dan kom je uit op 7. In het begin las ik het nog iedere keer van het pak af! Hahaha.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje vr 21 jun 2013 - 1:19

Pinkel schreef:
slaatje schreef:
Lejow schreef:De leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken met hoelang er tussen de voedingen mag zitten.
Dat gaat meer om het gewicht. Een kindje mag, volgens onze ka, twee x zijn gewicht in uren zonder voeding. 
Ook vertelde zei dat er nu richtlijnen zijn die aanraden om met 4 mnd te beginnen met bijvoeden.

Toen B 4 flessen kreeg, geen idee hoe oud ze was, was het 3x180 en 1x210.

Hoeveel schepjes voeding deed je bij de 210?

Dat zijn 7 schepjes voeding. Per 30ml water doe je 1 schepje voeding, dus als je 210 deelt door 3 dan kom je uit op 7. In het begin las ik het nog iedere keer van het pak af! Hahaha.

Dat doe ik dus ook, maar het houd bij de kv voeding op bij bij 180 met 6 schepjes:-) En ik wist dus niet zeker of 7 schepjes dan wel goed zijn.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Paper Crown vr 21 jun 2013 - 1:25

Julian is een kleine vreetzak maar ondanks dat hij 5,5 maand is snapt hij sinds 3 weken dat hij moet happen. Ik ben met 4,5 maand begonnen maar meer dan paar hapjes ging 't niet en ik mocht nog geen fles afbouwen. Julian slaapt door vanaf 2 maanden maar hij zat tot voor kort nog wel op 5 flessen, eigenlijk sinds een week of 3 zitten we op 4 flessen: 08:00/12:00/16:00/20:00. M is nog heel jong slaatje, rijstebloem zei 't cb ook tegen mij: 'Dan slapen ze beter' dat ging zó tegen mijn gevoel in, net als die pyjama papjes etc. Ik begin daar niet aan.
Opvolgmelk voldoet tot 6 maanden en daarna zien we wel weer verder. 
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Novalee vr 21 jun 2013 - 2:59

Vixen schreef:maar waarom 210+7? Staat dat tegenwoordig op de pakken van kunstvoeding? Drie jaar geleden was de maximale hoeveelheid toch nog 180+6?

Hoe oud is Mikey, een maand of vier inmiddels? Dan is een kind prima in staat om zelf wakker te worden als hij honger heeft, over die dalende bloedsuikerspiegel zou ik me geen zorgen maken. Als hij er te weinig aan heeft, merk je dat vanzelf wel een ga je gewoon weer terug naar vijf flessen. Verder heeft rijstebloem helemaal geen voedingswaarde, het maakt de melk alleen dikker zodat het langzamer verteerd wordt.
Dat dikgedrukte is niet helemaal waar. Rijstebloem zorgt niet zozeer voor extra voedingsstoffen (voornamelijk koolhydraten en wat eiwitten), maar het bevat zeker wel voedingswaarde. Al dat zetmeel (want dat is in het in feite) zorgt wel voor extra calorieën. 100 gram rijstebloem is goed voor 360 kcal.

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=797

Slaatje, voor wat betreft beginnen met bijvoeding, ik zou de dingen die je opnoemt niet rekenen onder signalen dat M. toe is aan bijvoeding maar gewoon onder normaal babygedrag. Dat hij onrustiger is tijdens de fles komt gewoon omdat hij de wereld om zich heen aan het ontdekken is en doordat hij meer dingen opmerkt en snapt raakt hij sneller afgeleid. Persoonlijk zou ik meer letten op hoe verzadigd hij is van de flessen, of hij goed aankomt en groeit en hoe zijn luiers zijn. Overigens valt dat schepje rijstebloem door de fles ook onder bijvoeding, want het is geen melk.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Dikkie Dik vr 21 jun 2013 - 4:08

Luce schreef:
Dikkie Dik schreef:
Luce schreef:Waarom zou je de flessen terug brengen?

Ik kreeg dat advies van het cb. Mijn cb is erg adviserend en dwingt me tot niets. Ze vertelden wel dat het aantal flessen steeds minder moet worden. Op een gegeven moment hebben ze genoeg aan een fles en een toetje qua calcium. Wij voelen ons prettig hierbij. Vandaar 4x 210 cc. Ze doet het hier prima op.
Daarnaast moesten wij onze dochter heel vaak wakker maken voor de laatste fles en dat is niet zo goed voor een baby. Een baby heeft er meer baat bij om lekker door te slapen dan per se wakker gemaakt te worden voor een fles. Vandaar: ochtendfles, 12:00, 16:00, 18:00 groentjehapje, 20:00 laatste fles.



Je kind is 4 maand? Geef gewoon waar hij behoefte aan heeft. En van die groente zullen ze met 4 maand nog vrijwel niks eten, dus dat hoef je nog niet mee te rekenen.

Pompoen, ik snap het ook niet en heb beide kinderen kv gegeven. Maar ik deed het eigenlijk gewoon op verzoek

Mijn dochter is inderdaad morgen 4 maanden. En ik geef haar gewoon waar zij behoefte aan heeft. En inderdaad die groente die ze neemt, reken ik ook niet mee.
Pfff what's up girl? Raging hormones? Je bent zo fel.

Laat mij mijn ding doen, doe jij jouw ding? Ok? No hard feelings.
En dingen veranderen nou eenmaal. 31 jaar geleden moest ik per se op mijn buik liggen, kreeg ik een sterk nekje van. Met 6 weken kreeg ik mijn eerste hapje. En daarna volgden de Liga/banaan/sinaasappel prakjes. Toen ik de leeftijd van mijn dochter toen had, kreeg ik mijn eerste boterhammen met leverworst. En heee ik leef nog steeds. Heb geen overgewicht. Nooit ziek. Dus als ik mijn dochter op advies van het CB nu wil laten proeven/bijvoeden, dan doe ik dat. En als jij je goed voelt bij 6 maanden, prima, gewoon doen!

Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Luce vr 21 jun 2013 - 4:35

Haha, ehm.. ik geloof dat je het wat heftiger opneemt dan de bedoeling was/is Wink

En je 2e alinea snap ik niet. Ik heb het nooit over bijvoeding en adviezen gehad?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Printje vr 21 jun 2013 - 9:10

N zat met die leeftijd allang op 4 flessen van 210cc en daarvan was de laatste m ongeveer 20 uur. Ik vind hem persoonlijk best oud voor die laatste fles want ik neem aan dat je hem dan altijd moet wakker maken?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Snoes vr 21 jun 2013 - 10:26

Ik vind een baby van 3,5 maand niet (te) oud om nog gewoon 5 flessen te drinken hoor, eerder normaal. Ik denk dat er maar weinig baby's zijn die met 3/4 maand al op 4 flessen zitten.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Printje vr 21 jun 2013 - 10:30

Ik zou zelf mijn kind er niet meer voor wakker maken. Ik heb hem bij beiden gewoon niet meer gegeven toen ik ze dus iet meer wakker kreeg voor die fles. Of bijna niet meer tenminste. Ik ben de vierde fles later gaan geven zodat ik van die late avondfles af was.

En daardoor kon ik dis naar 4x210

Ik hoor in mijn omgeving eigenlijk nooit baby's die met vier maanden nog zo late fles krijgen volgens mij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Snoes vr 21 jun 2013 - 10:35

Ik heb hem hier ook laten vallen toen ik hem niet meer wakker kreeg, met 5 maanden. Maar ik lees juist hier op het forum veel baby's die toch nog 5 flessen hebben, ook omdat ze vaak nog niet doorslapen. In mijn omgeving zijn er niet zoveel baby's haha, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik vind het zelf alleen echt niet raar dat een baby van 3,5 maand nog 5 flessen krijgt.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Surya vr 21 jun 2013 - 11:01

Waarom rijstebloem, ?

Ik heb altijd begrepen dat 210 +7 niet mocht omdat dat niet goed zou zijn voor de nieren? 
Verder heb ik mijn kinderen alleen in het begin wakker gemaakt. Daarna voedde Ik zoveel mogelijk op verzoek.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Puggle vr 21 jun 2013 - 11:33

Ik snap die 210 ook niet. Staat ook niet op het pak. Dat gaat tot 180+6. Waarom zou je zoveel extra geven, het maagje is nog zo klein.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Surya vr 21 jun 2013 - 11:39

Dikkie Dik schreef:
Luce schreef:
Dikkie Dik schreef:
Luce schreef:Waarom zou je de flessen terug brengen?

Ik kreeg dat advies van het cb. Mijn cb is erg adviserend en dwingt me tot niets. Ze vertelden wel dat het aantal flessen steeds minder moet worden. Op een gegeven moment hebben ze genoeg aan een fles en een toetje qua calcium. Wij voelen ons prettig hierbij. Vandaar 4x 210 cc. Ze doet het hier prima op.
Daarnaast moesten wij onze dochter heel vaak wakker maken voor de laatste fles en dat is niet zo goed voor een baby. Een baby heeft er meer baat bij om lekker door te slapen dan per se wakker gemaakt te worden voor een fles. Vandaar: ochtendfles, 12:00, 16:00, 18:00 groentjehapje, 20:00 laatste fles.



Je kind is 4 maand? Geef gewoon waar hij behoefte aan heeft. En van die groente zullen ze met 4 maand nog vrijwel niks eten, dus dat hoef je nog niet mee te rekenen.

Pompoen, ik snap het ook niet en heb beide kinderen kv gegeven. Maar ik deed het eigenlijk gewoon op verzoek

Mijn dochter is inderdaad morgen 4 maanden. En ik geef haar gewoon waar zij behoefte aan heeft. En inderdaad die groente die ze neemt, reken ik ook niet mee.
Pfff what's up girl? Raging hormones? Je bent zo fel.

Laat mij mijn ding doen, doe jij jouw ding? Ok? No hard feelings.
En dingen veranderen nou eenmaal. 31 jaar geleden moest ik per se op mijn buik liggen, kreeg ik een sterk nekje van. Met 6 weken kreeg ik mijn eerste hapje. En daarna volgden de Liga/banaan/sinaasappel prakjes. Toen ik de leeftijd van mijn dochter toen had, kreeg ik mijn eerste boterhammen met leverworst. En heee ik leef nog steeds. Heb geen overgewicht. Nooit ziek. Dus als ik mijn dochter op advies van het CB nu wil laten proeven/bijvoeden, dan doe ik dat. En als jij je goed voelt bij 6 maanden, prima, gewoon doen!

Tja, 31 jaar geleden rookte mijn moeder nog tijdens de zwangerschap en werd er op kraamvisite gerookt. Wat wil je zeggen? Dat jij er niet ziek van bent geworden zegt niets.
Adviezen zijn er niet om moeders te pesten, ze komen voort uit wetenschap die zich ontwikkelt.
Blijkbaar is het advies niet eenduidig maar de WHO adviseert nog steeds bijvoeden met 6 maanden.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  M-G vr 21 jun 2013 - 12:58

Hier werd gezegd (door o.a. het CB) dat een liter per dag het maximum is wat ze aan kv mogen hebben per dag. Ik voed op verzoek en dat komt nu neer op 210 + 7 scheppen is 230 cc en dat 4 x op een dag. Toen hij 4 maanden was kreeg hij volgens mij 4 flessen van 180 cc + 6 scheppen maakt bijna 200 cc per keer. Vanaf 4 maand mocht ik beginnen met een groentehapje maar dat wilde meneer niet. Met 5 maanden wilde hij wel een groentehapje. Nu krijgt ongeveer 4 flessen van 210 + 7 scheppen waarvan hij 1 x  tot 2 x zo'n 30 tot 50 cc laat staan (meestal de derde en/of 4e fles). Verder krijgt hij een groentehapje en fruithapje. Hier is nooit gesproken over het maximum per fles van 180 cc + 6 scheppen.
 
Rijstebloem werkt voor zover ik weet alleen verdikkend in een fles, het werd hier afgeraden door het CB (Rijstebloem zou alleen nodig zijn bij kinderen die hongerig zijn of niet door willen/kunnen slapen) Blijkbaar adviseert ieder CB iets anders. 

Zelf hou ik gewoon aan wat hij wil en wat ik denk dat hij kan hebben en wat hij zelf wil. Wil hij 210? Prima, dan krijgt hij 210, drinkt hij minder? ook goed. Ik heb een heerlijk tevreden ventje dat altijd vrolijk is. De ene dag is zijn groentehapje volledig opgegeten en de andere dag niet, hetzelfde met het fruithapje. Ik luister niet zo nauw naar de adviezen, ieder kind is anders. 

Zelf voel en weet je denk ik het beste wat hij wil. In het begin was ik ook bang voor zijn suikerspiegel maar meneer slaapt al sinds hij 10 dagen oud is zo'n 10 tot 12 uur op een nacht en doet het prima en is tot nu toe altijd vrolijk. Ik zou gewoon je eigen gevoel volgen. Ieder mens is anders (de ene eet 2 plakken brood op een dag en de ander 8 plakken)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje vr 21 jun 2013 - 20:00

Zo, en we zijn weer een nacht verder. Mijn man en ik hebben puur en alleen even naar Mikey zijn behoeftes gekeken, en daarna naar wat voor ons prettig aanvoelt en wat ons tegenstaat. Gisteravond rond 20 uur is Mikey in bad geweest. Zo rond 20.15 heeft hij zijn laatste voeding gehad. De rijstebloem hebben we ook even gelaten voor wat het is, we hebben hem wel 210+7 te voeden gegeven. Deze fles kreeg hij niet helemaal leeg. Ook prima. Vervolgens heb ik hem neergelegd, en was hij binnen 5 minuten in slaap. Hij is om 6 uur nog een keer wakker geworden, speentje terug gedaan en bij de wekker van mijn man om 7 uur, werd hij ook weer wakker.
We hebben besloten dat hij het op dit moment prima doet op vier flessen, we letten erop dat er niet meer dan 10 uur tussen de voedingen zit. Mocht is het idee krijgen dat hij overdag minder verzadigd overkomt, dan ben ik zo weer terug op vijf flessen. Maar voor nu gaan we genieten van het feit dat ons menneke 's nachts heerlijk doorslaapt, en we hem om half 11 niet meer wakker hoeven te maken voor een voeding, terwijl hij dan heel diep en vast ligt te slapen.
Wanneer hij vier maanden en nog wat is zien we wel weer verder wb de hapjes en de rijstebloem. Bedankt voor al jullie tips en adviezen!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Lejow vr 21 jun 2013 - 21:18

slaatje schreef:Zo, en we zijn weer een nacht verder. Mijn man en ik hebben puur en alleen even naar Mikey zijn behoeftes gekeken, en daarna naar wat voor ons prettig aanvoelt en wat ons tegenstaat. Gisteravond rond 20 uur is Mikey in bad geweest. Zo rond 20.15 heeft hij zijn laatste voeding gehad. De rijstebloem hebben we ook even gelaten voor wat het is, we hebben hem wel 210+7 te voeden gegeven. Deze fles kreeg hij niet helemaal leeg. Ook prima. Vervolgens heb ik hem neergelegd, en was hij binnen 5 minuten in slaap. Hij is om 6 uur nog een keer wakker geworden, speentje terug gedaan en bij de wekker van mijn man om 7 uur, werd hij ook weer wakker.
We hebben besloten dat hij het op dit moment prima doet op vier flessen, we letten erop dat er niet meer dan 10 uur tussen de voedingen zit. Mocht is het idee krijgen dat hij overdag minder verzadigd overkomt, dan ben ik zo weer terug op vijf flessen. Maar voor nu gaan we genieten van het feit dat ons menneke 's nachts heerlijk doorslaapt, en we hem om half 11 niet meer wakker hoeven te maken voor een voeding, terwijl hij dan heel diep en vast ligt te slapen.
Wanneer hij vier maanden en nog wat is zien we wel weer verder wb de hapjes en de rijstebloem. Bedankt voor al jullie tips en adviezen!

Prima toch!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Roos za 22 jun 2013 - 7:18

Snoes schreef:Ik vind een baby van 3,5 maand niet (te) oud om nog gewoon 5 flessen te drinken hoor, eerder normaal. Ik denk dat er maar weinig baby's zijn die met 3/4 maand al op 4 flessen zitten.
 
Mijn uk krijgt zelfs nog 6 (150+5) flessen. Sinds een dag of 3 begint ie de nachtvoeding over te slaan en krijgt ie 5 voedingen.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Fiwen za 22 jun 2013 - 7:54

J heeft tot 2 maanden 12 keer borstvoeding per 24 uur gekregen, daarna kreeg ze flesvoeding en tot ze 1,5 was had ze een nachtvoeding en tot ze 2 was nog een fles om 11 uur angel  (ze krijgt nu nog regelmatig een flesje als ze naar bed gaat en ze is bijna 3 jaar)


Ze heeft het gewoon nodig om in slaap te vallen en door te slapen, ze is geen geweldige eter en een lichtgewichtje dus ze kan het hebben en ik kan me er niet druk om maken. 

Met andere woorden, gewoon je gevoel en je kind volgen. Adviezen en richtlijnen zijn heel leuk en soms ook heel handig maar uiteindelijk moet het bij jouw kind passen en als die iets anders nodig heeft moet je daar ook van kunnen afwijken en je kind volgen. De ene heeft nou eenmaal langer die avondfles nodig dan de andere. Ik vind 3,5 maand vroeg voor 4 flessen, maar dat is op basis van mijn ervaring.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Snoes zo 23 jun 2013 - 22:07

Heeft hij de afgelopen nachten ook weer doorgeslapen, Slaatje?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen - Pagina 2 Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum