Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over fv en de nacht doorslapen

+18
Roos
M-G
Surya
Snoes
Novalee
Paper Crown
Pinkel
Pommes
Susan
Puggle
Pompoen
Dikkie Dik
Pien
Luce
Limburg85
Vixen
Star007
slaatje
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 18:58

Wij hebben vannacht voor het eerst Mikey door laten slapen. Dit in overleg met mijn vaste verpleegkundige (hoe noem je dat voor een man eigenlijk) Hij gaf aan dat ik zelf het beste aan kan voelen of Mikey er aan toe is of niet. Of we zijn laatste voeding nu om 22.30 of om 23.30 geven, hij ligt altijd heel diep en vast te slapen. Gister hebben we zijn laatste voeding om 20 uur gegeven en heeft hij, zonder wakker te worden, doorgeslapen tot 6.45 vanochtend. Maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. We hebben wat rijstebloem in de voeding gedaan. Hij krijgt nu echter maar vier voedingen van 180+6. Met voeding erbij kom dit op 210 en krijgt hij dus maar 840 cc per dag, terwijl hij volgens mij een liter moet hebben. Moet ik nu de voedingen verhogen naar 210+7, alleen de laatste voeding 210+7 geven of gewoon nog twee weken wachten tot hij aan zijn groente/fruit hapjes begint, en het dan nogmaals proberen? Ik ga ervan uit dat als hij honger heeft, hij vanzelf wel wakker wordt. Maar ik wil natuurlijk ook niet dat zijn bloedsuikerspiegel daalt, of dat hij gaat afvallen omdat hij nu minder voeding krijgt. En geeft die rijstebloem qua gewicht nog wat extra aan, of is dat alleen om de melk wat dikker te maken?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Star007 do 20 jun 2013 - 19:02

Als hij honger heeft wordt hij echt wel wakker hoor! Fijn toch, lekker dat hij zo lang heeft geslapen.Ik zou alleen de laatste fles ophogen. Rijstebloem vult wat meer en zorgt volgens mij voor wat extra calorien.

Maak je niet te druk! Gewoon in de gaten houden dat hij niet af gaat vallen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Vixen do 20 jun 2013 - 19:03

maar waarom 210+7? Staat dat tegenwoordig op de pakken van kunstvoeding? Drie jaar geleden was de maximale hoeveelheid toch nog 180+6?

Hoe oud is Mikey, een maand of vier inmiddels? Dan is een kind prima in staat om zelf wakker te worden als hij honger heeft, over die dalende bloedsuikerspiegel zou ik me geen zorgen maken. Als hij er te weinig aan heeft, merk je dat vanzelf wel een ga je gewoon weer terug naar vijf flessen. Verder heeft rijstebloem helemaal geen voedingswaarde, het maakt de melk alleen dikker zodat het langzamer verteerd wordt.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 19:08

Ik wist het ook al niet zeker van die laatste ophoging eigenlijk. Geen idee of dat een optie is dus. Hij is inmiddels 3.5 maand. Hij kwam ook echt pas om 7.15 voor eten, dus neem aan dat het dan gewoon goed is?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Limburg85 do 20 jun 2013 - 19:12

Als die honger heeft meld hij dat. Gewoon zo laten en als je merkt dat die eerder honger heeft of houd dan kun je alsnog meer geven.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Luce do 20 jun 2013 - 19:16

Gewoon hem volgen en je niet te druk maken over hoeveelheden. Als hij meer nodig heeft, geeft hij dat wel aan. Kan hij echt wel met 3,5 maand. Lekker dat hij doorslaapt, vooral van genieten!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 19:26

Luce schreef:Gewoon hem volgen en je niet te druk maken over hoeveelheden. Als hij meer nodig heeft, geeft hij dat wel aan. Kan hij echt wel met 3,5 maand. Lekker dat hij doorslaapt, vooral van genieten!

Dat is mijn idee eigenlijk ook :-) Kan ook gewoon beginnersgeluk zijn natuurlijk. Haha. Ik zie trouwens nu pas dat je zwanger bent. Wat leuk meis, gefeliciteerd!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Pien do 20 jun 2013 - 19:28

Luister naar je eigen gevoel en vooral naar de signalen die je zoon je geeft.  Dan weet je snel genoeg of hij tevreden is met 4 flesjes.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 19:56

Ik heb ooit wel eens gelezen dat 210/7 teveel is voor een babymaagje. Ik denk zelf eigenlijk ook dat als een kindje dat structureel krijgt en dus de maag aan die hoeveelheid laat wennen, dat het kind later slechter het gevoel van verzadigdheid kan herkennen, omdat het immers altijd al grote porties gewend was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Luce do 20 jun 2013 - 20:02

Dankjewel smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Dikkie Dik do 20 jun 2013 - 20:27

Onze dochter krijgt al een paar weken 4 keer 210 cc
De laatste fles om 20:00 en ze slaapt dan door tot 6 uur, 7 uur en soms 8 uur.

Ik geef nog geen rijstebloem, maar verdik de fles al eeuwen met jbpm. Het werkt voor mijn kleine freggel.
Ze mag van het cb wel iets meer wegen, maar ik vind het best zo. Ze is erg tevreden.
Ze krijgt om 18:00 een klein (1 ijsklontje) verse worteltjes en het gaat prima tot nu toe.

Als je gaat proberen je flessen terug te brengen, doe dat dan op een vrijdag. Dan heb je een weekend om bij te komen ;-)
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Luce do 20 jun 2013 - 20:40

Waarom zou je de flessen terug brengen?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 20:51

Net nog even overleg gehad met cb. We gaan nu proberen om er 4.5 uur tussen de flessen te laten zitten, zodat hij om half negen de laatste voeding krijgt, en om zeven uur de volgende ochtend weer de volgende. Anders kan het schadelijk zijn voor zijn niertjes, als er teveel tijd tussen zit. Ook mogen we vanmiddag voor het eerst zijn eerste hapjes gaan introduceren! Ik heb zelf sowieso al het idee dat hij er aan toe is (is snel afgeleid bij het drinken van de fles, trekt hem eruit, stopt hem weer terug, slaat naar de fles, vreet zijn vuisten zowat op, kijkt als ik zit te eten, met een blik van, dat wil ik ook, smakt zo ongeveer mee) Dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Dikkie Dik do 20 jun 2013 - 21:29

Luce schreef:Waarom zou je de flessen terug brengen?

Ik kreeg dat advies van het cb. Mijn cb is erg adviserend en dwingt me tot niets. Ze vertelden wel dat het aantal flessen steeds minder moet worden. Op een gegeven moment hebben ze genoeg aan een fles en een toetje qua calcium. Wij voelen ons prettig hierbij. Vandaar 4x 210 cc. Ze doet het hier prima op.
Daarnaast moesten wij onze dochter heel vaak wakker maken voor de laatste fles en dat is niet zo goed voor een baby. Een baby heeft er meer baat bij om lekker door te slapen dan per se wakker gemaakt te worden voor een fles. Vandaar: ochtendfles, 12:00, 16:00, 18:00 groentjehapje, 20:00 laatste fles.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Pompoen do 20 jun 2013 - 21:44

slaatje schreef:Net nog even overleg gehad met cb. We gaan nu proberen om er 4.5 uur tussen de flessen te laten zitten, zodat hij om half negen de laatste voeding krijgt, en om zeven uur de volgende ochtend weer de volgende. Anders kan het schadelijk zijn voor zijn niertjes, als er teveel tijd tussen zit. Ook mogen we vanmiddag voor het eerst zijn eerste hapjes gaan introduceren! Ik heb zelf sowieso al het idee dat hij er aan toe is (is snel afgeleid bij het drinken van de fles, trekt hem eruit, stopt hem weer terug, slaat naar de fles, vreet zijn vuisten zowat op, kijkt als ik zit te eten, met een blik van, dat wil ik ook, smakt zo ongeveer mee) Dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat.


Dat doet L. ook hoor, die mept de fles er ook uit, eet zijn vuistjes op, smakt etc.. Echt no way dat die toe is aan zijn eerste hapjes. Waarom zou je dat nu al doen? Hij is echt nog super jong! Nog niet eens die vier maanden die als ondergrens word aangehouden.

Ik snap sowieso ook dat afbouwen van die flessen niet zo, waarom is dat? Het is voor zo'n kleintje toch juist helemaal niet goed om zo lang niets te drinken? 

Maar goed ik snap ook nog steeds niks van het principe kunstvoeding geloof ik. Waarom staat er op een pak kunstvoeding bij boven de 6 kilo ineens een fles minder maar wel dezelfde hoeveelheden? Als ze groter worden hebben ze toch niet ineens minder voeding nodig maar toch zeker alleen maar meer?!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 22:12

Pompoen schreef:
slaatje schreef:Net nog even overleg gehad met cb. We gaan nu proberen om er 4.5 uur tussen de flessen te laten zitten, zodat hij om half negen de laatste voeding krijgt, en om zeven uur de volgende ochtend weer de volgende. Anders kan het schadelijk zijn voor zijn niertjes, als er teveel tijd tussen zit. Ook mogen we vanmiddag voor het eerst zijn eerste hapjes gaan introduceren! Ik heb zelf sowieso al het idee dat hij er aan toe is (is snel afgeleid bij het drinken van de fles, trekt hem eruit, stopt hem weer terug, slaat naar de fles, vreet zijn vuisten zowat op, kijkt als ik zit te eten, met een blik van, dat wil ik ook, smakt zo ongeveer mee) Dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat.


Dat doet L. ook hoor, die mept de fles er ook uit, eet zijn vuistjes op, smakt etc.. Echt no way dat die toe is aan zijn eerste hapjes. Waarom zou je dat nu al doen? Hij is echt nog super jong! Nog niet eens die vier maanden die als ondergrens word aangehouden.

Ik snap sowieso ook dat afbouwen van die flessen niet zo, waarom is dat? Het is voor zo'n kleintje toch juist helemaal niet goed om zo lang niets te drinken? 

Maar goed ik snap ook nog steeds niks van het principe kunstvoeding geloof ik. Waarom staat er op een pak kunstvoeding bij boven de 6 kilo ineens een fles minder maar wel dezelfde hoeveelheden? Als ze groter worden hebben ze toch niet ineens minder voeding nodig maar toch zeker alleen maar meer?!

Het afbouwen van de fles doen wij omdat hij hem echt altijd wakker moeten maken voor zijn laatste voeding. Hij ligt dan zo diep te slapen, dat hij bijna niet wakker te krijgen is. Dikkie dik noemde het hierboven ook al, dat het niet heel erg goed is om een baby wakker te maken als hij slaapt. Dus vandaar dat wij een fles minder gaan geven. Mocht hij 's nachts toch wakker gaan worden, dan geef ik hem uiteraard wel een fles en gaan we weer gewoon terug naar de fles van 22.30, maar zover we het nu kunnen zien, gaat het zo ook prima. Baby mag trouwens niet meer dan 10 uur zonder voeding op de leeftijd van Mikey. W.b het bijvoeden, ik probeer het. Werkt het niet, dan wacht ik ermee.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 22:17

Vanaf 6 maanden gaan ze over naar de opvolgmelk, die heeft een andere samenstelling, én ze gaan andere dingen eten waar ze ook hun energie uit halen. Daardoor kan die fles eraf smile

Edit: oh wacht, je hebt het over 6 kilo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 22:20

Lennox schreef:Vanaf 6 maanden gaan ze over naar de opvolgmelk, die heeft een andere samenstelling, én ze gaan andere dingen eten waar ze ook hun energie uit halen. Daardoor kan die fles eraf smile

Edit: oh wacht, je hebt het over 6 kilo.

Yup, ik heb het erover dat hij om en nabij de 6.5 a 7 kilo weegt :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 22:21

Slaatje: je hebt zomaar kans dat M. het principe van eten van een lepel nog niet snapt, en hij het eraf gaat slobberen, in plaats van happen. Ik snap sowieso niks van de bijvoedingsrichtlijnen, als ouders op mijn werk aan mij vragen vanaf wanneer ze een kindje bij kunnen voeden, dan geef ik zelf nog altijd aan dat ik niet beter weet dan dat het vanaf 6 maanden is. De meeste kinderen krijgen hier van het CB het advies om pas vanaf 6 maanden bij te voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Puggle do 20 jun 2013 - 22:24

Ik vind 3,5 maand ook echt te jong voor bijvoeding. Het is nog gewoon een baby die lekker melk drinkt.
Hier zeggen ze gewoon 6 maanden aanhouden, ik vind het zo vreemd dat ze ergens anders dan gaan zeggen dat je met 3,5 maand al kan gaan kijken. Maar goed hier gaat het topic natuurlijk niet over.

Ik zou hem het gewoon aan laten geven met melk. Als hij honger heeft laat hij het wel weten.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Dikkie Dik do 20 jun 2013 - 22:50

Het afbouwen van de fles doen wij omdat hij hem echt altijd wakker moeten maken voor zijn laatste voeding. Hij ligt dan zo diep te slapen, dat hij bijna niet wakker te krijgen is. Dikkie dik noemde het hierboven ook al, dat het niet heel erg goed is om een baby wakker te maken als hij slaapt. Dus vandaar dat wij een fles minder gaan geven. Mocht hij 's nachts toch wakker gaan worden, dan geef ik hem uiteraard wel een fles en gaan we weer gewoon terug naar de fles van 22.30, maar zover we het nu kunnen zien, gaat het zo ook prima. Baby mag trouwens niet meer dan 10 uur zonder voeding op de leeftijd van Mikey. W.b het bijvoeden, ik probeer het. Werkt het niet, dan wacht ik ermee.

Joh, dit wist ik eigenlijk niet. CB ook nooit over gehoord. L. krijgt een paar weken maar 4 voedingen waar soms wel 11 uur tussen zit. Ze doet het nog steeds ;)en goed ook. Nog niet ziek of verkouden of iets geweest.

Wat betreft dat bijvoeden...tsja die discussie kunnen we blijven voeren. Maar er zijn nieuwe richtlijnen, voor zover je die nieuw kan noemen, want het verandert volgens mij met de dag.
Als er hier een tweede komt, zal het vast weer anders zijn.

Ik vind ook persoonlijk niet dat je dat beetje proeven wat L nu doet, echt bijvoeden kan noemen. Ik introduceer gewoon wat nieuwe smaakjes bij haar. Ik geef haar 9 dagen dezelfde smaak achter elkaar, nu is het wortel vanaf zaterdag a.s. bloemkool, daarna nog courgette, boontjes, banaan, mango, perzik, peer.
Vanaf 6 maanden gaan we met het echte werk beginnen. Ik geloof ook wel dat je dit alles een beetje op gevoel moet doen hoor. Ik vind persoonlijk dat veel moeders zo blijven vasthouden aan schema's en regels. Ik probeer gewoon wat, werkt het niet, dan stop ik weer. Tot nu toe hebben alle probeersels, behalve Nutriton gewerkt voor mijn dochter. Noem het mijn moederoergevoel. Mijn cb laat me hierin heel vrij. Er wordt mij niets opgedrongen of iets dergelijks. Ze zijn echt zeer adviserend. Ik hoor wel eens andere verhalen van moeders over hun cb.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Vixen do 20 jun 2013 - 22:55

alles wat geen melk is, is bijvoeding. Ook twee hapjes wortel dus of een schepje rijstebloem en alle bijvoeding heeft invloed op de darmflora. Ik vind bijvoeden met vier maanden al heel jong, maar bijvoeden met 3 of 3.5mnd echt bizar jong. Volgens mij geven ook de recentste onderzoeken deze hele jonge leeftijd niet aan om te beginnen toch?

Verder geven fruit en groente nog maar weinig calorieën, baby's moeten nog vooral de voedingsstoffen uit de melkvoeding halen. Melkvoeding moet in principe tot een jaar de hoofdvoeding zijn en daarna moet de bijvoeding veranderen in hoofdvoeding. Ik snap niet zo goed waarom ouders graag zo snel mogelijk van de melkvoeding af willen.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Susan do 20 jun 2013 - 23:01

Dat is inderdaad bijvoeden, hoe weinig het ook is. In het begin eten ze meestal nog niet meer dan een of twee hapjes, ook als je met zes maanden begint, maar dan nog blijft het bijvoeden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Puggle do 20 jun 2013 - 23:02

Helemaal met je eens vixen. Ik snap het ook echt niet. Ik krijg dan het idee dat je kleine baby groot moet worden ofzo ik weet het niet. Melk is idd hoofdvoeding tot een jaar.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  slaatje do 20 jun 2013 - 23:16

Ik heb inderdaad toch besloten om het bijvoeden nog even te laten voor wat het is. Krijg er zelf ook nog niet echt een goed gevoel bij, helemaal niet als ik de reacties erop lees.
Het schema voor de flessen is nu 7, 11.30,16 en 20.30. Bij de voeding van 20.30 doe ik wat rijstebloem. Hij kwam net uit zichzelf pas om 11.30 terwijl hij om 7 uur voeding heeft gehad. Normaal voed ik hem op tijd en zit er vier uur tussen. Gaat het niet goed, en ben ik er niet tevreden over, dan ga ik weer terug naar vijf flessen.
Bedankt voor jullie reacties.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over fv en de nacht doorslapen Empty Re: Vraagje over fv en de nacht doorslapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum