Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wow, wat een super schattig huis!

+16
nina
Fayebella
Coccinelle
Bolleke
Snirp
*Lookie*
Sarah1985
Susan
Nyx
Dennenappel
Rush
M@niek
Elliot
Zonneschijn
Fortissimo
Marin
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wow, wat een super schattig huis! - Pagina 2 Empty Re: Wow, wat een super schattig huis!

Bericht  Nyx wo 19 jun 2013 - 23:47

Marin schreef:
Nyx schreef:Grappig dat je niet wist dat ze in Nederland bestonden. Hier zijn ze volop.

Zit de badkamer niet beneden? Het is een oud huis en huizen uit die tijd hebben in de loop van de jaren hun badkamer aan het huis bijgebouwd. En dat is meestal beneden en aan de achterzijde van het huis.

Met van die schattige Victoriaans-achtige dakkapelletjes enzo? Nee, dat wist ik niet dat dat bestond.

Ja badkamer zit volgens het plattegrond inderdaad beneden. Niet handig dus, dan moet je dat echt verbouwen.

In een ver, ver verleden heb ik in een jaren 30 huis gewoond met een badkamer beneden. Wij, toenmalige vriend en ik, wilden hem ook graag verplaatsen naar boven, en dat kon want hij was loodgieter, maar na een week was ik zo gewend en vond ik het zo makkelijk, dat we het zo hebben gelaten.

Wij hadden alles in één aanbouw. Toilet, badkamer en wasruimte. Dus douchen, kleding uit, direct in waszak en zo kon ik dan gelijk weer wassen. Anders had ik naar boven gemoeten om zijn was te halen. Ja, we hadden het traditioneel verdeeld, het huishouden. Al deed hij gewoon helemaal niets. :P

Ik weet trouwens niet hoe het dorp heet, maar hier is een dorp, richting Bourtange dat veel van deze huizen heeft. Maar goed, ik weet na jaren nog niet precies hoe de dorpen hier omheen heten. Ik verdwaal weleens en kom dan altijd weer uit bij 'nieuwe' Groningse dorpen.

Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wow, wat een super schattig huis! - Pagina 2 Empty Re: Wow, wat een super schattig huis!

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 23:52

Haha weet je dat ik in Groningen ben opgegroeid maar nog nooit ten noorden van de stad ben geweest. Embarassed
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Snirp wo 19 jun 2013 - 23:57

Wat een überschattige huisjes!
Zelf houd ik juist wel meer van de strakke huizen, maar snap je wel een beetje.
Ik ga zelf ook in een huis wonen wat je bijna voorbij fietst omdat alles hetzelfde is Wink 
Maar vind dat strakke juist wel fijn.

Al blijft er niks zo leuk dan plaatjes kijken van huizen die net kleine kasteeltjes lijken, haha!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Nyx wo 19 jun 2013 - 23:59

Marin schreef:Haha weet je dat ik in Groningen ben opgegroeid maar nog nooit ten noorden van de stad ben geweest. Embarassed 

Je zat aan het goede deel van Groningen. Wink

Ik woon dan wel in het zuid oosten van de provincie, maar ik kom alleen ergens als ik hier weer eens goed verdwaal. En dan verbaas ik me erover hoe mooi het hier eigenlijk is en waarom niemand me heeft verteld dat het bestaat. Verder mis je er niets, want je kunt er een speld horen vallen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 0:08

Nyx schreef:
Marin schreef:Haha weet je dat ik in Groningen ben opgegroeid maar nog nooit ten noorden van de stad ben geweest. Embarassed 

Ik woon dan wel in het zuid oosten van de provincie, maar ik kom alleen ergens als ik hier weer eens goed verdwaal. En dan verbaas ik me erover hoe mooi het hier eigenlijk is en waarom niemand me heeft verteld dat het bestaat. Verder mis je er niets, want je kunt er een speld horen vallen.

Mijn stiefvader fietst kilometers door de provincie en ik was echt verbaasd toen ie foto's liet zien. Het is er prachtig! Dat wist ik helemaal niet.

Snirp, maar niet zo'n heel nieuwbouw huis toch?! Waar jullie gaan wonen? Don't get me wrong, ik vind nieuwbouw ook heel mooi, op zich zelf staan dan zeg maar, maar niet als er 100 dezelfde huizen in één wijk staan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bolleke do 20 jun 2013 - 0:33

Super mooie huizen! Maar als ik zo'n huis zou kopen (wat never nooit gebeurd) zou ik de indeling laten zoals het is. Dus de badkamer beneden. Mijn ouders hebben ook een oud huis en die hebben dat ook, en je bent er zo aan gewend. Toen ik op mijzelf ging wonen moest ik echt wennen aan een badkamer boven.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coccinelle do 20 jun 2013 - 6:13

Ik heb altijd in een soort van langgevelboerderij gewoond. Onze badkamer was ook beneden. Wat je veel ziet bij boerderijen en oude huizen is dat de schuine kap meteen begint op de eerste verdieping wat veel praktische ruimte weg neemt. Bij ons zouden de slaapkamers toch wel klein geworden zijn als de badkamer ook nog boven had gezeten. Maargoed, als het huis ruim genoeg is of als je kamers overhoudt kan alles natuurlijk. Ik was er aan gewend. Heb nu een badkamer boven maar zou zo weer voor een badkamer beneden willen ruilen als ik daarmee weer in een oud huis kan wonen. Ik mis de krakende houten verdiepingsvloer, de balkenplafonds en de mooie grote ramen..Sad

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fayebella do 20 jun 2013 - 7:42

Wat een schattige huizen, in zo'n huis zou ik ook willen wonen!
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  nina do 20 jun 2013 - 7:57

Rush schreef:Bij ons in Friesland staan best veel van dat soort huizen.
Ja dat zat ik ook net te denken.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Annie24 do 20 jun 2013 - 8:10

Wij hebben ook een oud huis (1916) en onze badkamer zit ook beneden. Hij staat trouwens te koop, kopen?? Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 8:10

Hier staan ook veel van dat soort huizen.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 8:12

Annie24 schreef:Wij hebben ook een oud huis (1916) en onze badkamer zit ook beneden. Hij staat trouwens te koop, kopen?? Laughing

Haha dat hangt er vanaf waar en hoe duur :PMaar een badkamer beneden lijkt me toch écht niet handig.

Maar serieus, waarom zie ik dat soort huizen nooit? Ik bedoel echt met dat dakkapelletje hè met die versiering bovenop, het gaat me om die kringeltjes in de versiering. Dat zie je niet zo vaak in Nederland! Niet gewoon zo'n oud huis, dat zie ik ook overal en vind ik heel mooi, maar niet er uit springend. Ik bedoelde echt met die specifieke versiering. Dát vind ik zo schattig aan dit huis, met name, en maakt het zo uniek! Show me if you know it!

Wow, wat een super schattig huis! - Pagina 2 8eeea95b-e28c-47aa-8c3f-da7f7e0b80ad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 8:48

In mijn oude woonplaats had je daar een aantal van! Zie je best wel vaak in Nederland hoor!

Gast
Gast

Bericht  Bisq do 20 jun 2013 - 13:36

Leuke huizen! Ik ben de gelukkige eigenaar van een huis met zulke oude details, een herenhuis uit 1890, love it! Onze badkamer is ook beneden en je went er zo snel aan, vind het zelfs wel handig.

Elliot, ook leuk huis maar jeetje wat duur voor zo'n klein huisje.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Jerry do 20 jun 2013 - 21:59

Superschattig als je van achterstallig onderhoud houdt :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Lady4 do 20 jun 2013 - 22:38

Rush haalt me de woorden uit de mond, Friesland staat vol met zulke huizen. Ik vind ze overigens ook prachtig en misschien wel iets voor ooit in de toekomst.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Elliot do 20 jun 2013 - 22:57

Bisq schreef:Leuke huizen! Ik ben de gelukkige eigenaar van een huis met zulke oude details, een herenhuis uit 1890, love it! Onze badkamer is ook beneden en je went er zo snel aan, vind het zelfs wel handig.

Duur? Huh? Jij komt zeker niet uit de Randstad? Wink
Hier is 250.000 zo ongeveer de gemiddelde prijs van een rijtjeswoning, en is het voor dit huis (wat overigens niet eens zo klein is hoor, ik ben er binnen geweest en het is echt vrij ruim, en een lekker grote tuin) juist vrij goedkoop! smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:04

Elliot schreef:
Bisq schreef:Leuke huizen! Ik ben de gelukkige eigenaar van een huis met zulke oude details, een herenhuis uit 1890, love it! Onze badkamer is ook beneden en je went er zo snel aan, vind het zelfs wel handig.

Duur? Huh? Jij komt zeker niet uit de Randstad? Wink
Hier is 250.000 zo ongeveer de gemiddelde prijs van een rijtjeswoning, en is het voor dit huis (wat overigens niet eens zo klein is hoor, ik ben er binnen geweest en het is echt vrij ruim, en een lekker grote tuin) juist vrij goedkoop! smile

Hahaha ja ik dacht nog wow een vrijstaand huis voor die prijs! :OIn de regio waar wij kijken, betaal je daar zo 5 tot 7 ton voor.
(maar dit huis moet natuurlijk wel echt opgeknapt worden, dat scheelt al enorm in de prijs denk ik)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snirp do 20 jun 2013 - 23:08

Marin schreef:
Nyx schreef:

Mijn stiefvader fietst kilometers door de provincie en ik was echt verbaasd toen ie foto's liet zien. Het is er prachtig! Dat wist ik helemaal niet.

Snirp, maar niet zo'n heel nieuwbouw huis toch?! Waar jullie gaan wonen? Don't get me wrong, ik vind nieuwbouw ook heel mooi, op zich zelf staan dan zeg maar, maar niet als er 100 dezelfde huizen in één wijk staan.

Nee, ons huis is al wel 23 jaar oud, haha! Dus niet giga-nieuwbouw.
Snap ook helemaal wat je bedoeld hoor! Heb ook wel ergens een keer zoiets gezien, en dat noemde ik ook het 'Smurfendorp', zo leek alles op elkaar :P
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:09

Snirp schreef:
Nee, ons huis is al wel 23 jaar oud, haha! Dus niet giga-nieuwbouw.
Snap ook helemaal wat je bedoeld hoor! Heb ook wel ergens een keer zoiets gezien, en dat noemde ik ook het 'Smurfendorp', zo leek alles op elkaar :P

Hahahahaha smile Neeeee, dit is het Smurfen dorp!

Wow, wat een super schattig huis! - Pagina 2 Article-2005523-0C9DB06700000578-1000_634x422
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Nyx do 20 jun 2013 - 23:19

Door dit topic ben ik gisteren zelf even op Funda gaan kijken en dan wel in mijn eigen dorp. Maar hier hebben we zelfs vrijstaande woningen voor minder dan twee ton. Het is echt een heel verschil met de Randstad. Mijn vaders huis is bijvoorbeeld hier 2 ton, maar zou in het westen makkelijk 5 ton kunnen opleveren (Hebben we ons laten vertellen door iemand die in het westen woont). Grappig die prijsverschillen. We lopen gewoon gruwelijk achter.

Ik heb trouwens nog geen woning gevonden met zo'n kapelletje. Maar ik zag het dorp wat ik bedoelde ook niet op Funda staan.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:20

Haha wees blij Nyx!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush do 20 jun 2013 - 23:23

Ja, blij zijn om lage huizenprijzen is wel leuk, maar daar zijn de salarissen dan ook naar. Als je hier werkzaam bent en een huis van 6ton kunt kopen, heb je waarschijnlijk de staatsloterij gewonnen. Wink

Laatst aangepast door Rush op do 20 jun 2013 - 23:23; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Nyx do 20 jun 2013 - 23:23

Marin schreef:Haha wees blij Nyx!

Jawel. Maar de lonen liggen hier ook lager. Dus het compenseert elkaar wel weer. Wink
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:25

Is dat nou echt zo'n significant verschil, die lonen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: