Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inbakeren afbouwen?

+5
Annie24
mickey
Aagje!
Pien
Supertalentje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Inbakeren afbouwen?

Bericht  Supertalentje do 17 mei 2012 - 19:41

Ik heb een Pacco inbakerdoek, maar er wordt aangeraden vanaf 4 maanden te gaan afbouwen en met 6 maanden helemaal niet meer te gebruiken.
Nu is er een Pacco Plus met ritsjes aan de zijkant zodat je 1 armpje kunt loslaten en dan later pas de andere. Zodra je kindje gaat rollen mag je helemaal niet meer inbakeren. Een nieuwe kost €54,95 en dat vind ik nogal veel geld voor een doek die ik misschien maar 3 weken kan gebruiken (ivm rollen) of max anderhalve maand (dan is hij 6 maanden). Maar nu kijk ik op MP en wordt er gewoon geen een aangeboden! Ben ik gek en gebruikt niemand zo'n ding?

Hoe hebben jullie het inbakeren afgebouwd?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 19:42

wij zijn na de pacco de pucababy gebruikt en daarna alleen sokjes over de handen. Hier heeft het afbouwen heel veel moeite gekost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Pien do 17 mei 2012 - 19:46

Wij hebben een swadlle me gebruikt maar ik vond het waardeloos. Wat bij ons veel beter werkte was een dikke winterslaapzak. Vrijwel van de ene op de andere dag was ze afgebouwd. We wilden in eerste instantie echt per slaapje afbouwen. Dus ze had toen nog overdag 4slaapjes, eerst de ene in een slaapzak, dan de tweede erbij en zo verder. Omdat het zo goed ging hebben we de slaapjes overdag in 1keer veranderd en de nachtslaap na een week ongeveer erbij...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Aagje! do 17 mei 2012 - 19:46

Wij hadden ook vanaf dag 2 ingebakerd met een doek. Met 3,5 maand ofzo zijn we over gestapt op de puckababy, omdat de armpjes hier wat losser in zitten. Met 4 maanden kregen we van het KDV te horen dat ze was omgerold, en konden we dus niets meer gebruiken. De eerste nacht zijn we er 3 x uitgeweest om dat ze wakker was, daarna niet meer. Hier ging het dus heel makkelijk!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 19:48

Wij hadden dan wel een Swaddle Me maar is uiteindelijk wel hetzelfde idee.
Daar is helemaal geen vervolg voor.
Ik heb hem toen in een winterslaapzak met lange mouwen gelegd en dat ging goed.
Toen werd het warmer en hij sabbelde graag op zijn knuistjes en heb ik de mouwen eraf gedaan.
Dat ging ook goed. En toen heb ik hem in een zomerslaapzak gelegd en ook weleens helemaal los.
Dat ging allemaal goed.

Een winterslaapzak zou je nu ook kunnen proberen en dan alleen met een romper eronder en een lakentje om hem nog "vast" te leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Supertalentje do 17 mei 2012 - 19:52

Puckababy heb ik geleend van een vriendin, hij trekt die 'zak' tot over zn gezicht om toch zn handje in zn mond te krijgen, dus dat vind ik eng.

Winterslaapzak heb ik ook bedacht, zal ik er dan 1 armpje niet door mouw steken en daar een hydrofieldoek omheen doen? Dan heb je hetzelfde effect als met een ritsje?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  mickey do 17 mei 2012 - 19:52

F heeft ook ingebakerd gelegen. Eerst in hydrofiele doeken, toen in een Swaddle Me en daarna in een Puckababy. Die Puckababy heeft me €54,- gekost. Hij heeft er welgeteld 1 week in gelegen... Toen had hij het niet meer nodig... Wel ligt hij inderdaad, zoals TBIB zegt, onder een dekentje. Op het KDV doen ze dat nu ook, omdat hij daar was omgerold met slaapzak en zelf niet terug kwam. Hij komt niet in slaap zonder deken.

Overigens heeft F een winterslaapzak met lange mouwen aan, een pyama en een romper, en daar dan ook nog de deken overheen. 's Nachts heeft hij het snel koud heb ik gemerkt. Overdag heeft hij het eerder te warm dan te koud. Hij heeft ook wel eens zonder pyamabroekje geslapen, maar dan werd hij eerder wakker en voelde zijn benen koud aan.

*edit*

Ik zou het gewoon eens proberen met de slaapzak. Wie weet snapt hij het meteen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 19:54

Wij gebruikten bakerdoeken en ik ben eigenlijk van de een op de andere dag gestopt. Gewoon uitgelaten. Verbazingwekkend genoeg ging dat eigenlijk binnen twee nachten helemaal goed...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 19:55

Ik snap niet wat je bedoeld met de hydrofiel doek?

Ik wilde eerst ook proberen om er 1 arm in te laten, dus niet door de mouw.
Maar op de 1 of andere manier was hi jdan zo aan friemelen dat die arm er bij zijn kin uit kwam Inbakeren afbouwen? 394967
De mouwen zijn ook best dik waardoor ze de armen niet heel goed kunnen bewegen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Annie24 do 17 mei 2012 - 20:09

Ik heb de pacco plus voor y. Gebruikt tot 8 maanden.

Ze staan idd niet veel op mp, die van mij was ik ook zo kwijt. Op mp staan ze meestal niet veel goedkoper dan de nieuwprijs, omdat ze vaak niet lang gebruikt worden en als nieuw zijn.

Afbouwen hebben we niet gedaan. Y. heeft zelf aangegeven dat hij er klaar mee was. Aan het einde was het dus meer een strakke slaapzak wat hij aan had.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Supertalentje do 17 mei 2012 - 22:30

TBIB schreef:Ik snap niet wat je bedoeld met de hydrofiel doek?.
Toen hij net geboren was bakende ik hem in in een hydrofieldoek, dat past allang niet meer, maar 1 arm wel. In plaats van 2 armen doe ik 1 arm en maak ik met de 2 uiteinden een knoop aan zijn andere zijde. Maar volgens mij maak ik het nodeloos ingewikkeld Wink Ik ga eens kijken of ik zijn armen door die winterslaapzak gewurmd krijg en dan zie ik wel wat er gebeurd...

@Annie24; klinkt ook wel logisch, dat ze op MP niet veel goedkoper zijn.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 22:48

Ooooh op die manier!
Op zich wel ideaal bedacht haha.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Fearie do 17 mei 2012 - 23:14

Hier ook afgebouwd dmv een winterslaapzak, we legden hem daarmee in bed en hebben eigenlijk niet echt hoeven af te bouwen, in het begin wat vaker 's nachts uit bed om zijn armpjes weer onder de dekens te stoppen. Na max een week ging het goed :-)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Tania do 17 mei 2012 - 23:44

Hier ging het afbouwen van de puckababy met een armpje los voor geen meter en omdat hij rolde moest hij er met 3,5 maand toch echt uit. Uiteindelijk hebben we de puckabag gekocht en dat hielp een beetje maar hij was gewoon een vreselijke slechte slaper.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Stuiterbal do 17 mei 2012 - 23:52

Hier afgebouwd door middel van sokjes om zijn handen. Dat was een succes met afbouwen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Supertalentje vr 18 mei 2012 - 0:10

Ik snap die sokjes niet zo goed... Embarassed Ik heb hem ingebakerd omdat hij zichzelf 'wakker sloeg' met zn handjes, sokjes voorkomen dat toch niet?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  _Lana_ vr 18 mei 2012 - 2:05

Ik zou iedere keer een slaapje minder proberen en dan een slaapzakje aandoen.
Misschien gaat het wel helemaal prima.
Wij bakeren onze dochter alleen 's nachts in. Laatst ivm vaccinatie een nachtje niet gedaan en dat ging eigenlijk ook prima, gelukkig.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren afbouwen? Empty Re: Inbakeren afbouwen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum