Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Model' buik na keizersnede / bevalling

+6
Happydobby
Floor
Razz
Slakje
Sylvana
Ellebel
10 plaatsers

Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Ellebel do 13 jun 2013 - 4:55

Ik ben 4 weken geleden bevallen middels een keizersnede, maar ik heb nu zo'n raar model buik. Beneden mijn navel heb een beetje een hangbuikje en boven mijn navel staat mijn buik echt nog bol. Boven is mijn buik dan ook boller dan beneden, echt geen gezicht! Dat hangbuikje kan ik nog wel accepteren en hoop ik er met de tijd weer vanaf te diëten / sporten, maar die bolling boven mijn navel baart me wel zorgen. Kan mijn buik op de plaats ook ver naar binnen duwen, alsof het leeg is vanbinnen.. Herkenbaar voor iemand en belangrijker, komt het nog goed?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Sylvana do 13 jun 2013 - 5:01

Klinkt als en diastase van de buikspieren. Als je op je rug ligt met je knieen wat opgetrokken en je komt met he bovenlichaam omhoog, wat gebeurt er dan? Vormt het een 'punt'?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Slakje do 13 jun 2013 - 5:02

Dit was mijn buik 2 maanden na de bevalling:
'Model' buik na keizersnede / bevalling Foto106a
Al mijn babyvet zat dus duidelijk beneden, vlak boven mijn broek. Het is heel langzaam weggetrokken (ik deed niet aan sport).

Maar die bolling klinkt wel vreemd. Zou even langs de kinesist gaan, die kan je hiermee wel verder helpen, ook met oefeningen voor je buikspieren en je bekkenbodemspieren.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Razz do 13 jun 2013 - 5:14

Ik zou daar wel even mee naar de huisarts gaan Ellebel!


Laatst aangepast door Razz op do 13 jun 2013 - 6:31; in totaal 1 keer bewerkt

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Ellebel do 13 jun 2013 - 6:13

Het vormt idd een langgerekte punt, over de lengte zeg maar. Ik had al wat gelezen over diastase en daar lijkt het idd wel op. Kan alleen moeilijk beoordelen of het een lichte, middelmatige of ernstige vorm is. Ik word iig helemaal niet vrolijk van de verhalen op google, kan wel janken nu.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Floor do 13 jun 2013 - 6:14

Ben je al terug geweest op controle bij de gyn? Zo niet dan zou ik het dan nog navragen en laten kijken bij hem/haar. En anders even een afspraak maken bij een huisarts of gyn.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Sylvana do 13 jun 2013 - 6:16

Je kunt het als het goed is wel voelen met je vingers in die langgerekte punt zeg maar, hoe lang en breed ie ongeveer is. Een lichte diastase kan nog wel herstellen!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Razz do 13 jun 2013 - 6:39

Hmm na wat informatie via google en foto's zit ik eigenlijk ook wel te denken of ik het ook niet heb. Het is bij sommige foto's of ik naar mijn eigen buik kijk. Sad

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Ellebel do 13 jun 2013 - 7:02

Razz schreef:Hmm na wat informatie via google en foto's zit ik eigenlijk ook wel te denken of ik het ook niet heb. Het is bij sommige foto's of ik naar mijn eigen buik kijk. Sad

Sad verschrikkelijk he?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Ellebel do 13 jun 2013 - 7:24

Sylvana schreef:Je kunt het als het goed is wel voelen met je vingers in die langgerekte punt zeg maar, hoe lang en breed ie ongeveer is. Een lichte diastase kan nog wel herstellen!

Hmm, hij is breder dan 2 cm dat zeker maar is wel 'maar' een centimeter of 10 lang. Lees ook wel dat de diastase kan lopen van ribben tot schaambeen. Bij mij zit het alleen boven de navel. Ik wacht maar even de nacontrole in het ziekenhuis af en zal het daar bespreken. Hopelijk scheelt het qua aanzien al als ik nog meer ben afgevallen..
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Happydobby do 13 jun 2013 - 8:11

Hier heeft het ook lang geduurd voordat mijn buik weer een beetje plat was. Ik leek na 6 weken nog steeds ruim 20 weken zwanger. Geef het even de tijd, hoe moeilijk het ook is.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Lejow do 13 jun 2013 - 8:21

Meid, probeer het nog even tijd te geven. Je buikspieren hebben sowieso 6 weken de tijd nodig om terug op hun plaats te komen, soms wat langer en soms komen ze idd helemaal niet terug meer.

Ik zou als het over een week of 5/6 nog zo is, even contact opnemen met de dokter.
Je bent nu nog wel erg herstellende he!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Star007 do 13 jun 2013 - 8:22

Ik heb ook een lange tijd na de ks nog een bol buikje gehad, boven het litteken. Dit komt volgens mij echt door de darmen en buikspieren, die hun plekje weer terug moeten vinden.

En het is pas 4 weken geleden! Komt goed Very Happy
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Minx do 13 jun 2013 - 8:34

Lejow schreef:Meid, probeer het nog even tijd te geven. Je buikspieren hebben sowieso 6 weken de tijd nodig om terug op hun plaats te komen, soms wat langer en soms komen ze idd helemaal niet terug meer.

Ik heb tijdens mijn stage geleerd om minimaal een week of 12 aan te houden voordat de rechte buikspieren weer getraind mogen worden. Dus met 4 weken nog ff geduld hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Lejow do 13 jun 2013 - 8:34

Minx schreef:
Lejow schreef:Meid, probeer het nog even tijd te geven. Je buikspieren hebben sowieso 6 weken de tijd nodig om terug op hun plaats te komen, soms wat langer en soms komen ze idd helemaal niet terug meer.



Ik heb tijdens mijn stage geleerd om minimaal een week of 12 aan te houden voordat de rechte buikspieren weer getraind mogen worden. Dus met 4 weken nog ff geduld hebben.


Ok, het dubbele dus nog. Kun je nagaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Ellebel do 13 jun 2013 - 9:00

Hmm dus er is nog hoop smile  Ik vind het alleen zo typisch dat mijn buik boven mijn navel dikker is ipv eronder..
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Twellie do 13 jun 2013 - 9:56

Mijn buik zag er vlak na de keizersnede ook niet uit, maar na een paar maand weer heel prima. Niet helemaal plat maar misschien was het dat wel geworden als ik mijn best ervoor had gedaan. Maar ja, sporten is best vervelend en goed eten is juist wel prettig.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Ellebel vr 14 jun 2013 - 0:20

Twellie schreef:Mijn buik zag er vlak na de keizersnede ook niet uit, maar na een paar maand weer heel prima. Niet helemaal plat maar misschien was het dat wel geworden als ik mijn best ervoor had gedaan. Maar ja, sporten is best vervelend en goed eten is juist wel prettig.

Maar had je dan ook dat je buik juist boven je navel het dikst was?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Model' buik na keizersnede / bevalling Empty Re: 'Model' buik na keizersnede / bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum