Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw leven & dood....

4 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuw leven & dood.... Empty Nieuw leven & dood....

Bericht  Sweet33 ma 17 jun 2013 - 5:34

Ik zit met een lastige kwestie, we willen al langere tijd voor een derde kindje gaan. Alleen dit eindigde in twee miskramen. Geeft niks, en doe je ook niks aan. We hadden min of meer samen afgesproken dat we ergens rond september er wellicht weer voor wilden gaan. Nu is er alleen het volgende aan de hand. Mijn moeder heeft kanker, en helaas ook met uitzaaiingen. Vorige week te horen gekregen dat ze uitbehandeld is. Het zal een kwestie zijn van maanden? Enfin ik weet niet goed hoe we nu verder moeten met onze kinderwens. Het is zo ontzettend lastig, ergens wil je graag dat ze nog mag meemaken dat je evt weer zwanger raakt, van een derde kindje. Maar hoe pijnlijk moet dit voor haar zijn..( als in, nooit dit kind leren kennen). En toch ben ik haar steun ook wel weer nodig, met mijn gekke misselijkheid fobie bijvoorbeeld.

Mijn vraag is; Wat zouden jullie doen? Wachten tot "alles" voorbij is, of er toch voor gaan?
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw leven & dood.... Empty Re: Nieuw leven & dood....

Bericht  Razz ma 17 jun 2013 - 6:31

Als eerst wat ontzettend erg van je moeder. Ik wil je veel sterkte wensen hug

Ik zou je kinderwens en de ziekte van je moeder los toch van elkaar zien. Je wil graag een derde kindje dus zou ik daar voor gaan. Het is ontzettend mooi als je moeder jullie derde kindje nog mag meemaken maar er zit ook een kans in dat dit niet gebeurd jammer genoeg. Je weet ook niet hoe de komende maanden voor haar gaan zijn. Misschien blijft ze zich redelijke goed voelen of misschien is ze over 2 maanden ontzettend ziek. Het is begrijpelijk dat dit een moeilijke keuze voor je is en ik hoop dat je er uit komt!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 6:34

Bekijk het anders: zou het voor je moeder niet een ontzettend mooi idee zijn dat jullie voor nog een kindje willen gaan? Natuurlijk vindt ze het zwaar dat ze het nooit mee zal maken, maar ik denk dat je moeder het zwaarder vindt om van het bestaan van een eventuele derde helemaal niets af te weten.

Heel veel sterkte, het lijkt me verschrikkelijk hug

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 17 jun 2013 - 6:38

Eens met razz. Zie het los van elkaar. Hoe pijnlijk het ook is.  

Ik weet ook dat mijn oma slecht lag terwijl mijn zus zwanger was van haar eerste achterkleinkind. Heel dubbel, maar uiteindelijk wel hoe het is. Leven en dood ligt dicht bij elkaar.  Mijn oma was super trots op   Het achterkleinkind. Ook al heeft ze hem nooit leren kennen. Haar bed was daag waar de echo hing ( was behoorlijk dement aan het worden).

Ik denk dat je moeder net zo trots zal zijn over jullie derde kind of ze hem/ haar nu wel of niet leert kennen. 

In elk geval heel veel sterkte
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 6:39

Als jouw moeder een beetje lijkt op de mijne, dan zou ze nooit willen dat jij je wens voor een derde kindje laat beïnvloeden door haar ziekte.

Gast
Gast

Bericht  Sweet33 ma 17 jun 2013 - 6:39

Lennox; Eerst bekeek ik het ook vanaf jouw kant. Zo beredeneerde ik ook. Nu zie ik het juist weer anders. Hoe ontzettend sneu is het voor haar, dat ze wellicht alleen de zwangerschap meemaakt, maar het kind nooit zal leren kennen? Die wetenschap is toch ontzettend hard? Word ze daar niet intens verdrietig van? Gatver ik vind het zo moeilijk....
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jasmine ma 17 jun 2013 - 6:58

Waarom maak je het niet gewoon bespreekbaar met je moeder?

Natuurlijk is het pijnlijk voor je moeder dat ze haar kleinkind waarschijnlijk nooit zal kennen. Maar is het niet net zo pijnlijkvdat ze jouw andere kinderen niet zal zien opgroeien? Als jullie er nu voor besluiten te gaan, kun je misschien nog een groot deel van je zwangerschap met haar delen. Misschien kun je haar dan nog vertellen of je een zoon of een dochter krijgt, echo's laten zien, onzekerheden met haar delen... Dat is voor jullie beiden ook veel waard.

Hoe is het nu verder met je? Sterkte trouwens met dit nare bericht.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Sweet33 ma 17 jun 2013 - 7:01

Ja Jasmine, je hebt daarin wel een goed punt. Het bespreekbaar maken met haar. Dat is ook de enige manier om er achter te komen.
Het gaat verder wel goed hier. Heb de mk van afgelopen voorjaar goed verwerkt. Denk er nog weinig aan, maar dat komt ook omdat er hele andere, ernstigere dingen op mijn pad zijn gekomen met mijn moeder etc...
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 7:10

KimRosenberg85 schreef:Als jouw moeder een beetje lijkt op de mijne, dan zou ze nooit willen dat jij je wens voor een derde kindje laat beïnvloeden door haar ziekte.

Ik denk dat veel moeders hetzelfde zullen denken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: