Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wow, wat een super schattig huis!

+16
nina
Fayebella
Coccinelle
Bolleke
Snirp
*Lookie*
Sarah1985
Susan
Nyx
Dennenappel
Rush
M@niek
Elliot
Zonneschijn
Fortissimo
Marin
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wow, wat een super schattig huis! Empty Wow, wat een super schattig huis!

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 21:12

Ik zat op Funda te kijken en zag dit huis, echt ontzettend schattig, wist niet dat zoiets in Nederland bestond!

Wow, wat een super schattig huis! Huis

Link Funda

Echt te lief, met dat dakje in het midden. En van binnen ook allemaal mooie oude details (die trap I love you). Moet alleen wel nogal veel aan gebeuren, je ziet dat het helemaal oud is. De indeling is ook zwaar onlogisch (waar is de badkamer boven?) dus zoiets zou nooit handig zijn zonder grote verbouwing, maar het is wél heel erg lief. Je zou er vast iets heel moois van kunnen maken!

Zover mijn nuttige topic. Ik zie vaak mooie huizen, maar vond deze wel echt zo schattig dat ik 'm moest delen smile
Hebben jullie nog mooie huizen onlangs gespot?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wow, wat een super schattig huis! Empty Re: Wow, wat een super schattig huis!

Bericht  Fortissimo wo 19 jun 2013 - 21:17

Mijn voormalig oppasgezin wonen ook in zo'n huis. Echt onwijs mooi!!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Fortissimo wo 19 jun 2013 - 21:20

In mijn oude woonplaats staan trouwens redelijk wat van die huizen. Deze is toevallig te koop.
Wow, wat een super schattig huis! 927_groot
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 21:22

Oh geweldig! Die symmetrie ook. En dan van die bomen er voor. Love it.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fortissimo wo 19 jun 2013 - 21:23

Zit echt een grote tuin bij en het ligt ook nog op een soort terpje, dus erg statig!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zonneschijn wo 19 jun 2013 - 21:24

Wow, inderdaad een erg mooi huis! En inderdaad de oude dingen die erin terugkomen zoals de breede deuren e.d.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 21:31

Ja mooi he Zonneschijn, allemaal van die oude details! Als je dat echt mooi opknapt, is dat geweldig volgens mij. Maar ja, je hebt denk ik wel een ton nodig om zo'n vervallen huis beetje goed op te knappen.

Dit is trouwens het huis wat ik in m'n huidige woonplaats het mooist vind, fiets hier altijd langs en denk dan oooh in zo'n huis zou ik willen wonen! Zo gaaf! Minder mooie details dan dat eerste huis hoor, maar ik vind die symmetrie zo mooi. (Alleen onhandig met dat trapje denk ik dan ook direct,  hoe mooi het ook staat)

Wow, wat een super schattig huis! Huisaveen
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zonneschijn wo 19 jun 2013 - 21:35

Die ziet er ook leuk uit! Soort van knus vind ik hem ogen. Het trappetje lijkt mij inderdaad ook erg onhandig, maar wie weet kan je achterom wel zonder trapppetje doorlopen en is deze voor de sier Wink
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Bericht  Elliot wo 19 jun 2013 - 21:35

Wat schattig!

Ik ben verliefd op dit huis, ben er ook wezen kijken bij de vorige open huizen dag en ik wil het hebben! Het valt op zich ook binnen ons budget, alleen dan hebben we geen geld meer om te verbouwen (en zoals je ziet is dat echt wel nodig). We wachten dus nog even of het gaat zakken.

http://www.funda.nl/koop/aalsmeer/huis-48519586-oosteinderweg-182/

Zie trouwens dat er vanavond weer open huis is, twijfel nu dus een beetje of ik nog een keer zal gaan kijken angel
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 21:39

Wat een lief huis, net een boerderijtje. Maar er moet inderdaad wel wat aan gebeuren. Gewoon weer gaan kijken, joh  angel
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zonneschijn wo 19 jun 2013 - 21:43

Mooi huis Elliot! En lekkere grote tuin is ook niet verkeerd. Moet inderdaad wel veel aan gebeuren.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 21:48

Het huis waar ik echt op verliefd ben ook qua inrichting staat ook nog steeds te koop, maar ja, daar heb ik nog niks aan.

Overigens is het huis wat naast het huis uit de OP staat ook te koop (maar te duur) en ook echt schattig Hollands! Echt super cute!

Link Funda
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  M@niek wo 19 jun 2013 - 21:52

Echt ieder zn ding maar ik vind dit soort huizen echt niks aan. Ik vind dat oude opzich wel mooi (bv een oude trap) maar dan moet de rest modern zijn haha maar ik ben ook meer van de nieuwbouw.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 21:56

M@niek schreef:Echt ieder zn ding maar ik vind dit soort  huizen echt niks aan. Ik vind dat oude opzich wel mooi (bv een oude trap) maar dan moet de rest modern zijn haha maar ik ben ook meer van de nieuwbouw.

Kan toch? Ik vind nieuwbouw mooi van binnen want het is allemaal lekker strak, maar ik vind het vreselijk als je in zo'n Pamper City woont waar je bij wijze van echt je huisnummer moet weten omdat je anders zo je eigen huis voorbij rijdt omdat ze allemaal hetzelfde er uit zien. Dat lijkt mij dan weer niks. Ik was laatst in een nieuwbouwhuis ergens in Brabant, en het zag er echt exact hetzelfde uit als een nieuwbouwhuis waar ik in Noord Holland ben geweest. Dat vind ik dan zo jammer, het is zo onpersoonlijk, hoe leuk je het ook aankleed met inrichting. Ik hou van die oude details in zo'n huis, van die ingebouwde kasten en glas in lood ruitjes I love you Maar het moet wel mooi netjes gestucd zijn enzo hoor, het mag verder best strak.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 19 jun 2013 - 21:58

Bij ons in Friesland staan best veel van dat soort huizen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  M@niek wo 19 jun 2013 - 22:02

Marin schreef:
M@niek schreef:Echt ieder zn ding maar ik vind dit soort  huizen echt niks aan. Ik vind dat oude opzich wel mooi (bv een oude trap) maar dan moet de rest modern zijn haha maar ik ben ook meer van de nieuwbouw.

Kan toch? Ik vind nieuwbouw mooi van binnen want het is allemaal lekker strak, maar ik vind het vreselijk als je in zo'n Pamper City woont waar je bij wijze van echt je huisnummer moet weten omdat je anders zo je eigen huis voorbij rijdt omdat ze allemaal hetzelfde er uit zien. Dat lijkt mij dan weer niks. Ik was laatst in een nieuwbouwhuis ergens in Brabant, en het zag er echt exact hetzelfde uit als een nieuwbouwhuis waar ik in Noord Holland ben geweest. Dat vind ik dan zo jammer, het is zo onpersoonlijk, hoe leuk je het ook aankleed met inrichting. Ik hou van die oude details in zo'n huis, van die ingebouwde kasten en glas in lood ruitjes I love you Maar het moet wel mooi netjes gestucd zijn enzo hoor, het mag verder best strak.

Nou dat laatste heb ik dan ook wel. Bij ons in het centrum staat een super mooi huis, ook met glas in lood raampjes en een oude houten trap enz, mooie houten vloer maar voorderest echt super mooi afgewerkt. Echt als ik dat geld had dan wist ik het wel ooo en dat huis heeft echt een geweldige grote leefkeuken zo gaaf!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Dennenappel wo 19 jun 2013 - 22:43

Marin schreef:Het huis waar ik echt op verliefd ben ook qua inrichting staat ook nog steeds te koop, maar ja, daar heb ik nog niks aan.

Overigens is het huis wat naast het huis uit de OP staat ook te koop (maar te duur) en ook echt schattig Hollands! Echt super cute!

Link Funda

Deze vind ik echt mooi I love you

Van de andere huizen vind ik vooral de buitenkant, de glas in lood ramen, de trap en de kachels mooi. Van het eerste huis vind ik het zo jammer dat er amper ene tuin bij zit! Er hoort bij zo een huis gewoon een hele mooie grote tuin, nu klopt het huis niet voor mijn gevoel.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 22:48

Dennenappel schreef:
Marin schreef:Het huis waar ik echt op verliefd ben ook qua inrichting staat ook nog steeds te koop, maar ja, daar heb ik nog niks aan.

Link Funda

Van de andere huizen vind ik vooral de buitenkant, de glas in lood ramen, de trap en de kachels mooi. Van het eerste huis vind ik het zo jammer dat er amper ene tuin bij zit! Er hoort bij zo een huis gewoon een hele mooie grote tuin, nu klopt het huis niet voor mijn gevoel.

Haha ik vond het een behoorlijk grote tuin eigenlijk :P Met twee keer een groot grasveld en zo'n middenpad. Als ik zo'n tuin zou hebben, zou ik dolblij zijn smile

Maar het huis daarnaast (die jij zo mooi vindt) vind ik qua inrichting ook wel mooier hoor. Die heeft wel een iets kleinere tuin, volgens mij, maar zou ik ook nog heel blij mee zijn!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Nyx wo 19 jun 2013 - 22:59

Grappig dat je niet wist dat ze in Nederland bestonden. Hier zijn ze volop.

Zit de badkamer niet beneden? Het is een oud huis en huizen uit die tijd hebben in de loop van de jaren hun badkamer aan het huis bijgebouwd. En dat is meestal beneden en aan de achterzijde van het huis.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Susan wo 19 jun 2013 - 23:03

Hier in de stad barst het van de mooie oude huizen.

Ik vind oude huizen ook veel leuker dan nieuwe huizen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 23:12

Nyx schreef:Grappig dat je niet wist dat ze in Nederland bestonden. Hier zijn ze volop.

Zit de badkamer niet beneden? Het is een oud huis en huizen uit die tijd hebben in de loop van de jaren hun badkamer aan het huis bijgebouwd. En dat is meestal beneden en aan de achterzijde van het huis.

Met van die schattige Victoriaans-achtige dakkapelletjes enzo? Nee, dat wist ik niet dat dat bestond.

Ja badkamer zit volgens het plattegrond inderdaad beneden. Niet handig dus, dan moet je dat echt verbouwen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sarah1985 wo 19 jun 2013 - 23:33

Rush schreef:Bij ons in Friesland staan best veel van dat soort huizen.

Ja inderdaad vlakbij ons staat ook zn huis . Die lijkt precies op die eerste
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  *Lookie* wo 19 jun 2013 - 23:34

Elliot: inderdaad een erg mooi huis. Ik zou zeker nog een keer gaan kijken en inderdaad dan afwachten of ze wat zakken. Toen wij ons nieuwe huis gingen bezichtigen wilden ze eerst ook niet echt zakken met de prijs, en 2 maanden later belden ze ons op dat ons bod alsnog geaccepteerd was als we het nog wilden. En dat wilden we ;-) dus wachten loont soms wel. (Al heb je er altijd mensen tussen die na 5 jaar nog de hoofdprijs verwachten)

Marin: Leuk topic, lekker binnenkijken in heel mooie huizen. Als we wat meer geld hadden dan wist ik het wel!

Laatst aangepast door *Lookie* op wo 19 jun 2013 - 23:37; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Dennenappel wo 19 jun 2013 - 23:36

Marin schreef:
Dennenappel schreef:

Link Funda

Haha ik vond het een behoorlijk grote tuin eigenlijk :PMet twee keer een groot grasveld en zo'n middenpad. Als ik zo'n tuin zou hebben, zou ik dolblij zijn smile

Maar het huis daarnaast (die jij zo mooi vindt) vind ik qua inrichting ook wel mooier hoor. Die heeft wel een iets kleinere tuin, volgens mij, maar zou ik ook nog heel blij mee zijn!
Ik had maar een grasveld gezien haha. Gelukkig is de tuin dan toch wat groter. Ik hou van grote tuinen!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Marin wo 19 jun 2013 - 23:36

Moet ik toch maar naar Friesland verhuizen Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: