Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inbakeren afbouwen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Inbakeren afbouwen

Bericht  sanne-84 za 15 jun 2013 - 5:06

Vanaf 4 weken ben ik met inbakeren begonnen, omdat E zo onrustig was dat ze zichzelf wakker hield, en daardoor uiteindelijk alleen nog maar kon huilen van oververmoeidheid.
Afgelopen dinsdag heeft ze haar eerste vaccinatie gehad en mocht ik niet inbakeren. Heb het uiteindelijk 1x met een hydrofielle luier geprobeerd iom cb, omdat ze haar slaap niet kon pakken.
Vanaf woensdag heb ik het verder geprobeerd om haar niet meer in te bakeren, en het valt me zeker niet tegen! Het lakentje doe ik dan straks om haar heen, maar toch willen haar handjes dan nog wel eens boven het lakentje uitkomen. Soms duurt het langer voordat ze in slaap valt, omdat ze wakker schrikt van haar bewegende handjes. Of ze wordt sneller wakker. Of ze huilt meer (maar dat blijft nog binnen de perken. Heel soms geef ik haar de speen om rustig te worden/in slaap te vallen (wat met inbakeren bijna niet nodig is) en heel soms baker ik haar toch maar in met 1 doek (dat hoor je wel aan haar manier van huilen)
Als ze tussen een voeding in in bed ligt te slapen en ze vaker wakker wordt/meer onrustig is dan voel ik me wel schuldig. Maar net als nu ligt ze binnen 10min te slapen. 
Wil ik te snel gaan of zal ik blijven proberen zonder in te bakeren?
'Snachts baker ik haar met 1 doek in, daarvoor is mn nachtrust me nog iets te heilig..Embarassed
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  Sun88 za 15 jun 2013 - 5:22

Wat hier echt de gouden tip is; sokjes om de handjes doen, ik gebruik de dikke badstof van de hema. Daardoor komt het niet zo hard aan als hij zich wakker slaat. Heeft hier heel goed geholpen en nu nog steeds.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  sanne-84 za 15 jun 2013 - 5:24

Ze slaat zich niet in haar gezicht, tenminste niet altijd, maar schiet wakker van de beweging op zich
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  Aimee za 15 jun 2013 - 6:10

Bij ons hielp een winterslaapzak met mouwen heel goed. Doordat deze ietwat stug zijn, moeten ze toch nog wat moeite doen voor hun bewegingen en slaan ze zichzelf niet zo heel makkelijk wakker.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  sanne-84 za 15 jun 2013 - 6:13

Ik heb zo'n puckababy slaapzak, maar dat is pas vanaf 7 maanden
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  Paper Crown za 15 jun 2013 - 6:20

Aimee schreef:Bij ons hielp een winterslaapzak met mouwen heel goed. Doordat deze ietwat stug zijn, moeten ze toch nog wat moeite doen voor hun bewegingen en slaan ze zichzelf niet zo heel makkelijk wakker.


ja hier ook! Zo heb ik cold turkey julian er vanaf geholpen. Nu slaapt ie zonder mouwtjes en dat gaat ook prima.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  Aimee za 15 jun 2013 - 6:38

Bij de Hema hebben ze winterslaapzakken vanaf kleine maatjes volgens mij. Ze staan alleen nu niet op de site...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  Annie24 za 15 jun 2013 - 6:57

Hier zijn we pas gestopt met inbakeren toen Y. 10 maanden was, dus daar heb je niets aan.

Misschien wel aan de volgende slaapzak van de Hema: http://www.hema.nl/winkel/baby-en-kind/kleding/babykleding/jongens/nachtmode/babyslaapzak-(33318810)

Hij valt heel smal en de mouwtjes ook. Hij heeft dus wel mouwtjes, maar het is geen dikke winterslaapzak. Y. heeft nu een fase waarin hij zijn slaapzak zonder mouwen niet aan wil, dus hij slaap nu in zijn zomerpyama in deze slaapzak. Hij heeft het heel snel warm (draagt ook nooit truien of vesten in de winter) maar deze slaapzak is voor dit weer goed voor hem ondanks de mouwen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen Empty Re: Inbakeren afbouwen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum