Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stomme migraine

+9
Mees
Exogenesis
Razz
Schaapke
Zonnetje
Carra
Sterre
Linnie1985
Fortissimo
13 plaatsers

Ga naar beneden

Stomme migraine Empty Stomme migraine

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 22:45

Vanochtend rond een uur of vijf werd mijn man wakker omdat ik in mijn slaap aan het huilen was. Toen hij me wakker maakte merkte ik dat ik migraine had en huilde van de pijn in mijn hoofd. Mijn man ging nog snel mijn medicijn halen, sumatriptan, maar ik denk dat het al te laat was want dat werkte ook nog voor geen meter. Toen mijn kinderen me om half acht gedag kwamen zeggen (en mijn zoontje me overal op mijn hoofd kusjes gaf tegen de hoofdpijn I love you ) heb ik ook nog eens ontzettend moeten overgeven. Ik heb me nog snel afgemeld bij mijn werk. En vervolgens werd ik pas om half twaalf weer wakker met een bonkend hoofd, stijve nek, misselijk en een schuldgevoel omdat ik WEER migraine had.

Wat een k*t ziekte is het ook eigenlijk. Je zomaar, vanuit het niks zo ellendig te voelen. Zo machteloos als je het krijgt en bovendien altijd op je hoede zijn: zou ik migraine krijgen? Of is dit gewone hoofdpijn? En wat als ik alleen ben met de kinderen?

Bah, ik baal er echt hard van.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stomme migraine Empty Re: Stomme migraine

Bericht  Fortissimo wo 15 mei 2013 - 22:47

Ik ken het.. Ik heb het gelukkig niet heel vaak.
Maar hoe vaak heb jij het? Want bij mij was er misschien sprake van preventief slikken, is dat niet iets voor jou?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Linnie1985 wo 15 mei 2013 - 22:49

Ik ben er pas achter gekomen dat ik migraine krijg als ik ongesteld ben of het moet worden. Ik gebruik imigran en dat werkt perfect!

Beterschap!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 23:04

Ik lees even mee, want mijn vriend heeft ook vaak migraine. Heb er geen verstand van, en ik ben nogal van de natuurlijke oplossingen (goed eten, lucht, niet roken, alcohol, vitamines etc.), maar volgens mij is dit wel een andere categorie hoofdpijn.

Hij slikte Imigran, maar echt véél te veel. Wel 18 pillen per maand ofzo. Dus vanochtend naar de dokter geweest, en nu gaan ze proberen preventief bloeddrukverlagers te doen.

Wat heb jij allemaal al geprobeerd, Minneke? En hoe vaak heb je er last van?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 23:15

Ik heb al migraine zolang ik me herinner. De eerste aanval die ik me nog herinner was op vierjarige leeftijd. Ik ben als kind veel bij de huisarts geweest maar die nam het niet zo serieus. Wat ik zelf heb geprobeerd is op voeding letten. Zo heb ik jaren geen chocola gegeten, tijden geen rode wijn gedronken en elke ochtend wortelsap gedronken. Werkte natuurlijk allemaal voor geen meter.

Ik heb volgens mij twee triggers: hormonen en stress. Als ik ongesteld moest worden inderdaad, maar ook de dag na een presentatie of examen bijvoorbeeld. Het enige dat mij echt heeft geholpen is zwanger zijn! Vanaf de eerste zwangerschap heb ik jaren haast geen last gehad. Maar anderhalf jaar geleden heb ik een mirena laten plaatsen en sindsdien is het weer terug. De laatste twee maanden heb ik zeker drie aanvallen gehad. Misschien moet ik hem laten verwijderen maar dat geeft geen garanties natuurlijk en er zitten ook wel veel voordelen aan dat ding.

Qua medicijnen heb ik alleen sumatriptan geprobeerd, vooralsnog zonder echt succes.

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 15 mei 2013 - 23:15

Aw klote Minneke, beterschap! Heb je de sumatriptan eruit gegooid of heeft 'ie wel z'n werk kunnen doen? Ik slik bij migraine Maxalt smelttabletten, die worden in je keel al opgenomen dus gaat er minder verloren als ik moet overgeven. Je mag een tweede nemen in één aanval geloof ik, heel soms helpt die dan wel.

Als niks helpt gebruik ik soms panadol zapp (zetpil thumbdown ) om de scherpe randjes er af te halen. Dat verlicht soms iets. Verder vooral slapen, van ellende en pijn bijna mijn dekbed kapot trekken, en wachten tot het voorbij is.

Hoe vaak heb je er last van? Zo'n erge aanval heb ik gemiddeld eens per twee maanden, maar ik heb een paar keer per maand iets lichtere aanvallen waarbij ik niet meer normaal uit mijn ogen kan kijken, maar niet hoef over te geven. Omdat de preventieve medicatie best heftig is en niet bij iedereen helpt durf ik dat niet aan, het is nu bij mij redelijk te controleren.

Sterkte!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Carra wo 15 mei 2013 - 23:33

Bah Minneke, wat naar.

Je kan er zo weinig aan doen. Vergeet niet voldoende te drinken. Als ik migraine medicijnen heb genomen heb ik altijd zo een dorst.

Ik heb ook 'hormoon-migraine'. Gebruik hierom de pil al niet meer en heb ook geen spiraaltje. Laatst heb ik van iemand de tip gekregen om Teunisbloem supplementen te gaan slikken.
Dit doe ik nu drie weken, dus ik heb geen idee of het effect heeft, maar ik vond het het proberen waard.
Het kan er voor zorgen dat je hormonen iets meer in balans zijn.

Ook heeft diezelfde persoon mij aangeboden om een hormoon-voetreflex massage te doen. Geen idee dat dat ook kon, maar hormonen zijn kennelijk ook te beïnvloeden via je voeten.

Rood, 18 pillen per maand is echt heel veel! Goed dat je vriend naar de dokter is geweest.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 23:45

Carra, wat is dat dan, Teunisbloem?

Sterre, die smelttabletten, zijn dat echt medicijnen? Of is het meer een soort supplementdingetje?

Gast
Gast

Bericht  Carra wo 15 mei 2013 - 23:55

Teunisbloem is een plantje en de supplementen die ik slik daar zit Teunisbloemolie in. het wordt vrouwen in de memopauze ook wel eens aangeraden. Het heeft dus invloed op je hormoonbalans. Dus ik verwacht niet dat je vriend daar iets aan zal hebben.

Die Maxalt smelttabletten die Sterre bedoelt zijn echt medicijnen op doktersrecept. Ik slik ze ook en bij mij helpen ze heel goed als ik direct daarna in bed ga liggen. Dan ben ik een paar uur 'out' en als ik wakker word kan ik in ieder geval weer recht uit mijn ogen kijken. Vaak ben ik dan nog wel wat duf, maar dat vind ik een stuk minder erg dan de hoofdpijn.

Heeft je vriend enig idee waardoor het komt? Stress? Ongezond eten? Veel chocola of alcohol? Het weer kan ook heel veel invloed hebben. Ik kan op mijn vingers natellen als het morgen gaat sneeuwen dat ik vandaag zware hoofdijn of migraine heb. En als de dooi gaat inzetten precies hetzelfde.

Ik zou beginnen met een hoofdpijndagboek voor hem. Ik heb dat ook een aantal maanden bijgehouden en geeft echt veel inzicht. Het is, als je het goed wilt doen wel veel werk. Zeker als je ook je eetpatroon erbij wilt betrekken.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Zonnetje wo 15 mei 2013 - 23:55

Ik heb het ook en ik heb er ook zo'n hekel aan. Het komt altijd helemaal onverwachts en binnen no time ben je er ontzettend ziek van. Gelukkig heb ik het niet zo vaak, maar 1 tot enkele keren per jaar. Ik kom er niet achter waar het bij mij door komt. Soms heb ik periodes veel stress en krijg ik het niet, soms krijg ik het, terwijl ik niet veel stress heb. Ik krijg het wel meestal op momenten waarop ik tot rust kom, bijvoorbeeld in het weekend, op vakantie of aan het begin van de avond. Het komt bij mij in ieder geval niet door voedingsmiddelen als chocolade, wijn en kaas, want dat eet of drink ik wekelijks of vaker. Ook houdt het bij mij geen verband met mijn menstruatie.

Wat bij mij redelijk helpt is Migrafin. Dit is een poeder wat je oplost in water, meteen als je de aanval aan voelt komen. Hierdoor heb ik minder hoofdpijn en hoef ik niet over te geven.

Beterschap ermee!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Schaapke do 16 mei 2013 - 0:04

Ook ik heb migraine en ook al zo lang als ik me kan herinneren. Bij mij is het echt stress-gerelateerd.
Niks helpt, het enige wat ik kan doen is slapen, slapen, slapen en wachten tot het over is... thumbdown

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Sterre do 16 mei 2013 - 0:43

Rood schreef:
Sterre, die smelttabletten, zijn dat echt medicijnen? Of is het meer een soort supplementdingetje?

Ja, het is inderdaad wat Carra al zei een medicijn. Ook een triptan, vergelijkbaar met wat je vriend slikt dus. Helpen zijn medicijnen nog wel? Want dan zou hij eens een ander middel kunnen proberen zoals Maxalt omdat je soms immuun schijnt te worden voor een bepaalde stof. Dan kan een net wat andere samenstelling nog wel helpen.

18 per maand is inderdaad echt veel. Ik slik er nu denk ik zo'n 3 per maand, en dat vind ik al veel te veel eigenlijk. Hopelijk vindt hij gauw iets dat beter werkt of kan hij er achter komen wat de migraine bij hem veroorzaakt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Razz do 16 mei 2013 - 3:42

Ik heb het ook vanaf m'n 7e. Ooit zo erg dat ik thuis moest blijven van school, moest overgeven en moest huilen omdat ik zo ziek was. Het zit bij ons in de familie (opa, tante, oom, nicht) en ik hoop echt van harte dat onze zoon het nooit krijgt. De 2 jaar voor in ik de pubertijd kwam was het echt op zijn heftigst. En de 2 jaar daarna ook. Daarna is het iets minder geworden en nu heb ik zo'n 6-8 erge aanvallen per jaar. Maar voor de rest wel veel gewone hoofdpijn. Wat bij mij helpt is Saridon. Is gewoon verkrijgbaar bij de drogist en meestal heb ik aan een 1 tablet wel genoeg. Ik moet dan ook even gaan liggen in het liefst een donkere stillen kamer en meestal trekt het dan binnen een uurtje weg. Ik heb ook verschillende medicatie gebruikt via het ziekenhuis maar dat hielp gewoon niet. Toen ben ik weer terug gegaan bij Saridon. Ik heb geen idee hoe het komt dat ik het krijg. Soms door de felle zon, door stress maar vaak gewoon uit het niets. Erg vervelend! Beterschap!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Razz do 16 mei 2013 - 3:47

Mijn ergste nachtmerrie is trouwens ook uitgekomen. Ik was echt zó bang dat ik voor/tijdens/na de bevalling migraine zou krijgen. Ik droomde er zelfs van. Enn je raad het al.. ik heb een week lang (ja echt een hele week!) continue 24 uur per dag hevige migraine gehad. Ik kon echt helemaal niks en lag als een dood vogeltje in het ziekenhuis bed. Niks hielp en ik heb de eerste week van mijn zoon volledig gemist Cry

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Exogenesis do 16 mei 2013 - 4:01

Oh ja, migraine is echt kut Stomme migraine 1270000679 Ik gebruik codeïne-pillen. Dat zijn de enige die bij mij snel en doeltreffend werken, mits ik enigszins op tijd ben. Sterkte Minneke!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Mees do 16 mei 2013 - 6:08

Verschrikkelijk is het..ik heb het meestal in stress periodes. Dan ben ik een dag goed ziek en daarna is het bij mij meestal weer over. Omdat ik er maar een dag last van heb, slik ik ook geen medicijnen.

Wat lief dat je zoontje kusjes kwam geven I love you . Sterkte!
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  LDJ do 16 mei 2013 - 6:12

Gelukkig heb ik er geen last van.
Het lijkt me super vervelend.
Voel je je al wat beter minneke?
Beterschap!!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Eris do 16 mei 2013 - 6:17

Migraine is zo vervelend, weet er helaas alles van. Ik heb er vandaag, in lichte vorm dit keer, last van. Je zit jezelf alleen maar in de weg en je kunt er zo weinig tegen doen. Hopelijk is jouw aanval nu snel over.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Lejow do 16 mei 2013 - 6:20

Wat naar, sterkte!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  kwak do 16 mei 2013 - 8:38

Hoe is het nu minneke?

Mijn man heeft ook migraine. Standaard op de zondag en de dinsdag. Altijd vaste dagen, heel apart.
Hij heeft imigran. Als hij een aanval voelt opkomen neemt hij direct een tablet en dan gaat het wel goed.
Soms is hij te laat en wil hij alleen slapen in een donkere kamer.
Wat bij hem ook wel eens helpt is seks laughcry Hij weet dat het daardoor 9/10 keer over gaat dus kan hij het opbrengen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud