Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen wasbare luiers

+10
Razz
Silver
Parisienne
PapillonRose
Fiwen
Teddyaapje
Star007
Darius
Pink!
snoezel
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Caroow vr 21 jun 2013 - 8:38

Maar als ze poepen in het zwembad, dan loopt het er niet uit? 

Ik heb wel wegwerp zwemluiers klaarliggen, maar nog nooit gebruikt, dus ik weet ook niet hoe die werken smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Darius vr 21 jun 2013 - 8:39

snoezel schreef:
Caroow schreef:Wat leuk, die wasbare zwemluiers. Maar hoe werkt dat?

Volgens mij hetzelfde als weggooi zwemluiers... Houden alleen evt ontlasting binnenboord... 
Alleen hoef je ze naderhand niet weg te gooien (ook al moet ik bekennen dat ik dat ook niet altijd deed bij de weggooivariant, even laten drogen en ze konden best nog een keer aan angel)
Nou, afgelopen meivakantie had Pepijn in het zwembad in z'n zwemluier gepoept. Echt gewoon gadverdamme! Ik was blij dat ik die zwemluier van z'n kont kon afscheuren, in de prullenbak kon gooien, hem kon afspoelen onder de douche en een schone zwemluier aan. 

Ik vind wasbare luiers wassen waar ontlasting inzit niet erg, maar niet als ze in het zwembad hebben gepoept! Daar ga ik dus echt niet aan beginnen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Caroow vr 21 jun 2013 - 8:40

Hmm, geen aanrader dus? Die zwemluiers zijn best prijzig dus dan in zo'n wasbare wel handiger als we straks gaan babyzwemmen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen vr 21 jun 2013 - 8:55

Ik vind een wasbare zwemluier juist ideaal. Als ze erin gepoept heeft haal ik het 'ergste' eruit met wc papier en dat spoel ik door de wc. De luier spoel ik uit met water en zeep (gewoon handzeep) en meestal is het in de zon binnen een half uurtje droog.

Ik heb er trouwens twee van Imse Vimse en die vind ik heel fijn. Leuke printjes, mooie kwaliteit (al heel vaak gewassen en nog steeds goed) en ze passen mooi rond de beentjes (lees: geen poeplekkage :P)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen vr 12 jul 2013 - 6:53

Even dit topic up-en hoor.

Heb vandaag van het gezin waar ik nu aan het werk ben 3 Tots Bots all-in-one luiers mogen lenen om uit te testen. Ik was eigenlijk van plan om volgende week te gaan testen als ik vrij was maar toen J ze dag wilde ze meteen proberen en ze wilde hem niet meer uit toen ze naar bed ging :p
Mijn eerste ervaring is dus heel positief maar we gaan volgende week wat meer testen en dan zal ik ook uitgebreid mijn ervaringen delen.

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 9hpr
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Teddyaapje di 16 jul 2013 - 22:53

Ik ben zojuist overstag gegaan en heb 15 easyfit luiers van tots bots besteld met flinke korting (16,50 p/st). Op deze site hebben ze verder geen andere benodigdheden zoals inlegvellen oid. Wat heb ik er nog meer bij nodig? En zouden 15 luiers voldoende zijn voor de baby en T.? T. is zo goed als zindelijk dus voor hoelang hij ze nodig heeft weet ik niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen wo 17 jul 2013 - 0:49

Ik test nu ook de easyfit en heb er geen inlegvellen in zitten, gezin waar ik ze van geleend heb hadden dit wel maar ik vond die inlegvellen niet lekker aanvoelen. Doe er nu bij het testen nog wel een booster onder maar die had ik al.
Ik zou gewoon kijken of het voldoende absorbeert en anders kun je er nog een extra booster tussen doen maar die kun je ook van een ander merk kopen of zelf maken.

Waar heb jij de luiers besteld want voor die prijs wil ik ze ook wel hebben!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Teddyaapje wo 17 jul 2013 - 0:54

Ik heb de hele voorraad ingekocht dus ze hebben ze niet meer Fiwen! Het was bij sofie-store.be. Ik kwam per toeval via d&v hierbij uit.
Hoe bevallen de luiers je tot nu toe?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen wo 17 jul 2013 - 1:01

Dat is jammer! (Wel fijn voor jou natuurlijk!)

De luiers bevallen heel goed, J wil geen 'gewone' luier meer aan. Vanmorgen heeft ze een luier 5 uur aan gehad en hoewel de luier goed vol zat waren haar kleren nog gewoon droog dus niks doorgelekt. En dat was mijn grootste 'angst' bij wasbaar dus dat valt me echt alles mee. Ze heeft net gepoept dus mag voor het eerst een wasbare poepluier gaan verschonen hahaha.

Edit: poepluier viel me alles mee, maar denk dat ik toch ook maar op zoek ga naar fijne/zachte inlegvellen want moest er nu echt de douchekop op zetten om het schoon te krijgen en dat is onderweg natuurlijk niet handig. (Moet er wel bij zeggen dat ze normaal vastere ontlasting heeft en dan kun je het natuurlijk makkelijker in de wc gooien en doorspoelen)

Nu maar eens verder gaan zoeken naar een mooie aanbieding, want wil toch eigenlijk wel echt gaan overstappen maar ik vind het zo duur...
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel wo 17 jul 2013 - 1:34

Even snel tussendoor: Ik heb fleeceinleggers! Ben ik erg blij mee, vind ze eigenlijk fijner dat mijn papierenrol! Die wordt echt nat, fleece blijft lekker droog. Je schut het af en volgens mij neemt fleece echt nauwelijks op, dus vies wordt het eigenlijk ook niet. Je spoelt het af en het is weer bijna geheel schoon...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Teddyaapje wo 17 jul 2013 - 1:42

Die kan ik denk ik wel makkelijk zelf maken van fleece? Gewoon fleece in de goede afmeting knippen en that's it?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen wo 17 jul 2013 - 2:06

Ohw dat is een goed idee Snoezel!

Waar heb jij trouwens de bamboe stof gehaald voor die boosters die jij zelf gemaakt hebt?

Heb nu trouwens een webshop in Engeland gevonden die ook naar Nederland verzend en die is echt veel goedkoper dan hier. Als je meer dan 1 luier besteld is het inclusief verzendkosten al goedkoper dan in een Nederlandse webwinkel.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel wo 17 jul 2013 - 5:15

Ja hoor, je kan ze gewoon van een fleece deken knippen...

Ik heb toen zelf inleggers gemaakt. Was zelfs nog van plan om luier a la bamboozle te maken (dus 2 ledig systeem met losse overbroek). Je kan bij de Xenos handdoeken kopen gemaakt van bamboe!
Verder had ik de buitenste lagen dus van die bamboehanddoek gemaakt en van binnen 2 lagen microvezel (gewoon van van die schoonmaakdoekjes bij de action Wink)... Wel goed vastzetten, anders gaan de binnenlagen schuiven IN de buitenlagen en dat zit natuurlijk niet lekker als ie gehobbeld zit... O ja, en even van tevoren paar keer wassen voor je gaat knippen en naaien... Anders krimpt het ene harder dan het ander... 

Wat leuk fiwen! Welke site?
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen wo 17 jul 2013 - 5:45

Dan ga ik binnenkort maar eens langs de Xenos Very Happy
Was van plan om gewoon 4 lagen op elkaar te leggen en dan aan elkaar te locken met een mijn lockmachine.

Luiers heb ik gevonden bij babipur.co.uk
Man is ook over gehaald dus waarschijnlijk straks bestellen en dan wachten tot ze binnen komen smile

Ben van plan er 10 te bestellen. Heb vandaag 3 luiers gebruikt maar als ze niet had gepoept toen ok net verschoond had was 2 ook voldoende geweest. Dus dan heb ik voor 3 à 4 dagen luiers ('s nachts wil ik gewone luiers gebruiken ivm heel veel plassen).
Zou 10 dan genoeg zijn? Ja toch!?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen wo 17 jul 2013 - 7:09

:cheering: 
Net 10 luiers besteld! 5 witte en 5 "frugi rainbow spots' en 2 rollen inleggers voor papa (die ging alleen accoord met wasbaar als er ook inleggers zouden komen) 

Hopelijk komen ze snel binnen want 3 luiers is echt te weinig :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  mzcharlotte za 27 jul 2013 - 20:41

@ Teddyaapje, gebruik je nu ook wasbare luiers voor de jongste? Hoe is jouw ervaring?

Ik lees hier vooral de ervaringen met wat oudere kindjes. Omwille van het milieu zou ik echt willen overwegen om wasbare luiers te gaan gebruiken. Mijn man trok zijn neus op; "dat stinkt toch verschrikkelijk?", zei hij. Ik denk dat het wel meevalt althans niet meer dan wegwerpluiers, maar:

- Hoeveel newborn luiers heb je nodig? (tot 5,5 kg)
- Hoeveel luiers heb je daarna nodig?
- Zijn de boosters ook uitwasbaar? (Ja toch?)
- Wat doe je onderweg?
- Was je de luiers meteen, of heb je daar een afsluitbare wasmand voor?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Darius za 27 jul 2013 - 21:15

mzcharlotte schreef:@ Teddyaapje, gebruik je nu ook wasbare luiers voor de jongste? Hoe is jouw ervaring?

Ik lees hier vooral de ervaringen met wat oudere kindjes. Omwille van het milieu zou ik echt willen overwegen om wasbare luiers te gaan gebruiken. Mijn man trok zijn neus op; "dat stinkt toch verschrikkelijk?", zei hij. Ik denk dat het wel meevalt althans niet meer dan wegwerpluiers, maar:

- Hoeveel newborn luiers heb je nodig? (tot 5,5 kg)
- Hoeveel luiers heb je daarna nodig?
- Zijn de boosters ook uitwasbaar? (Ja toch?)
- Wat doe je onderweg?
- Was je de luiers meteen, of heb je daar een afsluitbare wasmand voor?

Ik vind wasbaar zelf wat handiger vanaf een maand of 9 / 10.

Ik heb nu 7 luiers per kind, en snachts wegwerp. Dat komt ondat ze beiden in de ochtend poepen, dus dan hoef ik geen poepluiers te wassen. (Wat best meevalt hoor, dat wassen). Boosters kun je gewoon wassen.

Onderweg doe ik luiers gewoon in een plastic zak, maar er bestaan ook wetbags.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Teddyaapje za 27 jul 2013 - 23:11

Ik heb ze nog niet binnen, verwacht ze komende week. Ik wil ze ook voor de jongste gebruiken maar moet even kijken hoe t zit met de pasvorm.Zodra ik ervaring heb laat ik t je weten!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers - Pagina 2 Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum