Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wasbare luiers

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wasbare luiers Empty Wasbare luiers

Bericht  Filoria za 5 feb 2011 - 10:33

Wij willen misschien overgaan op wasbare luiers, dus ik ging net even op www.kaatjekatoen.nl kijken wat er is en hoe duur het is. Maar jeetje: het duizelt me helemaal confused

Heb je nou drie dingen nodig? Een overbroekje, luier en inlegdoekje? En hoe doe je het dan precies met verschonen? Hoeveel overbroekjes en luiers moet je in totaal hebben? En wat is het verschil tussen bamboeluiers, katoenen luiers en kunstvezel?

Iemand hier die wasbare luiers gebruikt en mij kan helpen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasbare luiers Empty Re: Wasbare luiers

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 11:47

Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat je die 3 dingen nodig hebt.

Mag ik vragen waarom je over wil gaan?
Want qua kosten is het nogal achterhaald namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Filoria za 5 feb 2011 - 20:43

Manlief en ik lazen gisteren een artikel in de volkskrant waarin de voor- en nadelen afgewogen worden. Het schijnt toch beter te zijn voor het milieu. Mensen zeggen vaak dat dat niet zo is omdat je water verbruikt als je wasbare luiers wast, maar de productie van wegwerpluiers kost ook veel water.
En omdat de luiers minder comfortabel zitten schijnt je kind eerder zindelijk te kunnen worden. Met de leeftijd die Tomas nu heeft is dat ook best handig.

De kosten vallen tegen inderdaad. Maar als het echt beter is voor het milieu zijn wij best bereid wat meer te betalen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx za 5 feb 2011 - 20:46

Ik heb geen idee hoe dat zit.. Ik begin er niet aan.. Ik kom nu al om in de was, laat staan dat ik er dan ook nog luiers bij moet gaan wassen... Ik heb overigens wel wasbare zoogkompressen;)

Maar op d-en-v is een aparte pijler over wasbaar. Daar kun je vast en zeker heel veel info vandaan halen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Filoria za 5 feb 2011 - 20:55

d-en-v?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 21:08

Ah, ja als je het voor het milieu doet dan snap ik het.

Je zou de mensen van de site ook een mailtje kunnen sturen?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 21:23

Dragen en voeden forum, ik zou er nu niet meer aan beginnen maar gewoon me zoontje zindelijk maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 21:46

Dat het beter is voor het milieu is ook wel achterhaald. Jij hebt het over water, maar water is nou niet per defenitie de grootste boosdoener in het mileu natuurlijk. Het gaat vooral om het wasmiddel en het energieverbruik. Wasmiddel is niet tot nauwelijks afbreekbaar in het milieu, en het vele energieverbruik draagt ook niet bij aan een beter mileu. En daarbij moet je ze ook nog eens op hoge temperatuur wassen (ik neem aan dat je ze niet op 30 graden gaat wassen Wink), dus dat betekent nog een extra aanslag op het milieu.
Waar papieren luiers zichtbaar het mileu aantasten (in de vorm van een grote afvalberg), doen katoenen luiers dat wel op de onzichtbare manier.

Ik zou dan denk ik eerder voor de biologisch afbreekbare luiers van de Etos gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 21:49

Eens met Maple, en dat de wasbare luiers minder comfortabel zitten vind ik al een reden om af te haken. Ik draag zelf ook geen dingen die niet prettig zitten, dus waarom zou ik mijn zoon dan wel zo'n ding aan doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 21:54

Plus je moet ze vaker verschonen, luieruitslag komt al veel sneller opzetten dan bij papieren luiers (= meer wassen). Het enige voordeel wat ik zie, is dat kindjes vaak sneller zindelijk zijn met katoenen luiers. Niet vreemd, het zit ook voor geen meter als je erin geplast hebt. Ik loop ook niet met een kleddernatte onderbroek rond Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 21:56

Maple schreef:Het enige voordeel wat ik zie, is dat kindjes vaak sneller zindelijk zijn met katoenen luiers. Niet vreemd, het zit ook voor geen meter als je erin geplast hebt. Ik loop ook niet met een kleddernatte onderbroek rond Wink
Nee inderdaad, het schuurt volgens mij als een idioot.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx za 5 feb 2011 - 22:01

Filoria schreef:d-en-v?

www.dragen-en-voeden.nl/forum

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 23:32

xxjojootjexx schreef:Ik heb geen idee hoe dat zit.. Ik begin er niet aan.. Ik kom nu al om in de was, laat staan dat ik er dan ook nog luiers bij moet gaan wassen... Ik heb overigens wel wasbare zoogkompressen;)

Maar op d-en-v is een aparte pijler over wasbaar. Daar kun je vast en zeker heel veel info vandaan halen.

Wasbare zoogcompressen, nog nooit van gehoord. Waar heb je die vandaan?

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx zo 6 feb 2011 - 1:11

Hier : http://www.cutecotton.nl/index.php?cPath=28

Ze zijn met allerlei motiefjes;)

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 1:34

Dankjewel voor de link Jojootje!

Ik twijfel zelf ook sterk hoor. Vind het ook zielig om mijn zoon iets aan te trekken dat oncomfortabel zit. Maar misschien dat er nog verschil zit in verschillende soorten wasbare luiers. Dat zal ik eens gaan uitzoeken.

Volgens de laatste onderzoeken zijn wasbare luiers echt minder belastend voor het milieu, als je alle voor- en nadelen tegen elkaar afweegt, dus dat argument blijft.

Snoepy: 'gewoon zindelijk maken', dat zeg je wel zo makkelijk, maar zo makkelijk gaat dat niet hoor. Ik stimuleer mijn zoontje regelmatig om op het potje of de wc te plassen, en laat hem bloot rondlopen etc. maar hij lijkt er echt nog niet aan toe te zijn. En ik wil hem niet gaan dwingen omdat ik de luiers zat ben. Dan ben ik bang dat hij een negatieve associatie krijgt bij het hele gebeuren. Zijn we helemaal ver van huis.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 1:44

AAAAAAAAAAAARGHH

Blijkbaar heb ik bij dat dragen en voeden forum per ongeluk aangeklikt dat ik na 1998 geboren ben. Nu moet ik mijn ouders toestemming vragen voordat ik een account mag aanmaken Mad
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:46

Filoria schreef:
Snoepy: 'gewoon zindelijk maken', dat zeg je wel zo makkelijk, maar zo makkelijk gaat dat niet hoor. Ik stimuleer mijn zoontje regelmatig om op het potje of de wc te plassen, en laat hem bloot rondlopen etc. maar hij lijkt er echt nog niet aan toe te zijn. En ik wil hem niet gaan dwingen omdat ik de luiers zat ben. Dan ben ik bang dat hij een negatieve associatie krijgt bij het hele gebeuren. Zijn we helemaal ver van huis.
Dat klopt, kinderen kun je niet zindelijk maken, kinderen worden zelf zindelijk en geven zelf aan wanneer ze eraan toe zijn. Kinderen die zindelijk gemaakt zijn terwijl ze er nog niet aan toe waren, zullen het principe ook niet snappen en zullen sneller terugvallen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 1:53

Dankjewel voor de bevestiging Maple smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 2:06

Maar ja, ik zou dan persoonlijk niet in de tussentijd, waarin kinderen er dus blijkbaar nog niet aan toe zijn, bewust kiezen voor luiers die minder lekker zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 2:08

Goed punt Susan.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Minx zo 6 feb 2011 - 2:40

Filoria schreef:AAAAAAAAAAAARGHH

Blijkbaar heb ik bij dat dragen en voeden forum per ongeluk aangeklikt dat ik na 1998 geboren ben. Nu moet ik mijn ouders toestemming vragen voordat ik een account mag aanmaken Mad

haha dan was je er vroeg bij Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 2:50

Welk kind van 12 gaat er nou op een forum zitten over draagdoeken en borstvoeding?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Tania zo 6 feb 2011 - 4:42

Wij hebben ze geprobeerd, maar ik vond het niks. Ze zaten niet goed bij mijn zoontje en het liep er dus gewoon tussen door. Ik vond het te veel gedoe om net zo lang andere soorten uit te gaan proberen totdat ze goed zaten. Na een behoorlijke discussie met de fabrikant omdat op hun site stond dat ze altijd passen en dat dus bij mijn zoontje niet het geval was, heb ik m'n geld terug gekregen. Ik gebruik nu alleen nog maar wegwerp.

Overigens spreken alle onderzoeken over kosten en milieu elkaar tegen dus ik denk dat iedereen gewoon voor zichzelf moet bepalen wat je beter vind.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria zo 6 feb 2011 - 5:25

Dankjewel Tania! Nu weet ik zeker dat ik er niet aan wil beginnen.

Hoop dat mijn - idealistisch ingestelde - man het met me eens is.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 20:18

Maple schreef:
Filoria schreef:
Dat klopt, kinderen kun je niet zindelijk maken, kinderen worden zelf zindelijk en geven zelf aan wanneer ze eraan toe zijn. Kinderen die zindelijk gemaakt zijn terwijl ze er nog niet aan toe waren, zullen het principe ook niet snappen en zullen sneller terugvallen.

Dat is ook niet helemaal waar..
Tegenwoordig zijn ouders lui waardoor kinderen tot 3 jaar in de luiers lopen terwijl vroeger heel veel kindjes met 1,5 al zindelijk waren. Het is maar net hoe je er mee omgaat.
Ik heb genoeg ervaring om te weten dat je een kindje met 2 jaar prima zindelijk kan maken. ( en dat het goed blijft gaan)
En dwingen hoeft natuurlijk ook niet.. maar je kan hem wel stimuleren.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: