Wow, wat een super schattig huis!
+16
nina
Fayebella
Coccinelle
Bolleke
Snirp
*Lookie*
Sarah1985
Susan
Nyx
Dennenappel
Rush
M@niek
Elliot
Zonneschijn
Fortissimo
Marin
20 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wow, wat een super schattig huis!
Marin schreef:Is dat nou echt zo'n significant verschil, die lonen?
Als ik mijn moeder mag geloven verdiende zij voor dezelfde baan veel meer in het westen (is niet helemaal waar, maar doen we het vandaag maar even mee) dan dat ze hier verdiende. Ze heeft jaren lopen mopperen over haar loon hier en dat het allemaal zooooo verschrikkelijk oneerlijk is. Gelukkig heb ik die vergelijkingsmateriaal niet.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik ging net even googelen en vond dit: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-provincie
Het is dus echt afhankelijk van waar je woont, hoe hoog je salaris is. Wat bizar eigenlijk, we wonen in zo'n klein landje en dan toch zulke verschillen!
Het is dus echt afhankelijk van waar je woont, hoe hoog je salaris is. Wat bizar eigenlijk, we wonen in zo'n klein landje en dan toch zulke verschillen!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ja wat een verschil! Gelukkig staat Bloemendaal dan bovenaan
Maar ligt dit nou aan het hoogte van de salarissen of omdat rijke mensen op duurdere plekken gaan wonen omdat ze het kunnen betalen, en minder rijke mensen op minder dure plekken. Zo ontstaan vanzelf duurdere en goedkopere plekken natuurlijk, heeft dat dan ook met het daadwerkelijke salaris te maken? Dus beetje oorzaak-gevolg situatie, krijg je dan. Zoiets ontstaat over jaren natuurlijk. Is het echt zo dat als je in het westen woont, dan per definitie dus ook meer verdiend?
Maar ligt dit nou aan het hoogte van de salarissen of omdat rijke mensen op duurdere plekken gaan wonen omdat ze het kunnen betalen, en minder rijke mensen op minder dure plekken. Zo ontstaan vanzelf duurdere en goedkopere plekken natuurlijk, heeft dat dan ook met het daadwerkelijke salaris te maken? Dus beetje oorzaak-gevolg situatie, krijg je dan. Zoiets ontstaat over jaren natuurlijk. Is het echt zo dat als je in het westen woont, dan per definitie dus ook meer verdiend?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
'Ik' sta tussen de slechte gemeenten. Ik wist dat het erg was, maar zo erg?!
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Niet iedereen natuurlijk, maar over het algemeen wel denk ik. En zeker bij de banen op hoog niveau. Ik 'ken' best veel mensen die in Groningen gestudeerd hebben (omdat ze dus hier in de buurt woonden) en vervolgens naar de randstad verhuizen om daar een veel beter betaalde baan te zoeken. Er zijn zelfs wel die direct naar de randstad verhuizen om te studeren om deze reden.Marin schreef:Ja wat een verschil! Gelukkig staat Bloemendaal dan bovenaan
Als timmerman zal er waarschijnlijk niet veel verschil zijn, maar als ICT-er bijv. zeker wel. Ik denk dat een ICT-er uit de randstad zich een breuk lacht om het salaris van mijn collega`s. Terwijl zij voor 'hier in het Noorden' best goed verdienen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Maar eigenlijk is het ook een beetje een gek onderzoek. Want het kan best wel zo zijn dat iemand die in Bloemendaal woont en een heel hoog salaris heeft, in Enschede werkt. En dan wordt dat salaris dus in Enschede uitgegeven zegmaar. Snappen jullie wat ik bedoel? Het onderzoek richt zich op de ontvangen salarissen per gemeente, niet op de uitgegeven salarisen. Of zie ik het nou verkeerd?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:Maar eigenlijk is het ook een beetje een gek onderzoek. Want het kan best wel zo zijn dat iemand die in Bloemendaal woont en een heel hoog salaris heeft, in Enschede werkt. En dan wordt dat salaris dus in Enschede uitgegeven zegmaar. Snappen jullie wat ik bedoel? Het onderzoek richt zich op de ontvangen salarissen per gemeente, niet op de uitgegeven salarisen. Of zie ik het nou verkeerd?
Ja idd, hoewel dat waarschijnlijk wel een heel stuk rijden is
Maar inderdaad vind ik het niet helemaal kloppend. Want waarschijnlijk woont men daar, ómdat ze een hoog salaris hebben. Anders waren ze wel op een goedkopere plek gaan wonen, want die zijn er ook wel in de omgeving. Ik blijf het een lastig concept vinden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Te schattig :)
» Schattig!
» Wat schattig zeg!
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Te schattig :)
» Schattig!
» Wat schattig zeg!
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: