Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen wasbare luiers

+10
Razz
Silver
Parisienne
PapillonRose
Fiwen
Teddyaapje
Star007
Darius
Pink!
snoezel
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel di 18 jun 2013 - 23:02

Het kwam net in een ander topic naar voren, en maar even een apart topic ervan maken: Wasbare luiers. Ben benieuwd naar jullie ervaringen! 
Ik heb toen op de ouders natuurlijk beurs een goedkope gekocht en baal dat ik ze niet veeelll eerder tegen ben gekomen. Wat een uitkomst die dingen! Ik gebruik ze nu alleen nog voor tijdens middagslaapjes, voor de zekerheid als we lang in de auto moeten of ergens heen gaan waar ze niet kan plassen en s nachts.

Ik ben nog zoekenden en heb er nu meerderen. Op de beurs heb ik een luier meegenomen van pandababy.nl. Deze is met drukkers om ze te sluiten. 

De eerste keren vond ik het wel wat gepriegel en dacht het uitgevonden te hebben met 2 duurdere met klittenband. De drukkertjes die je op de voorkant ziet, zijn om bv bij een jonger kind het luiertje kleiner te kunnen maken. Ik heb deze toen besteld bij babybum.nl:
Totsbots easyfit:
Ervaringen wasbare luiers F579461cb16a8e8a36f8443a9b613f53.image.550x550Totsbots easyfit

 Het is een zogenaamde pocketluier, er zit een vakje in waar je extra inleggers in kan doen. Ik denk dat je daar niet zonder kan als je kind wat ouder is en een plas toch echt wel bestaat uit een redelijke plons... 

Deze heb ik ook nog besteld:
Rump-a-rooz met klittenband:
Ervaringen wasbare luiers 8a55e0ef6babaedbbd8e6b9cb630bc81.image.550x550 
Voordeel vind ik van deze dat er een opstaand randje in zit, net als bij een gewone luier. Dus niet alleen het elastiek rond de benen die het vocht binnen moet houden. Hier zie je duidelijk het extra opstaande randje bij de benen... Ook de inlegger die je erin kan doen is super fijn!
Verder dan de inlegger ben IK niet gekomen, want toen ik mijn dochter deze luier aantrok en ze bukte scheurde het klittenband open! Ik heb gemaild naar de fabrikant en ik schijn de enige met die klacht te zijn... Tja. In ieder geval, ligt verder voor de sier in de kast,erg zonde van deze ERG dure luier. Misschien voor een eventuele tweede...

Ik heb vervolgens na dit klittenband debacle bij pandababy.nl nog wat goedkope luiertjes gekocht en ben daar super blij mee: 
Ervaringen wasbare luiers Hartjef 
Ervaringen wasbare luiers AapwitfErvaringen wasbare luiers Uil_roze
Ervaringen wasbare luiers Beestenboels
Ze zijn verder heel simpel, maar goed, het functioneert gewoon prima hier. Gewoon wat extra inleggers erin (doe er altijd 3 of 4, zeker s nachts), goed strak dicht te doen (van belang omdat het anders er langs kan komen). Die inleggers heb ik ook zelf gemaakt van bamboe-handdoeken en microvezel Laughing Dezelfde inleggers van pandababy zijn mijn favoriete inleggers daarna trouwens. Lekker groot en goed absorberend (beter dan alleen van bamboe die ik bij babybum heb gekocht)

Ik wil ook nog een luier in 2en kopen. Dus een hele bamboe (dus gehele absorberende) en daaroverheen een losse overluier.

Officieel zijn die luiers ook allemaal tot 15 a 16 kg. L is 16 kg en je merkt gewoon dat sommige luiers daar moeite mee hebben. Maar ik vind ze verder ideaal. Vooral die van pandababy, die oppervlakte blijft gewoon ook het droogst. Soms moet ik echt van binnen de inleggers voelen of ze geplast heeft, omdat ik dat aan de oppervlakte niet voel (=fleece)

Verder leg ik altijd een inlegvel van fleece in de luiers als ik denk dat ze ontlasting zal hebben. Vind ik gewoon fijner voelen dan die papieren inleggers.

Ja, dat waren mijn ervaringen... Laughing Ben benieuwd naar die van jullie


Laatst aangepast door snoezel op di 18 jun 2013 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Pink! di 18 jun 2013 - 23:14

Ik heb ook wasbare luiers, heb van die eerste ie jij ook hebt en daar verschillende van, die vind ik erg fijn maar helaas krijgt mijn dochter nu uitslag ervan Sad Ik hoop ze voor een derde weer te kunnen gebruiken.

Ik heb ook een 2 in 1 gehad dat vond ik niks en heb die geruild ( en opgelicht) dus nu alleen de all in one.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Darius di 18 jun 2013 - 23:42

Ik reageer vanavond even!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Star007 wo 19 jun 2013 - 0:43

Maar als je bijvoorbeeld een dagje weg bent, waar laat je een luier met poep (of plas) dan?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Teddyaapje wo 19 jun 2013 - 1:06

Ik lees mee! Twijfel nog steeds of ik ze bij de 2e wil gaan gebruiken!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel wo 19 jun 2013 - 1:10

Star007 schreef:Maar als je bijvoorbeeld een dagje weg bent, waar laat je een luier met poep (of plas) dan?
 

(ligt het aan mij of is quoten tegenwoordig  vreeemmmd?)
Maar de poep gooi je weg door de wc. Daarvoor gebruik je die inleggers... Verder doe je de luier in een daarvoor bestemd zakje.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Pink! wo 19 jun 2013 - 1:17

Of je gebruikt voor dagjes weg een wegwerp luier.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Fiwen wo 19 jun 2013 - 1:36

Bedankt voor je uitgebreide uitleg met je ervaring!

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik nog zal overstappen op wasbaar. J is nu bezig met zindelijk worden maar het wil haar nog niet zo lukken. Ze wil liever geen luier aan maar plassen op de wc en potje lukt nog niet (ze wil er wel op zitten maar steeds maar heel kort) en als ze een luier aanheeft voelt ze totaal niet of ze geplast heeft.
Als ze een keer per ongeluk op de grond plast is ze helemaal over stuur dus dat vind ik ook niet de optie (haar dus maar gewoon de hele dag zonder luier laten lopen).
Nu heb ik vandaag 2 oefenbroekjes met extra inleggers gekocht om dat eens te proberen met het idee dat ze dan wel een natte broek voelt (en dus goed voelt als ze geplast heeft) maar dat haar kleding (en mijn bank etc.) niet nat zijn.
En nu twijfel ik dus of ik ook een paar echte wasbare luiers zal kopen zodat ze die ook aan kan als we overdag weg gaan... Maarja, het is wel weer een flinke uitgave, en ik heb geen idee hoeveel ik er dan moet kopen...
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel wo 19 jun 2013 - 6:12

Fiwen:
Je kan allicht proberen of het oefenbroekje werkt en zo ja, dan eens kijken voor een echte wasbare luier... Ik denk dat het oefenbroekje niet zoveel vocht vasthoudt? Ik las iig van de broekjes van de hema dat ze niet echt een hele peuterplas op kunnen vangen, maar misschien met inleggers (als daar genoeg ruimte voor is)... Ik heb geen idee. 

Jij zit toch ook op het dragen-en-voeden-forum? Misschien kan je daar anders tweedehands een luiertje overnemen. Ook al moet je even goed kijken, want soms gaan ze daar voor ongeveer de nieuwprijs weg... Dan schiet het nog niet echt op.

Ik heb zelf maar 5 luiertjes. Ik heb daar meer dan genoeg aan, meer dan 2 gebruikt ze er niet op een dag... Ik heb alleen te weinig inleggers, maar ik moet eigenlijk hoog nodig achter mijn naaimachine gaan zitten. Ik heb toen bij die pandababy-luiers geen inleggers genomen, dan waren ze een stuk goedkoper...  (9 euro ipv 14)... En ik had al wat inleggers en ik dacht- kan best ff zelf wat in elkaar flansen

Lastig hoor met dat plassen. Het zou voor mij inderdaad ook geen optie zijn haar dan in haar blote billen te laten lopen en haar negatieve gevoelens aan het plassen te laten koppelen. Ik heb dat probleem met poepen. Ze weigert dat op de pot te doen, en ik weiger haar elke keer in haar onderbroekje te laten poepen, want dan is ze helemaal overstuur...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  PapillonRose wo 19 jun 2013 - 6:29

Wat een leuke luiertjes! Ik overweeg nu toch wel om er ook een paar te bestellen en te kijken of het wat is. Ze kan hier goed plassen op het potje, maar soms is ze zo druk bezig met spelen dat ze gewoon op de grond plast. En gewone luiers helpen er niet echt bij je kindje te laten voelen dat ze nat worden. En een plas op de grond ben ik niet zo fan van, als het soms meerdere keren per dag gebeurt.. Ik ga eens kijken bij pandababy denk ik!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel wo 19 jun 2013 - 7:33

Ik raad je dan wel de combinatieboosters (zijn die inleggers) te nemen Pappilonrose... Zijn iets dikker, nemen meer op en blijven daardoor beter zitten dan enkel bamboeinleggers...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Parisienne wo 19 jun 2013 - 8:15

Als je ze wast, binnen hoe lang zijn ze dan droog?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel wo 19 jun 2013 - 18:42

Ik stop ze altijd in de droger :O

Denk dat vooral de inleggers langer duren voor ze droog zijn, niet zozeer de luiers...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  PapillonRose wo 19 jun 2013 - 19:58

snoezel schreef:Ik raad je dan wel de combinatieboosters (zijn die inleggers) te nemen Pappilonrose... Zijn iets dikker, nemen meer op en blijven daardoor beter zitten dan enkel bamboeinleggers...
Bedankt voor de tip!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Pink! wo 19 jun 2013 - 20:15

Parisienne schreef:Als je ze wast, binnen hoe lang zijn ze dan droog?



De mijne zijn met een nachtje wel droog, maar als t zo warm is als nu dan sneller.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Darius wo 19 jun 2013 - 21:43

Ik heb er ook drie gekocht op de ouders natuurlijk beurs. Ik was al een hele tijd aan het twijfelen, maar nu ik ze 'gewoon' kon kopen, ben ik overstag gegaan.

Ik heb ook de easyfit van Totbots, en ze bevallen prima. Ik gebruik ze nu alleen voor Pepijn, en 's nachts heeft hij een wegwerpluier aan. Meestal heeft hij in de ochtend ontlasting, dus ik laat z'n nachtluier zo lang mogelijk om en daarna trek ik dan de wasbare luier aan. Hij heeft nu wel een paar keer gepoept in de wasbare luier, maar het valt me echt mee. Ik doe het dan gewoon in een emmer met warm water en een beetje groene zeep, flink door de emmer roeren en het dikste is er dan wel af. Dan gooi ik ze alledrie tegelijk in de wasmachine, samen met ons ondergoed en sokken en dan een programma van 60 graden met extra water. Ik doe er dan een wasbolletje met ecologisch parfumvrij waspoeder bij en twee uur later komt alles helemaal schoon uit de wasmachine. Dan hang ik het op. De droogtijd is ongeveer 5,5 uur.

Ik ga denk ik nog 1 easyfit bestellen voor Pepijn, met 4 luiers kan ik net even wat meer. En ik denk dat ik dan van Pandababy nog vier luiers voor Elise ga bestellen. Ik heb ook wat spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan.

Overigens doen wij het ook parttime hoor. Op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag doen we wasbaar (en snachts dus wegwerp) en op dinsdag, woensdag en donderdag wegwerp.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Silver do 20 jun 2013 - 0:08

Na hoeveel tijd zijn ze "af" en kun je ze weg gooien?
Het lijkt mij wel wat, op de 9maandenbeurs stonden ze ook, ben ze voorbij gelopen met de gedachte yeah right daar ga ik niet aan beginnen. Maar hoeveel zou het schelen qua kosten?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Razz do 20 jun 2013 - 0:25

Hoe duur is zo'n luier ongeveer? En wat is een goede site waar ik ze zsm binnen kan hebben?

Nu S. al een paar keer op het potje heeft geplast lijken ze me wel handig!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  LMCurious do 20 jun 2013 - 0:30

Vind het best interessant. Milou gaat heel goed plassen. ook als ze een gewone luier aan heeft. Alleen poepen niet. Dus dat is dan weer minder. Helaas geeft ze er ook niks om als ze geen luier om heeft. Dan hangt er zo'n drol in dr onderbroekje en loopt ze vrolijk verder. 

 Misschien toch maar eens kijken voor zoiets.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Elisabeth De Vos do 20 jun 2013 - 20:22

Hey, zo tof dat jullie eventueel wasbare luiers overwegen. Als je graag gebruikers aan het woord hoort, raad ik je de facebookgroep wasbare luiers aan. Een heel actieve groep waar je veel ervaringen kunt lezen en je met je vragen terecht kunt.

Elisabeth De Vos
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 20-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel vr 21 jun 2013 - 8:16

Razz schreef:Hoe duur is zo'n luier ongeveer? En wat is een goede site waar ik ze zsm binnen kan hebben?

Nu S. al een paar keer op het potje heeft geplast lijken ze me wel handig!

 Zijn verschillende sites
Mijn eerder genoemde www.pandababy.nl
Verder mijn andere luiertjes bij babybum.nl besteld

Maar er zijn nog meer webwinkeltjes, maar daar heb ik geen ervaring mee...
www.bumaround.nl
www.kaatjekatoen.nl schijnt ook erg goed te zijn.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel vr 21 jun 2013 - 8:23

Silver schreef:Na hoeveel tijd zijn ze "af" en kun je ze weg gooien?
Het lijkt mij wel wat, op de 9maandenbeurs stonden ze ook, ben ze voorbij gelopen met de gedachte yeah right daar ga ik niet aan beginnen. Maar hoeveel zou het schelen qua kosten?

Ik heb echt geen idee hoe lang ze meegaan. 

Over de kosten heeft KaatjeKatoen een leuke berekening gemaakt, ook al gaat die wel uit van hele dure variant luiers en niet de eerder genoemde luiers van bv pandababy (in "luiertaal" heten deze goedkope luiers trouwens Chineesjes smile)

©️ Kaatje Katoen versie 2/2013 
www.kaatjekatoen.nl
Kosten wasbare luiers: 
Aanschaf voordeelpakket Bamboozles Stretch € 503,50
aanschaf 3 extra overbroekjes maat 2 à € 12,50 € 38,85 
Totale aanschaf € 542,35 
Extra: 
waskosten: 234 x € 0,87 *) € 203,58 
Totaal * € 745,93 
Verder zijn er extra's die het luieren gemakkelijk maken, zoals luierinlegdoekjes, bedoeld om de 
ontlasting gemakkelijk uit een luier te verwijderen zodat deze gemakkelijker schoon te wassen is in de
wasmachine. De doekjes zijn verkrijgbaar als papieren inlegdoekjes op rol of wasbare doekjes. 
Rollen inlegpapier: 16 x € 6,50 **) € 104,00 
Totaal € 849,93 
Wasbare polyester doekjes, 10 x € 5,25 ***) € 52,50
Totaal € 798,43 
Bij de berekeningen zijn wij uitgegaan van de volgende gegevens: 
1. het aantal verschoningen voor een kind in wasbare luiers gedurende de luierperiode (2,5 jaar) 
is 4680 oftewel 1872 per jaar. 
2. er passen ongeveer 20 luiers in een wastrommel 
3. 1 op de 3 luiers krijgt een inlegvel 
4. als voorbeeldpakket hebben wij een voordeelpakket Bamboozle Stretch gekozen, de meest 
populaire luier van de afgelopen 4 jaar 
ad 1.: bronnen: Annemiek Bosma, Milieu Centraal en statistieken Luierservice Kaatje Katoen 
(gegevens 12 jaar) 
 ad 2 : voorgevormde luiers, er passen meer hydrofiele luiers in 1 trommel 
 ad 3: in het begin wordt er in elke luier een inlegvel gelegd (het is immers onbekend wanneer 
 de baby ontlasting zal hebben), later alleen in die luiers waarin ontlasting wordt 
 verwacht, gemiddeld is dit 1 op de 3 luiers. 
De onderbouwing van de cijfers: 
*) Het aantal wasbeurten is het aantal luiers gedeeld door 20 luiers per wastrommel = 4680:20 = 234 
 wasbeurten. Dit gedurende 2,5 jaar (= 130 weken) geeft als resultaat (234:130) 1,8 wasbeurten per 
 week -> afgerond 2. We zijn uitgegaan van 1 x wassen op 60°C en 1 x op 40°C. Volgens het Nibud 
 (zie www.nibud.nl) kost een wasbeurt op 40°C € 0,82 en op 60°C € 0,92. Het Nibud zegt: "De totale 
 kosten van een was in de wasmachine bestaan uit de kosten voor elektriciteit, water, waspoeder en 
 de afschrijving en het onderhoud van de wasmachine. De kosten gelden bij elektriciteitstarief (2013) 
 van 22,8 eurocent per kWh (incl. 21% BTW), watertarief van €1,06 per m3 (incl. heffing en 6% 
 BTW), waspoeder van € 0,14 per keer en afschrijving/onderhoud op basis van 2 wasbeurten per 
 week. " 
 Wij rekenen voor de duidelijkheid met het gemiddelde van deze 2 kosten, dus € 0,87 per 
 wasbeurt. 
**) De inlegvellen kosten per 100 stuks € 6,50. 
 1 op de 3 luiers voorzie je van een vel = 4680 : 3 = 1560 velletjes : 100 = 15,6 rollen -> afgerond 16. 
***) De wasbare kosten € 5,25 per 2 stuks, je hebt er ongeveer 20 nodig. 
Kostenvergelijking wasbare luiers en wegwerpluiers ©️ Kaatje Katoen versie 2/2013 
www.kaatjekatoen.nl
Wanneer je ervoor kiest om gebruik te maken van een droger, komen deze kosten er uiteraard ook bij. 
Volgens het Nibud bedragen de kosten voor een condensdroger € 1,20 per keer, voor een luchtdroger 
€ 1,15. Het is lastig aan te geven hoe vaak een droger gebruikt zal worden aangezien het gebruik sterk
zal variëren. Samengevat kunnen de kosten variëren van € 0,00 tot € 280,80 (geen droger gebruiken of 
na elke luierwas een condensdroger). 
Kosten wegwerpluiers: 
3 jaar en 2 maanden x 1872 = 5676 luiers 
Totale kosten: 5676 x € 0,23 € 1305,48 
Bij de berekening zijn wij uitgegaan van de volgende gegevens: 
1. Het aantal verschoningen per jaar is 1872. 
2. Gemiddeld zijn kinderen overdag zindelijk in wegwerpluiers met 38 maanden (3 jaar en 2 maanden). 
(Onderzoek uit 1996, gepubliceerd in het Nederlands Tijdschrift der Geneeskunde in 2003). 
3. Een wegwerpluier kost gemiddeld € 0,23 per stuk (zie www.degoedkoopsteluiers.nl), het gemiddelde 
van 308 prijzen. 
Bijkomende kosten: 
In sommige gemeenten moet je extra betalen voor je afval, zo heft de gemeente Haren in Groningen 
€ 0,20 per kg afval. Eén kind in wegwerpluiers zorgt jaarlijks voor 600 kg afval. Dit zou voor een 
inwoner van Haren een extra heffing betekenen van € 378,00 betekenen voor de luierperiode. 
In andere gemeenten moet je een vuilniszak aanschaffen voor je restafval, bijvoorbeeld de gemeente 
Nijmegen. Eén zak kost € 0,93. Voor ruim 3 jaar extra afval aan luiers – 165 zakken - ben je dan ruim 
€ 150,00 extra kwijt. 
* Het voordeel kan nog meer oplopen als je voor een goedkoper luierpakket kiest zoals luiers van het 
merk Bummis. De kosten (aanschaf, wassen, herbruikbare inlegdoekjes) bedragen dan € 380,85.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Caroow vr 21 jun 2013 - 8:24

Wat leuk, die wasbare zwemluiers. Maar hoe werkt dat?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  snoezel vr 21 jun 2013 - 8:34

Caroow schreef:Wat leuk, die wasbare zwemluiers. Maar hoe werkt dat?

Volgens mij hetzelfde als weggooi zwemluiers... Houden alleen evt ontlasting binnenboord... 
Alleen hoef je ze naderhand niet weg te gooien (ook al moet ik bekennen dat ik dat ook niet altijd deed bij de weggooivariant, even laten drogen en ze konden best nog een keer aan angel)
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Darius vr 21 jun 2013 - 8:37

Snoezel, volgens mij heb ik die berekening ook wel voorbij zien komen, maar ik vind het zo'n lap tekst, halverwege haak ik af. 

In ieder geval ga ik ervan uit dat ik 0,25 cent per wegwerpluier kwijt ben. Luiers zijn vaak wel iets goedkoper, maar hier betalen we ook per kg afval, dus vandaar dat ik op 25 cent ben gaan zitten. 

De wasbare luiers kosten mij ongeveer 57 euro, voor drie luiers. Ik ben geen extra geld kwijt aan wassen, omdat de luiers gewoon mee gaan met de ondergoed was. Ik doe ze niet in de droger. 

Als ik 57 euro deel door 0,25, dan kom ik uit op 228. Zo vaak moet ik dus de luiers gebruiken om quitte te draaien. Ik gebruik ongeveer 9 wasbare luiers per week, dus 228 delen door 9 leert me dat ik ongeveer 25 weken weken (parttime) moet luieren om uit de kosten te komen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen wasbare luiers Empty Re: Ervaringen wasbare luiers

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum