Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat als je kind medicatie weigert?

+12
Paper Crown
Lejow
Slakje
meisjesmama
Linda
Printje
Razz
Bolleke
Parisienne
Pineco
Pink!
Thunder
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Thunder ma 17 jun 2013 - 20:00

Mijn jongste heeft nu de 6de ziekte en is er behoorlijk ziek van. Hij heeft rond de 40° koorts en is echt lamlendig. Ik wilde hem paracetamol geven voor wat verlichting, maar hij weigert iedere vorm. Van een zetpil wordt hij woest, die krijg ik in mijn eentje niet toe gediend. Kauwtabletten tuft hij uit, welke smaak dan ook. En voor sinaspril geldt hetzelfde, hij wil dat niet innemen. Mengen met ranja proeft hij en laat dat dus staan. Hoe geef ik hem dan wat? Iemand een idee?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Pink! ma 17 jun 2013 - 20:04

Uitleggen dat hij zich beter voelt door zo'n pilletje en als dan niet wilt, tja dan niet.

Mijn zoontje weigert meestal ook, ja dan niet.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Pineco ma 17 jun 2013 - 20:10

Dat is hier bij de oudste ook altijd een probleem. Gisteren kwam ze uit school met hoge koorts, ze was er echt ellendig van, maar wilde absoluut geen zetpil. Ik geef niet graag iets tegen haar zin, maar uiteindelijk hebben we haar toch maar een zetpil gegeven (samen met mijn man, alleen was ze me dat niet gelukt, ze was woest!). Ik vond het heel vervelend dat het zo moest, maar na een kwartier zag je haar al opknappen en ze zei toen ook dat ze toch blij was dat ze een pilletje had gehad. Volgende keer wordt het waarschijnlijk weer zo'n drama, maar bij 40 graden koorts zou ik toch wel iets proberen te geven.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Parisienne ma 17 jun 2013 - 20:11

Vervelend zeg. Voor jou, maar helemaal voor hem. Inderdaad uitleggen dat hij zich hierdoor een stuk beter blijft voelen, misschien dat hij er uiteindelijk toch in mee gaat.

Wij hebben het met N. gehad met de melatonine. Op een gegeven moment had ze door dat ze 's avonds na het eten een pilletje kreeg. We verstopten het altijd in de eerste hap toetje of in een knijpfruitzakje. Toen ze dit eenmaal door had weigerde ze. Ze at geen toetjes meer en wilde geen knijpfruitzakjes meer. Dit was niet de bedoeling, ik wilde geen negatieve associatie veroorzaken. We zijn dus gestopt met de melatonine. Ik kon praten wat ik wilde, uitleggen waarvoor het was, maar ze wilde écht geen pilletje. Eigenwijze kindjes. Er komt een dag waarop ze zeggen: "Mam, je had vroeger gelijk!" Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Thunder ma 17 jun 2013 - 20:11

Uitleggen heeft geen effect helaas. 'Ik wil niet! Uh uh! ' compleet met armen over elkaar laughcry

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Parisienne ma 17 jun 2013 - 20:13

Als hij écht niet lekker is zou ik een zetpil nog wel 'onder dwang' geven, zoals bij Pineco. Al heb je daar ook niks aan, gezien het in je eentje niet gaat lukken denk ik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Bolleke ma 17 jun 2013 - 20:14

Moeilijk, ik heb er geen tips voor. Christian vraagt zelf altijd om zetpillen haha.. Lijkt mij niet prettig voor hem om zo'n hoge koorts te hebben met dit weer. Misschien kun je hem omkopen? Pilletje, over een uurtje wat lekkers?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Pink! ma 17 jun 2013 - 20:19

Maar waarom onder dwang een zetpil? 
Als hij niet wilt dan niet toch? Het is niet dat hij t persee nodig heeft, hij voelt zich daarna misschien wat beter maar om daarom onder dwang een pil te geven..
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Razz ma 17 jun 2013 - 20:21

Hier gaat het dan ook onder dwang. Ik pers dan een sinaspril tabletje fijn en gooi dat in een bodempje water met ranja. In de houtgreep, mond open en ik kiep het dat in zijn mond en hou zijn mond daarna dicht.

Dit is overigens 2x zo gegaan. Niet dat het er altijd zo aan toe gaat hoor Wink

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 20:21

Ik zou hem in de houdgreep nemen en dan of die sinaspril of die zetpil erin. Als hij zich echt zo ziek voelt en niet wil dan maar zo. Bij R werkt uitleggen goed maar ik las al dat hij daar ook niet gevoelig voor is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Thunder ma 17 jun 2013 - 20:23

Onder dwang is hier geen optie, daar krijg ik later moeilijkheden mee met hem. Hij heeft een ander soort 'gebruiksaanwijzing' gezien zijn syndroom. Tja, ik denk dat we dan gewoon pech hebben. Na een nacht van amper slapen en veel huilen hoopte ik op andere tip eventueel smile

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 20:26

Mmm nee dat is dan geen optie. En verstoppen in een koekje ofzo, daar trapt meneer hier niet in maar misschien is dt een idee. Of dat hij het zelf mag inschenken en opdrinken?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Razz ma 17 jun 2013 - 20:27

Hmm lastig dan Rataplan. Misschien kan je de doktersassistent even bellen? Misschien dat zij iets weet. S. heeft laatst een poedertje gekregen voor diarree en dat was smakeloos en hij merkte er niks van (had het in zijn drinken gedaan) Misschien hebben ze ook zoiets bij de Apotheek als paracetamol vorm.

Iig beterschap met je kleintje!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Linda ma 17 jun 2013 - 20:27

Lastig... Maar ik zou het ook laten zitten. Als hij niet wil, dan niet. Die hoge koorts hoort echt bij de zesde ziekte toch? En dat is na een dag of 3 toch sowieso voorbij?


Hoe oud is hij trouwens? 
Mijn nichtje heeft de zesde ziekte. Maar de kans dat mijn dochter het nu nog krijgt is toch vrij klein?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Razz ma 17 jun 2013 - 20:30

Linda schreef:Lastig... Maar ik zou het ook laten zitten. Als hij niet wil, dan niet. Die hoge koorts hoort echt bij de zesde ziekte toch? En dat is na een dag of 3 toch sowieso voorbij?


Hoe oud is hij trouwens? 
Mijn nichtje heeft de zesde ziekte. Maar de kans dat mijn dochter het nu nog krijgt is toch vrij klein?

Tot de 3 jaar hebben ze geloof ik nog een redelijke kans om het te krijgen

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Thunder ma 17 jun 2013 - 20:31

Sven is 3 jaar en 9 maanden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Thunder ma 17 jun 2013 - 20:33

Ik denk dat we dan gewoon pech hebben. Volgens mij heb ik elke vorm van paracetamol verstoppen wel gehad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  meisjesmama ma 17 jun 2013 - 20:34

En neemt hij wel medicijnen uit een spuitje??
Ander zou je nog nurofen kopen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Thunder ma 17 jun 2013 - 20:37

Ja, spuitjes wil hij wel, maar niet met paracetamol. Zodra hij dat proeft tuft hij alles uit. Dat was het 'enige' voordeel van die sondevoeding destijds. Ik kon zonder problemen paracetamol geven zonder dat hij het doorhad.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Slakje ma 17 jun 2013 - 20:40

Hier is het meestal met siroopjes dat ze moeilijk doet. We houden haar in een houdgreep en daarna is het lekker knuffelen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Parisienne ma 17 jun 2013 - 20:43

Hier is onder dwang ook geen optie. Daar krijg ik ook problemen mee bij N., dat is niet na een kwartier vergeven en vergeten. Een zetpil weet ze inmiddels wel, dat is altijd even eng, maar ze weet dat het zo over is. Ze kan dit goed relatieveren, dus die zetpil is gelukkig geen probleem hier.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Lejow ma 17 jun 2013 - 21:02

Ook al de zesde ziekte.

Wij hebben m hier net achter de rug.. Hoor echt veel kindjes op dit moment.

Ik heb verder geen tips voor je Sad Sterkte in ieder geval, hoop dat hij snel opknapt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Paper Crown ma 17 jun 2013 - 21:27

Zal wel niet helemaal verantwoord zijn, maar kan je hem niet een beetje cola met een opgeloste paracetamol geven? 40 graden is best hoog, helemaal met die warmte die vandaag wordt voorspeld.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  kwak ma 17 jun 2013 - 21:32

En als je het een "snoepje" noemt?

Heb je z'n rolletje snoep thuis van die Redband? Dan maak je hem voor hem open en leg je er een sinasspril er tussen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Steep ma 17 jun 2013 - 21:36

En als je vruchtenvla neemt? Dus vla met stukjes? En dan de pcm breken en er doorheen doen?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kind medicatie weigert?  Empty Re: Wat als je kind medicatie weigert?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum