Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afbouwen inbakeren...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Afbouwen inbakeren...

Bericht  Pien do 12 jan 2012 - 0:27

Inmiddels is onze dochter bijna 6 maanden en willen wij uit voorzorg vast gaan afbouwen met inbakeren.

De reden dat we haar ingebakerd hebben is omdat ze erg druk is met haar armpjes en zichzelf continu wakker maaide. We zijn eergister begonnen met 1 slaapje per dag in een gewone slaapzak. De eerste dag heeft ze goed een uur geslapen, de tweede dag ongeveer 45 minuten.



Ik ben op zoek naar tips, manieren en adviezen met betrekking tot hoe wij dit het beste kunnen uitvoeren.



We gebruiken overdag al tijden een woombie. Dit is een slaapzak waar haar armen inzitten maar ze ze wel los kan bewegen. Die ruimte heeft ze daarin zeg maar. Ook zitten er drukknoopjes zodat we 1 of beide armen naar buiten kunnen doen. Verder gebruiken we voor de nacht een Bakerdoek die haar armen echt langs haar lichaam houden. Haar handen heeft ze vrijheid maar maar vanaf haar polsen tot hoger niet. De gewone slaapzak die we gebruikte was een mouwloze slaapzak.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Re: Afbouwen inbakeren...

Bericht  Tiara do 12 jan 2012 - 0:48

Onze dochter is ook ontzettend druk in haar slaap en maait zich ook constant wakker. Wij zijn zo'n maand geleden gaan afbouwen, omdat ze kan rollen. We hebben haar gelijk in een winterslaapzak gedaan met mouwen en dan haar armen heel strak onder de deken stoppen. Een paar dagen was het vaak wakker in de nacht, maar nu gaat het goed. Ze is nog wel heel druk in haar slaap en haar armen moeten het liefst dus wel goed onder de deken blijven. Nu moet ik ook zeggen dat we haar meestal in slaap helpen, omdat ze moeite heeft om in slaap te vallen, dus dan beweegt ze alleen nog als ze wakker word. Misschien eerst overdag afbouwen en dat je dan in de nacht de woombie gebruikt? Zodat ze dan kan oefenen met 1 arm los en dan 2.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Re: Afbouwen inbakeren...

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 0:55

S. heeft een aantal maanden in een Puckababy gelegen en het afbouwen ging ook moeizaam. We hebben een hele tijd 1 armpje in de PB laten zitten en de andere eruit met een sokje eromheen. Zo kon hij zijn tutje niet uit z'n mondje halen, als hij zich sloeg deed het minder pijn en zo bleef zijn handje ook warm. Dat armpje stopte we strak onder de lakens. Daarna zijn we zo met de volgende arm erbij begonnen en daarna de PB helemaal uit. En voor een de armpjes eruit me een sokje ging eigenlijk wel goed maar toen hij een andere slaapzak aan kreeg was het drama. Totdat ik de PB langs hem legde en toen was het goed ! Schijnbaar zit er een geur aan waar hij rustig van wordt want hij pakte de PB helemaal vast en rook er telkens aan. Nu is hij bijna 1,5 en dat ding ligt nu nog steeds in zijn bed. Het is echt zijn knuffel en zonder kan hij echt niet slapen

Soms moet je gewoon ook even doorzetten. Bij ons ging het ook heel erg moeizaam maar uiteindelijk is het gelukt, succes !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Re: Afbouwen inbakeren...

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 1:02

Heb je dit plaatje trouwens al een keer gezien/geprobeerd?

Afbouwen inbakeren... Step_1_to_4

Zo kan je ook afbouwen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Re: Afbouwen inbakeren...

Bericht  Pien do 12 jan 2012 - 2:09

zoals nummer 4 slaapt ze in de woombie...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Re: Afbouwen inbakeren...

Bericht  Fearie do 12 jan 2012 - 2:36

aanitaa schreef:Onze dochter is ook ontzettend druk in haar slaap en maait zich ook constant wakker. Wij zijn zo'n maand geleden gaan afbouwen, omdat ze kan rollen. We hebben haar gelijk in een winterslaapzak gedaan met mouwen en dan haar armen heel strak onder de deken stoppen. Een paar dagen was het vaak wakker in de nacht, maar nu gaat het goed. Ze is nog wel heel druk in haar slaap en haar armen moeten het liefst dus wel goed onder de deken blijven. Nu moet ik ook zeggen dat we haar meestal in slaap helpen, omdat ze moeite heeft om in slaap te vallen, dus dan beweegt ze alleen nog als ze wakker word. Misschien eerst overdag afbouwen en dat je dan in de nacht de woombie gebruikt? Zodat ze dan kan oefenen met 1 arm los en dan 2.

Dit hebben wij ook gedaan, je bent er 's nachts even druk mee maar ondertussen hoef ik er hooguit 1x op een nacht uit om een speentje te geven. D. krijgt nog wel sokjes om zijn handen zodat ie zijn speen niet kan pakken of zichzelf niet slaat/krabt 's nachts.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Re: Afbouwen inbakeren...

Bericht  Stuiterbal do 12 jan 2012 - 2:46

Mijn zoon sliep in de puckababy en met 6 maanden zijn we ook gaan afbouwen. We hadden een weekje vakantie dus in de slaapzak en we zagen het wel.
Dat was dus drama !!!
De 2e nacht kreeg ik een tip van iemand om sokjes om de handjes te doen. Zodat hij het gevoel had toch geborgen te zijn. En echt wat een wonder maar dat was de oplossing. Hij was meteen van de puckababy af en sliep in een slaapzak met sokjes om de handen. Hij sliep meteen weer door.
De sokjes heeft hij om gehad tot hij ze zelf eraf haalde.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen inbakeren... Empty Re: Afbouwen inbakeren...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum