Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ingreep aan mijn kaak

+4
Linnie1985
Monte
girli
claudiaveronique
8 plaatsers

Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Ingreep aan mijn kaak

Bericht  claudiaveronique zo 26 jun 2011 - 5:08

Morgen krijg ik een ingreep aan mijn kaak. 1 van mijn wortels ligt bloot omdat het tandvlees helemaal terug getrokken is. Ze halen dan tandvlees uit mijn gehemelte achter mijn achterste kiezen en hechten dat onderin om de wortel weer te bedekken. Ik had het al heel lang geleden moeten laten doen maar heb het elke keer uitgesteld maar ja hoe langer je wacht hoe erger het wordt. Ik zie er onwijs tegen op terwijl de assistente zei dat het echt mee valt. Heeft iemand hier ervaring mee?
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  girli zo 26 jun 2011 - 6:39

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel beterschap wensen. Het klinkt als een best wel ingrijpende ingreep.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Monte zo 26 jun 2011 - 6:52

girli schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel beterschap wensen. Het klinkt als een best wel ingrijpende ingreep.
+1
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Linnie1985 zo 26 jun 2011 - 8:58

Ik heb alleen ervaring met een overbeet.

Daar hebben ze mijn onderkaak voor moeten breken en naar voren gezet. Is alweer 2 jaar geleden. Ik heb iets van 6 weken heel moeilijk kunnen eten, via het ziekenhuis moest ik speciale sapjes drinken waar voedingsstoffen die je nodig hebt in zitten.
Het klinkt enger dan het is. Het heeft natuurlijk wel veel pijn gedaan, maja wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Succes!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  claudiaveronique di 28 jun 2011 - 5:18

Het is mij echt tegen gevallen. De operatie zelf niet maar hoe ik mij nu voel wel. Mijn gehemelte is aan 1 kant helemaal opgezwollen waar ze hebben moeten snijden en ik heb meer dan 25 hechtingen in mijn mond. Eigenlijk moet ik donderdag weer werken maar zit er wel over te denken om mij ziek te melden (ik heb nu vrije dagen opgenomen).
En ik heb HONGER maar eten lukt ook niet, ik moet alles half verteerd doorslikken. Gelukkig komt mijn vriend zo thuis met verse aspergesoep die mijn schoonmoeder voor mij heeft gemaakt!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Monte di 28 jun 2011 - 5:52

Jeetje wat naar, 25 hechting is ook wel heel veel :shock:
Vloeibaar eten helpt wel en je krijgt zo toch eten binnen.
Ik wens je heel veel beterschap(enne gewoon ziek melden, dit lijkt me wel een geldige reden en dan knap je ook wat sneller op)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  claudiaveronique di 28 jun 2011 - 5:56

Monte schreef:Jeetje wat naar, 25 hechting is ook wel heel veel :shock:
Vloeibaar eten helpt wel en je krijgt zo toch eten binnen.
Ik wens je heel veel beterschap(enne gewoon ziek melden, dit lijkt me wel een geldige reden en dan knap je ook wat sneller op)

Ja ik ga morgen ochtend gelijk mijn werk bellen!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Zora di 28 jun 2011 - 6:37

Jeetje wat heftig! Heb je goede pijnstillers? Hoop dat de aspergesoep een beetje smaakt. Sterkte!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Middleme di 28 jun 2011 - 6:52

Helpt het niet om zachte dingen te eten, die je met je tong op je verhemelte fijn maakt? Na mijn kaakoperatie (ze ehbben aan beide kanten het groeicentrum en dus mn kaakkopjes, weggehaald) mocht ik eerst niet kauwen en deed ik dat.... Kost wel ff kracht en energie maar op die manier krijg je wel wat binnen. en verder, veel soep en vla e.d.

sterkte!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Happydobby di 28 jun 2011 - 20:50

Sterkte, hopelijk gaat het snel beter.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  claudiaveronique di 28 jun 2011 - 23:36

Middleme schreef:Helpt het niet om zachte dingen te eten, die je met je tong op je verhemelte fijn maakt? Na mijn kaakoperatie (ze ehbben aan beide kanten het groeicentrum en dus mn kaakkopjes, weggehaald) mocht ik eerst niet kauwen en deed ik dat.... Kost wel ff kracht en energie maar op die manier krijg je wel wat binnen. en verder, veel soep en vla e.d.

sterkte!

Ik kan het helaas niet tegen mijn gehemelte fijn maken want aan 1 kant zitten 10 hechtingen op 2 plekken. Vanochtend zeurde het heel erg op 1 plek onderin dus wilde voorzichtig even kijken in de spiegel viel ik gewoon bijna flauw. Helemaal duizelig en zweten toen ben ik op de bank gaan liggen en was het na 5 minuten over. Ik heb het gewoon zwaar onderschat. Vanochtend heb ik mij ziek gemeld op mijn werk dus hoef pas dinsdag weer aan de slag. Ook zou ik vandaag nieuwe extensions krijgen maar die afspraak heb ik afgezegd, balen maar moet er nu niet aan denken dat ze 4 uur lang aan mijn hoofd gaan lopen trekken. Dank voor alle lieve reacties!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:38

Wat vervelend zeg dat de ingreep zo tegenvalt! Goed dat je je ziek gemeld hebt, kun je er rustig van bij komen. Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  minoessepoes wo 29 jun 2011 - 6:09

Ik heb mijn kaakkopje volledig afgebroken gehad en ben daar dus ook aan geopereerd. Mijn tanden zaten met een soort van beugel strak op elkaar vast gemaakt, dus een beetje anders maar ik heb daardoor misschien wel wat tips voor je qua eten.

Ik at als ontbijt drinkontbijt, die heb je van verschillende merken en het vult redelijk. Maar je zou ook iets van brinta of havermout kunnen eten als je je mond wel gewoon open kan.

Als lunch at ik ook vaak gewoon soep, toen ik mijn mond een stukje open kon doopte ik een beetje brood in de soep en dan kan je het zo op "sabbelen".

's Avonds at ik vanzelfsprekend weer soep, maar dan wat vullender, je kan goed aardappelsoep maken, of (lekker winters) erwtensoep vult bijvoorbeeld ook al veel beter, lekker soep maken met veel groenten en daarna de staafmixer er door!

En dan kan je natuurlijk nog lekker vla, yoghurt enz eten. Maar ook smoothies bijvoorbeeld als tussendoortje!

Ik hoop dat je er snel wat minder last van hebt en dat je je snel een stukje beter voelt! Heel veel beterschap!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  claudiaveronique wo 29 jun 2011 - 22:11

minoessepoes schreef:Ik heb mijn kaakkopje volledig afgebroken gehad en ben daar dus ook aan geopereerd. Mijn tanden zaten met een soort van beugel strak op elkaar vast gemaakt, dus een beetje anders maar ik heb daardoor misschien wel wat tips voor je qua eten.

Ik at als ontbijt drinkontbijt, die heb je van verschillende merken en het vult redelijk. Maar je zou ook iets van brinta of havermout kunnen eten als je je mond wel gewoon open kan.

Als lunch at ik ook vaak gewoon soep, toen ik mijn mond een stukje open kon doopte ik een beetje brood in de soep en dan kan je het zo op "sabbelen".

's Avonds at ik vanzelfsprekend weer soep, maar dan wat vullender, je kan goed aardappelsoep maken, of (lekker winters) erwtensoep vult bijvoorbeeld ook al veel beter, lekker soep maken met veel groenten en daarna de staafmixer er door!

En dan kan je natuurlijk nog lekker vla, yoghurt enz eten. Maar ook smoothies bijvoorbeeld als tussendoortje!

Ik hoop dat je er snel wat minder last van hebt en dat je je snel een stukje beter voelt! Heel veel beterschap!

Lief van je, dank voor alle eet tips!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 7:25

Voel je je al wat beter? Het is natuurlijk niet te vergelijken maar toen ik een beugel kreeg had ik ook een paar dagen zo'n pijn aan mijn mond. Pijn aan je mond is echt verschrikkelijk. Je wordt er zo moe van.
Toen ik net mijn tongpiercing (die ik nu niet meer heb) had laten zetten had ik ook echt zo'n dikke tong dat ik niet kon eten. Dat is zo vermoeiend.

Heel veel beterschap! Je mond staat er wel om bekend om snel te genezen dus dat hoop ik maar voor je:).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  claudiaveronique do 30 jun 2011 - 22:13

Powerbabe schreef:Voel je je al wat beter? Het is natuurlijk niet te vergelijken maar toen ik een beugel kreeg had ik ook een paar dagen zo'n pijn aan mijn mond. Pijn aan je mond is echt verschrikkelijk. Je wordt er zo moe van.
Toen ik net mijn tongpiercing (die ik nu niet meer heb) had laten zetten had ik ook echt zo'n dikke tong dat ik niet kon eten. Dat is zo vermoeiend.

Heel veel beterschap! Je mond staat er wel om bekend om snel te genezen dus dat hoop ik maar voor je:).

Lief berichtje pb, dank je wel! Ik voelde mij gisteravond en vanochtend echt vreselijk zoveel pijn dus toch de praktijk maar weer gebeld en mocht om half 11 langskomen. Mijn vriend heeft mij erheen gebracht en ik was zo nerveus toen ik naar binnen moest maar alles beter dan die pijn. Dus hij keek even en zag gelukkig geen ontsteking maar wel een hechting die los zat. Die heeft hij weg gehaald en ik voel mij nu al wat beter, waarschijnlijk heeft het gewoon lopen irriteren daar. Nu even nieuwe pijnstillers halen en hopen dat ik maandag weer helemaal opgeknapt ben! Zie er nog wel uit als een hamster na een prednison kuurtje laughcry
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 1:36

Wat fijn dat je langs mocht komen en dat je je nu wat beter voelt!
Ik heb vanochtend ook een bezoekje gebracht aan de kaakchirurg om mijn verstandkiezen te laten verwijderen, dus ik weet een kleeiinn beetje hoe je je nu voelt. Heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk voel je je maandag weer top!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  claudiaveronique vr 1 jul 2011 - 5:04

Powerbabe schreef:Wat fijn dat je langs mocht komen en dat je je nu wat beter voelt!
Ik heb vanochtend ook een bezoekje gebracht aan de kaakchirurg om mijn verstandkiezen te laten verwijderen, dus ik weet een kleeiinn beetje hoe je je nu voelt. Heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk voel je je maandag weer top!

En is het je mee gevallen? Hoe voel je je nu? Rustig de tijd nemen om te herstellen hoor niks overhaasten. Heb je goede pijnstillers gekregen? Jij ook beterschap en laat je maar een beetje verwennen door je vriendje!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingreep aan mijn kaak Empty Re: Ingreep aan mijn kaak

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum