Heftige menstruatie en een oplossing/ingreep.
+5
Darius
Nyx
Laurientje
Razz
Tiara
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Heftige menstruatie en een oplossing/ingreep.
...
Laatst aangepast door Sybella op wo 31 jul 2013 - 0:19; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Heftige menstruatie en een oplossing/ingreep.
Ik lees mee, ik zit met dezelfde vraag en mag ook niet meer aan de pil of een ander middel met hormonen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het ook altijd heel erg. Vooral de eerste 4 dagen ben ik zo ongesteld als een olifant. Ik voel me dan ook altijd heel slap en slik dan een aantal dagen van die ijzertabletjes. Ook duurt het bij mij ook nog eens 6 á 7 dagen voordat ik het kwijt ben. Terwijl als ik de pil slik het binnen 4 dagen weg is en dan is het ook niet zo erg. Ivm een kinderwens slik ik nu al 1,5 jaar geen pil. Maar straks wil ik dat wel weer gaan doen.
Volgens mij kan je er weinig aan doen naast een koperspiraaltje ed dingen nemen. Misschien een keer langs de huisarts om een keer te overleggen wat het beste voor je kan zijn?
Volgens mij kan je er weinig aan doen naast een koperspiraaltje ed dingen nemen. Misschien een keer langs de huisarts om een keer te overleggen wat het beste voor je kan zijn?
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik heb juist altijd begrepen dat een koperspiraal het juist nog wat heftiger kan maken..
Ik heb het zelf ook heel erg, heb behoorlijke PMS klachten, bij mij werkt dus de pil prima, maar daar heb jij niets aan natuurlijk..
Ben je al eens bij een homeopaat geweest?
Ik heb het zelf ook heel erg, heb behoorlijke PMS klachten, bij mij werkt dus de pil prima, maar daar heb jij niets aan natuurlijk..
Ben je al eens bij een homeopaat geweest?
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Omdat ik een heftige menstruatie heb en waarschijnlijk door cystes op de baarmoeder, werd mij de prikpil geadviseerd. Toevallig was ik gisteren even wat aan het lezen over de prikpil, omdat ik nu twijfel of ik het gebruik wil doorzetten, en volgens mij bevat deze ook geen hormonen?
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Nyx schreef:Omdat ik een heftige menstruatie heb en waarschijnlijk door cystes op de baarmoeder, werd mij de prikpil geadviseerd. Toevallig was ik gisteren even wat aan het lezen over de prikpil, omdat ik nu twijfel of ik het gebruik wil doorzetten, en volgens mij bevat deze ook geen hormonen?
Huh? Prikpil lijkt mij juist wel hormonen te hebben.. Hoe werkt het anders?
Laurientje- Prater
http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1883/prikpil
Hier een link, bevat wel hormonen maar andere dan bijv de pil
Laurientje- Prater
...
Laatst aangepast door Sybella op wo 31 jul 2013 - 0:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Prikpil zit juist een hele zooi hormonen in, voor mij nooit meer de prikpil.
Ik heb een Mirena ik was ook altijd gigantisch ongesteld, maar daardoor niet meer, maar ik weet niet of je die mag?
Ik heb een Mirena ik was ook altijd gigantisch ongesteld, maar daardoor niet meer, maar ik weet niet of je die mag?
Gast- Gast
Laurientje schreef:http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1883/prikpil
Dat bedoelde ik inderdaad.
Maar fijn dat het eventueel iets kan zijn, Sybella.
Zazou, heb jij zoveel bijwerkingen gehad van de prikpil? Want ik merk er helemaal niets van. Ik ben momenteel gestopt met de prikpil, maar ik merk geen verschil met toen ik hem wel trouw nam. Ja, enig nadeel. Ben ongesteld. Grrrr!
Nyx- Kletskop
Ik werd daarna niet meer ongesteld en had geen eisprong meer enzo, dus toen we voor een kindje wilde gaan heeft het zoveel ellende gebracht.
Gast- Gast
Sybella, wat ik weet is dat de prikpil juist niet mag hoor! Op internet kan je ook wel folders vinden.
De prikpil heeft ook wel wat nadelen oa afname van de botdichtheid en wat Zazou aangeeft is ook typerend voor de prikpil.
De prikpil heeft ook wel wat nadelen oa afname van de botdichtheid en wat Zazou aangeeft is ook typerend voor de prikpil.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
De gynaecologen die ik heb gesproken zijn ook zeer tegen de prikpil bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gekregen en/of nog een kinderwens hebben.
Gast- Gast
Klinkt heel stom, maar op de Ouders natuurlijk beurs heb ik bij een standje met wasbaar maandverband de tip gekregen om geen koffie meer te drinken en magnesium te gaan slikken. Daar ben ik deze maand mee begonnen (ik smokkel wel af en toe met 1 kopje koffie per dag!) maar volgens mij is magnesium het wondermiddel. Ik ben nu ongesteld, maar het is allemaal veel minder dan mijn vorige menstruaties. Ik heb ook bijna geen PMS klachten en ik heb ook nog geen buikpijn gehad.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Zazou schreef:De gynaecologen die ik heb gesproken zijn ook zeer tegen de prikpil bij vrouwen die nog geen kinderen hebben gekregen en/of nog een kinderwens hebben.
Ik ben een twijfelaar. Ik weet nog niet goed of ik kinderen wil. De huisarts is hier van op de hoogte en heeft mij toch de prikpil geadviseerd. Het is een goed ingelezen man, dus geloof niet dat hij het zo maar zou voorschrijven.
Het was juist zo dat ik cystes op mijn baarmoeder had en de keus had om of geopereerd te worden of terug aan de prikpil te gaan. Mijn huisarts heeft letterlijk gezegd; Zolang je voor de komende jaren nog geen kinderwens hebt, dan is dit voor nu de beste keuze. Krijg je wel een kinderwens, dan kom je bij mij terug en gaan we bespreken wat en hoe we het gaan doen".
Snap wel dat een huisarts minder is ingelezen dan een gynaecoloog, maar geloof niet dat mijn huisarts iets zou doen zonder zich ingelezen te hebben.
Nyx- Kletskop
Ik ben ook altijd heftig en lang (10 dagen) ongesteld.
Ik heb een mirena spiraal laten zetten, maar had alleen maar bliedverlies en vreselijke koppijn.
Ik wil ook niet meer aan de pil dus ik moet het er maar mee doen.
Koper spiraal krijg je juist meer bloedverlies van.
Ik heb een mirena spiraal laten zetten, maar had alleen maar bliedverlies en vreselijke koppijn.
Ik wil ook niet meer aan de pil dus ik moet het er maar mee doen.
Koper spiraal krijg je juist meer bloedverlies van.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
...
Laatst aangepast door Sybella op wo 31 jul 2013 - 0:20; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Als je zeker weet dat je een voltooid gezin hebt, is de novasure een g
goede optie. Ik zou dat wel onder een roesje laten uitvoeren, tenzij je een heel hoge pijngrens hebt..
goede optie. Ik zou dat wel onder een roesje laten uitvoeren, tenzij je een heel hoge pijngrens hebt..
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Wou al gaan zeggen, als je een NovaSure ingreep laat doen kun je geen kinderen meer krijgen.
Nuvaring misschien een optie?!
Nuvaring misschien een optie?!
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
En een implanon? Dat is zo'n staafje in je arm. Ik heb er geen ervaringen mee, dus ik heb geen idee of het iets is wat bij jou past, of juist niet.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ingreep aan mijn kaak
» Heftige dingen..
» Pfff, heftige dag! (update pag. 10)
» Bully, heftige docu op ned 3.
» Heftige gebeurtenissen op het jeugdjournaal.
» Heftige dingen..
» Pfff, heftige dag! (update pag. 10)
» Bully, heftige docu op ned 3.
» Heftige gebeurtenissen op het jeugdjournaal.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: