Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doorslapen

+24
Thunder
Twellie
Floor
Puggle
Ayla
Steep
Susan
chipa
studiebol
Happydobby
Lonely Goatherd
Tania
strawberry
kwak
Mute_
Lejow
_Lana_
Annie24
Parel
Annemie
Rouge
Limburg85
Liadan
Linda
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Doorslapen Empty Doorslapen

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 5:53

Kom ik weer met van die slimme vragen Embarassed .

Vanaf wanneer sliep jouw kindje/jouw kindjes door, hoeveel flesjes kregen ze toen ongeveer en vooral: betekent dit dat ze overdag meer wakker waren?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen Empty Re: Doorslapen

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 5:55

Mijn oudste sliep met 5 weken door, weet niet meer hoeveel flesjes enz. Sliep overdag wel vrij veel ook.

Mijn jongste slaapt nu nog niet door, komt gemiddeld 2 keer per nacht. Krijgt 5 keer per dag een fles (gemiddeld) en is overdag vrij veel wakker.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 27 sep 2012 - 5:56

Mijn dochter heeft met 22 maanden 2 weken doorgeslapen. Daar was ik erg blij mee. Nu is ze ziek en is het feest weer voorbij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 5:56

Hoeveel flessen krijgt jouw jongste dan in totaal Luce, 7 of 5?

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 5:58

De oudste sliep door met 8 weken, zij kreeg toen nog ongeveer 8 voedingen op een dag. Ze was toen niet langer wakker overdag.

De jongste slaapt nog niet door, overdag slaapt hij overigens ook niet veel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Limburg85 do 27 sep 2012 - 6:08

Met 9 weken sliep hij door, geen idee meer hoeveel voedingen hij toen kreeg.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Rouge do 27 sep 2012 - 6:09

Beide met 4 à 5 weken
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Annemie do 27 sep 2012 - 6:10

Mijn zoontje sliep met 10 weken door, hij was overdag niet meer wakker als anders. Qua voeding ging er geloof ik 1 fles af die hij ' s nachts kreeg.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parel do 27 sep 2012 - 6:13

Met een week of 12 sliep ze door, ze dronk toen 5x 180cc.
Nog steeds komt ze wel eens (2 nachten per week ofzo) 1 of 2x voor een speen maar dan slaapt ze weer verder daarna. Ze was trouwens overdag niet heel veel meer wakker, ze ging toen vaak al rond 4/5 uur smiddags de nacht in (maakte ik wel om 19 en om 23 uur wakker voor een fles).

Hele diepe buiging en een grote knuffel voor alle mama's wiens kindjes nog steeds niet doorslapen, lijkt me doodvermoeiend!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:13

.

Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Annie24 do 27 sep 2012 - 6:16

Y. sliep na 1 week door van 23.30 uur tm een uur of 7 met tussendoor een kleine voeding waar we hem wakker voor maakten in het begin. Dat hij al zo vroeg meteen goed doorsliep kwam helaas wel omdat hij van 7.00 tot 23.30 uur continu huilde. Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  _Lana_ do 27 sep 2012 - 6:17

Wij moesten onze kindjes de eerste 8 iedere 3 uur wakker maken voor een voeding. Toen dat niet meer hoefde, sliepen ze door. Ze kregen ongeveer 6x borstvoeding toen.
Mijn kindjes sliepen rond die tijd bijna non stop de hele dag. Behalve tijdens de voedingen en ongeveer een kwartier erna. De voeding per kind duurde trouwens wel al een half uur of meer. Dus in totaal zo'n 3 kwartier wakker rond de voeding.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:19

Ik voel me echt zo dom maar ik snap niet hoe je dat doet, naar een fles minder gaan. Ga je ze dan overdag meer cc geven om aan het juiste totaal aantal cc komen en dan gewoon afwachten of ze zich 's nachts melden en dan indien ja nog een beetje op verzoek geven en maar hopen dat ze doorslapen?

Gast
Gast

Bericht  Annemie do 27 sep 2012 - 6:21

Charlie schreef:Ik voel me echt zo dom maar ik snap niet hoe je dat doet, naar een fles minder gaan. Ga je ze dan overdag meer cc geven om aan het juiste totaal aantal cc komen en dan gewoon afwachten of ze zich 's nachts melden en dan indien ja nog een beetje op verzoek geven en maar hopen dat ze doorslapen?

Ja, zo deed ik dat wel.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Annie24 do 27 sep 2012 - 6:21

Wij hebben Y. zelf aan laten geven dat hij minder flessen wilden en hebben dit nooit uit onszelf gedaan. Gevolg was wel dat hij met 1 jaar nog steeds 3 (kleine) flessen kreeg. Inmiddels krijgt hij nog steeds 1 fles: in de avond. Dit is zijn rustmomentje. Lekker bij mij op schoot of in de hoek van de bank met een kussen even ontspannen voor hij gaat slapenn.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Lejow do 27 sep 2012 - 6:25

Charlie schreef:Ik voel me echt zo dom maar ik snap niet hoe je dat doet, naar een fles minder gaan. Ga je ze dan overdag meer cc geven om aan het juiste totaal aantal cc komen en dan gewoon afwachten of ze zich 's nachts melden en dan indien ja nog een beetje op verzoek geven en maar hopen dat ze doorslapen?

Ja, de hoeveelheid CC die je normaal in 7 flessen doet (of 6), dan delen door 6! (of 5 dus haha)

B sliep, toen we haar niet meer wakker hoefde te maken, vrij snel door tot een uur of 6. Dan had ze dus 6 flessen tussen 6 uur 's morgens en 24 uur 's avonds. Dus zat er meestal zon 3,5 uur tussen de flessen.
Afhankelijk dus van hoelaat ze 's morgens de eerste fles kreeg.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:27

Ok...maar wat ik dus niet snap...hoe weten de kids dat je 's nachts doorslaapt...en dus niet bijv....overdag. Omdat je ze consequent wekt overdag? En dan hebben ze dat na een tijdje in de gaten?

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 27 sep 2012 - 6:30

Ik gaf BV, dus dat was wel handig. Dan vroegen ze zeg maar zelf om een voeding.
Als ik jou was, zou ik nu eerst alleen de laatste fles iets meer geven. En kijken hoe laat ze wakker worden. Als ze bijna de nacht doorhalen, dan geef je elke keer wat meer, dan zullen ze er ook iets langer tussen laten.
Mochten ze toch 's nachts wakker worden, dan zou ik ze over de dag weer minder geven en de 'laatste' fles weer wat meer.
Heel verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is? Haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 27 sep 2012 - 6:31

Charlie schreef:Ok...maar wat ik dus niet snap...hoe weten de kids dat je 's nachts doorslaapt...en dus niet bijv....overdag. Omdat je ze consequent wekt overdag? En dan hebben ze dat na een tijdje in de gaten?

Ja ik weet niet hoe ze dat op een gegeven moment in de gaten hebben. Ik vind het een goede vraag, haha.
En overdag hebben we altijd een gordijntje open op hun slaapkamertje.

Laatst aangepast door _Lana_ op do 27 sep 2012 - 6:32; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:31

Over het algemeen is het een kwestie van doorkrijgen.
En het ene kind heeft dat sneller door dan de ander.
H. sliep al met 3 weken door (23.00 tot 07.00 ongeveer) maar A. sliep "pas" met 3½ maand door (22.00 tot 05.00/06.00)

Ik ben overdag trouwens geen flessen gaan ophogen maar dat kwam omdat beide al snel aan de max zaten.
Ze gaven het hier beide zelf aan dat het genoeg was.
De eerste paar weken zat ik ook met mijn handen in het haar: Hoe moet ik dat in hemelsnaam gaan aanpakken.
Alsof een baby snapt als ik ga bepalen dat hij/zij een fles minder gaar krijgen.

Mijn ervaring is dat ze het zelf prima aan kunnen geven.
Je kunt evt de laatste avondfles wat ophogen en kijken wat ze dan doen.

Gast
Gast

Bericht  Mute_ do 27 sep 2012 - 6:33

Charlie schreef:Ok...maar wat ik dus niet snap...hoe weten de kids dat je 's nachts doorslaapt...en dus niet bijv....overdag. Omdat je ze consequent wekt overdag? En dan hebben ze dat na een tijdje in de gaten?

Hier sliep ze vrij snel door, met een week of 7 ofzo. Tot nu zitten er nog aardig wat nachten tussen dat ze niet doorslaapt, dat wisselt heel sterk.En daarnaast, wat is doorslapen? Geen voeding of geen enkele keer wakker ook?

Hier deden wem toen ze eenmaal dus geen late fles meer kreeg, rond 19.00 uur een duidelijk avond ritueel. Naar boven, zacht lampje aan, in bad, voeden, slaapzakje aan, liedje zingen, muziekje aan en slapen. En overdag sliep ze eerst nog zo'n 3 uur per keer en dat werd steeds iets minder (nu met 7 maand nog ongeveer 1,5 per keer).
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  kwak do 27 sep 2012 - 6:35

D. sliep vrij snel al door, binnen 2 maand wel.
Geen idee hoeveel flessen ze toen kreeg.
D. was vrij veel wakker overdag, ze sliep nauwelijks overdag.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:36

Ok helder...bedankt voor de tips. Mijn zoon die kan zelf geen maat houden...die zou nooit aangeven dat hij genoeg heeft en drinkt alles wat je hem aanbiedt. Dochter krijgt langzaam een ritme. Ze slapen nu met moeite wel eens 4 uur aan een stuk en ik vind dat dat wel wat meer mag. Ze krijgen 7x rond de 80 cc en de laatste fles ietsje meer plus jbpm maar dat zet geen zoden aan de dijk. Het cb adviseerde vandaag om 6x 100 te gaan geven en 's nachts alleen op verzoek. Gaan we vanaf vandaag proberen ben benieuwd hoe dat gaat.

Gast
Gast

Bericht  Parel do 27 sep 2012 - 6:38

Ik zou de laatste fles idd gewoon rond 23 uur doen en dan zie je wel hoe laat ze weer komen..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 6:39

Hoe oud zijn ze nu?
A. kan/kan ook geen maat houden (hij is hier zelfs al aan de tafel begonnen Wink) en met 4 weken zat hij op 170cc en kwam hij nog om de 2½ a 3 uur.
Als je zoontje zo'n hongerlapje is zal hij wellicht nog wel een tijd blijven komen in de nacht.
Ik ben met 12 weken overgestapt op Forte (voeding voor de hongerige baby) en 2 weken later sliep hij door.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: