Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Bang' blijven voor veel dingen..

4 plaatsers

Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 9:07


Ik heb het al vaker hier geplaatst maar R is en blijft geen held. Dit hoeft hij voor mij ook echt niet te zijn maar ik vind er niet heel veel ontwikkeling in zitten zeg maar. Sommige dingen worden op dit moment alleen maar erger dan dat hij er beter mee omgaat.

Zo is hij bijv vanaf het eerste begin al echt doodsbang voor de muziekjuf.. en waarom???????? echt geen idee, ik krijg er geen logisch antwoord op. De juf zegt ook; het is niet het geluid want met verjaardagen doet hij vrolijk mee en is er ook veel herrie. Maar hij had bijv. afgelopen donderdag weer muziekles en hij plaste van angst meteen in zijn broek. zo zielig.. ik heb er inmiddels al wel 20x gezegd dat als ze weten dat het muziekles is ze hem maar alvast naar de andere groep moeten brengen want hij vindt het vreselijk maar dat gebeurd dus niet.
Ik ben ook heel erg van het opnieuw proberen maar dit is schijnbaar zo'n angst voor hem dat ik gewoon liever heb dat ze hem eerder wegbrengen want nu wordt het alleen maar erger.

In februari mag hij naar school en ik ben enorm benieuwd hoe hij gaat reageren op al die vieringen die we hebben ( hij komt bij mij op school) De vieringen waarbij ik hem tot nu toe meegenomen heb waren geen succes helaas.

Ik hou niet van het stickeren van kinderen maar we hebben een tijd terug al eens zitten zoeken en kwamen steeds op Hoogsensitief uit, dit zou me niets verbazen.

Wie heeft er nog meer een kindje dat maar 'bang' blijft zeg maar. Dat hij geen held is, niet in zeven sloten tegelijkertijd loopt, niet zomaar ergens op klimt etc vind ik heerlijk en prima maar die muziekles vind ik gewoon erg vervelend dat het steeds terugkomt, vooral voor hem natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Annemie za 15 jun 2013 - 9:14

Mijn zoontje is ook geen held en bijna voor alles bang, vooral harde geluiden. Als het hard waait of regent raakt hij in paniek, laatst was mijn vader aan het zagen, is hij ook meteen overstuur. De draaimolen.vind hij ook niks. Hij klimt ook nooit zomaar ergens op. Heb geen tips, hopen dat het bij je zoontje beter word naarmate hij ouder word.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 9:18

Annemie, ik vind het vooral soms zo lastig voor hem.

Bijv. we waren b ij de Efteling geweest naar de show van Aquanura, vorig jaar geen probleem maar nu was hij dus bang voor eht vuur en heeft het daar nog dagen over gehad. Deels natuurlijk omdat hij ouder wordt en dinger bewuster meemaakt maar hij was echt vrijwel overal bang voor in de Efteling. En dat mag gewoon niet want dat is ons tweede huis hahaha (grapje he, maar een kind van mij kan toch niet bang zijn voor de Efteling hahahaha)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Annemie za 15 jun 2013 - 9:21

Zo waren wij laatst in Slagharen, op zich ging het wel goed, alleen 1 attractie waar het wat donker was en rare geluiden waren, vond hij ook niks, hij was erg angstig, daar heeft hij het ook nog lang over gehad dat hij het niks vond.
Ja is wel sneu voor ze, maarja ik zou ook niet weten wat je er aan kan doen, ik ga hem ook niet forceren in dingen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 9:24

Ik wil en ga hem idd ook niet forceren, dat werkt bij hem ook echt averechts.

Wij zijn allebei ook echt geen helden dus de appel valt niet ver van de boom.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Annemie za 15 jun 2013 - 9:29

Haha.. nee ik ben ook geen held, dus wat dat betreft heeft hij het hier ook niet van een vreemde. Laatst fietste ik met hem door een stuk bos, zegt hij ineens: "mama, je hoeft niet bang te zijn". Ik zei: "ik ben ook niet bang". Terwijl ik het idd wel een beetje eng vond..hihi..alsof hij het aanvoelde.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  loesje za 15 jun 2013 - 18:32

a heeft dat gehad tot 2 jaar ook als hij viel huilde hij altijd ook al stelde het niks voor. Na 2 jaar is hij met sprongen vooruit gegaan :)hij heeft nog wel met periodes dat hij bang is voor de glijbaan/trap ofzo maar het is niet meer zo extreem
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Filoria za 15 jun 2013 - 18:37

Kinderangsten nemen op deze leeftijd meestal wat af, dus ik snap je vraagtekens heel goed! Ook dat je aan hoogsensitief denkt. Tomas was ook zo met 2 jaar, maar dat is nu 100% bijgetrokken dus dat was echt een fase. Het klinkt alsof het bij jouw zoon meer in zijn karakter zit.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 18:42

H. heeft dat ook. Zagen, boren, timmeren etc vind ze helemaal niks.
In mei zijn we naar K3 geweest, de eerste 3 kwartier riep ze dat ze naar huis wilde want het was teveel herrie. Dat is het enige waar ze het nog over heeft. ik ben naar K3 geweest!!! Vond je het leuk? Nee, er was teveel herrie. Dusssss....
Als iemand boos op haar wordt schrikt ze daar ook erg van. Niet dat die persoon tegen haar schreeuwt ofzo maar een boos gezicht of iemand die zijn/haar stem verheft, daar heeft ze het niet op. Ze is heel gevoelig. Ze gaat nu naar de PSZ en dat gaat tot nu toe heel goed.

Lastig is het wel, voor haar. Ze kan me ook echt aan staan kijken van: Help me!
Dat vind ik zo sneu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 20:28

Hij is natuurlijk inmiddels al ruim 3 geweest dus vandaar dat ik idd denk mm wat is het toch. Denk ook heel veel karakter in combi met dat hoog sensitieve wat hij ook sterk heeft. Maar vind het wel lastig hoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bang' blijven voor veel dingen..  Empty Re: 'Bang' blijven voor veel dingen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum