Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KDV weigert paracetamol te geven

+6
mickey
CCC
Tania
Teddyaapje
loesje
Jazzlyn
10 plaatsers

Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Jazzlyn ma 12 maa 2012 - 22:51

Is dit bij elk kinderdagverblijf zo, of is dat erg verschillend?

Wat is jullie mening hierover? Kind met koorts, of pijn zonder zetpil hoort thuis of ligt aan de situatie?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  loesje ma 12 maa 2012 - 22:54

dat vind ik liggen aan de situatie. mijn zoontje heeft ook wel eens koorts door aankomende tandjes maar is dan verder niet ziek en kan dan ook gewoon naar de oppas. maar is hij echt ziek en heeft koorst en is huilerig dan houd ik hem liever thuis
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Teddyaapje ma 12 maa 2012 - 22:56

Kind met koorts hoort naar mijn mening wel thuis denk ik, al ligt dat misschien ook wel aan de oorzaak en hoe een kindje zich verder voelt.

Kindje met pijn zou ik ook liever thuis hebben maar ook dat ligt eraan wat er aan de hand is en hoelang hij/ zij het al heeft/ nog houdt en wat er precies aan de hand is. Misschien krijgt t kindje op het kdv juist wel meer afleiding waardoor het minder pijn heeft.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 22:57

Bij last van tandjes, verkoudheid of groeipijn vind ik wel dat ze het mogen geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Tania ma 12 maa 2012 - 23:00

Het kdv waar J. naartoen ging deed dat ook niet en officieel mocht je ze ook niet brengen als ze paracetamol hadden gehad.

Ik vind dat het aan de situatie ligt. Als een kindje echt ziek en niet lekker is hoort het naar mijn mening thuis en niet op het kinderdagverblijf. Heeft een kindje pijn doordat het iets gebroken heeft ofzo dan kunnen ze best paracetamol geven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  CCC ma 12 maa 2012 - 23:00

Wij geven op de B.SO waar ik werk alleen in overleg met de ouders een paracetamol. De kinderen zijn hier natuurlijk wat ouder, en soms is het klimaat binnen de school niet geweldig waardoor kinderen eerder hoofdpijn ed. hebben. Wel hebben zij hiervoor een medicijnverklaring afgegeven met toestemming hierop. Bij KDV's word dit niet gedaan (dacht ik, pin me er niet op vast) omdat het risico's met zich meebrengt zoals koortsstuipen. Je kunt ook even het ziekteregelement erbij pakken van het KDV daar staat meer over in als het goed is. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet zo'n voorstander ben van kinderen met koorts naar het KDV brengen. Het moet toch ergens vandaan komen, en ze zijn gewoon niet lekker... Als je dan in een groep met meerdere kindjes zit, kan ik me voorstellen dat dit voor het kind niet ideaal is... Dus mijn mening is lekker thuis houden...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  mickey ma 12 maa 2012 - 23:03

Ik werk in de kinderopvang. Het mag vanuit de GGD niet. Met paracetamol onderdruk je de symptomen waardoor je niet goed in de gaten kunt houden hoe het met het kindje gaat, als je meerdere kinderen onder je hoede hebt.
Sinds mijn zoon geboren is, heb ik nog niet gewerkt. Ik weet niet wat ik zou doen, als ik zou moeten werken terwijl hij ziek is. Voor mijn vriend is het redelijk makkelijk te regelen om van huis uit te werken, dus ik denk dat we dat zouden doen dan.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  mama van Mila ma 12 maa 2012 - 23:04

Ik werk in de kinderopvang, wij geven alleen PM als het op doktersadvies is.
Een kind wat ziek is hoort thuis, een ziek kind heeft 1 op 1 aandacht nodig en dat is er gewoon niet op een groep.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 23:05

Mijn zoontje zit op een gecombineerd dagverblijf, zowel medisch als 'gewoon'. Zij hebben aangegeven dat hij mag blijven met koorts, maar dan gaat hij over naar de medische groep. De pedagogisch medewerkers mogen geen paracetamol geven werd mij verteld. Als hij het nodig heeft, doet de verpleging op de medische groep dit.

Ik ben in principe van mening: een kind met koorts/ziek hoort thuis, maar er zijn inderdaad genoeg uitzonderingen. Ik heb het geluk dat het op deze manier is opgelost bij J, maar het vorige kdv waar hij zat deed dit gewoon pertinent niet, geen uitzonderingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Jazzlyn ma 12 maa 2012 - 23:06

-


Laatst aangepast door Jazzlyn op di 13 maa 2012 - 1:28; in totaal 1 keer bewerkt
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:12

Volgens mij mogen ze dat inderdaad niet, maar in jullie geval is het natuurlijk wel zuur. Zou er geen oplossing voor zijn, eventueel dat de huisarts een verklaring schrijft voor het kinderdagverblijf en dat jullie ervoor tekenen dat zij paracetamol mogen geven en dat jullie daar de verantwoording voor nemen? Ik zou het toch even aankaarten bij het hoofd van het kinderdagverblijf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  meisjesmama ma 12 maa 2012 - 23:12

Maar heb je een bewijs van de dokter dat hij dat om de 4 uren moet hebben in die situatie?
Bij onze jongste is er een bewijs van de dokter uitgeschreven dat als zij 38,5 heeft ze ons moeten bellen en overleggen of ze haar een paracetamol moeten geven. Ze heeft een koortsstuip gehad en die willen we niet nog 1 keer.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Jazzlyn ma 12 maa 2012 - 23:18

-


Laatst aangepast door Jazzlyn op di 13 maa 2012 - 1:28; in totaal 1 keer bewerkt
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:21

Dan teken je toch een nieuw toestemmingsformulier?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Jazzlyn ma 12 maa 2012 - 23:23

-


Laatst aangepast door Jazzlyn op di 13 maa 2012 - 1:29; in totaal 1 keer bewerkt
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  meisjesmama ma 12 maa 2012 - 23:34

Dan zou ik contact gaan opnemen met het hoofd omdat je iets wilt bespreken ivm de gezondheid van je kind. Zodat zij kan aangeven wanneer ze wel een pm willen geven.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  CCC di 13 maa 2012 - 0:04

Het is ook niet erg handig dat de Pedagogisch medewerksters dit zelf mogen regelen. Dingen zoals formulieren die opeens kwijtraken en dit soort uitspraken, vind ik totaal niet kunnen. Ik zou inderdaad een afspraak maken met een leidinggevende en hier afspraken over maken, want inprincipe gaat het om de gezondheid van je kindje. Een ander kind heeft andere medicijnen en jou kindje zal regelmatig paracetamol moeten krijgen. Snap dat je hier enorm van baalt en dat het wel het eea bij je losmaakt. Je staat toch even met je mond vol tanden, terwijl je een paar weken terug iets getekend hebt. Zou bij deze dus wel kopietjes vragen van alles wat je ondertekend, dan kunnen ze er ook niet meer onderuit.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  nillis di 13 maa 2012 - 1:01

Bij ons kdv geven ze ook geen zetpil. Als T wat verhoging heeft of inenting heeft gehad, dan geef ik wel eens een zetpil voordat ze naar het kdv gaat. Ik benoem dat altijd wel. Het kdv geeft afleiding en als T echt ziek is, dan blijft ze thuis.

Jazzlynn, kan me voorstellen dat je hiervan baalt. ik zou met het hoofd gaan overleggen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

KDV weigert paracetamol te geven Empty Re: KDV weigert paracetamol te geven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum