Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doorslapen----update

5 plaatsers

Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Doorslapen----update

Bericht  MamaVanDarcy za 3 sep 2011 - 23:36

D. is nu 15 maanden, en slaapt nog niet door.

Het grootste ''probleem'' is dat hij s nachts per se de borst wil om weer in slaap te vallen, en daardoor kan ik dus ook nooit uit/weg, omdat meneer gewoon net zo lang gaat gillen totdat ik terug kom.
Als we thuis zijn vind ik het niet zo erg, maar ik kan hem nu dus ook nooit wegbrengen ofzo, want zodra hij wakker word is het feest.

Thuis slaapt hij ook niet in zonder borst, maar dat lukt bij mijn moeder dus wel.


Iemand een idee hoe ik dit kan doorbreken, en dat hij gewoon gaat doorslapen, of als hij wakker word iig verder slaapt zonder altijd maar die borst te hoeven geven??



Update: hij werd wakker om 11 uur, flesje thee gemaakt(die hij niet wou) en bij mij in bed genomen, hij heeft 45 min gehuild en is toen verder gaan slapen Very Happy . Toen werd hij om half 4 wakker, en sliep best snel weer verder tot 7 uur, toen wel lekker laten drinken bij me.
Hij ligt nog wel het grootste deel van de nacht bij mij in bed, maar om nou alles te gelijk af te bouwen vind ik ook zo zielig. Maar het is me alles meegevallen vannacht, bedankt voor alle tips!


Laatst aangepast door MamaVanDarcy op zo 4 sep 2011 - 21:04; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : update)

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  Mamsie za 3 sep 2011 - 23:38

Ik ken je probleem.
Je kunt of afwachten tot het vanzelf over gaat. Of bikkelhard zijn en gewoon niet geven. Dan zit je waarschijnlijk de 1e nacht een paar uur met hem beneden. De nacht erop ook en dan wordt het wat minder etc. Je zal het moeten doorbreken idd.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  MamaVanDarcy za 3 sep 2011 - 23:41

Dank je voor je antwoord.

Wachten tot het overgaat vind ik eigenlijk geen optie(meer).

Ik wil zelf ook wel weer eens weg, en een keer iets leuks kunnen doen met mijn vriendinnen Embarassed


Ik zal er iid wel aan hangen om een paar nachten met hem op te zitten, maar ik hoopte dat iemand de gouden tip had om het makkelijker te maken laughcry

Iemand een idee hoe lang het duurt voordat zo'n patroon doorbroken is??

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  Mamsie za 3 sep 2011 - 23:54

Geloof me er is geen makkelijke manier.
Hier is het 2 nachten echt rampzalig geweest. De nacht daarna ging het al beter en zo ging hij steeds sneller weer slapen.
Wakker worden doet hij nog steeds elke nacht maar hij "moet" niet persé eten om weer te gaan slapen. Dus mijn man kan hem ook gewoon stil krijgen.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  Mamsie za 3 sep 2011 - 23:56

OOhja en die rampnachten doen pijn in je hart hoor. Hier werd hij zo overstuur en kwaad, zich achterover gooien etc. Hij wou persé aan de borst en niks anders. Honger had hij echt niet hoor want anders had ik het hem natuurlijk wel gegeven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  MamaVanDarcy za 3 sep 2011 - 23:59

Dat is ook waar ik naar toe wil, hij mag best wakker worden, maar dat hij iig ook door iemand anders getroost kan worden en in slaap kan komen bij een ander.

Nou dan weet ik wat me de komende nachten te doen staat haha.

Ik heb het al vaker geprobeerd, maar dan gaf ik na een half uur altijd weer toe omdat ik zelf ook moe was.

Ik ben nu ook begonnen met hem in zijn eigen bed leggen, en hoop zo dat ik dit patroon kan doorbreken.

Dat achterover gooien en kwaad worden ken ik, maar ik weet ook dat hij geen honger kan hebben, hij eet overdag goed, en krijgt voor het slapen nog een keer de borst( als hij bij mijn moeder is een papfles die hij niet wil).
Dus ik weet ook dat hij die voeding niet nodig heeft, maar dat het vooral een gewoonte is geworden.

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 0:01

Hier gaat het ook op en af. Soms halen we nachten zonder wakker te worden, maar er zijn ook nog steeds nachten bij waarbij we 2 keer een voeding kunnen geven. Het is dan ook gillen en krijsen geblazen net zo lang tot het flesje klaar is, even drinken en dan kunnen we zo weer verder slapen. Voor ons is het juist geen optie (meer) om ertegen in te gaan. Uit ervaring merken we dat we dan allemaal slechter slapen, toch aan die voedingen toegeven levert ons allemaal de meeste slaap op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  moepie zo 4 sep 2011 - 0:04

Hier ook een kindje dat nog geregeld wakker wordt s'nachts!
Mevrouw wordt bijna 2!!
Tegenwoordig lukt het zonder een fles om haar weer te laten slapen, we geven gewoon niet toe, maar ze houd het dan rustig een uur tot 2 uur vol dat ze blijft huilen, gillen en krijsen. We gaan dan wel steeds even naar haar toe maar een fles krijgt ze niet. Na twee nachten wordt het minder en daarna gaat het weer nachten goed.
Maar soms zitten we er zelf zó doorheen dat we toch een fles geven, en voor we het weten zijn we dan weer terug bij af. Dus dat proberen we te voorkomen, maar zoals nu zijn we op vakantie geweest, in een stacaravan maar toen hebben we wel toegegeven hoor, kan moeilijk de andere campinggasten laten meegenieten van mijn dochter. Gelukkig heeft ze nu weer redelijk geslapen en heeft ze niet steeds een fles nodig gehad.

Je moet het dus inderdaad doorbreken ben ik bang en een gouden tip heb ik ook niet voor je....
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  MamaVanDarcy zo 4 sep 2011 - 0:04

Als ik het met een fles had kunnen oplossen had ik daar ook nog wel in mee willen gaan voor hem hoor.

Maar het '''probleem'' is dat hij alleen borst wil en niets anders.

Hij drinkt ook niet echt, hij sabbelt wat en valt weer in slaap, dus al met al is het 5 minuten.

Maar ik ben alleen met hem, en ik kan dus nooit een keer weg, omdat hij niets anders wil.

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  Linda zo 4 sep 2011 - 0:29

Herkenbaar, hier gaat het ook zo. Maar mijn dochter is nog een stukje jonger, dus laat ik het maar zo. Als ze een jaar is geweest gaan wij ook kijken hoe het gaat als we de bv-bar dicht gooien. Waarschijnlijk ga ik dan in een andere kamer liggen en gaat man haar troosten. Want als ze mij ziet wil ze borst, dus dat werkt gewoon niet.
Ik heb nog steeds de hoop dat allemaal niet nodig gaat zijn en ze uit zichzelf minder voedingen gaat vragen (ze komt nu nog om de 3 uur). Ik heb veel verhalen gelezen van kindjes die pas na ruim 2 jaar gaan doorslapen en ik geloof niet dat ik dat ga trekken.

Sterkte!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  MamaVanDarcy zo 4 sep 2011 - 0:38

Dat is het hier ook vooral, hij associeert mij met borst, dus gaat hij net zolang door totdat hij zijn zin heeft.

Alleen ben ik alleen met hem, dus kan ik niet een ander hem s nachts laten troosten, en moet hij het met mij doen.

Maar goed, vanaf vandaag is de nachtbar gesloten Laughing en gaat hij in zijn eigen bedje lekker slapen en ga ik ook echt proberen om het door te zetten, iig zonder borst.

Als ik hem bij mij laat slapen ''pakt'' hij ook zelf de borst, dus daarom moet ik hem wel in zijn eigen bed gaan leggen als ik dit wil doorzetten

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  sheila123 zo 4 sep 2011 - 1:13

Heel herkenbaar dit alleen heb ik het gewoon zo laten gaan. Ik heb op gegeven moment s'nachts ook de bar dichtgegooid. Ze was toen bijna 11 maanden. Heeft me een nacht of 3 gekost,vond het vreselijk...ik trooste haar wel maar gaf de borst niet meer. En een paar weken later wilde ze ook s'avonds voor het slapen gaan zelf de borst niet meer dus daar was ik dan vanaf maar ze bleef wakker worden. Niet van de honger,ze was gewoon gewend aan die borst s'nachts..en ze is nu 2 geweest en nog steeds slaapt ze niet door...met geluk eens een nacht of 2 per week. Je kan wel nagaan hoe groot mijn wallen zijn nu met een kleintje van 4 maanden erbij die s'nachts ook nog 1 a 2 keer drinkt...

Succes ermee!


Laatst aangepast door sheila123 op zo 4 sep 2011 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 1:13

Een kind van die leeftijd heeft ook niet meer per sé de borst nodig, het zal echt niet om de dorst te doen zijn, maar om het gevoel van geborgenheid dat het met zich meebrengt. Ik knuffel mijn dochter 's nachts gewoon en dan is ze met vijf minuutjes weer rustig (tegenwoordig dan he, eerder ook wel eens een uur met haar opgeweest). Soms geef ik haar nog een fles 's nachts, maar ze heeft gelukkig de leeftijd dat ik uit kan leggen dat dat dan morgen niet weer gaat gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doorslapen----update Empty Re: Doorslapen----update

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum