Wasbare luiers ( rejoy?)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wasbare luiers ( rejoy?)
Ik ben aan het kijken naar wasbare luiers.
Vind de prijs van gewone luiers behoorlijk prijzig en wasbare luiers zijn ook wat liever voor de billen
Ik zie er wel veel voordelen in, maar voordat ik wat ga kopen ben ik toch wel benieuwd welke jullie gebruiken en of die fijn zijn.
Ik zit nu op babybum.nl te kijken en daar hebben ze zoveel dat ik niet weet welke nu het handigst is.
( ik wil ze voor mijn dochter aanschaffen)
Vind de prijs van gewone luiers behoorlijk prijzig en wasbare luiers zijn ook wat liever voor de billen
Ik zie er wel veel voordelen in, maar voordat ik wat ga kopen ben ik toch wel benieuwd welke jullie gebruiken en of die fijn zijn.
Ik zit nu op babybum.nl te kijken en daar hebben ze zoveel dat ik niet weet welke nu het handigst is.
( ik wil ze voor mijn dochter aanschaffen)
Gast- Gast
Re: Wasbare luiers ( rejoy?)
Ik heb Bumbello luiers gehad maar mijn zoontje bleef ermee doorlekken. Nog een soort geprobeerd (weet niet meer welke) maar dat was ook niet echt een succes.
Daarnaast vond ik het zelf ook wel veel extra was en hebben we uiteindelijk toch al snel voor makkelijk gekozen en zijn we wegwerpluiers gaan gebruiken.
Daarnaast vond ik het zelf ook wel veel extra was en hebben we uiteindelijk toch al snel voor makkelijk gekozen en zijn we wegwerpluiers gaan gebruiken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou hier voor eens kijken op het D&V forum! Mij lijkt het persoonlijk helemaal niks haha.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Haha nou ja ik wil t toch wel is proberen, de 1 vind het niks en de ander vind t het wel wat. Maar dan moet je wel goede hebben denk ik.
En wassen moet ik toch wel dus tja..
En wassen moet ik toch wel dus tja..
Gast- Gast
Het is gewoon heel erg afhankelijk van je kindje welke luiers goed passen en welke niet, zeker met ééndelige luiers (waar dus het overbroekje bij de luier in zit). Tweedelige luiers zijn vaak wat universeler. Weet je al waar je voorkeur naar uit gaat, ééndelig of tweedelig?
Gast- Gast
Op D&V is inderdaad veel info te vinden over wasbare luiers.
Ik zie ook wel veel voordelen, maar ga toch voor het gemak.
Volgens mij is het trouwens niet goedkoper dan gewone luiers, maar wordt het pas goedkoper als je ze voor meerdere kinderen gebruikt. Al kan je natuurlijk ook het een en ander tweedehands aanschaffen. Of is dat niet zo Rejoy?
Ik zie ook wel veel voordelen, maar ga toch voor het gemak.
Volgens mij is het trouwens niet goedkoper dan gewone luiers, maar wordt het pas goedkoper als je ze voor meerdere kinderen gebruikt. Al kan je natuurlijk ook het een en ander tweedehands aanschaffen. Of is dat niet zo Rejoy?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wat ik heb gelezen is het wel voordeliger en wassen moet ik toch dus die machine gaat toch wel aan.
En ook voor het milieu is het beter.
En als er nog een volgend kindje komt dan kan ik ze weer gebruiken natuurlijk ( en die kans is best groot haha)
En ook voor het milieu is het beter.
En als er nog een volgend kindje komt dan kan ik ze weer gebruiken natuurlijk ( en die kans is best groot haha)
Gast- Gast
hangt een beetje af van welke luiers en hoeveel je er aan schaft. Je hebt bijv. zgn. chineesjes, die kun je al voor 7.50 nieuw krijgen. Die pasten onze dochter perfect, maar ik hoor bij veel anderen dat kinderen daar snel in doorlekken. Je kunt ook luiers kopen voor 25 euro, als je er daar een hoop van hebt loopt dat inderdaad wel op, maar je kunt dus ook goedkopere luiers aanschaffen.
Tweedelig vond ik zelf het prettigst toen ze nog kleiner was, als ze meer gaan bewegen zijn het dan wel weer twee dingen die je aan moet trekken, al word je daar ook wel handig en in trek je het tegelijkertijd aan. Tweedelig kun je gerust tweedehands kopen, de luier zelf kun je op 95 graden wassen. Overbroekje zou ik dan wel nieuw kopen, PUL, wol of fleece kun je geloof ik maximaal op 40 graden wassen en daarmee dood je een eventueel schimmeltje niet.
Tweedelig kun je tweedehands heel goedkoop krijgen, als je het op die manier doet, dan heb je binnen een paar weken/maanden de kosten eruit.
Tweedelig vond ik zelf het prettigst toen ze nog kleiner was, als ze meer gaan bewegen zijn het dan wel weer twee dingen die je aan moet trekken, al word je daar ook wel handig en in trek je het tegelijkertijd aan. Tweedelig kun je gerust tweedehands kopen, de luier zelf kun je op 95 graden wassen. Overbroekje zou ik dan wel nieuw kopen, PUL, wol of fleece kun je geloof ik maximaal op 40 graden wassen en daarmee dood je een eventueel schimmeltje niet.
Tweedelig kun je tweedehands heel goedkoop krijgen, als je het op die manier doet, dan heb je binnen een paar weken/maanden de kosten eruit.
Gast- Gast
Ik heb wasbare luiers te koop, zal je vandaag of morgen ff pm'en, is niet zo handig vanaf mn telefoon...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Graag teddy!
Ik kan het 2de hands altijd doen om te proberen, als het bevalt kan ik altijd nieuw halen
Ik kan het 2de hands altijd doen om te proberen, als het bevalt kan ik altijd nieuw halen
Gast- Gast
Oh ik zie dat je ook zo'n pakket kan huren met allerlei soorten luiers, je betaald dan 1 euro per dag.
Dus dat is misschien ook wel een optie, dan zie je ook snel welke luiers fijn zijn en welke niet.. enzv.
Dus dat is misschien ook wel een optie, dan zie je ook snel welke luiers fijn zijn en welke niet.. enzv.
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Oh ik zie dat je ook zo'n pakket kan huren met allerlei soorten luiers, je betaald dan 1 euro per dag.
jij zit op het D&V forum toch? Daar heb je ook wel luierreizen waarin je een pakket luiers een bepaalde tijd uit kunt proberen, misschien is dat wat?
Gast- Gast
Wel aangemeld maar eigenlijk nooit op gekeken meer haha..
Maar ik zal daar is kijken ook.
( zit nu te kijken in het foto topic, hoe lief! Haha)
Maar ik zal daar is kijken ook.
( zit nu te kijken in het foto topic, hoe lief! Haha)
Gast- Gast
Ik heb de luiers via het dragen en voeden forum overgenomen maar heb ze nog ongebruikt in de kast liggen. Zonde! Dit is een kopie van de advertentie van degene waar ik ze van gekocht heb:
De Bamboozles zijn korte tijd gebruikt voor 1 kindje, de Cotton Tots zijn ongebruikt (wel al gewassen). De overbroekjes zijn korte tijd gebruikt voor 1 kindje. Alles is maat 2 van Tots Bots, d.w.z. vanaf een kilo of 8 tot de zindelijkheid. De cotton tots zijn zelfs vanaf de geboorte te gebruiken door het voorpand een keertje extra te plooien (maar dan moeten er wel andere overbroekjes bij ).
Het gaat om het volgende:
-6 Bamboozles maat 2, sluiten met klittenband, 5 euro per stuk
-15 Cotton Tots maat 2, 100% katoen. Op 1 ervan is klittenband gezet (dat was ik van plan met allemáál te doen, maar in de tussentijd zijn de 1delige luiers hier meer in zwang geraakt en deze stapel is dus ongebruikt blijven liggen). Ze kunnen ook sluiten met nappi nippas of tape (zitten er niet bij). 5 euro per stuk
-8 witte overbroekjes Tots Wraps maat 2 met leg gussets, 5 euro per stuk
-1 wit overbroekje ImseVimse maat Slarge, 13kg plus, 5 euro
Het liefst verkoop ik natuurlijk al mijn 2delig in één keer en dan maak ik er een extra mooi prijsje van: 140 euro voor alle 21 luiers met 9 overbroekjes.
De Bamboozles zijn korte tijd gebruikt voor 1 kindje, de Cotton Tots zijn ongebruikt (wel al gewassen). De overbroekjes zijn korte tijd gebruikt voor 1 kindje. Alles is maat 2 van Tots Bots, d.w.z. vanaf een kilo of 8 tot de zindelijkheid. De cotton tots zijn zelfs vanaf de geboorte te gebruiken door het voorpand een keertje extra te plooien (maar dan moeten er wel andere overbroekjes bij ).
Het gaat om het volgende:
-6 Bamboozles maat 2, sluiten met klittenband, 5 euro per stuk
-15 Cotton Tots maat 2, 100% katoen. Op 1 ervan is klittenband gezet (dat was ik van plan met allemáál te doen, maar in de tussentijd zijn de 1delige luiers hier meer in zwang geraakt en deze stapel is dus ongebruikt blijven liggen). Ze kunnen ook sluiten met nappi nippas of tape (zitten er niet bij). 5 euro per stuk
-8 witte overbroekjes Tots Wraps maat 2 met leg gussets, 5 euro per stuk
-1 wit overbroekje ImseVimse maat Slarge, 13kg plus, 5 euro
Het liefst verkoop ik natuurlijk al mijn 2delig in één keer en dan maak ik er een extra mooi prijsje van: 140 euro voor alle 21 luiers met 9 overbroekjes.
Teddyaapje- Ratel
Oh wat lief van je..
Maar ik wou eigenlijk wel eerst is 1 proberen.
En vond van die toch wel een nadeel dat het wel nat tegen de billen aan zit zeg maar.
Geloof dat het met die pocket dingen wat minder is, en dat leek mij fijner.
( en eigenlijk vind ik met kleurtjes ook wel leuk haha)
Maar 140 euro is niet veel!
Maar ik wou eigenlijk wel eerst is 1 proberen.
En vond van die toch wel een nadeel dat het wel nat tegen de billen aan zit zeg maar.
Geloof dat het met die pocket dingen wat minder is, en dat leek mij fijner.
( en eigenlijk vind ik met kleurtjes ook wel leuk haha)
Maar 140 euro is niet veel!
Gast- Gast
Hier liggen ze toch alleen maar kastruimte in beslag te nemen dus kan er beter iemand anders blij mee maken! Laat maar weten als je interesse hebt. Wil ze binnenkort ook op d&v zetten maar ben te lui om een foto te maken
Teddyaapje- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Wasbare luiers
» Wasbare luiers
» Ervaringen wasbare luiers
» Rejoy is bevallen!!
» Hoera Y. van Rejoy 2 jaar!!
» Wasbare luiers
» Ervaringen wasbare luiers