Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wasbare luiers

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wasbare luiers Empty Wasbare luiers

Bericht  Filoria za 5 feb 2011 - 10:33

Wij willen misschien overgaan op wasbare luiers, dus ik ging net even op www.kaatjekatoen.nl kijken wat er is en hoe duur het is. Maar jeetje: het duizelt me helemaal confused

Heb je nou drie dingen nodig? Een overbroekje, luier en inlegdoekje? En hoe doe je het dan precies met verschonen? Hoeveel overbroekjes en luiers moet je in totaal hebben? En wat is het verschil tussen bamboeluiers, katoenen luiers en kunstvezel?

Iemand hier die wasbare luiers gebruikt en mij kan helpen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasbare luiers Empty Re: Wasbare luiers

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 11:47

Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat je die 3 dingen nodig hebt.

Mag ik vragen waarom je over wil gaan?
Want qua kosten is het nogal achterhaald namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Filoria za 5 feb 2011 - 20:43

Manlief en ik lazen gisteren een artikel in de volkskrant waarin de voor- en nadelen afgewogen worden. Het schijnt toch beter te zijn voor het milieu. Mensen zeggen vaak dat dat niet zo is omdat je water verbruikt als je wasbare luiers wast, maar de productie van wegwerpluiers kost ook veel water.
En omdat de luiers minder comfortabel zitten schijnt je kind eerder zindelijk te kunnen worden. Met de leeftijd die Tomas nu heeft is dat ook best handig.

De kosten vallen tegen inderdaad. Maar als het echt beter is voor het milieu zijn wij best bereid wat meer te betalen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx za 5 feb 2011 - 20:46